Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Trulsan, trazel, Chambery, Nisse, tessiem, Vica och Kisse... om jag har tänkt rätt. ;) Och utifrån BF-listan i trådstarten =)

Så 7 stycken =)

Är det du, jag, Chambery och Vica?
Jag är den som är sist ut iaf, huuuu :eek:.
Jag kommer säkert gå över tiden en vecka till den 2/3 för då fyller sambon och svärmor år.
Då blir lillasyster den tredje generationen som fyller år på det datumet :p

*mumlar nåt bittert och räcker upp handen*

:angel:

Fast jag ska egentligen inte klaga. Det är faktiskt två veckor till BF. Men det är kämpigt såhär på slutet!

Det är dötråkigt på slutet!
Jag är så oerhört tacksam och glad att jag bytte bort mitt stressjobb och att jag har klarat av att jobba ända tills nu och jag hoppas att jag orkar jobba så länge jag planerat, dvs till den 20/2.
Annars skulle jag nog ha klättrat på väggarna vid det här laget :crazy:

Tror ni inte att jag mitt uppe i en redan slitig tillvaro är magsjuk nu..?

Hur i hela världen kan man som förälder lämna sitt barn på dagis dagen efter att barnet kräkts där och man har blivit ditringd för att hämta det? Jag skulle skämmas ögonen ur mig...

Nu får vi väl hoppas att magsjukan inte sätter fart på förlossningen. Känns som en nitlott att föda barn med magsjuka...

Tror ni inte att jag mitt uppe i en redan slitig tillvaro är magsjuk nu..?

Å fy fasen, då blir man inte glad... En sak om man faktiskt inte anar nåt, men att lämna sjukt barn, bara det är ju vidrigt. Stackars barn, o stackars resten av de som sedan drabbas, sprids ju värre än en löpeld. :(

9 dagar kvar nu, enl planen iaf. Har aldrig gått över tidigare så jag tycker inte jag borde göra det med 5:e barnet heller... 2 på BF, en 38+3 o en 39+1. den här får gärna komma på 39+ 2 så vi hinner bli av med lånehunden vi dras med. Han var ensam tre timmar igår o pinkade då inne 4 gånger... Kul att kräla runt o skura med värsta magen o småont. Som tur var missade han soffan... :O

Så nu blir det till att hålla sig inne fram till tisdag då ägarna kommer hem.

Köpte vagn igår! En brio smile, så nöjd (hittills), hoppas den är lika bra som den kändes. Jag har aldrig förut köpt ny vagn. Eller jo, en billig nonamevagn där bromsen rasade efter 3 månader... Känns lyxigt nu!! :D

Grattis till alla nya bebisar också såklart!

Stort grattis till lillebror Zody!
Jag blev faktiskt förvånad när du fick en pojke, jag var tvärsäker på att du skulle få en till tjej :laugh:.
Han är helt bedårande :love:

Haha det trodde ju jag med så du kan ju gissa hur förvånad jag blev när jag vände mig om (födde ståendes på knä) och såg en pung! :rofl:

Första dagen hemma hela familjen, nu myser vi i soffan och tittar på Askungen. Lillebror tar igen sömnen han missat under natten då han ammat, ammat och ammat.. Är öm som tusan i bröstvårtorna, inga sår än tack och lov! Tror dock han har lite för litet tag så det får vi jobba lite på.
Känns inte alls att jag födde barn igår, pigg och fräsch i kroppen - ingen träningsvärk, lite öm "down under" vilket inte är så konstigt.. Rena lyxen haha! :D

Tack :love:

Zody: grattis till din pojke :) är liksom du förvånad över hur bra jag har mått i kroppen! Tyvärr tog min lille också för litet tag i början. Suger som en igel gör han också så jag fick sår. Fy vad ont det har gjort!! Fick en amningsnapp innan vi åkte hem, den har varit min räddning! Ska tillbaka till amningsmottagningen på tisdag.

KL

Annars sovs det inte mkt här, har varit vaken och ammat hela natten. Mjölken flödar så han borde bli mätt iaf :) hur sover era bebisar? Viktor sover bara på oss. Två ggr har vi lyckats lägga ner honom utan att han vaknat, men bara på sidan. Han vill absolut inte ligga på rygg, vände sig själv till sidläge igår :eek: ska de kunna det redan?

Stackare!! Jag var ju magsjuk ett par dagar innan BF, så jag vet tyvärr hur det känns :( lider med dig, hoppas det går över fort!!!

Det verkar (tack och lov) vara en relativt simpel magsjuka. Den har gått igenom hela familjen nu, inklusive mormor och morfar (eftersom mormor var här och hjälpte mig med Hugo i torsdags - när han började kräkas)... Kräks någon gång, dålig (som tusan) i magen ett par timmar och sen "bara" halvt illamående. Men illamåendet är ju inget nytt för mig direkt, bara värre än "vanligt"... :grin:

Hoppas verkligen att allt är snabbt övergående och att det inte snurrar runt, runt bara som vissa magsjukor har en benägenhet att göra...

Trulsan, trazel, Chambery, Nisse, tessiem, Vica och Kisse... om jag har tänkt rätt. ;) Och utifrån BF-listan i trådstarten =)

Så 7 stycken =)

Där fick jag svar på hur många vi var kvar och vilka vi är. :D satt och funderade på det när man läser om alla söta bebisar som ploppar ut. :)

Grattis till alla er som fått barn nu senast! Så underbart! Längtar som tusan.
Lite mer en 2 veckor kvar för mig... tror jag kommer gå över och in i Feb. Senaste 2 dagarna har bebis ändrat läge rejällt och rör sig inte alls som inann, jag känner henne men är mer som böck och strykningar samt pressande neråt. Mycket Hicka har hon också! :p

Vi fick ett ryck i väntans tider och bestämde för att renovera vårt kök.... så vi håller på för fullt, handlade allt igår och river ut golv idag... hoppas bebis väntar iaf 2 veckor att komma... så blir vi klara, svågern är byggare så han e här o hjälper till! :bump:

Stort grattis till alla ni som fått era bebisar!
Tänk att de äntligen är här. :love:

Här kommer en bild på Vilma taget 1/1-13,
vilma2.jpg

KL

Grattis alla som har fått sina bebisar senaste dagarna!

Fredag morgon kl. 04.35 kom vår bebis också! En liten flicka blev det och hon har fått namnet Ellie (Ellie Lovisa, Lovisa efter min farmor). Gissa om jag blev paff, har varit tvärsäker på att det är en liten kille där inne och alla har sagt att jag har en typisk pojkmage! Hon vägde iaf 3390 gram och är 51 cm lång.

I torsdags kväll blev iaf förvärkarna jag haft starkare och starkare, men efter att ha hört om hur lång tid det kan ta för en förstföderska så trodde jag inte alls att det var på gång utan att det skulle ta flera dagar till. Så jag blev lite lätt chockad när vattnet helt plötsligt gick! Vi åkte in till förlossningen och jag var ca 4 cm öppen. Det gick undan som tusan, bara en knapp timme senare var jag 6 -7 cm öppen och några timmar senare helt öppen :eek:

Ja vad ska man mer säga om förlossningen, jag hade ställt in mig på att det skulle vara riktigt förjävligt jobbigt och kan väl konstatera att det också var det :angel: Epiduralbedövning är guds gåva till mänskligheten :D Det hände lite grejer, bland annat fick jag feber och frossa mitt under förlossningen och fick därför antibiotikadropp, men på det stora hela tror jag att det var en rätt normal och okomplicerad förlossning :) tog totalt knappt 10 timmar tror jag, gick sönder en del, men det tråcklade de ihop och jag har känt mig hyfsat bra nu efteråt, även om det så klart gör ont här o var. Men precis som alla brukar säga är det ju värt allt när man nu har sin lilla underbara bebis :love:

Vi fick komma hem igår efter ca ett dygn på BB och imorgon blir det återbesök. Igår hade Ellie bara gått ner 10 gram från födelsevikten, så vi får väl se imorgon om hon gått ner eller upp! Hon är i alla fall ett riktigt matvrak och vill äta HELA TIDEN! :D

Grattis till tjejen! Låter på det hela taget dom en bra förlossning även om de fick sy lite. Längtar efter bebislukten nu, finns ju inget som doftar ljuvligare... :)

Bebislukt? Jag tycker mest det luktar blöja! :rofl:

Btw,vad använder ni för blöjor? Vi har både Pampers och Libero som vi fått av vänner och bekanta,jag har inte riktigt bestämt mig för favoriten,men jag tycker det känns som Pampers har så mycket blöja mellan benen,hur jag än försöker få på den bra så är det fortfarande värsta påsen,ser så klumpigt ut...

Så 7 stycken =)

Jag borde få besked inom 2 veckor på vilket datum op blir så jag återkommer! :p

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar