Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

kl
Funderingar om ammning vad finns det för evolutionära vinster att bebisen själv ska suga igång amningen samt att det gör så ont? Vore det inte bättre om mjölken rann till innan förlossning. Fördelar med det vore bebis får mat direkt istället för a 2 dagar svält, mindra ömma bröstvårtor då bebis inte behöver suga så mycket. Då det är konstruerat som det är misstänker jag att det evolutionärt är bättre men på vilket sätt någon som vet?

Fast jag får erkänna att här finns det faktiskt mat i tuttarna fast bebis inte är ute än. De läcker titt som tätt och jag brukar behöva sätta amningsinlägg i BHn redan nu. Hemma kör jag BH-löst, men då behöver jag byta tröja ibland istället.

Sen är det självklart mer som ska rinna till, men grunden finns i alla fall redan här. Vet inte om det har att göra med att jag knappt hann sluta amma innan jag var gravid igen. :)

Jag undrar detsamma :( hade det inte funnits så många fördelar med amningen hade jag gett upp efter ett dygn. Jämställer nästan bröstsmärtan med öppningsvärkarna :p

Måste dock tillägga att det finns väl inget mysigare än ögonkontakten med en nöjd bebis som ammas? :love:

KL

Kl 15:30 idag kommer BVC sköterskan på hembesök :)

Här rullar dagarna på,helt sjukt att Milton är 3 veckor och en dag i dag. :eek: Och i övermorgon har vi BF! :p

I dag har vi spanat in babygymmet lite:

321004_4590546475912_1383244553_n.jpg

Sen åkte vi till stallet:

487231_4590546715918_150014318_n.jpg

Nu sover han så sött så jag tänkte passa på att städa lite och hänga en tvätt,får se hur långt jag kommer! ;)

Idag är jag ledig och barnfri så jag har spenderat hela dagen i sängen.
Det har varit sååå skönt! :D
Ska nog ta och hasa mig upp och laga lite mat tills sambon och dottern kommer hem, det blir min enda vettiga syssla idag tror jag ;).

Jag funderar på att köpa en vagga åt bebisen att ha på nedervåningen.
Dels för att M säger att hon vill gunga bebisen i vaggan (och hur gulligt är inte det :love:) och dels för att det drar kallt på golvet nere nu när det är vinter och jag vill ju kunna lägga ifrån mig bebisen någon gång ibland och det vore ju skönt att ha uppsyn över bebisen och slippa springa upp och nerför trappan till spjälsängen hela tiden.
Det finns ju många fina på blocket för några hundralappar bara.

Använder ni andra vagga?

Nej,vi har tyvär inte plats för det... Men vi lägger han i vagnen när vi är nere,det går lika bra det med. :)

Vi funderade på vagga helt och hållet som bebis första säng.... men vart endå en spjälsäng.. Idag köpte jag en "Sovpöl" att ha till bebis när jag är nere... då kan jag lägga bebis i soffan eller på likande ställen utan att va rädd att bebis ramlar ur eller vänder sig. :)

Att ha en vagga nere hade också varit smart emn vi har inte så gott om plats... så ska testa med sovpölen först.. :p

Vi har ingen vagga. Vi kör spjälsäng i kloss med dubbelsängen och sen vagn inne också. Men vi bor i enplanshus så det är inget spring i trappor här. :)

Nu ska jag ge mig av mot BM. Har tid klockan 17! :eek:

*kl*

Här knallar det på, lillebror har varit rätt lättsam hittills men så ska storebror ha sitt också, så det blir inte mycket skärmtid. Den lediga tid jag har sover jag :p. Idag hade vi också hembesök av BVC, men eftersom lillebror har hela benet i gips så säger inte vikten så mycket mer än att han gått upp i vikt. Framöver får vi se till att väga honom när gipset är av för omgipsning, så får BVC nöja sig med att mäta under den tiden.

Helt rätt att sova ut när du kan! :idea:
Ser fram emot att se lillebror sen! Är han lik storebror när han var baby?

Ja, han måste vara rätt lik, för till och med jag som normalt sett är dålig på att se likheter gör det. Eller så kanske det är någon mekanism som gör att man alltid tycker att de egna barnen är lika? :p

Idag är jag ledig och barnfri så jag har spenderat hela dagen i sängen.
Det har varit sååå skönt! :D
Ska nog ta och hasa mig upp och laga lite mat tills sambon och dottern kommer hem, det blir min enda vettiga syssla idag tror jag ;).

Jag funderar på att köpa en vagga åt bebisen att ha på nedervåningen.
Dels för att M säger att hon vill gunga bebisen i vaggan (och hur gulligt är inte det :love:) och dels för att det drar kallt på golvet nere nu när det är vinter och jag vill ju kunna lägga ifrån mig bebisen någon gång ibland och det vore ju skönt att ha uppsyn över bebisen och slippa springa upp och nerför trappan till spjälsängen hela tiden.
Det finns ju många fina på blocket för några hundralappar bara.

Använder ni andra vagga?

Nej, men vi kommer att använda denna gamla 1800-tals vagnen den första tiden
imag1321_176104094.jpg

och sen spjälsängen
wpid-20121209_220045.jpg

50 cm och 3390 gram tung - ökning med 200 gram sedan 7/1 och +1 cm. :) Har verkligen fått en suverän bvc sköterska med så jag är glad!

Här rullar dagarna på,helt sjukt att Milton är 3 veckor och en dag i dag. :eek: Och i övermorgon har vi BF! :p

Ja, Milton tjuvstartade ju en aningens ;) . Vad söt han är också!

Jag insåg idag att min lilla tös är 10 dagar gammal, vart tar tiden vägen? Känns som om jag fick henne igår typ ;)

Måste också tillägga att min Brio Duo -04 är guld! Så smidig att köra, lätt att svänga och en helt perfekt fjädring! <3 :love:

Härligt att läsa att era bebisar växer som de ska! :laugh:

Här växer magen som den ska istället. ;) 135 spm, SF-33 cm, Hb 100. Så ja, mer Niferex åt mig... :crazy:

Idag fick jag akupunktur av BM som ska hjälpa mot mina sömnproblem. Vi får väl se, jag har fått bra hjälp av akupunktur tidigare, så jag hoppas väl på det! :p

Det är inget roligt att bada längre. Magen får inte plats under vattnet... Vi måste nog skaffa ett djupare badkar. :angel: :D

pic_50f6b039ddf2b3077e5ff482.jpg

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar