Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, kaos.. :nailbiting: Det blev bara singelgrabbar och så jag och L. Hon var flirtig, jag var obekväm. Inte på grund av L men på grund av att ha en fling med en tjej i ett sällskap med bara grabbar annars. I takt med vinet börjar hennes och min historia sippra fram och en av killarna tyckte (såklart, tröttsamt) att det var supersexigt. Jag blev ännu mer obekväm då jag inte vill att min sexualitet ska bli någon cirkus eller någon annans porrblaska. Så någonstans här gick det snabbt utför med väldigt starka drinkar. Frukostkillen var på ett jobbevent och skrev vid tvåtiden och undrade om jag ville komma över och sova hos honom. Jag bad honom komma till festen i stället och ja, det blev rörigt. L och jag kysstes, det blev fyllegråt, hon ville sova kvar hos han vi var hos, en annan av grabbarna betedde sig rätt illa över en helt annan sak. Vid 6 åkte jag och frukostkillen hem och hade ett långt samtal om min sexualitet och hur allt hade känts under kvällen, för både honom och mig. Så snurrigt i huvudet idag. Börjar dock omvärdera mitt umgänge med vissa i det där gänget..

Anade att det kunde bli rörigt.. hoppas allt känns ok ändå!

• Gilla
Reactions: ptr
Men hur tog frukostkillen hela grejen då? Blev det ett bra samtal mellan er?

Han tog det bra. Eller tog och tog, det blev inte ens en grej av något för honom. Det var mest jag som var upprörd i taxin över det här med att bli någons runkmaterial. Inte skulle någon börja prata om mitt och frukostkillens sexliv mitt framför ögonen på oss, men med tjejer är det fritt fram att slänga hintar. Jag blir bara så arg. Sedan pratade vi lite om min sexualitet överlag. Han var bra och klok, som vanligt.

Blir alltid så förvånad av att ingen skriver att de gillar vin...

:sneaky:
Jag tycker det är lite skillnad på att gilla vin och att gilla vin. Jag tycker det är jätteroligt att matcha vin med mat och har en hyfsad koll på vad jag gillar och med vad. Är långt ifrån en sådan expert som kan årgångar och sånt, men ett litet hum har jag ju. Jag har levt ihop med en som knappt kunde känna skillnad på vitt och rött. En riktig alafabet när det kom till smaker. Det kändes som att kasta pärlor till svin ibland, väldigt trist.

Dessutom dricker jag vin de flesta av veckans dagar. Inga mänger, men ändå. Det hade aldrig gått att träffa någon som hade åsikter om det.

Lite torka här. Malmö håller på att jobba ihjäl sig, Lund ligger i influensa. Jag håller på att låta det rinna ut i sanden med Islänningen, är inte tillräckligt intresserad tyvärr... Amerikanen säger att han kommer hit på tisdag men jag misstänker att han är en sån som gillar att prata men kommer hitta på en ursäkt i sista stund. Han är i alla fall mycket aktiv med skrivandet nu. Har bokat in Lund samma dag men med min tur är han väl sjuk fortfarande och så får Amerilanen kalla fötter...

Ny på listan är en intressant dansk militär. Vi har pratat en himla massa de senaste dagarna. Får se om det leder till något. Jag tycker att han är rolig och han verkar dessutom vara i fantastisk form. Pratar också med en elektriker från Ängelholm. Lite väl långt bort kanske...

Nudisten vill att vi ska ha videosex haha. Jag tror jag föredrar att ses live jag...

Jag träffade mekanikerkillen igår. Hängde en stund hemma hos honom och sen drog vi hem till mig och några av hans vänner kom också förbi. Gillade hans bästa kompis. Han sa redan innan att en av dom var en person han brydde sig extra mycket om och det kändes skönt när det visade sig vara den jag också gillade bäst i sällskapet. Att han har en enorm umgängekrets visste jag redan, men det är bara positivt när han värdesätter bra personer lite extra.
Sen sov han över och för första gången kunde vi sova ut tillsammans utan att han behövde dra på jobbet tidigt. Jag slog sovrekord. Har nog inte legat i sängen så länge på flera år. :o Han verkar ha tagit åt sig av min kommentar att han inte är så mysig för han sov och höll om mig i flera timmar. :angel::D
Vet inte riktigt var jag står rent känslomässigt men han är enkel att hänga med så det är väl bara att avvakta och se vad som händer. Tror inte han har tid med något seriöst just nu med tanke på hur mycket han jobbar och jag orkar inte engagera mig känslomässigt i någon som nästan aldrig hinner ses.

Apropå offerkofta som vi pratat om tidigare så blev det för mycket för en av festdeltagarna när frukostkillen dök upp i kombination med att L visade intresse för värden. Först lackade han på L och undrade vad hon höll på med, han hade tydligen blivit väldigt kränkt av att hon flirtat värden. Sedan drog han någon lång utläggning för mig om att det alltid någon annan som tjejerna vill ha. Det är antingen värden, en annan gemensam vän till oss "eller så dyker det upp någon annan jävla superhunk" och nickade mot frukostkillen.

:meh:

Jag förstår att det måste vara både frustrerande och ledsamt om man upplever att man alltid blir förbisedd eller avvisad. Men saken blir ju inte bättre direkt av att klä på sig offerkoftan.

Apropå offerkofta som vi pratat om tidigare så blev det för mycket för en av festdeltagarna när frukostkillen dök upp i kombination med att L visade intresse för värden. Först lackade han på L och undrade vad hon höll på med, han hade tydligen blivit väldigt kränkt av att hon flirtat värden. Sedan drog han någon lång utläggning för mig om att det alltid någon annan som tjejerna vill ha. Det är antingen värden, en annan gemensam vän till oss "eller så dyker det upp någon annan jävla superhunk" och nickade mot frukostkillen.

:meh:

Jag förstår att det måste vara både frustrerande och ledsamt om man upplever att man alltid blir förbisedd eller avvisad. Men saken blir ju inte bättre direkt av att klä på sig offerkoftan.
Nej det är ju inte trevligt när någon som du säger drar på sig offerkoftan.
Men det är väl ofta så att när folk dricker kommer deras känslor fram över det som de när dåligt över. Och utan att veta något om denna person så kalske det handlade om mer än bara denna enskilda situation.

Nej det är ju inte trevligt när någon som du säger drar på sig offerkoftan.
Men det är väl ofta så att när folk dricker kommer deras känslor fram över det som de när dåligt över. Och utan att veta något om denna person så kalske det handlade om mer än bara denna enskilda situation.

Ja, utan tvekan. Han pratade ju om att det "alltid är såhär" så det har nog byggts upp under en tid.

Nu hör det inte till tråden men det är ju de facto män som åker utomlands och tar med sig de här kvinnorna hem, så det är inte kvinnorna utan de förhållandevis ekonomiskt starka männen du ska klanka ner på isf. :wtf:

Håller med att man inte skall klanka ner på dem - men det är väl inte nödvändigtvis det man gör bara för att man swipar vänster?

• Gilla
Reactions: JGD
Låter som nån som har det ganska tungt på vissa sätt @Singoalla . Inte att det ursäktar beteendet, men ja. Och som sagt.. addera alkohol så blir det ju inget framgångsrecept.

Ja, å andra sidan så dejtade han en av mina bästa vänner i höstas och i just det här grabbgänget så hade hon bara ögon för honom. Då var han definitivt ett förstahandsval av en riktig topptjej. Så att det "alltid" är såhär är väl en överdrift.

Ja, utan tvekan. Han pratade ju om att det "alltid är såhär" så det har nog byggts upp under en tid.
Ja det låter ju onekligen inte som ett trevligt beteede och jag brukar ha svårt för de som ska klaga att de inte får några tjejer. Men samtidigt tycker jag det kan vara lite dubbelmoral också. Dvs den som mår dåligt över detta har en offerkofta på och ska rycka upp sig men någon som mår dåligt över en relation eller mår dåligt pga andra saker får mer förståelse.
Inte riktat till dig specifikt...:)

Ja, å andra sidan så dejtade han en av mina bästa vänner i höstas och i just det här grabbgänget så hade hon bara ögon för honom. Då var han definitivt ett förstahandsval av en riktig topptjej. Så att det "alltid" är såhär är väl en överdrift.

Ah, då är det en helt annan sak IMO. Som jag sa så ursäktar jag inte själva beteendet. Mer att jag vet alldeles för väl att de som har det tungt mentalt på nått vis oftast är de som beter sig mest illa, särskilt när alkoholen kommer till. Jag "ursäktar" (ignorerar) väl ganska mycket dåligt beteende på det viset, genom att jag inte upplever att det är riktat mot mig när det händer utan snarare bara en person som tar ut sin frustration på vemsomhelst som råkar vara där.

Ja det låter ju onekligen inte som ett trevligt beteede och jag brukar ha svårt för de som ska klaga att de inte får några tjejer. Men samtidigt tycker jag det kan vara lite dubbelmoral också. Dvs den som mår dåligt över detta har en offerkofta på och ska rycka upp sig men någon som mår dåligt över en relation eller mår dåligt pga andra saker får mer förståelse.

Jag tänker väl att det är skillnad på att prata om något man mår dåligt över, och skälla ut nya bekantskaper på fest för att hon blev intresserad av någon annan. Sen kan ju alla göra misstag på fyllan, såklart.

Klokt skrivet.

Jag tänker väl att det är skillnad på att prata om något man mår dåligt över, och skälla ut nya bekantskaper på fest för att hon blev intresserad av någon annan. Sen kan ju alla göra misstag på fyllan, såklart.
Det är naturligtvis obehagligt och inte okej någonstans.
Just den ilska som jag upplever att vissa män visar när de får ett nej av en kvinna är riktigt otäck.

Alltså, jag har en grej.. testat och dejtat nån gång nu, typ fikadejt. Ett par gånger nu har det varit som så att.. det är trevligt, jag tycker det är lätt att prata med personen, vi kan skratta, prata om allt möjligt och det känns jäkligt ledigt - men det är liksom det, jag har svårt att känna att det ens är en dejt och inte typ att jag träffar en kompis för fika som jag redan känner. Blir lite irriterad på detta nästan. Är jag för liksom, avslappnad och o-nervöst inställd till det hela, eller vad sjutton är problemet? Jag börjar tänka att detta även påverkar mitt beteende och att en ev. tjej jag träffar då inte riktigt förstår att jag vore intresserad för mer så att säga, eftersom jag kanske beter mig FÖR mycket som jag redan känner henne - i princip?

Förstår att detta låter som svammel kanske men .. nån åsikt? Jag vill inte fortsätta dejta om och om igen som om det vore en fikastund med min gamla polare varje gång :/ Är det mer att jag inte träffat rätt person där vi liksom känner nått extra ändå, eller bör jag fundera några gånger till om min inställning till det hela?

Förstår att det inte finns ett rakt svar på det men ville väl ändå skriva av mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar