Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Helt rätt gjort! Båda mina barn som varit "yngst i sin kull" som haft syskon på dagis har åkt på RS, med förvisso kort sjukhusvistelse, men ändock, och nu har de astma, antagligen som följd av RS-viruset... Kan man skydda de små från något på ett så pass enkelt sätt så ska man tycker jag!

Konstig kommentar "är ni så känsliga", han tog nog lite illa upp samtidigt som han kände sig dum som inte kollat om det var ok innan?! Tycker det är självklart att man frågar om man får ta med barn till nyblivna föräldrar.

Träffade inte ens min egen systerdotter förrän hon var 2 månader och då var vi utomhus pga alla mina barn och eventuell smittorisk. Inget konstigt för mig! :)

kl

Nu är skötväskan packad inför BB. Hur mycket kläder till Liten har ni packat i era?

Jag har bara ett set till bebis i väskan, för hemgången. Blir vi kvar på BB så har han bara blöja i alla fall. :)

Tog typ 10 dagar innan jag kunde kissa utan att det sved,magen har jag inte haft några problem att sköta då den snarare varit åt andra hållet med den...:o Har ju alltid haft lite problemmage,men under graviditeten har den varit perfekt,sen nu när lillen är ute igen brakar den åter igen ihop då och då.. :crazy:

Vart dock lite öm där nere när jag stog länge eller gick en längre bit,nästan som en tyngdkänsla neråt,men det har försvunnit helt nu,och nu känner jag mig helt som vanligt,Milton vart tre veckor i dag. Jag vart sydd med 3 stygn invändigt,samt 4 i mellangården,sen fick jag lätta bristningar på utsidan som inte behövdes sys. Antar att stygnen är borta nu dock..

Kl
Är inne och läser här varje dag, men sitter oftast och ammar då så jag har svårt att skriva något.
Jag som var orolig innan att jag inte skulle få någon mjölk och kunna amma. Jag har istället hur mkt mjölk som helst och tar jag av mig bhn rinner det ur brösten :p Bröstvårtorna blev såriga nästan på en gång och sen när mjölken rann till blev brösten så spända att Alicia inte längre fick något bra grepp. Fick en amningsnapp av bb när de var hit på ett av sina besök och det har verkligen vart räddningen!

Fick sy två stygn efter förlossningen. Ett invändigt och ett utvändigt. Nu svider det inte längre när man kissar iaf. Men jag har istället en tyngdkänsla neråt som om "allt skulle ramla ut". Lite obehagligt. Känner likadant om jag nyser eller hostar.

Jag har inte haft något proböem alls down there denna gången. Inte ens att det svider.. blöder dock fortfarande...

Uppe med pigg tjej sedan en halvtimma :D varför sova när de finns en värld att upptäcka ;)

Jag var också uppe i natt. Och konstaterade att magsjukan går ett varv till här hemma, så nu är det bara att vänta på det.

Jag orkar inte. Jag ville ju ha ut lillebror i helgen, men inte med magsjuka i huset! :cry:

Men usch! Din stackare, inte kul att behöva dras med magsjuka när man är höggravid!!

Jag var också uppe i natt. Och konstaterade att magsjukan går ett varv till här hemma, så nu är det bara att vänta på det.

Jag orkar inte. Jag ville ju ha ut lillebror i helgen, men inte med magsjuka i huset! :cry:

Har inte packat min väska än (tänkte göra det typ nästa vecka, måste packa väskor till de stora kidsen också, för de måste ju lämpas av någonstans när det blir dags) men tänkte ha med ett par ombyten..för jag vet ju inte hur länge jag måste stanna på BB med tanke på lillgrabbens njurproblem.

Och jag som var helt övertygad om att jag bara skulle stanna typ 3h.. tycker det är så sjukt jävla tråkigt på BB nämligen..

kl

Nu är skötväskan packad inför BB. Hur mycket kläder till Liten har ni packat i era?

Jag sprack pyttepytte lite så lite att det inte ens behövde sys :) Så skönt, i några dagar efter förlossningen var blygbenet och svanskotan inte av denna värld jag kunde nästan inte röra mig nu är det mycket bättre, men jag kan inte påstå att kroppen känns som vanligt, snarare som jag blivit överkörd av en traktor på insidan. Jag försöker göra knipövningar men det känns verkligen som ett stort svart hål utan någon substans över huvudtaget.

Lilltjejen ammar för fullt. Igår sov hon jättebra själv under dagen, men där emot har vi haft mastodont amning i natt. Ska se om vi kan sova en stund på fm innan det är dags att åka på läkarundersökning. Det konstig för på dagen vaknade hon och vill amma några gånger, ammade och somnade om på ca 20 min, på natten kan hon amma 2-3 timmar i sträck utan att bli mätt. Jag skulle ju vilja att varje ammning tar 20-30 min, storebror var också väldigt förtjust i mastodontammningar. Blir hon också en mastodontammare är det bara att öva på att amma gåendes.

Tog typ 10 dagar innan jag kunde kissa utan att det sved,magen har jag inte haft några problem att sköta då den snarare varit åt andra hållet med den...:o Har ju alltid haft lite problemmage,men under graviditeten har den varit perfekt,sen nu när lillen är ute igen brakar den åter igen ihop då och då.. :crazy:

Vart dock lite öm där nere när jag stog länge eller gick en längre bit,nästan som en tyngdkänsla neråt,men det har försvunnit helt nu,och nu känner jag mig helt som vanligt,Milton vart tre veckor i dag. Jag vart sydd med 3 stygn invändigt,samt 4 i mellangården,sen fick jag lätta bristningar på utsidan som inte behövdes sys. Antar att stygnen är borta nu dock..

För mig är inte det stora problemet att det svider, utan att jag liksom inte känner att jag är kissnödig (inte så att jag kissar på mig, utan att jag typ får komma ihåg att gå och kissa med jämna mellanrum för jag känner det inte själv :cool: ) och att det ibland nästan inte går att kissa (sorry om det var lite too much information här :angel: )
Den där tyngdkänslan känner jag också igen! Plus ont i underlivet så jag har svårt att sitta normalt. Vet inte hur många stygn det blev, men gick sönder "mitt i mellan-mycket" tror jag, inte jättemycket i alla fall.

Kl
Men jag har istället en tyngdkänsla neråt som om "allt skulle ramla ut". Lite obehagligt. Känner likadant om jag nyser eller hostar.

Exakt samma här! Man aktar sig för att hosta in i det sista :crazy: men förhoppningsvis går det snart över så man känner sig som folk igen :)

Måste säga att jag återhämtade mig väldigt snabbt, fortare än jag trodde! Har också lite tyngdkänsla i underlivet, men inte värre än så. Inga bekymmer att gå på toaletten :) blir bäckenbottenträning snart! Fick bra infobroschyr att sjukgymnasterna.

Saint__anger: vad skulle man göra utan amningsnappen? :D provade utan igår när vi var på återbesök och det gick bra. Sen skulle jag testa själv hemma på kvällen och då blev det blod direkt...

Amningen är lite jobbig tycker jag faktiskt, men alla säger att det blir lättare och det gör inte ont sen. Hoppas det stämmer :)

Viktor fyllde precis en vecka, kl 11:05 :) känns helt overkligt att tänka tillbaka på förlossningen!

Hur många dagar ska man räkna med att man är inlagd om man gör snitt då? Gissa på att jag inte får komma hem samma dag.. Och hur blir det med gubben, får han stanna kvar?

Tack för svar! Jag tycker liksom inte att det är värt det, hans barn kan träffa Viktor till våren istället.

*knappen*

Jag får väl bjuda på en magbild från igår här mitt bland alla bebisbilder. Jag vill också kunna dela med mig av bebisbilder istället. ;)

bild3_zpsb594c56a.jpg

Vecka 39 (38+1)

Min kompis blev urakut snittad, hon blev hemskickad efter 2 dygn tror jag. Hon ville nog ha stannat längre. Sambon fick inte sova på bb.

Min kompis blev urakut snittad, hon blev hemskickad efter 2 dygn tror jag. Hon ville nog ha stannat längre. Sambon fick inte sova på bb.

Fast jag har förstått det som att det är en väldigt stor skillnad på att bli urakut/akut snittad vs. ett planerat snitt. Det är ju en mycket större påfrestning för kroppen att först gå igenom en nästintill hel vaginal förlossning och sedan bli sövd (det blir man väl alltid vid urakuta snitt?) med en stor bukoperation.

Vid ett planerat snitt är man ju ofta vaken och utvilad innan. Snittet blir väl ofta bättre också när det egentligen inte finns den där urakuta tidspressen.

Nu kan jag vara ute och cykla, men det är hur jag förstått saken. :)

Vica: Fin mage du också! Skönt att se att fler är fast med magen än. :angel: :D

Absolut! Jag menade också det, väldigt kortfattat skrivet från telefonen bara :D kan man bli hemskickad så snabbt efter urakutsnitt med misstänkt placentaavlossning så håller de nog inte kvar en så länge efter ett planerat snitt :)

trazel + vica: Fina magar!! Jag kan dock inte påstå att jag saknar min, roligare att ha bebis på utsidan!!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar