Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sådär var det med min Alvin (född 2003) när han skulle födas, han var jättelugn samma dag som han föddes.. :)

Tack! Vi var ju in tidigare på dagen för minskade fosterrörelser innan han föddes. Han laddade väl bara upp för vad som komma skulle... ;)

Grattis till bebis... vilken super fart! Och jätte fint namn ni har valt.... det hade vi som favorit namn om vi skulle få en pojke.. men nu ska vi ju inte det!
Grattis.

Är det min tur nu att få bebis? :angel: 7 dagar kvar till BF idag... känner inget!
Så ska gå oh måla lite väggar....

Grattis till lilla pojken!! :D och va häftigt att ha två barn födda på samma dag.. är nog inte så vanligt! :banana:

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 6 fulla dagar (v38+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 jan 2013
Du har 7 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kom igen... kom igen..... :bump::angel:

Härligt är det! :D

Fast dessa eftervärkar kan jag inte minnas var så jobbiga förra gången! Jag fick lämna A till pappa igen för att få lite vilopaus från eftervärkarna, de kom hela tiden medan han låg hos mig.

Jag har lärt mig att eftervärkarna är värre vid andra barnet,så du behöver inte minnas dåligt,utan dom gör nog ondare nu. ;)

Grattis till alla bebisar!!!!!!! Hur många är det kvar nu som INTE fått?

Varit hos bvc i dag,han hade gått upp till 4330,så alltså nästan 900 g på 4 veckor (sen han föddes),jag ger ju fortfarande lite ersättning nån gång per dygn,men hon tyckte jag kunde sluta med det nu. Jag har ju inte litat på att min mjölk räcker,men nu ska vi alltså försöka plocka bort ersättningen för att se hur dte går,nervöst,tänk så svälter jag han?

Annars så går det bra här hemma,första dagen utan pappa som gick tillbaka till jobbet i dag,men det fixar vi galant,Milton är så snäll så. Har varit ute i stallet och gjort klart det och han bara sover,perfekt bebis! :love:

Senast ändrad:

Vad roligt att ni också har en Alvin som betedde sig lika! :D

Chambery: Det enda namnet vi kom överens om på nio månader. ;) Då måste det ju vara bra! :angel:

Jag har också hört att de kan vara värre vid andra barnet, när de erbjöd något mot eftervärkarna förra gången förstod jag inte varför... Men nu har jag faktiskt tagit hela två Alvedon! ;)

Han svälter inte ska du se. Amma på bara så produktionen blir inställd på hans egentliga behov. :)

Ja :D
Alvin är verkligen ett jättefint namn (inte alls partisk ;) )

*KL*

Var hos BM idag. Lillkillen hade fixerat sig (kanske därför jag känt mindre fosterrörelser?) och BM sa att vi nog borde packa BB-väskan.. Hm. Jag är dock skeptisk till att han kommer tidigare, jag ska ju jobba två veckor till :D

Men men.. idag hade jag dessutom en flytning (har inte haft några alls tidigare) hur såg er slempropp ut? Minns ju inte sånt.
Nåja. UL på Torsdag så då får vi se hur njuren mår..

Vad roligt att ni också har en Alvin som betedde sig lika! :D

Chambery: Det enda namnet vi kom överens om på nio månader. ;) Då måste det ju vara bra! :angel:

Det kan variera,men min var som snor.... :o:p Alltså riktigt sån där förkylningssnor,tjockt och gröngult. Allt kom inte på en gång,utan släppte lite då och då under 3 dagar ca.

Det här var också tjockt men typ lite vitaktigt och inte jättemkt. Nåja.
Hur långt innan släppte din?

Det kan variera,men min var som snor.... :o:p Alltså riktigt sån där förkylningssnor,tjockt och gröngult. Allt kom inte på en gång,utan släppte lite då och då under 3 dagar ca.

Jag är fortfarande tjock.. Hoppas jag inte är ensam kvar? :eek:

kl

Grattis till alla bäbisar! :bump:

Nejdå! Jag är fortfarande tjock och är beräknad till samma dag som du fick tid för snitt :D
Jag hoppas dock att bebis vill titta ut lite tidigare. Gärna någon vecka tidigare :laugh: men det får man tydligen inte beställa utan jag får snällt vänta. Ännu är det ju 4veckor kvar så det är ju lugnt :)

Jag är fortfarande tjock.. Hoppas jag inte är ensam kvar? :eek:

kl

Grattis till alla bäbisar! :bump:

En del av min slempropp gick för några dagar sedan.... frågade min BM och hon sa att det är så olika, för vissa kommer den i samband med att förlossningen är på g inom de närmsta och för vissa så kommer lite då och då under längre tid.... 1-2 veckor inann bebis kommer. :angel: Så jag väntar snällt fortfarande på bebis....

Min slemis :o var typ.... snorlikande och till färgen vit, genomskinlig. :angel:

Min slempropp var lite vita gryn typ uppblandat med blod. Sen var han ute 2,5 timmar senare... ;)

Någon har party i min mage, jag fick inte vara med... :cool: :p

Senast ändrad:

*kl*

Freja ligger inte still när vi sover. Hon rör sig från sida - rygg - sida, ännu snurrar hon inte runt helt ;) men bara 2 veckor gammal så är jag rätt impad av att hon kan ta sig från ena sidan till den andra sidan på egen hand.

Hon sover nätterna igenom. Hon somnade vid 22 - vaknade vid 2, ammade - sov till 6, ammade och bytte blöja - och sov sen vidare till 10. :) Samsover gör vi förvisso numera, så kanske därför nätterna går så bra.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar