Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Testade utan amningnappen idag och hon gallskrek bara och vägrade suga utan den :( Hon fick ett bra grepp men gav bara upp :(

För oss blir det jättekrångligt att få in vagnen i huset. Då måste vi rulla den nerför en stor trappa. Dessutom är jag inte så sugen att ha vagnen inomhus, har fått för mig att jag skulle dra in mycket smuts :).

Vi har en sovpöl, men ingen annanstans att lägga den än på golvet och där är det iskallt =/

Vad tråkigt :( det här med amningen är verkligen inte helt lätt!! Jag trodde det skulle vara enklare. Har bestämt mig för att använda nappen några dagar till så att jag läker helt innan jag låter min lilla igel prova utan igen.

Vi har vagga, men Viktor vägrar sova utan att ligga på mitt eller sambons bröst, så än så länge står den orörd :)

KL

Jaha, blev inskickad till spec-mvc idag. Min bmsk kunde inte avgöra HIF bebis låg, det har varit lite varierat snedläge/huvud nedåt fast väldigt högt upp tidigare. Nu kunde hon inte alls få kläm på den... O igår hade jag sån huvudvärk så jag fick minnesluckor på flera timmar (aldrig hänt förut), domningar i vänster arm o kände att jag inte kunde prata rent. Nåväl, deg verkar inte vara nåt fel iaf o bebis har lagt sig rätt men är väääldigt högt uppe fortfarande.

Helt slut nu iaf, jag hade ju planerat att sova när tjejerna var på dagis, ist fick jag åka runt halva landet. Men självklart ska man vara glad åt att de kollar upp sånt här o tar en på allvar.

Nu är det 6 dagar kvar till BF, hyfsat trött på det här nu, spec som jag fått tillbaka foglossningssmärtan nu o knappt kan stödja på vänsterben...

Nu ska jag bara slappa en stund innan det är dags att sova! :)

Jag hade amningsnapp länge till Hugo. Tror han var runt tre månader innan jag fick det att fungera utan, men vilken lättnad det blev sen! :) När de bli lite större är det ju lättare för dem att hitta ett bra grepp själva också.

Oh, vad skönt att höra! :) målet är ju såklart att amma utan, men det funkar ju inte om det ska göra så ont!

Tjohoo! I natt har jag ammat kl 00-1, 3-4 och nu 7-8. Och däremellan sovit med kotten på magen :bump:

Tjohoo! I natt har jag ammat kl 00-1, 3-4 och nu 7-8. Och däremellan sovit med kotten på magen :bump:

Jag har fått jojo-sova ;)

Ammade vid 20,30 - lillan somnade vid 21,30 (och jag med)
Sen vaknade hon 23,10 - och sen somnade hon om vid 00,45
Nästa gång vaknade hon 2,30 - och var vaken till 4,00
Och sen vaknade hon vid 6,00 - då ammade jag och gav henne sedan till mannen ;)

Inte lätt när hon vaknar och är superpigg. Men hon har sovit i sin egna säng däremellan, så ryggen mår bättre idag :D

Skönt att hon sovit lite i egen säng, hur gammal är hon nu? Viktor sov faktiskt en och en halv timme själv i min amningskudde igår, rekord! Knöt ihop den som ett babynest.

KL

Någon som vet när brösten mjuknar lite och inte ser ut som nyopererade siliconbröst? Spänt är bara förnamnet. Tror jag fick början till mjölkstockning igår, blev livrädd och gjorde allt jag kunde för att det skulle försvinna. Det verkar som tur är ha fungerat, jag klarar inte mer smärta i brösten nu :cry:

KL

Hittade nyss lite energi o skulle måla näst sista strykningen på lite möbler. Då var det fel färg i burken så nu är energin som bortblåst... :(

Avis på er somfår springa på BVC o väga o har amningsfunderingar, jag vill ha bevis på andra sidan nu. Går o lägger mig på soffan o kollar på Gilmore girls nu... Kul. (Fast egentligen vet jag att jag kommer gråta i början vid amning o jag gillar inte ens att behöva ta mig till BVC, men just nu känns det lockande! :))

Förstår hur du känner!!! Jag njuter verkligen av att inte vara gravid längre. Även om det innebär bröst-ont och sömnlösa nätter. Man har ju äntligen fått sitt pris för graviditeten :) hoppas dagarna springer iväg för dig så att du kan ge dig in i tutt-pratet ;)

10 dagar kvar till BF. Jag börjar känna det som att bebis aldrig kommer titta ut. :crazy:

Magsjukan har gjort ett uppehåll i alla fall, just nu är jag tokförkyld istället. Snoret rinner och ögonen rinner och jag har ont i hela kroppen (mer än vanligt)... :grin: Men snart kan jag ju hoppas på att det här är över.

Akupunkturen jag fick igår mot sömnproblemen verkar inte ha hjälpt jättemycket mot själva sömnproblemen. Däremot går jag som en zombie här hemma nu, men det kan ju lika gärna bero på förkylningen...

Skönt att hon sovit lite i egen säng, hur gammal är hon nu? Viktor sov faktiskt en och en halv timme själv i min amningskudde igår, rekord! Knöt ihop den som ett babynest.

KL

Någon som vet när brösten mjuknar lite och inte ser ut som nyopererade siliconbröst? Spänt är bara förnamnet. Tror jag fick början till mjölkstockning igår, blev livrädd och gjorde allt jag kunde för att det skulle försvinna. Det verkar som tur är ha fungerat, jag klarar inte mer smärta i brösten nu :cry:

Hon är 11 dagar idag. Så inte så stor :)

Mina bröst mjuknade för en sisådär 5 dagar sedan, för att idag återigen vara spända och lätt svullna. Tror de anpassar sig på nytt nu då hon har börjat äta mera :)

Jag brukar massera och duscha varmt när de är som hårdast, ibland hjälper det att försöka massera ut mjölken från den punkten där det gör som mest ont (ofta känns det som en knöl).. och massera därifrån mot bröstvårtan så att mjölken lossnar...

Är själv hemma med båda huliganerna idag, går suveränt. Isaac har faktiskt gått helt utan blöja nu i 4 dagar på dagtid (!) så bara ett barn att byta på. Isaac sköter sig själv (så skönt)! Har hunnit att göra rent i köket och att dammsuga i vardagsrummet. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig ner i soffan en stund :)

Då hoppas jag att mina mjuknar lite snart. Gissar att han fått full fart på produktionen! Han blir iaf mätt fortare nu än för några dagar sen.

Skönt att det går bra att ha båda barnen själv :)

Kl
Har haft en hyperaktiv bebis hela dagen igår och inatt. Drack en kopp kaffe igår morse, vet inte om det var de som påverkade? Hon sov bara ca 1 tim i vagnen på promenad och två timmar på förmiddagen. Resten av tiden ville hon ammas typ konstant och skrek så fort ja tog bort bröstet. Sen kom hon inte till ro förrän 2 inatt. Vaknade för amning vid 4 och 6.

Visstja, navelstumpen ramlade av igår. Den luktar ju inte supergott direkt :p

*Kl*

Är såååå trött på att vara gravid! Har haft förjävliga sammandragningar hela jävla förmiddagen och jag jobbar ju så det är ju inte bara att gå och lägga sig direkt. Sover jättedåligt & känner mig som en vandrande jävla badboll. Har hormoner som sprutar ut ur öronen på mig så att idag när en gubbjävel snodde min parkering mitt framför ögonen på mig så for jag ut & vrålade som en besatt på honom (vilket han f.ö sket i för han vrålade bara tillbaka) och nästa sekund trodde jag att jag skulle börja tjuta. 32 dagar kvar!

Så nu har jag gnällt färdigt :D

Är så avundsjuk på er med småttingar (även om tanken på bebis skrämmer mig just nu för att jag insett att man plötsligt blir av med sin egentid man fått senaste året med stora barn)

*knappen*

Jag tänkte på det här med sammanfattning av graviditeten. Gjorde ni nåt sånt med er BM? Mitt nästa bokade besök hos henne är på övertid, så det kommer vi (förhoppningsvis) inte göra..? Jag trodde man alltid gjorde det i vecka 37?

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12