Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Onödigt och taskigt gjort av din fb-vän. Hur svårt är det att se till att man slipper uppdateringar från den man inte vill se liksom.
SJälv har jag tagit bort några stycken som jag vill ha kontakt med men inte orkar se uppdateringar som handlar om väldigt ensidiga saker som inte intresserar mig eftersom deras uppdateringar till 99% handlar om just den saken.

Men vi har ju inte tagit upp några önskemål om förlossningen heller! Inte för att jag är speciellt fundersam över den, jag vet hur jag vill ha det och jag hoppas att sambon lyssnat när jag berättat för honom. :p

Vica: Spännande! Hoppas du bara blivit lite dålig på att hålla tätt, så ni hinner klart med barnrummet! ;)

Chambery: Otroligt klantigt av din "vän". Karlar är ett annat släkte i många avseenden... :crazy:

Så förhoppningsvis får jag väl sova igen inom någon halvtimma.

Jag hade fel. Vid 3,30 fick jag erkänna mig slagen och väcka mannen så att han kunde ta superpigga Freja. Inte skulle hon sova. Hon somnade först vid 5snåret. Nåväl...

Åh, jag hoppas lillebror håller samma mönster utanför magen som i. De gånger han väckt mig på nätterna kan jag räkna på en hand. :)

Här håller lillebror samma mönster - pigg en stund på morgon/fm och framåt kvällen vid 21. Sen sover vi hela natten, med avbrott för mat såklart. Jag är helt förundrad över hur lätt han är, än så länge alltså. Bakslag lär ju komma ;)

Vad gäller önskemål så är det ju inget måste, men BM skrev i journalen plus att vi hade eget brev också. Bara saker som var mkt viktiga för oss så som sen avnavling, tidig hemgång och hjälp med perinealskydd. Allt det fick vi, jag är otroligt nöjd med den här förlossningen kan jag säga!

Åh, jag hoppas lillebror håller samma mönster utanför magen som i. De gånger han väckt mig på nätterna kan jag räkna på en hand. :)

Hade inte haft problem med att vara uppe nattetid - om det inte vore för att jag har två barn ;). Det var fördelen med ettan, där kunde man sova när han gjorde det för man behövde inte tänka på någon annan :D . Och hon följer ju bara den dygnsrytm hon är van vid. :P

Konstigt nog är jag rätt pigg ändå, ont i höften då jag samsov med lillan 5-8.30 (och då ligger jag blickstill, i detta fallet låg jag på sidan). Också där märker jag skillnaden gravid/ogravid, hade ALDRIG orkat upp på morgonen efter 4-5 timmars sömn som gravid. Men nu är det faktiskt inte så farligt.

Precis, förra gången skrev BM en sammanfattning av graviditeten och önskemål inför förlossningen i journalen, men det finns inget sånt nu. Har ju fått den utskriven eftersom det är osäkert om vi hamnar i Västerås eller Eskilstuna.

Man lär räkna med bakslag om allt går smidigt från början. Det kan ju liksom inte ändras till det bättre ;) Hugo sov bäst mellan 3-5 månader. Han sover fortfarande sämre nu än vad han gjorde då...

Det är tur att man blir full av hormoner efter förlossningen. Jag är övertygad om att det är de som gör att man orkar. :)

Knappen

Ingen bäbis än :banana: Läckaget har börjat avta, men jag vågar inte ropa hej än!

Om det är fostervatten så är det viktigt att ha koll, då kan du behöva antibiotika. :)

:bow:

Se till att åka in och kolla nu Vica. Dom gångerna jag åkt in för koll på förlossningen så har jag fått hjälp på en gång,så om det inte är någon fara så är du ute därifrån på 30 minuter.

*kl*
Vica jag hoppas verkligen du är på g in för en koll snart! :)

Idag har vi haft hembesök från BVC och allt var så bra så. Det är ingen tvekan om att Olle får mat iaf, +330 gram på 4 dagar! :D På återbesöket i måndags vägde han 4200 gram, då hade han gått ner 160 gram från förlossningen 2 dagar tidigare.
Nu tänker jag slappna av helt vad gäller amningen, taget blir bättre för varje gång och han får ju bevisligen i sig det han behöver :D

Här håller lillebror samma mönster - pigg en stund på morgon/fm och framåt kvällen vid 21. Sen sover vi hela natten, med avbrott för mat såklart. Jag är helt förundrad över hur lätt han är, än så länge alltså. Bakslag lär ju komma ;)

Vad gäller önskemål så är det ju inget måste, men BM skrev i journalen plus att vi hade eget brev också. Bara saker som var mkt viktiga för oss så som sen avnavling, tidig hemgång och hjälp med perinealskydd. Allt det fick vi, jag är otroligt nöjd med den här förlossningen kan jag säga!

Det har jag läst lite om... att på vissa ställen klipper de navelsträngen direkt och upp med ungen, men att det var vetenskapligt bevisat att navelsträngen gärna skulle va "ansluten" ett tag till efter att bebis kommit ut för att mycket blod m.m återvände.

Hur skrev ni det? Man kanske borde be om det? :p

Vi skrev "vi önskar oss sen avnavling så långt det är möjligt och rimligt" om jag minns rätt. Det var dock standard med sen avnavling där jag födde, men det visste jag inte innan. Det var inte standard då dottern föddes iaf :)

Åh, lillebror har fått namn!? :D

Sen avnavling var standard när H föddes för knappt två år sen i alla fall, samma sak med perinalskydd eller vad det heter. Det är mina två önskemål också och eftersom det är standard så skippar jag brev och håller mig öppen för alla förslag. :)

Är hon tyst när hon är vaken på natten? Viktor skriker/gråter när han inte sover eller äter på natten.

KL

Jag är SÅ trött på mina bröst!! Amningen fungerar bra med napp nu tycker jag. Är noga med att han ska ta ett bra tag så att jag ska kunna avveckla nappen när det känns lägligt. Men idag tycker jag att det har varit vit/gult mitt på bröstvårtan (där jag hade sår innan). Fick panik och trodde det var svamp eller ngt, men efter lite googlande tror jag inte det längre.

Måste ha inlägg för annars läcker brösten, och då måste jag smörja in bröstvårtorna för att de inte ska fastna (aj!!). Blir det för instängt tro? Försöker lufta, men det går inte när jag har bebis i famnen för då lyckas han röra dem hela tiden. Jag tror ingen på vår gata har lyckats undgå att se mina tuttar vid detta laget :P

Skönt! När blir det av då? :)

KL

Är det bara jag som nästan har tappat aptiten? Var hungrig hela graviditeten, nu äter jag typ två ggr per dag (frukost+lunch eller kvällsmat). Kanske inte så bra med tanke på amningen, men maten glöms liksom bort.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar