Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag tar mig upp till stående i badkaret själv, sen behöver jag assistans ur det. ;)

Jag har ett BM-besök inbokat i morgon eftermiddag. Fast det är bara akupunktur och ingen vanlig koll.

Nu börjar faktiskt värkarna ta i och håller sig regelbundna på 7-8 minuter och håller sig i 45-55 sekunder.

Heja bebis, och kisses med såklart! :bump:

numma: här har storebror varit väldigt fin med lilla F, men man märker samtidigt att han har lite svårt att förhålla sig. Han kan komma och klappas och pussas och säga att han tycker om honom, men han vill inte hålla eller hjälpa till vid typ blöjbyten och han tycker uppenbart att det är obehagligt när han skriker. Han har tytt sig lite mer till pappa under natten och vid amning, men som idag när vi var hos mormor fick hon varken leka med honom eller läsa med honom, för det skulle jag göra - "mamma, lämna F till mormor!". Så det är blandad kompott, och även om det såklart inte är förvånande så hade det onekligen varit bra om man kunde klona sig ibland...

*kl*
Imorgon ska jag och låna en kompis BabyBjörn :eek:. Egentligen väljer jag en äkta ergonomisk sele över BB:n ungefär 100 gånger av 100, men det fungerar inget vidare med F:s gips och det kommer inte alls att fungera sedan när han har skena istället, så just nu utgör den mitt stora hopp här i världen - för jag är inte psykiskt skickad att köra bebisar i vagn!

Värkar var 5:e minut, slemproppen har gått med en teckenblödning. Jag ringde i panik till förlossningen igen eftersom jag är livrädd för moderkaksavlossning. Men BM där kunde lugna mig ordentligt.

Nu måste det väl ändå vara på riktigt!? :confused:

Det låter ju helt klart som att nåt är på gång, heja heja! :bump: Jag gissar på bebis under morgondagen, förhoppningsvis nära midnatt så det går fort och smidigt för dig :)

*kl*

Det bidde en pojk, på sin storasysters födelsedag. :D får återkomma när vi kommer hem, det gick bra iaf, o han är suuuperfin! :love:

Det låter ju helt klart som att nåt är på gång, heja heja! :bump: Jag gissar på bebis under morgondagen, förhoppningsvis nära midnatt så det går fort och smidigt för dig :)

Jag jobbar snabbare än så... :angel:

Alvin föddes den 20 januari klockan 23.01. Vi hann åka rullstolsrally från parkeringen in i ett förlossningsrum och andas lite snabbt i lustgasmasken. Ett par värkar senare var han ute. Hann vara på förlossningen i knappt 20 minuter. ;)

Allt har gått bra och vi väntar mest på att klockan ska gå så barnläkaren kommer och gör sin besiktning. Han har redan ammat på fint och ligger nu och sover hos pappa. :love:

Edit: Han väger 2930 gram och är 49 cm lång. :)

Senast ändrad:

Åh men grattis både trazel och kisse!! Två bebisar födda på samma dag! Det är inte illa!! :-D!! Mycket grabbar har det blivit i vinterbebisar-tråden!!:D

Jag var själv inne på förlossningen igår men inte för att föda.. Grabben på insidan har rört sig mindre än vanligt så åkte in och kollade. Allt var jättebra så jag var nog bara nojig, han är en väldigt ultraljudad bebis om inte annat.. 4e ultraljudet och 5e blir på torsdag..:angel:

Härligt är det! :D

Fast dessa eftervärkar kan jag inte minnas var så jobbiga förra gången! Jag fick lämna A till pappa igen för att få lite vilopaus från eftervärkarna, de kom hela tiden medan han låg hos mig.

Tack! Vi var ju in tidigare på dagen för minskade fosterrörelser innan han föddes. Han laddade väl bara upp för vad som komma skulle... ;)

Grattis trazel, kisse, Zody och hoppas jag inte missat nån! :laugh:

På tal om eftervärkar... Vad är det? :D

Alvin föddes den 20 januari klockan 23.01.

GRATTIS! Och vilken snabb förlossning, jag tyckte jag var effektiv men du slog mig med längder ;)

Och grattis Kisse! Ja, dom kommer när dom vill och inte när dom ska. Men man blir ju glad oavsett när dom kommer!

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Saima (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Alicia (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Viktor (bf 03.01.13)
11 - numma - andra barnet Zilhan (bf 14.01.13)
11 - westernsuzie - första barnet Ellie (bf 04.01.13)
12 - Zody - andra barnet Olle (bf 06.01.13)
20 - Kisse - tredje barnet Pojke (bf ??.01.13)
20 - trazel - andra barnet Alvin (bf 27.01.13)

--------

Två barn födda 6/1, två barn födda 9/1, två barn födda 11/1 och två barn födda 20/1... vi gillar att gå två och två per dag :angel:

-----------

Och allmänt OT; ska man verkligen fortfarande blöda så hemskt mycket? Kan inte minnas att jag gjorde det förra gången. Och denna gången så gick allt så smidigt så tycker att jag borde vara "hel"... 15 dagar sen förlossningen.

Är du inte mer aktiv den här gången då? Jag var tvungen att ringa BB igår eftersom jag blev så fundersam över mitt avslag. Från att ha varit rätt sparsamt och brunt började jag blöda igen, och jag blev jättenojig. Fick besked att det var vanligt, och att jag skulle ta det lite lugnare ett tag. Himla lätt när man känner sig så pigg ju! :D Jag VILL plocka och fixa, promenera och leka med dottern ju. Ska försöka ta en slappdag idag och se vad som händer...

Trazel, hur sjutton grejade du bilfärden in?! ;) Trodde du att det var så nära till att han kom ut som det var?

Alvin föddes den 20 januari klockan 23.01. Vi hann åka rullstolsrally från parkeringen in i ett förlossningsrum och andas lite snabbt i lustgasmasken. Ett par värkar senare var han ute. Hann vara på förlossningen i knappt 20 minuter. ;)

Allt har gått bra och vi väntar mest på att klockan ska gå så barnläkaren kommer och gör sin besiktning. Han har redan ammat på fint och ligger nu och sover hos pappa. :love:

Jisses vad det gick undan! Stort grattis! :laugh:

Jag trodde att han skulle komma på E18 när vi kom in i Västerås. När jag sa det slutade pappa hålla hastigheten... :angel:

Det kom ju ut personal från förlossningen till mig som frågade vad hon kunde hjälpa till med. Mitt svar blev "Döda mig!" :o

Vattnet gick lagom till att jag fått av mig byxorna inne på förlossningen... Tajmat värre! :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar