Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

hmm jag skulle inte sagt för mycket om att sova på dagen. Sover som en stock så länge hon ligger i min famn eller tätt tätt intill lägger man henne i sängen vaknar hon direkt. Amningen fungerar bra tack och lov, men visst är bröstvårtorna ömma men inte såriga tack och lov.
Min barnmorska ringde idag och det första hon sa var att jag lät pigg och glad. Det är då man verkligen inser att gravidhormoner inte riktigt är min grej.

Trazel jag hoppas er magsjuka har gett med sig.

Dom sma haller oss sysselsatta :D

Var pa bvc idag och lilltjejen vager 2680 idag :D det betyder att hon gatt upp ett halvt kg sen hon foddes, sa nu far jag tillata henne att sova pa natten om hon vill (alltsa inte behova vecka och tvangsmata var 3e timma) hoppas hoppas att det ska fortsatta sahar.

For mig funkar amningen ok, men det ar omma brost och det ar inte det lattaste maste jag saga att hitta bra position.
Sen en fraga jag tycker det ar svart att veta hur mycket jag ska kla pa om vi gar ut, det var -22 har idag kanns jaaaattekallt att ga ut med den lilla, men jag maste ju ta mig ut nan gang... Och nu ar jag dessutom ensam i 2 veckor da sambon ar bortrest :cry: kanns som att gravidhormoner ersatts av amningshormoner eller nat.. blir man nansin kanslomassigt stabil efter det har??

Hur gar det for resterande som ej kommit ut annu? ngn pa g?

Jag hade knappt några gravidhormoner förra gången, men amningshormoner över öronen sen. Det tog ett par månader innan jag var någorlunda stabil och helt stabil var jag nog inte förrän jag bara nattammade när H var sisådär 8-9 månader... ;) Men det lugnar ner sig rejält ska du se! :laugh:

Jag håller mig tyst för jag är så trött och bitter på det här så det finns inte. Det finns inte ett ställe i hela kroppen som jag inte har ont på, en H som sover fruktansvärt dåligt och en sambo som gör vad han kan för att hålla oss på någorlunda humör (dvs försöker sysselsätta H och ge mig peppning - det är snart slut på eländet)...

Inte nog med det så har jag förbannat ont i magen och det är inte värk-ont utan säkert magsjukan som ska gå ett varv till. Jag orkar inte. :cry:

Så, livstecken från mig och ingen bebis i sikte än. Nu ska jag gå och gömma mig igen så får ni vara glada för era bebisar utan mitt deppande. ;)

Gick upp klockan 6 idag... började måla träpanel i matrumet, tog sisådär 3 timmar, men nu är jag klar och fint vart det. :) Försöka fylla dagarna med saker att göra för att få tiden att skynda... :p 13 dagar kvar idag...

Lääängtar så efter bebis! :love:
Hon är grymt aktiv i magen just nu... känner henne ordentligt varje dag och hela magen svänger omkring... vet inte hur hon lyckas hon är ju fixerad och ligger väldigt lågt endå bökar hon runder ordentligt!

Hormoner har jag gått om nu också.. ena dagen är jag på toppen humör och helt plötsligt kan allt kännas skit och jag bara bölar.... :angel:

Vi har också haft en bra natt :) har bara ammat fyra ggr och bytt två bajsblöjor :p glad och nöjd bebis utan skrik!

Jag sitter mest och läser från telefonen när jag ammar nu, har lite svårt att skriva då. Ju fler bebisar som tittar ut desto mindre aktivitet i tråden tror jag :)

Trazel: gnäll på, det är skönt att skriva av sig när allt känns trist! Hoppas du slipper en ny vända med magsjuka!

Vi har också haft en bra natt :) har bara ammat fyra ggr och bytt två bajsblöjor :p glad och nöjd bebis utan skrik!

Jag sitter mest och läser från telefonen när jag ammar nu, har lite svårt att skriva då. Ju fler bebisar som tittar ut desto mindre aktivitet i tråden tror jag :)

Skönt att din natt också var lugn =) .

Ja, det verkar som om de som fått bäbis blir mindre aktiva, lustigt tycker jag ;) som får mera datortid nu som föräldraledig med bäbis som bara sover än innan då jag jobbade ;)

Fast jag var grav-ledig 2 mån innan BF och Viktor är första barnet, så jag hade klart mer surftid innan :)

Vi var på amningsmottagningen idag. Viktor vägde 4274 gr idag, så han är redan över födelsevikten 6 dagar gammal :D mjölken gör susen!

Trazel: gnäll på, det är skönt att skriva av sig när allt känns trist! Hoppas du slipper en ny vända med magsjuka!

Det verkar (tack och lov, *peppar, peppar*) som att magsjukan lämnat huset! :bow:

Varit på BVC med blivande storebror idag och fått hans allergier konstaterade. Det tog bara 1 år och 9 månader sådär (han är 1 år och 10 månader...). Vi har ju vetat om de hela tiden, men det har tydligen inte blivit journalfört ordentligt så när jag ville ha ut ett intyg för maten på dagis så kunde vi inte få det. Fast vi gjort allt i samråd med BVC... Aja, nu kan vi få ett ordentligt papper på det när det finns i journalen i alla fall. Jag är inte det minsta bitter. :grin: :angel:

Här är det för övrigt lugna gatan och lillebror har nog bestämt sig för att han inte ska flytta ut alls.

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 27 jan 2013
Du har 12 dagar kvar till beräknad förlossning.

Gick upp klockan 6 idag... började måla träpanel i matrumet, tog sisådär 3 timmar, men nu är jag klar och fint vart det. :) Försöka fylla dagarna med saker att göra för att få tiden att skynda... :p 13 dagar kvar idag...

Lääängtar så efter bebis! :love:
Hon är grymt aktiv i magen just nu... känner henne ordentligt varje dag och hela magen svänger omkring... vet inte hur hon lyckas hon är ju fixerad och ligger väldigt lågt endå bökar hon runder ordentligt!

Hormoner har jag gått om nu också.. ena dagen är jag på toppen humör och helt plötsligt kan allt kännas skit och jag bara bölar.... :angel:

Jo tjena. Var hos frisören idag och lipade utan hejd hela vägen hem för att det inte blev som jag tänkt mig. Det sjuka är att det räcker att tvätta håret så blir det bra igen :angel:

Usch, sitter här och känner mig jättetramsig :( sambons kompis skulle hit ikväll och titta på Viktor, helt ok för mig! Problemet var att när det ringde på dörren hade han med sig sina tre (dagis-)barn. De varnar ju för RS-virus nu, på bb fick man inte äta i matsalen och det var totalt besöksförbud (förutom pappan). Jag vägrade låta dem komma in :( sambon pratade med dem för jag satt och ammade. Hörde att de svarade "är ni så känsliga?" Jag är så rädd om Viktor, men känner mig dum som inte ville att de skulle komma in. Han är ju bara 6 dagar gammal. Har heller inga planer på att åka till köpcentrum/cafe med honom. Eller låta förkylda personer komma nära. Hur resonerar ni? Förstår att man inte kan vara så försiktig om bebis har syskon.

Jag hade gjort som du utan att blinka när det var första barnet!

Nu blir det ju andra och han får väl en hårdare skola skulle jag tro. Däremot så håller jag storebror hemma från dagis resten av veckan för att undvika magsjukan en sväng till...

Edit: Jag kan inte förstå att man inte förvarnar innan man tar med tre barn hem till en nyföding, speciellt i dessa allmäna förkylnings- och smittotider.

Senast ändrad:

Tack för ditt svar, har suttit i soffan med Viktor på magen och gråtit sen de gick. Min sambo visste så klart inte att de skulle ta med sig barnen, i såfall hade vi ju kunnat stoppa dem tidigare.

Jag som är ganska krass människa tycker att du gjorde HELT RÄTT !
Det är oerhört onödigt att utsätta en sån liten påg för tre dagisbarns bacillusker om man inte måste !

Tack, känns lite bättre nu. Jag vet ju var jag står i frågan, men det känns ändå lite dumt. Jag hade dock mått sämre om jag hade gått med på det.

Tack, känns lite bättre nu. Jag vet ju var jag står i frågan, men det känns ändå lite dumt. Jag hade dock mått sämre om jag hade gått med på det.

För att inte tala om hur dåligt ni skulle ha mått om han mot förmodan skulle blivit sjuk!

Jag som är ganska krass människa tycker att du gjorde HELT RÄTT !
Det är oerhört onödigt att utsätta en sån liten påg för tre dagisbarns bacillusker om man inte måste !

Håller helt med! Varför utmana ödet...

KL

Tack så mycket för alla gratulationer!! Roligt att ni gillar hennes namn :)

Igår va vi på återbesök på BB och Ellie var redan tillbaka på sin födelsevikt (hon gick ner 10 gram innan det vände :D ) så hon fick beröm för hur duktigt hon äter. Hon skötte sig superbra på det hela taget, till och med när de tog det otäcka blodprovet. Så jag är superstolt över vår lilla söta bebis :love:

Annars går allt bra, känns som jag har mer mjölk nu så hon blir mer nöjd och mätt när hon har ätit. Mina bröst, som har vuxit typ tre storlekar och sett ut som resultatet efter en halvtaskig bröstförstoring, har blivit lite mindre ömma och spända och ser lite mer normala ut :) I natt somnade Ellie 3 gånger och sov ca 1 timme varje gång, så jag fick sova lite!! :banana: På dagarna sover hon gärna ett par timmar i sträck emellanåt.

Med mig är det lite sämre, fick små otrevliga smärtsamma tabletter som jag måste käka eftersom livmodern inte riktigt vill dra ihop sig. Dessutom har jag fortfarande vissa problem att kissa efter förlossningen, plus att jag har jäkla ont där nere och inte kan sitta normalt, vilket börjar bli rätt jobbigt. Hur mår ni andra? Förstår att det är tidigt än, men hur lång tid kommer det ta egentligen innan man blir någorlunda normal? :(

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar