Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade en kille för några år sen som höll på med swimrun bland annat och han engagerade sig i min träning utifrån sitt eget perspektiv, dvs när jag gjort konditionsjobb så ville han veta vad min häst hade för puls och liknande och det var skitkul för han förde in ett mycket mer professionellt tankesätt än vad vi amatörryttare oftast har. :)

Livet som hästtjej:

"Hamburgare höhöh" (och hundra varianter på hästar som mat)
"Så du är bra på att rida alltså? ;)"
"Jag har hört att hästtjejer har snygga rumpor"

Betydligt mer sällan:

"Vad kul att höra, jag gillar människor med brinnande intressen. Berätta mer!"

Precis det där. Om den här snubben svarar tänkte jag faktiskt förklara det där för honom. Trots att det inte ör mitt ansvar.

Jag träffade en kille för några år sen som höll på med swimrun bland annat och han engagerade sig i min träning utifrån sitt eget perspektiv, dvs när jag gjort konditionsjobb så ville han veta vad min häst hade för puls och liknande och det var skitkul för han förde in ett mycket mer professionellt tankesätt än vad vi amatörryttare oftast har. :)
Det där känner jag igen :p De män som finns i min bekantskapskrets är i princip alla sådana som tränar mycket men som inte har någon större djurvana. När de pratar hund så blir det lätt frågor om hur snabbt mina hundar springer, frågor kring hur de tränas osv. Det är kul!

Livet som hästtjej:

"Hamburgare höhöh" (och hundra varianter på hästar som mat)
"Så du är bra på att rida alltså? ;)"
"Jag har hört att hästtjejer har snygga rumpor"

Betydligt mer sällan:

"Vad kul att höra, jag gillar människor med brinnande intressen. Berätta mer!"

Just fasen, jag glömde den sista men ack så vanliga:
"Hästar är ju ingen riktig sport, ni sitter ju bara där" :D

Tur att jag inte rider längre. Bägaren är på väg att rinna över utan att vara varken hästtjej eller den som drar till sig fet-fetisch männen.

Det där känner jag igen :p De män som finns i min bekantskapskrets är i princip alla sådana som tränar mycket men som inte har någon större djurvana. När de pratar hund så blir det lätt frågor om hur snabbt mina hundar springer, frågor kring hur de tränas osv. Det är kul!

Det låter trevligare än han som petade på Bruce lår i fredags och bara "Mjaa.. 180 grader någon timme kanske?" :D Det var visserligen lite kul, jag får sällan höra skämt om att äta upp min hund.

Minns inte vem som frågade innan men typ det jag menade med att man kan ju dela ett intresse utan att vara direkt hästintresserad bla såhär!

Minns inte vem som frågade innan men typ det jag menade med att man kan ju dela ett intresse utan att vara direkt hästintresserad bla såhär!
Ja, vi pratade också mycket om den mentala biten på tävling och såna grejer också som ju inte skiljer sig så mycket. Han var gammal elitfotbollsspelare så han hade erfarenheter både av individuellt tävlande och att vara en del av ett lag och ridsport hamnar ju någonstans däremellan.

Jag tror att mycket handlade om att han såg ridsport som en idrott vilket ju tyvärr är rätt sällsynt bland många och det intressanta för oss båda var nog att mötas i likheterna och komma med tips efter respektives erfarenheter.

Senast ändrad:
Har skrivit hästtjej i min presentation. Matchar med snubbe som säger sig läsa innan han swipar. Vi börjar skriva. Inte så värst många meddelanden in när jag svarat på vad jag jobbar med (etologi och djurvälfärd) frågar han vad jag tycker om att äta hästkött. Med tillägget att han förstått att det kan vara känsligt. Wink wink smileyface.

1. Tror han att jag ska bli provocerad?
1b. Om han tror det varför frågar han?
2. Tror han att jag aldrig fått frågan förut från sk roliga snubbar?
2b. Tror han att frågan ställts av någon över typ 15?

3. Eller vad har jag missat?
Fråga honom det! Jag undrar verkligen hur sådana typer tänker?

Fråga honom det! Jag undrar verkligen hur sådana typer tänker?

Jag tror att det handlar om misslyckat "friendly banter". En utav mina närmsta killkompisar är duktig på att slänga lite fyndiga och komiska hintar om mitt frisläppta sexliv. Det får mig att skratta varje gång. Det här med att håna ridsporten tror jag helt enkelt är ett försök att retas lite och ha kul, men det misslyckas ju fatalt när det för det första inte ens är roliga och intelligenta hintar, och när man dessutom redan fått höra samma sak en miljon gånger. Nä, de får rycka upp sig lite och komma på något eget om de vill retas.

Jag tror att det handlar om misslyckat "friendly banter". En utav mina närmsta killkompisar är duktig på att slänga lite fyndiga och komiska hintar om mitt frisläppta sexliv. Det får mig att skratta varje gång. Det här med att håna ridsporten tror jag helt enkelt är ett försök att retas lite och ha kul, men det misslyckas ju fatalt när det för det första inte ens är roliga och intelligenta hintar, och när man dessutom redan fått höra samma sak en miljon gånger. Nä, de får rycka upp sig lite och komma på något eget om de vill retas.

Huvudet på spiken tror jag.. det blir ju liksom så - går det hem så är det toppen, går det inte hem så kan det bli total pannkaka med ret-humor. Inte direkt en konst som alla bara är mästare på, särskilt utan att ha misslyckats ett antal gånger. Men det gäller ju att känna av lite..läsa luften liksom.

Huvudet på spiken tror jag.. det blir ju liksom så - går det hem så är det toppen, går det inte hem så kan det bli total pannkaka med ret-humor. Inte direkt en konst som alla bara är mästare på, särskilt utan att ha misslyckats ett antal gånger. Men det gäller ju att känna av lite..läsa luften liksom.

Plus att det kanske inte är så himla smart att inleda med något sådant...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar