Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag har inte gjort någon graviditetssammanfattning varken nu eller förra graviditeten, så det kanske skiljer mellan olika landsting.

Förra graviditeten gjorde vi det i vecka 37. Då hade jag ju en annan BM, men det kanske är skillnad när det är andra barnet tänkte jag...

Zody, vi är ju samma landsting och lika många ungar (nåja, snart i alla fall)..? :p

Hur går det för dig Trazel?
Vi har ju BF nästan samtidigt.... något på bebisfronten? :d

Här har det varit lugnt förutom lite samandragningar när jag rör lite extra på mig, har haft dagar då jag svullnat lite mer men som sedan försvunnit igen.

Var iväg på BM besök idag.... alla värden var bra.... har för några dagar sen börjat få samandragningar som är betydligt mer smärtsamma... frågade BM och hon menade att det var ju För verkar....

Jag får det lite då och då... och när jag vilar eller badar så släpper det igen... jag kan inte sitta rakt upp längre, oerhört smärtsamt, vet inte om de beror på att hon ligger så långt ner :idea::)

Har även idag inhandlat bröstnapp till amningen och örontermometer till bebis. :)

Jag har fått grymt smärtsamma foglossningar de sista dagarna. På värkfronten händer det inte mycket alls. Jag hade en natt förra veckan när jag nästan trodde det var på gång, men sen dess så har jag bara haft mesiga sammandragningar. Bebis är fortfarande ruckbar, inte ens fixerad.

Jag hade beställt till måndag ju, annars så tror jag att han väntar till 2 februari. Vi får väl se. Dessa bebisar har ju en förmåga att komma när det passar dem och inte en annan... ;)

Hmm, jag tror vi sammanfattade i samma veva som vi skrev önskemål kring förlossningen.. Men jag blev osäker nu ju! :D

*kl*
Här flyter dagarna på bra, lillebror är 5 dagar gammal idag och är en riktig mönsterbebis än så länge. Ammar en hel del, sover mycket och har några vakenperioder. Alltid nöjd, lite knorr om bröstet dröjer och lite protester på skötbordet ibland bara. Känns riktigt lyxigt! Natten som var sov vi 2,5-3 timmar mellan amningarna, hoppas på en liknande natt nu ;) Han sover gärna på mitt eller sambons bröst nattetid, men det funkar även att rulla ner honom bredvid när han somnat. Mycket skönt att kunna sova på sidan och inte bara på rygg ;)

Vad gäller amningen så var jag livrädd för att det skulle bli som med dottern - stora sår, massa smärta och veckor av ångest inför varje matning. Så har det tack och lov inte blivit! Han hade lite för litet tag i början, men det har börjat rätta till sig och bröstvårtorna ömmar inte alls lika mkt längre. De är såklart känsliga för beröring, jag vill inte direkt gnugga handduken mot brösten efter duschen om vi säger så men det är milsvids skillnad mot då jag ammade dottern.

Ni som har ont av amningen med sår osv, har ni varit i kontakt med amningsmottagningen och fått hjälp? Använd er av dom, det finns massa hjälp att få!
För övrigt kan jag tipsa om inlägg i ull - superskönt nu när det är kallt, och även om de inte absorberar så mycket läckage så funkar dom. De håller vårtan mjuk och fin, de fastnar inte och är typ det bästa jag köpt :D

Knappen

Börjar bli lite orolig här, men hur exakt vet man om vattnet gått eller om man liksom bara "kissar på sig" litegrann hela tiden? :o

Sätt på dig en binda, och sen ska man kunna känna det på lukten säger dom.. Ska lukta lite salt, typ hav. Andra liknar det vid sperma haha, jag har ingen aning! För mig har vattnet gått på förlossningen med båda barnen då jag varit 9-10 cm öppen.

Sätt på dig en binda, och sen ska man kunna känna det på lukten säger dom.. Ska lukta lite salt, typ hav. Andra liknar det vid sperma haha, jag har ingen aning! För mig har vattnet gått på förlossningen med båda barnen då jag varit 9-10 cm öppen.

Har gjort det och fått byta med jämna mellanrum då de varit blöta. Jag har dock bara parfymerade hemma, så att lukta gör nog ingen skillnad...

Då är det nog läge att ringa förlossningen och rådfråga dom! En koll kan ju vara på sin plats ;)

Gick in på min Facebook sida nyss.... kollar den ca 1 gång per dag, mest för att jag har kontakt med mina vänner som är utsprida över hela värden.

En av mina "vänner" hade då gjort en fruktansvärt lång och provicerande status uppdatering där han skriver att han e så förbanat jävla trött på alla Gravida kvinnor som flera ggr uppdaterar sin status med info om bebis och/eller graviditeten m.m.... och han skrev massor om att vara Gravid inte är en sjukdom osv osv.... och att det inte var ett dugg synd om oss...

:confused::eek::devil:

Sådant gör mig arg.... särskillt när det är en vuxen man i 30 års ålder som inte har några barn och som aldrig kommer få uppleva hur det är och känns att vara gravid... och att Graviditeten faktsikt kan framkalla massor av olika sjukdomar! Vi bär en annan människa inom oss.... i 9 långa månader och kroppen reagerar alla olika... sådant kan jag bli arg över att läsa... hur fan kan han störa sig på något sådant. men men alla är vi olika!

:angel: Frågade han om han syftade på mig... för så många gravida känner han väl knappast på FB... :o

Nej nej, en månad för tidigt! Hans rum är ju inte klart än :angel:

Jah dom kommer ju när dom vill! :p:o Men förstår dig... man blir jätte glad och nervös och längtar samtidigt som man tänker på allt som man hade tänkt att hinna med och göra inann.... :angel:

Säger jag... som har BF om 11 dagar och började stor renovera köket för några dagar sedan... hur dum får man va!! :rofl:

Har du ringt o pratat med förlossningen än? Spännande, men något irriterande om du tänker tränga dig i kön nu... ;)

Det låter ju onekligen som om vattnet gått om det sipprar lite hela tiden, kan väl knappast tro att du börjar kissa på dig helt plötsligt. Gå o kissa ordentligt o se vad som händer sen kanske? Har du några värkar än? Annars kan du nog försöka sova en stund efter att ha kontaktat förlossningen!

:)

Känner igen det där min lilla tjej kom för tidigt (visserligen inte en månad men väl 3 v.). Det var massor som vi skulle ha klart innan hon kom, nu får vi jobba på de sakerna lite i taget när vi hinner (barnrummet var dock färdigt, men en massa annat stod halvfärdigt när hon kom ut, vi renoverar huset).
Jag blev igångsatt i v.37 pga havandeskapsförgiftning.

Har du ringt o pratat med förlossningen än? Spännande, men något irriterande om du tänker tränga dig i kön nu... ;)

Det låter ju onekligen som om vattnet gått om det sipprar lite hela tiden, kan väl knappast tro att du börjar kissa på dig helt plötsligt. Gå o kissa ordentligt o se vad som händer sen kanske? Har du några värkar än? Annars kan du nog försöka sova en stund efter att ha kontaktat förlossningen!

:)

Det är det som är det lustiga, jag brukar ha värkar som gör ont, en till fem om dagen. Idag har jag haft en massa sammandragningar men ingen av dem har gjort mer ont än typ 2 på smärtskalan.. :confused:

Förlossningen bad mig avvakta till imorgon om det inte är så att jag får värkar i natt.

Jah dom kommer ju när dom vill! :p:o Men förstår dig... man blir jätte glad och nervös och längtar samtidigt som man tänker på allt som man hade tänkt att hinna med och göra inann.... :angel:

Säger jag... som har BF om 11 dagar och började stor renovera köket för några dagar sedan... hur dum får man va!! :rofl:

Äsch, vad är väl livet utan lite spänning? :p

Visst var det du som fått snitt beviljat? Om det skulle visa sig att förlossningen satt igång,snittar dom direkt nu då,eller kommer dom försöka att få den att stanna av?

Milton kom ju i v 36+3,så jag var redigt chockad när dom sa att jag skulle få jobba hela natten,för nu skulle vi föda barn! :p

Det var liksom inte min plan dom närmaste veckorna. Är glad att jag hade packat bb-väskan bara någon dag innan,rots att alla tyckte jag var för tidig med det,kanske det undermedvetna ville säga mig nått? :p;)

Visst var det du som fått snitt beviljat? Om det skulle visa sig att förlossningen satt igång,snittar dom direkt nu då,eller kommer dom försöka att få den att stanna av?

Milton kom ju i v 36+3,så jag var redigt chockad när dom sa att jag skulle få jobba hela natten,för nu skulle vi föda barn! :p

Det var liksom inte min plan dom närmaste veckorna. Är glad att jag hade packat bb-väskan bara någon dag innan,rots att alla tyckte jag var för tidig med det,kanske det undermedvetna ville säga mig nått? :p;)

Jodå, det fick jag. Är i v34+1 idag så då är det inte helt fara och färde om han kommer nu... Fast jag tror ändå de kommer försöka hålla honom kvar inne om det går med medicinering.

Här har vi varit vakna i 2 timmar ;) hunnit bajsa 2 gånger och nu precis börjat amma igen. Så förhoppningsvis får jag väl sova igen inom någon halvtimma.

Spännande Vica om det är på gång ;) varit lugnt här på bäbisfronten sedan sista kom ut. Nu får det allt ta och komma lite fler vinterbebisar :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar