Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Är det bara jag som nästan har tappat aptiten? Var hungrig hela graviditeten, nu äter jag typ två ggr per dag (frukost+lunch eller kvällsmat). Kanske inte så bra med tanke på amningen, men maten glöms liksom bort.

Samma här, min aptit är nästintill obefintlig. Försöker äta ordentligt under dagen, men känns mest bara jobbigt.

Här är en till med dålig aptit. Två gånger har jag slarvat ordentligt samt gjort ärenden eller haft besök vilket gjort att jag har nästan fått frossa på kvällen och mått uruselt. Så nu försöker jag vara ordentlig. Jag behöver inte äta så mycket varje gång det viktiga är att jag äter någorlunda regelbundet.
Idag jobbar sambon hela dagen och jag ska åka med barnen till mormor.

Och inatt har vi sovit!

Känns jättebra :D vi var uppe och vakna en halvtimma vid 4-snåret men inte mer än det =)

*knappen*

Nu ni! Nu börjar det hända saker här! :D Jag hoppas verkligen att det inte är ett falsklarm till, men med min vanliga tur så är det väl det. Jag kan urskilja värkar, men de är så glesa att jag inte haft någon koll på klockan.

Håll tummarna nu för nu vill jag få det här överstökat! :)

*knappen*

Nu ni! Nu börjar det hända saker här! :D Jag hoppas verkligen att det inte är ett falsklarm till, men med min vanliga tur så är det väl det. Jag kan urskilja värkar, men de är så glesa att jag inte haft någon koll på klockan.

Hejja Hejja Lill-Trasslet! :D

*håller tummarna för att det är på riktigt*

:banana::bump::banana:

Här har vi också sovit i natt! :bump: Vi kollade på en film så kom inte i säng förens strax efter kl ett,så då åt han då,sen vaknade han vid 04.30 och åt lite,sen sov han enda till kl 9 innan han ville äta igen,då åt han lite och sen somnade han om igen!

Vi ska iväg nu på förmiddagen så tyvär lär jag böka med han snart,typiskt när han äntligen sover! :p Är för övrigt bara jag som är vaken,både man,unge och hund ligger som tre utslagna hjältar i sängen! :D:love: Ska väcka dom nu så jag lär väll inte bli så poppis....:rofl:

Här har vi också sovit i natt! :bump: Vi kollade på en film så kom inte i säng förens strax efter kl ett,så då åt han då,sen vaknade han vid 04.30 och åt lite,sen sov han enda till kl 9 innan han ville äta igen,då åt han lite och sen somnade han om igen!

Ja, här gick vi och la oss klockan 8 igår kväll ( :D ), hon vaknade första gången vid 00.30 (vad hände där?) och sen en gång vid 4,00 och därefter vid 8,00 - så en riktig drömnatt! Helt klart :)

Misstänker att det var för att hon kunde samsova med oss inatt, för nu är storebror hos mormor&mórfar och då vågade jag ha henne i våran säng. Annars ligger ju han mellan oss och knör, ska ta in hans säng och ställa vid våran fotända och flytta undan spjälsängen. Se om det funkar bättre. För är det enda problemet att Freja behöver samsova så får vi lösa det.

Heja, heja, heja!! :bump::bump: Hoppas att lillebror vill komma ut idag då!

*knappen*

*knappen*

Håller alla tummar, tassar, hovar och hönsklor jag har!

Hejja Hejja Trazel!! :p:D Vi vill se fler bebisar!

Här dröjer det nog ett tag till... :angel:
Men vill inte föda idag eller imorgon, ser ut som en katastrof här hemma när byggarna är och bygger vårt kök. :o:d

Heja bebis!! :bump:

Ferrari + Fibusen: här sovs det rätt bra också faktiskt. Men två kvällar i rad har han skrikit i en knapp timme innan han somnat :( vaknar ni också med sprängfyllda bröst när de sover så länge?

Just nu har det stannat av. Har haft värkar med fem minutwrs mellanrum ett tag, men inte nu längre. Verkar som det här blir mer långdraget än förra gången. Värkarna som väl kommer gör ju rejält ont ändå.

Aja, ingen bebis i sikte än i alla fall. :(

Nu verkar det vara halvt på gång igen i alla fall. Ligger i ett varmt bad för andra gången idag så får vi se vad som händer.

Det skulle vara fint om lillebror tittar ut i morgon förmiddag och håller sig lugn innan dess så jag får sova i natt. Får man beställa så? :p

Haha, vi kan ju alltid hoppas att han lyssnar! ;) Jag fick inte sova för en vecka sen, även om jag beställde sömn.

Håller tummarna för att det går snabbt och smidigt nu och att ni snart är hemma igen med lillebror på utsidan! :bump:

*kl*
Här fortsätter dagarna på samma vis - Olle äter och sover, är hur nöjd som helst hela tiden. Inatt har vi sovit riktigt bra, jag har kunna lägga ner honom i spjälsängen efter att han somnat på mig efter amning.
Jag är minst sagt förvånad (och mycket, mycket tacksam!) över hur pigg, glad och fräsch jag känner mig :banana:
Det är milsvid skillnad mot då dottern föddes - "lång" förlossning som jag var helt slut efter, massa strul med amningen, en mycket sjuk sambo och känslor/hormoner som åkte berg- och dalbana..

Beställningen är skickad till han som bestämmer (eh, lillebror alltså ;) ).

Vad skönt att det går så smidigt för er! Hoppas vi också får det så när han väl bestämmer sig för att komma ut! :D

Skrev långt och allt försvann. Himla moderna teknik - bara förstör!

Nåväl, instämmer mig dig Zody. Var tröttare och mer känslomässigt påverkad när första var nyfödd än nu. Trots mindre sömn och en liten tös som inte är rädd för att bli riktigt arg (min första skrek inte en enda gång första 4 månaderna :D ) - så har jag mängder med energi och känner mig som mig själv innan graviditeten.

Trazel; inte visste jag att man kunde skicka såna beställningar till bebisen i magen ;) hade jag vetat det så hade jag beställt lite mer sömn än bara de 3 timmar jag fick innan förlossningen. Fick förvisso en trevlig, kort förlossning så blev väl kanske kompenserad över att ha blivit väckt av värkarna :p

Åh, vad jag längtar efter att bli mig själv igen! Att orka leka med Hugo, gå promenader, sitta, stå och ligga som folk (alltså, ligga på ett bekvämt sätt, inga snuskigheter)... :D

För övrigt blev jag så besviken när det klingade av att jag tvingade sambon till en färdknäpp när H sov middag. :o Tror ni det hjälpte då..? Nu har jag bara en massa molande och inget som går att urskilja som värkar. Men ont gör det hela tiden ju... :grin:

Jag längtar också efter att bli mig själv igen!
Tänk att kunna leka ute i snön med dottern, åka pulka, spark och skridskor.
Jag får bara igen vinterjackan över brösten, magen sticker rakt ut :rofl:.
Täckbyxorna har jag inte ens provat, det känns helkört, så som det är just nu pallar jag inte ens att stå ute och titta på när hon leker.
Jag har 4 veckor kvar nu.
Känns som en hel evighet :eek:.

Hoppas värkarna kommer igång ordentligt för dig nu så du får ha lillebror på utsidan istället :bump:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar