Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Bebislukt? Jag tycker mest det luktar blöja! :rofl:

Btw,vad använder ni för blöjor? Vi har både Pampers och Libero som vi fått av vänner och bekanta,jag har inte riktigt bestämt mig för favoriten,men jag tycker det känns som Pampers har så mycket blöja mellan benen,hur jag än försöker få på den bra så är det fortfarande värsta påsen,ser så klumpigt ut...

Haha, du får väl lukta på bebis utan blöja!! :D

Tidigare har jag gillat libero bäst iaf, har tyckt att pampers känns så svampiga. Men nu är det ju fyra år sedan sist, så jag ber att få återkomma i frågan när jag uppdaterat mig lite.

Bebislukt o yttepyttehundvalpsandedräkt är det goaste dofterna som finns! :love:

Jättegrattis till lilla Ellie!
Och vilket fint namn ni valt! Vi har det som en av favoriterna just nu :laugh:

Jag gillar libero mer än pampers. Tyckte att pampers luktade kemiskt.
Vi kommer nog att köpa ett paket libero eller huggies och använda oss av blöjpaketen man får i kassarna på bb tills barnbecket är slut och navelstumpen trillat av, sedan kommer vi köra mest med tygblöjor och försöka ec:a :).

Grattis :) vad mycket söta bebisar nu i traden :love:

Saima uttalas som Sajma, vi har ju varit tvugna att tänka till lite för att namnet ska kunna uttalas pa 2 sprak men det funkar pa bada.

Ang. blöjor sa kan jag inte uttala ig da jag kör pa tygblöjor vilket än sa länge funkar bra även om lillan ser ut att ha världens största rumpa. men det ar nog lika bra annars hade inga byxor hallts uppe pa henne iom att hon ar sa liten :laugh:

Jag tycker också pampers luktar konstigt... Först trodde jag det berodde på att jag nyss öppnat förpackningen och att det luktade lite plastigt pga det,men det fortsätter lukta konstigt... Vi kommer nog köra på Libero när vi köper själva,men nu har vi 3 stooora paket med Pampers som vi fått så vi ska använda upp dom först. Har inte märkt något konstigt på Milton iaf,inge prickar eller utslag av någon utav dom.

Senast ändrad:

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Saima (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Alicia (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Viktor (bf 03.01.13)
11 - numma - andra barnet Zilhan (bf 14.01.13)
11 - westernsuzie - första barnet Ellie (bf 04.01.13)
12 - Zody - andra barnet Pojke (bf 06.01.13)

------------------

Grattis westernsuzie till din dotter!

När dottern var liten hade pampers salva i sina blöjor och den innehöll bl.a mineralolja, men jag vet inte hur de är nuförtiden.
Jag tycker att libero känns bättre då den är svensktillverkad och svanenmärkt.

Jag kommer in och gnäller lite mellan alla grattis nu, så ni behöver inte läsa... ;)

Nu har jag så förbannat ont i svanskotan! Tror han har fixerat sig och ligger och klämmer på någon nerv nu. Det känns som att han har svanskotan i ett järngrepp i handen och drar den in mot sig, typ...

Sambon har feber, sonen har fortfarande sviter av magsjukan och jag har sovit fruktansvärt dåligt i natt. Det är inte kul att vara jag nu! :(

Gick och la mig 21.00 igår kväll, blev väckt 21.45 av hungrig tös (dumt att gå och lägga mig, men sonen somnar inte utan mig). 22.20 kom jag i säng igen - för att bli väckt 23.40

SEN så var Freja klarvaken, och efter amningen vid 03.00 så väckte jag gubben och så fick han ta över. Sen fick jag sova ända till 08.00 innan nästa amning! ;) Suveränt med nattpigg bebis, hon hade förvisso den dygnsrytmen i magen så är inte helt förvånad.

Nu har jag och sonen precis tvättat upp alla nya kläder Freja fått, det är ett gäng. En hel del rosa & gulligull, men även svarta/mörkblå/turkosa plagg som jag tvingade morsan att köpa till mig i Ullared igår i rätt storlek (ja, jag hade inte förväntat mig att få en 3200 gram tung bebis - snarare 4200 gram!). Så nu har jag ännu mer kläder :angel:

Mellannamnet är bestämt, Freja Michaela blir namnet, namnet är efter hennes morfar (min pappa) med ett A tillagt i slutet. Precis som mitt mellannamn är efter min morfar. :love: Sonen har sitt mellannamn från sin pappa så vi kände att det inte var mer än rättvist att Freja fick sitt mellannamn ifrån mig.

Jag kommer in och gnäller lite mellan alla grattis nu, så ni behöver inte läsa... ;)

Nu har jag så förbannat ont i svanskotan! Tror han har fixerat sig och ligger och klämmer på någon nerv nu. Det känns som att han har svanskotan i ett järngrepp i handen och drar den in mot sig, typ...

Sambon har feber, sonen har fortfarande sviter av magsjukan och jag har sovit fruktansvärt dåligt i natt. Det är inte kul att vara jag nu! :(

Ja det är en konstig känsla när de försöker möblera om på en i magen. Särskilt när man nästan kan svära på att de tagit tag om tarmarna och försöker tillverka ett hemmagjort tarmvred på en...

Zilhan tuttar också mycket framförallt på nätterna. På dagen kan hon sova själv i sängen men på natten om man lägger henne i spjällsängen vaknar hon genast och vill upp och tutta ännu mer. Storebror var precis likadan. Hon somnar i famnen när man ammar men på natten vaknar hon så fort man flyttar på henne. På dagen är hon där emot nästan svårväckt.

W fick magsjuka i natt, jag hoppas verkligen att den går över fort och att jag och bebisen klarar oss.

Zilhan tuttar också mycket framförallt på nätterna. På dagen kan hon sova själv i sängen men på natten om man lägger henne i spjällsängen vaknar hon genast och vill upp och tutta ännu mer. Storebror var precis likadan. Hon somnar i famnen när man ammar men på natten vaknar hon så fort man flyttar på henne. På dagen är hon där emot nästan svårväckt.

Ja, det är ju samma här. Men inte så konstigt, i magen sover de ju ofta när man rör sig och vaknar när man lägger sig ner. Så det tar ju tid innan det blir ordning på det.

Isaac däremot sov gott nattetid redan som nyfödd, men så länge Freja är glad & nöjd så har jag inget emot vakna nätter. Värre hade varit om hon haft exvis kolik och bara skrikit :)

Här finns en till nattvaken bebis. Han har varit vaken 22-05 tre nätter i rad. Nöjd så länge han ligger till bröstet men vaken (och skrikig) däremellan. Sover inte alls själv, vaknar så fort man lägger ner honom. Jag halvsitter i sängen på natten och har honom i famnen.

Hur lång tid brukar det ta innan de vänder dygnet? Dagtid kan han sova 4 timmar i sträck, hade varit skönt om han gjorde det på natten :p

Hur går amningen för er andra? Bara jag som fick såriga bröstvårtor? :cry: innan vi åkte hem så fick jag en amningsnapp, med den funkar det bra fast skönt kan jag inte påstå att det är. Smörjer med mjölk och luftar mkt. Ska på återbesök imorgon på amningsmottagningen, gissar att det blir till att prova utan napp då?!

Mjölken har verkligen runnit till, brösten har nog vuxit 2-3 strl :D han ammar gärna all vaken tid...

Använder både pampers och libero, har inte bestämt för vilka vi tycker bäst om. Får nog gå och lukta på dem, har inte tänkt på det :)

För övrigt rullar det på här hemma.... vi håller på och renoverar köket och är grymt skönt att ha något att göra och tänka på så här i slutet av graviditeten. :p Fint blir det och borde vara klart inom närmsta dagarna.

Igår ikväll hade jag någon typ av samandrasgningar eller förverkar... har aldrig kännt så inann så kan inte riktigt säga vad det var... men höll på i någon timme och kom och gick våg vis.... det var en konstig smärta som gjorde mig lite illamående och framförallt så svettades jag som en gris.... och sen efter frös jag. Åt middag och tog ett bad... och då slutade det. Timmarna efter och idag har jag inte kännt något mer.. men är öm i magen och har lite illningar i ljumskarna och bäcknet. Kanske är bebis som sjunker ner ännu mer? Hon är fixerad sen flera veckor men antar att det kan sjunka ner ännu mer? :angel::p Längtar såå efter bebis... men får gärna stanna 1 vecka inne till.

Här finns en till nattvaken bebis. Han har varit vaken 22-05 tre nätter i rad. Nöjd så länge han ligger till bröstet men vaken (och skrikig) däremellan. Sover inte alls själv, vaknar så fort man lägger ner honom. Jag halvsitter i sängen på natten och har honom i famnen.

Hur lång tid brukar det ta innan de vänder dygnet? Dagtid kan han sova 4 timmar i sträck, hade varit skönt om han gjorde det på natten :p

Jag vet faktiskt inte, men Freja har varit vaken mer på dagarna för varje dag som går. Så till slut kanske hon lyckas ställa om dygnet. Och hon sover 4-5 timmar i sträck dagtid om hon FÅR (jag är en hemsk mamma som väcker var 3e timma i ett försök att ställa om hennes dygn).

Hon är däremot nöjd hela tiden på natten, och ammar bara var 3e timma då med, däremellan så vill hon titta sig omkring och bara prata. Inget gnäll där. Enda gången hon gnäller är när hon är riktigt hungrig.

Ang bröstvårtorna har jag inte haft några problem alls, men hon har tagit bra grepp från scratch och misstänker att jag är något härdad redan sen förra gången. Mjölken har stabiliserat sig så numer sprutar det inte rakt ut längre, utan är i lagom mängd. Från b-kupa till c-kupa, så jag är nöjd, ingen större förändring :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar