Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misslyckad dejtingdag. :(

Hade först bestämt träff med en kille som verkade ganska trevlig. Vi hade skrivit litegrann till varandra under veckan om ditten och datten och han kändes kanske inte som någon själsfrände men definitivt som ett okej tidsfördriv - tills han gjorde generalfelet att plötsligt leda in samtalet på sex och fråga om vi kanske kunde ägna kvällen åt "mysiga aktiviteter". Jag orkar inte med fler män som tror att jag kommer att ligga kåt & villig med särade ben så fort de visar sig här! Tålamodet är verkligen totalt slut på den fronten!

Jag avbokade tvärt med honom och hittade rätt snabbt en annan som kunde tänka sig att ses så vi bestämde träff omgående.
Suuuuuck. Den andra killen kom visserligen inte med några sexuella inviter men han var respektlös på ett jäkligt korkat sätt. Jag insåg ganska tidigt att han inte var något för mig, han var alldeles för ordentlig och jag vill ha någon med lite mer attityd, nån som är lite stökig på ett skönt sätt. Han började själv prata om att många av hans vänner hade skaffat familj och barn och jag förstod att han själv längtade efter det också, så jag sa rätt ut att jag inte är speciellt sugen på barn. Han svarade med att skratta lite överseende och tala om för mig att jag fortfarande är ung och säkert kommer att ångra mig.
Där kan jag säga att vår dejt tog slut. :devil:

Så, inget bra napp ikväll.

Konstigt mail i inkorgen också från en okänd man:
"Herregud vad vacker du är! Dig skulle jag kunna gifta mig med på studs!"
Ja, för det viktigaste för en fru är ju (som vi alla vet) att hon är vacker:up:

Konstigt mail i inkorgen också från en okänd man:
"Herregud vad vacker du är! Dig skulle jag kunna gifta mig med på studs!"
Ja, för det viktigaste för en fru är ju (som vi alla vet) att hon är vacker:up:
Ja, men utseendet är ju det viktigaste på en kvinna vet du väl, det och att hon har en fungerande livmoder så att mannen kan få föröka sig när han känner för det.

Ja, men utseendet är ju det viktigaste på en kvinna vet du väl, det och att hon har en fungerande livmoder så att mannen kan få föröka sig när han känner för det.

Ja såklart! Min största dröm i livet är ju att vara avelskossa åt en man. Ja, och kokerska, städerska och massös också då givetvis. När jag nått ett målet är jag äntligen en lycklig (läs: lydig) kvinna!

Vet inte hur det är för andra, men jag är i alla fall skittrött på att okända snubbar ska bedöma mitt utseende hela tiden. Och så tycker det att de är så snälla för "det är ju en komplimang".

...pratar vi inte om dejtingappar, typ Tinder, här? Men bara för att fråga, tänker du då att det är fel att ge komplimanger om utseende? Jag förstår vad du menar ang sviniga "hejbruden"-kommentarer osv, men jag tänker på helt vanliga schyssta komplimanger nu alltså.

Du menar i appen där folk lägger upp bilder av sig själva varefter sedan andra personer antingen väljer "ok, ja" eller "nä" när de ser hur man ser ut? Bedömer man inte utseende då?
Dels finns det ju olika sätt att kommentera utseende på, det @Zinfernia beskrev var ju ett uruselt sätt. Dels måste man inte alltid säga exakt vad man tycker om utseendet, på tinder är det väl dessutom så att man antagligen gillar det om man matchar.

Dels finns det ju olika sätt att kommentera utseende på, det @Zinfernia beskrev var ju ett uruselt sätt. Dels måste man inte alltid säga exakt vad man tycker om utseendet, på tinder är det väl dessutom så att man antagligen gillar det om man matchar.

Jag blir oftast glad för mail i stil med "Hej! Jag måste bara säga att jag tycker att du är jättevacker och verkar vara en kul tjej! :)" Det jag tyckte var oskönt här var att det kändes som att utseendet var det enda viktiga. Det är så ovärdigt. Jag är så mycket mer än min utsida.

Men LYSSNA. Hon säger att hon inte vill ha komplimanger för sitt utseende av okända snubbar. Förklara då inte för henne att hon borde vilja det.

Ibland undrar jag varför du alltid är snudd på förbannad. Jag tänker att detta är ett diskussionsforum där vi kan göra just det..diskutera och prata om olika ämnen. Varför måste du i var och varannat inlägg gå loss med OT eller ilska? Jag pratar gärna med dig eller vem som helst, men jag tycker alltid det är trevligast om man inte måste vara nära en hätsk stämning hela tiden.

Angående just detta: du kanske kan förklara för mig var jag har sagt att hon "borde vilja ha det" ? För jag är rätt säker på att jag aldrig har sagt det. Min poäng är att vi alla bedömer varandras utseenden på dejtingappar, jag har läst massvis med såna inlägg i bara den här tråden som kommenterar killars utseende (inget fel i det). Varför är det så konstigt att folk bedömer varandras utseende när de dejtar? Och ärligt talat, är det en hemsk komplimang att säga typ "du är väldigt vacker" ? Kommentaren om att gifta sig tolkade jag som ett misslyckat försök till skämt, inte att personen i fråga verkligen ville gifta sig imorgon. Men visst, det var min tolkning.

Du menar i appen där folk lägger upp bilder av sig själva varefter sedan andra personer antingen väljer "ok, ja" eller "nä" när de ser hur man ser ut? Bedömer man inte utseende då?
Åtminstone i tidigare diskussioner här så har det konstaterats att det finns MYCKET att gå på i en tinderprofil annat än utseendet, förutsatt att en person har en hyfsat bra profil då.
Lite bilder som visar personen i olika situationer kan ge hintar om intressen, om personen verkar vara social eller inte, om personen gillar att resa eller vara hemma, om personen gillar stad eller skog bäst, om personen ser "levande och glad" ut eller trött och oengagerad ut... Lägg därefter till det faktum att det går att skriva presentationer där det faktiskt är ganska lätt att samla ytterligare pluspoäng. Vips så har du MYCKET att gå på som inte har att göra med att bedöma personens utseende.

För egen del kan jag säga att en person med "ok" utseende med bra presentation sveps åt höger, men en toksnygg person utan presentation eller med dålig/otrevlig presentation sveps åt vänster.

Så bara för att någon finns på tinder betyder det inte att personen vill ha/uppskattar ytliga kommentarer. Framförallt inte när samhället ser ut som det gör, där det är så otroligt mycket objektifiering av människor, så mycket fokus på utseende utan att ta minsta hänsyn till andra osv.

Åtminstone i tidigare diskussioner här så har det konstaterats att det finns MYCKET att gå på i en tinderprofil annat än utseendet, förutsatt att en person har en hyfsat bra profil då.
Lite bilder som visar personen i olika situationer kan ge hintar om intressen, om personen verkar vara social eller inte, om personen gillar att resa eller vara hemma, om personen gillar stad eller skog bäst, om personen ser "levande och glad" ut eller trött och oengagerad ut... Lägg därefter till det faktum att det går att skriva presentationer där det faktiskt är ganska lätt att samla ytterligare pluspoäng. Vips så har du MYCKET att gå på som inte har att göra med att bedöma personens utseende.

För egen del kan jag säga att en person med "ok" utseende med bra presentation sveps åt höger, men en toksnygg person utan presentation eller med dålig/otrevlig presentation sveps åt vänster.

Så bara för att någon finns på tinder betyder det inte att personen vill ha/uppskattar ytliga kommentarer. Framförallt inte när samhället ser ut som det gör, där det är så otroligt mycket objektifiering av människor, så mycket fokus på utseende utan att ta minsta hänsyn till andra osv.

Absolut kan det finnas det. Det kan finnas. Jag kan dock säga att extremt många profiler med kvinnor på tinder (majoritet tror jag) har ingen beskrivning eller några emojis ungefär. Där bilderna är selfies utan någon särskild kontext.

Min poäng var oavsett aldrig att utseendet är allt. Bara att det är en faktor, och det har ju talats om många gånger om i den här tråden som sagt. Inget konstigt med det väl?

Och jag har fortfarande inte sagt att nån måste/ska uppskatta ytliga kommentarer.

I övrigt håller jag med dig om det du säger.

Finns ingen chans att ni övertolkar ett försök till en enkel komplimang nu? (om än misslyckad)

Jag tror att mycket handlar om att en till synes oskyldig komplimang kan vara en pusselbit i ett stort pussel som den som ger komplimangen inte är medveten om. Jag tänkte på det efter middagen i fredags när jag tog så himla illa upp när min manliga vän kommenterade att jag och min kvinnliga fling var "så himla sexiga ihop". Jag har fått mitt sexliv med andra kvinnor kommenterat och dregglat över i så många år nu, till den grad att jag sällan är öppen med min sexualitet längre och nästan slutat träffa kvinnor helt. Jag orkar helt enkelt inte. Den där blicken som många män ger mig när de får veta att jag är bisexuell får mig att vilja duscha och skrubba hela kroppen. Men det vet ju inte han. För honom var det säkert bara en komplimang, men jag blev ledsen och kände mig äcklad. Så är det nog ofta med att kommentera kvinnors utseenden också. Vissa uppskattar det säkert, medan andra är så trötta på att få sitt utseende kommenterat och diskuterat att bägaren redan är full redan innan den välmenande kommentaren kommer.

Men ja, just den där kommentaren var ju lite trist. Kan jag också tycka. Utan tolka den vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?