Nja. Du vill inte veta resten
Misstänkte att det fanns en anledning att det är "ex" och inte nuvarande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Livet som hästtjej:
"Hamburgare höhöh" (och hundra varianter på hästar som mat)
"Så du är bra på att rida alltså? "
"Jag har hört att hästtjejer har snygga rumpor"
Betydligt mer sällan:
"Vad kul att höra, jag gillar människor med brinnande intressen. Berätta mer!"
Fast jag ska inte vara elak, han är bra. Typ min närmaste vän numera. Ingen av oss är bra på förhållanden så vi funkar bättre som vänner.Misstänkte att det fanns en anledning att det är "ex" och inte nuvarande
Det där känner jag igen De män som finns i min bekantskapskrets är i princip alla sådana som tränar mycket men som inte har någon större djurvana. När de pratar hund så blir det lätt frågor om hur snabbt mina hundar springer, frågor kring hur de tränas osv. Det är kul!Jag träffade en kille för några år sen som höll på med swimrun bland annat och han engagerade sig i min träning utifrån sitt eget perspektiv, dvs när jag gjort konditionsjobb så ville han veta vad min häst hade för puls och liknande och det var skitkul för han förde in ett mycket mer professionellt tankesätt än vad vi amatörryttare oftast har.
Livet som hästtjej:
"Hamburgare höhöh" (och hundra varianter på hästar som mat)
"Så du är bra på att rida alltså? "
"Jag har hört att hästtjejer har snygga rumpor"
Betydligt mer sällan:
"Vad kul att höra, jag gillar människor med brinnande intressen. Berätta mer!"
Det där känner jag igen De män som finns i min bekantskapskrets är i princip alla sådana som tränar mycket men som inte har någon större djurvana. När de pratar hund så blir det lätt frågor om hur snabbt mina hundar springer, frågor kring hur de tränas osv. Det är kul!
Jag träffade en kille för några år sen som höll på med swimrun bland annat och han engagerade sig i min träning utifrån sitt eget perspektiv, dvs när jag gjort konditionsjobb så ville han veta vad min häst hade för puls och liknande och det var skitkul för han förde in ett mycket mer professionellt tankesätt än vad vi amatörryttare oftast har.
Ja, vi pratade också mycket om den mentala biten på tävling och såna grejer också som ju inte skiljer sig så mycket. Han var gammal elitfotbollsspelare så han hade erfarenheter både av individuellt tävlande och att vara en del av ett lag och ridsport hamnar ju någonstans däremellan.Minns inte vem som frågade innan men typ det jag menade med att man kan ju dela ett intresse utan att vara direkt hästintresserad bla såhär!
En till stjärna.
Kille i yngre medelåldern med ett nick "BusigkilleXX" (XX är hans födelseår) skriver:
"Vad hittar du på för bus idag?"
På hans presentation:
"Jag är en snäll och busig kille."
Kände att det blev lite väl mycket bus för min del.
Fråga honom det! Jag undrar verkligen hur sådana typer tänker?Har skrivit hästtjej i min presentation. Matchar med snubbe som säger sig läsa innan han swipar. Vi börjar skriva. Inte så värst många meddelanden in när jag svarat på vad jag jobbar med (etologi och djurvälfärd) frågar han vad jag tycker om att äta hästkött. Med tillägget att han förstått att det kan vara känsligt. Wink wink smileyface.
1. Tror han att jag ska bli provocerad?
1b. Om han tror det varför frågar han?
2. Tror han att jag aldrig fått frågan förut från sk roliga snubbar?
2b. Tror han att frågan ställts av någon över typ 15?
3. Eller vad har jag missat?
Tack, du gjorde min dag!!En till punkt på swipa-vänster-listan:
"Jag gillar det mesta" som beskrivning av intressen.
Okej, kan med andra ord vara allt från korvgrillning till knyppling till att råna gamla tanter på stan. Spännande.
Fråga honom det! Jag undrar verkligen hur sådana typer tänker?
Jag tror att det handlar om misslyckat "friendly banter". En utav mina närmsta killkompisar är duktig på att slänga lite fyndiga och komiska hintar om mitt frisläppta sexliv. Det får mig att skratta varje gång. Det här med att håna ridsporten tror jag helt enkelt är ett försök att retas lite och ha kul, men det misslyckas ju fatalt när det för det första inte ens är roliga och intelligenta hintar, och när man dessutom redan fått höra samma sak en miljon gånger. Nä, de får rycka upp sig lite och komma på något eget om de vill retas.
Huvudet på spiken tror jag.. det blir ju liksom så - går det hem så är det toppen, går det inte hem så kan det bli total pannkaka med ret-humor. Inte direkt en konst som alla bara är mästare på, särskilt utan att ha misslyckats ett antal gånger. Men det gäller ju att känna av lite..läsa luften liksom.
Plus att det kanske inte är så himla smart att inleda med något sådant...
Nej det du citerade var ju en rejäl flopp. Men att skämta redan i början av en konversation tycker jag absolut det inte är nått fel på... jag gillar de som gör det mer än de som bara vill beta av några faktafrågor om jobb mm först.