Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. själv är jag rätt less på dejting.. har en dipp idag efter att ha börjat skriva med en man som först verkade normal. Men sen kom det ...
"jag gillar stora kvinnor"
"jag är dominant och gillar att förnedra tjocka tjejer"
"Jag gillar att tala om för dem att de är äckliga, fula och att ingen vill ha dem
etc etc
Idag är jag less på att så många män har så mkt mindre respekt för tjocka kvinnor.

Varför skulle man fortsätta fika på de efterföljande dejterna? Köpte du fikabröd varje gång efter bara för att hitta kondomer på köksbordet varje gång? Låter skittråkigt faktiskt.

Var väl nåt han skrev, typ "Jag vill inte fortsätta dejta om och om igen som om det vore en fikastund med min gamla polare varje gång"?

• Gilla
Reactions: ptr
Jag träffade musikern häromdagen. Det var trevligt men inte så mkt mer. Vi får se om vi ses igen.
Sen har jag fått några fler matchningar. Börjar skriva med någon men antingen försvinner folk eller så känns det inte helt rätt.
Men om några dagar är jag nog mer pepp igen .Det går lite upp och ner. ibland är jag pepp och ibland känner jag att nu skiter jag i män!
Men jag tror verkligen att min kärlek finns därute... Men varför gömmer han sig så? Varför ska man träffa så mkt skit på vägen?

Var väl nåt han skrev, typ "Jag vill inte fortsätta dejta om och om igen som om det vore en fikastund med min gamla polare varje gång"?
Då är det väl bara att föreslå något annat? Att varje gång ses för en snabbis på köksbordet skulle tråka ut mig väldigt fort om jag var ute efter ett förhållande.

Jag slangade bensin med ex första gången vi träffades, under de nio åren som vi sedan var tillsammans slangade vi inte bensin en enda gång.

Vad gäller djur plus partner... hade särbon inte accepterat katterna (numera katt i singular :cry:) hade det aldrig fungerat. Han påstår att han inte är kattmänniska men hade katt när vi blev ihop (salig Pelle). Han kommer förr eller senare att skaffa hund vilket jag inte är så pigg på men jag kommer inte att säga ett knyst om det. Min nuvarande katt lär vara borta då och då får vi helt enkelt se till att hunden lär sig hänsyn mot katten (för katt blir det igen för min del).
.
apropå ingenting så har mina katter och hundar älskat varann.
Det har inte varit fråga om att bumlinghundarna skulle visa hänsyn mot katten. Snarare att katten skulle vara mindre attack-kelig. Hundar har rätt att vara trötta ibland. :meh:
:D

Då är det väl bara att föreslå något annat? Att varje gång ses för en snabbis på köksbordet skulle tråka ut mig väldigt fort om jag var ute efter ett förhållande.

Jag slangade bensin med ex första gången vi träffades, under de nio åren som vi sedan var tillsammans slangade vi inte bensin en enda gång.

Ja, och det var det jag trodde jag tipsade om. Men om det inte mottogs väl så var det väl bara att fortsätta med fikat?

Och min historia upprepade sig inte.

Jag har egentligen jättesvårt för att gå och fika.
Blir rastlös, tappar fokus, blir disträ och börjar titta ut genom fönstret och tänka på allt jag skulle vilja göra istället.
Jag dricker dessutom inte varken kaffe eller te :p

Jag föedrar att gå en promenad eller gå ut och dricka drinkar eller vin.
Föraren och jag ska fika, det var jag som föreslog det eftersom det är kallt och mina lungor har mått ganska dåligt ett tag.
Men jag har hur mycket som helst som jag vill fråga om så det kommer nog gå bra.

Ja, å andra sidan så dejtade han en av mina bästa vänner i höstas och i just det här grabbgänget så hade hon bara ögon för honom. Då var han definitivt ett förstahandsval av en riktig topptjej. Så att det "alltid" är såhär är väl en överdrift.

En sådan klassiker. Avskyr sådana människor. Verklighetsfrånvänt GNÄLL är nog bland det värsta jag vet :rage: Och de som gnäller allra mest har i mitt liv alltid varit de som alldeles nyss hade det helt okej/rätt bra men inte fattade att uppskatta det. Ödmjukhet och självinsikt? :meh:

Alltså hon är så söt att man blir glad bara av att se en bild på henne. Hon ser så levande och lycklig ut, precis en sån person som man vill ha i sitt liv. Hon har kort fint hår och glittrande ögon som skiner av glädje. Hon skrattar på en bild också, hon har ett fint skratt.
Haha, väldigt söt alltså.

Jag brukar inte vara utseendefixerad, brukar inte bry mig om det, men ibland..

Tycker der verkar som många samlar matcher på Tinder dvs man matchar och sen skriver man ett meddelande. Men inget svar.

Alltså jag känner mig lite skyldig :o Så himla kul att swipea men när jag får en match blir jag sur o får dålig samvete, vill ju inte träffa någon just nu. Tur jag inte får så många nu efter min paus. Skulle aldrig gått in o kollat min presentation den där gången vi diskuterade det här :eek:

Skrev för övrigt till messengerkillen och frågade varför han slutat skriva.. igen.
Han svarade typ; livet som är lika med jobb, jobb, jobb... sen frågade han hur jag hade det.

Jag svarade bara kort. Fattar inte hur han har tänkt att vi ska hinna ses om han inte ens har tid att svara?
Jag skriver lite med en som verkar superintresserad när han väl skriver. Så jag skrev att "Det här går ju inte så fort framåt med tanke på dina svarstider ;) ", han svarade att han är bättre på att träffas... eh jaha men jag vill ju gärna få en chans att avgöra om jag ens vill träffa honom.

Har fått upp många män som jobbar på Försvarsmakten.
Antingen är en hög andel av de anställda där singlar eller så tycker tinder att det är lämpligt för mig...?
Många brandmän har jag förresten fått upp också ..

Ja, och det var det jag trodde jag tipsade om. Men om det inte mottogs väl så var det väl bara att fortsätta med fikat?

Och min historia upprepade sig inte.
Det är ju inte du som ska föreslå, det är ju @Sezziyanen som får styra upp sina träffar själv, du har ju fullt upp med dina kondomer och orgasmer på köksborden. O_o

Bara för att man ses på fika en gång så behöver det ju inte bli det nästa gång.

Alltså, jag har en grej.. testat och dejtat nån gång nu, typ fikadejt. Ett par gånger nu har det varit som så att.. det är trevligt, jag tycker det är lätt att prata med personen, vi kan skratta, prata om allt möjligt och det känns jäkligt ledigt - men det är liksom det, jag har svårt att känna att det ens är en dejt och inte typ att jag träffar en kompis för fika som jag redan känner. Blir lite irriterad på detta nästan. Är jag för liksom, avslappnad och o-nervöst inställd till det hela, eller vad sjutton är problemet? Jag börjar tänka att detta även påverkar mitt beteende och att en ev. tjej jag träffar då inte riktigt förstår att jag vore intresserad för mer så att säga, eftersom jag kanske beter mig FÖR mycket som jag redan känner henne - i princip?

Förstår att detta låter som svammel kanske men .. nån åsikt? Jag vill inte fortsätta dejta om och om igen som om det vore en fikastund med min gamla polare varje gång :/ Är det mer att jag inte träffat rätt person där vi liksom känner nått extra ändå, eller bör jag fundera några gånger till om min inställning till det hela?

Förstår att det inte finns ett rakt svar på det men ville väl ändå skriva av mig.
Jag kan förstå vad du menar, har känt liknande nån gång. Att verkligen se på en person, ta in den, och tänka "hur skulle det vara att hångla med hen?" gör för mig att det känns mer laddat, och förmodligen sänder man då också ut såna signaler. Kan dock innebära att man tappar fokus på samtalet om man skenar iväg FÖR mycket i tankarna.

En sak som Konstnärskillen gjorde, efter vår första dejt som jag tyckte kändes ganska kompisaktig och neutral, var att när vi skildes åt precis innan han hoppade på sin buss så gav han mig en puss på munnen! Jag gick därifrån med ett "vad hände där???" men jäklar vad det satte igång saker. Bjöd hem mig till honom och sov över på dejt2, hade nog inte gått så fort utan den där pussen. Själv vet jag inte om jag skulle våga göra samma sak, det skulle ju kunna bli helt fel också.

Jag har två alternativ just nu, eller kanske inte alternativ snarare möjligheter.
Alt 1. Jag förstår och tolkar en person rätt och det kan utvecklas till något mer än vänskap.
Alt 2. Jag kan inte tolka signaler och jag har en jävligt god vän och jag kan sabba den för att jag är inget vidare på relationer.

Eller så är det Tranan i sin SNAFU läge.

Jag har två alternativ just nu, eller kanske inte alternativ snarare möjligheter.
Alt 1. Jag förstår och tolkar en person rätt och det kan utvecklas till något mer än vänskap.
Alt 2. Jag kan inte tolka signaler och jag har en jävligt god vän och jag kan sabba den för att jag är inget vidare på relationer.

Eller så är det Tranan i sin SNAFU läge.

Men fråga om ni ska ut och käka middag eller nåt då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2