Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Har det hänt något mer under natten? Har bebis velat titta ut? :d

Här märker jag ingenting.... 10 dagar kvar till BF idag, känner mig helt säker på att gå över tiden och säkert in i Feb... men vem vet det kanske startar helt plötsligt!

Tycker jag borde känna mer av både min foglossning som varit ett stort proböem hela graviditeten och samandragningar så som jag håller på... gick upp klockan 6 idag och började måla köksinredning, gjorde detsamma igår och har hållit igång rejällt.... men känner ingeting :crazy::D:angel: Det varken gör ont eller värker.

Viserligen blir jag tacksam om vi hinner längre med köket... inann bebis tittar ut men man längtar ju så! :love:

Nepp, ingen bebis. Han följde i alla fall beställningen och lät mig sova i natt (med undantag för ett x antal kisspauser)... Men där verkar beställningen stannat.

Det molar fortfarande, men inte så mycket mer. Dessutom tycker jag att han varit oroväckande lugn sista dygnet.

kl

Äntligen ett plagg som visar hur jag känner mej!
532402_10151388873374913_1168151612_n.jpg

:D snygg!

KL

Alltså mina bröstvårtor läker inte :cry: Först blev de bättre men nu ser det ut som att någon har tagit små bett i dem mitt på. Har bara ammat med amningsnapp för att de skulle få läka, men det verkar inte hjälpa ju. Försöker lufttorka, har köpt såna där skydd nu som man kan lufta med. Smörjer med Bepanthen eller Purelan innan jag sätter på skydd+kläder.

Amningen känns bara jobbig :cry:

Med första barnet ammade jag bara på, trots sår, hade inte amningsnapp eller någonting. Till slut läkte det, men visst gjorde det ont. Denna gången tror jag att jag kan vara glad för att jag ammade på trots smärtan. För nu har jag inte ens fått sår, misstänker att det är för att de blev härdade (förhårdnader?) förra gången.

Det bästa att smörja in med är faktiskt bröstmjölk, inget annat jox. Brukar efter dusch trycka ut bröstmjölk och massera in hela vårtgården. Så smakar man inte tvål heller ;)

Mjölken bara rinner, så det blir smort med den, sen luftat. Men jag kan inte ta på kläder utan att ha något skydd i kläderna för då läcker det, och jag kan inte ta på skydd utan att smörja för då fastnar såren i amningsinläggen :cry: Jag provade att amma utan nappen förra veckan, men då gick det hål direkt och Viktor fick dricka blod och jag tjöt! När ska det kännas lättare egentligen? Vill ju att det ska vara mysigt att amma.

Förresten har han blivit alldeles prickig, hormonprickar gissar jag.

Usch o fy för att ha så ont vid amning! Jag minns att jag med alla barn haft jävulskt ont i början, nån vecka sådär, när jag gråtit av smärtan i början av varje amning men sen har det faktiskt gett sig. Har du du fått hjälp på amningsmottagningen? Han kanske inte tar rätt tag trots allt? Hoppas verkligen det löser sig eftersom du verkar vilja amma...

Här har slemproppen gått. Värkar, men oregelbundna än så länge. När jag var nere o mockade kom de var 2-4 min, nu ca var 10... Idag var enda dagen på januari som bebis INTE är välkommen. Lina fyller 5 o jag vill så gärna att hon fåf ha sin födelsedag ifred... Men det brukar inte ta mig mer än 6-7 timmar så risken finns att den lilla rackaren kommer idag iaf. Det blir aldrig som man tänkt sig va?! :D

Sitter på förlossningen nu. Lätta värkar, men fick komma in eftersom jag knappt känt några rörelser. CTG har sett bra ut, väntar på UL nu. :)

Han är ju bara 1 1/2 vecka gammal, så jag hoppas att det ger med sig! Värst är det nästan mellan amningarna, och som du säger precis i början. Han tar fint tag med nappen, så jag tror inte att det är problemet nu längre. Vi var på amningsmottagningen i tisdags och fick hjälp. Det gick bra!! Sen på kvällen provade jag utan napp hemma, och det var då det gick hål. Sen har jag inte vågat (vill ju att det ska läka!!). Tänkte ringa dem i morgon faktiskt, de sa att jag skulle göra det om inte såren var läkta på en vecka.

Hoppas bebis är på gång, men senare ikväll så ni kan kalasa i lugn och ro :)

trazel: Hoppas allt är bra med bebis och att han (är det väl) dyker upp snart :bump:

Haha, typiskt dig att stå och mocka med värkar :D
Spännande att det är på gång, Lycka till! Var tänkte du föda?

Ja, jag andades ju ut när vi passerade min sons födelsedag. Men självklart så kommer bäbisarna när det själv behagar dem och inte anpassar de sig efter vilka datum man inte vill ha barn ;)

Du låter nästan lika överambitiös som mig, det där med att mocka med värkar. Jag började ju städa kaninburar när jag hade 5 minuter mellan värkarna för att burarna skulle vara rena utifall om att jag skulle bli kvar länge på BB ;)

Försök tråckla dig in genom en trång innekaninbursdörr med stor mage och värkar, inte det lättaste. Men ja, hormonerna gör ju att man blir lite konstig så snart värkarna börjar :grin:

Trazel: lycka till på ultraljudet, skönt att CTG såg bra ut iallafall. Man blir ju orolig när bebisen inte rör sig som de brukar inne i magen. På det sättet är det ju lättare när de kommit ut, men då oroar man sig istället för PSD. Så alltid denna oron :o

Nu hejjar jag på för fullt att vi snart ska ha 2 nya bukebebisar i tråden, även om Kisses gärna får vänta till efter midnatt (00.01 kanske?) så att storasyster kan få ha sin födelsedag ifred :angel:

:banana::bump::banana:

Måste inflika att min förut så enkla tös har börjat visa mer och mer vilja. Ujujuj vad ARG hon kan bli. Som igår kväll när hon var sååå vansinnig, ville inte ha mat - hade fått ny blöja - och vi försökte verkligen allt. Lösningen; hon ville att vi skulle gå och lägga oss, så snart hon fick ligga tätt tätt intill mig i sängen hud mot hud så slocknade hon på 2 sekunder... :D

Och idag så har kravet varit att man ska gå runt med henne, så fort man sätter sig ner blir hon arg ;)

Inte lätt att vara liten. Inte lätt att vara förälder när man får gissa sig fram till vad dom där ilskna skriken betyder :grin:

Men hon har börjat sova nattetid iallafall, vaknade 2 gånger inatt och ville amma, men sov vidare direkt när hon ammat färdigt. Så det har varit sååå skönt.

UL visade mängder av fostervatten och en liten bebis, men ingen tillväxthämning. Flödet var bra i navelsträngen, så nu är vi på väg hem igen. Jag återkommer hemma sen, skriver från mobilen... :)

Du verkar ha en lika lurig bebis som jag.
Jag var ju inne dagen innan han kom pga minskade fosterrörelser.
Hoppas din lille kommer snart och inte håller på och luras mer.

Ja, nog trodde jag att det skulle vara lättare andra gången att veta när det var på allvar och när det bara var fejk. :p Men än har jag ju gått bet. Vi var ju inte in för att jag trodde det var på gång visserligen, men ändå.

kl
Här tuffar dagarna på, lilltjejen blir 10 dagar i morgon. Hon har börjat sova bättre och bättre på nätterna. Igår somnade hon vid 21-tiden oc h vaknade igen vid 03,30 och var hungrig. Så skönt, tyvärr var jag korkad och tittade klart på en film (gamla klassikern Dirty dancing) och tog inte tillfället i akt och sov alla dessa timmar.

Ni som har syskon, hur har de reagerat? Storebror som är 4 år är fantastisk med lillasyster, men vänder ilskan mot mig, vilket i och för sig är bättre, men jag blir helt slut minst en rejäl konflikt om dagen och vill kramas och sitta i knä hela tiden. Visst är det gulligt med kramar och mys men jag blir helt slut då jag känner mig så otillräcklig. Jag har minskat kraven på honom ex påklädning, men vissa delar vill jag inte ta bort ex duka av efter sig när man ätit, äta själv osv. Påklädning kan han hur bra som helst på dagis men hemma har vi haft konflikt om det hela hösten/vintern det spelar ingen roll hur långtid han får på sig han vägrar klä på sig själv. Den konflikten har jag släppt nu, det är bättre jag klär på honom så kommer vi ut i allafall.

Hoppas på två nya bebisar här inne inom kort, håller tummarna för er som verkar vara på gång.

Jo, var ju in på förlossningen och började med urinprov och CTG. Allt såg jättefint ut och det registrerades värkar på CTG. Jag kände dem ju, men det var ju inga värkar jag kan föda barn på. :p

Vi fick vänta medan BM pratade med läkaren om vad som skulle göras med mig, om något mer skulle kollas eller om vi skulle åka hem. Läkaren ville kolla med UL för att se att allt var bra med tanke på att magen varit liten.

Så ett UL gjordes där hon mätte 5 cm fostervatten i en "pöl" och det var vad som behövdes sammanlagt. Jag hade fyra "pölar" som var 5 cm, så det var gott om fostervatten. Sen ville hon kolla tillväxten lite eftersom magen var liten. Efter mycket mätande så konstaterade hon att han inte är tillväxthämmad, men han kommer vara liten.

Fortsatte med flödet i navelsträngen som såg jättebra ut. Sen frågade hon om jag ville att hon skulle kolla tappen, vilket jag tyckte var spännande eftersom jag känt så mycket förvärkar. Visade sig att tappen var mjuk, 3 cm kvar och öppen för fingret. Så det hade ju inte hänt jättemycket direkt... :cool:

Nu har jag onda värkar igen och ligger återigen i ett varmt bad. Nyss tyckte jag nästan att lillebror gjorde en kullebytta... En så stor rörelse har jag nog aldrig känt från honom! :eek:

Haha,lika jag också,fast jag hade ju så mycket som 7-8 minuter mellan värkarna,men jag var på väg ut att köra häst då! :p Slutade dock med att jag i sista sekunden sa till mannen att han får köra själv,så jag stannade och mockade och gjorde klart till bägge hästarna i stället. Men då var ju Milton för tidig,om det hade varit närmare BF-datumet hade jag nog inte gjort det,men nu trodde jag ju bara att det var falskt alarm....:o:D

Vi kör på varma bad här hemma också.. men jag är så jäkla otymplig, har skit svårt att komma upp ur badkaret när jag är klar.... :crazy::angel: Flodhäst eller val....

Har fortfarande inga käningar efter bebis, men har idag svullnat rejällt i fötter och ben... sticker och kliar, hjälpte lite med varma badet så nu ska jag avvakta, jag tror jag varit lite överaktiv och att det e däröfr jag svullnat.

Så nu blir det vila.... nästa BM besök blir på Onsdag den 23. :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar