Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå Tinderpresentationer eller inte så får jag typ 70% färre matchningar nu när jag inte har presentation :D (Har inte orkat skriva en, och är inte så engagerad att jag tar tag i det heller). Det trots att jag inte har en enda selfie. Så det där med presentation är tydligen väldigt viktigt.

Nu är detta delvis en fördom, delvis en erfarenhet jag har haft. Men jag har märkt att kvinnor utan beskrivning svarar mycket mer sällan på det första meddelandet jag skickar än de som har en. Varför vet jag inte. Och lite har det gjort att jag inte swipar höger på lika många utan presentation - kanske fler har börjat tänka så.

Jag tycker att du förenklar lite där. Det behöver inte handla om att man ruttnar på det för att man hört det hundra ggr redan - utan för att det är en del av en struktur där kvinnor alltid förväntas inte bara tugga i sig mäns recensioner av deras utseenden, utan dessutom vara tacksamma för dem.

Ja, vilket jag också skrivit en del om tycker jag men det kanske inte blev så tydligt som jag tänkte.

Nej, men det är ett kasst argument att insinuera att forumet bara skulle bestå av galla till slut om folk får fortsätta spy ur sig när de är trötta på att de får puckade meddelanden. Vill du ha 100% positivitet hela tiden så är detta knappast rätt tråd för dig.
Du verkar för övrigt ha svårt att greppa att dina inlägg inte kommer att bokstavstolkas av varenda person som läser dem, så du lär få det jobbigt här om du fortsätter på det spåret.

Okej, tramsa på bäst du vill med dina alternativa fakta, men sitt sedan inte och gnäll om du får mothugg. Du är inte den första snubben som satt fot här och trott sig veta bättre än Bukes kollektiva kvinnokraft.

Parafraser kan användas för att bygga halmgubbar, men en parafras är inte per definition en halmgubbe. Så du kan behålla dina språkpolis-fasoner för dig själv, troligtvis håller du ändå bara på så för att försöka dra ett trumfkort för att du känner dig personligt angripen.

Fast nu pratar du om ett argument som jag inte fört. Det var inte jag som sa "spy ur sig", jag kommenterade på en annan användare som sa att jag borde låta tjejer spy ur sig här ang. kommentaren de fått. Om du hade känt mig så hade du vetat att jag knappast är en person som förväntar sig 100% positivitet i någon situation i livet överhuvudtaget, snarare är jag mycket väl medveten om att verkligheten aldrig skulle kunna se ut så.

Jag vet inte vad du menar med att jag har svårt att greppa hur mina inlägg inte "bokstavstolkas". Det enda jag kan göra är att skriva vad jag tycker och tänker så tydligt som möjligt, jag kan ju inte styra över hur andra läser eller tolkar dem sen, eller hur.

Blir nyfiken på vilka tramsiga alternativa fakta jag har skrivit på sistone, som jag dessutom gnällt om när jag fått mothugg (?). Kan du inte citera eller nämna vad du menar om du vill att jag ska svara på det? Kommentaren om snubbar vs kvinnokraft är väl bara relevant om man ser detta som ett slagfält där vi ska kriga mot varann, lite onödig tycker jag.

En parafras ska fånga andemeningen i det personen har sagt. Det är en förenkling som inte förändrar innebörden i citatet. En halmgubbe är förstås något helt annat. Vet inte varför man är språkpolis om man inte vill bli citerad för saker man aldrig sagt och sen åtsagd att försvara sig för dessa saker (man aldrig sagt).

Personliga angrepp är faktiskt inget jag är orolig för, och inget jag tänker bry mig om, om det nu skulle hända.

(Jag med, men skulle jag sagt det så skulle han väl antyda att jag bara är ett känslosamt fruntimmer som behöver lugna mig, så jag försökte ta det på hans Fisförnäma Nivå. :angel:)

Du har förstås helt rätt, ser man till min inläggshistorik så är det exakt en kommentar i den stilen man kan förvänta sig från mig - det händer faktiskt i tid och otid att jag brer på om hur ni fruntimmer är hysteriska och känslosamma. Se bara på alla mina inlägg i den här tråden som går precis i den linjen.

Fisförnäm var en ny grej för mig att bli kallad, intressant.

Vet du vad, @Sezziyanen, det är så uppenbart att du bara är här för att vara snubben emot strömmen (så jävla originellt och edgy alltså :up:) så jag tänker inte bemöda mig med att skriva något mer till dig. Du vill ju ändå bara tjura och missförstå, plus herrklara så du nästan spricker, så det är slöseri med energi. Du och en viss annan man som brukar figurera i dejtingtrådarna borde gifta er, ni har mycket gemensamt.

Vet du vad, @Sezziyanen, det är så uppenbart att du bara är här för att vara snubben emot strömmen (så jävla originellt och edgy alltså :up:) så jag tänker inte bemöda mig med att skriva något mer till dig. Du vill ju ändå bara tjura och missförstå, plus herrklara så du nästan spricker, så det är slöseri med energi. Du och en viss annan man som brukar figurera i dejtingtrådarna borde gifta er, ni har mycket gemensamt.

Vad trist att du upplever det så, men c'est la vie antar jag. Jag tycker det är ganska uppenbart om man kollar på alla inlägg jag skrivit här att jag inte "är här bara för att vara snubben mot strömmen", men det är ju min åsikt förstås.

Jag skulle gärna ha schyssta diskussioner/samtal med dig precis som jag vill ha med alla andra, men du har ju ditt fria val att ignorera mig eller helt enkelt inte prata med mig.

Och nej, jag tänker inte gifta mig med @Hero, även om jag gillar att prata även med honom (läs igen: jag gillar att prata med alla) så har vi inte den rätta attraktionen sinsemellan (no offence @Hero ;) )

Som kontrast till de som saknar bilder på sig själva har jag nu insett att motsatsen inte är så jäkla skoj heller. En kille skickade ett mail till mig. Jag gick in på hans presentation. Han hade 83 (!!!) bilder på sig själv. 83!!!! Av dessa var minst 3/4 selfies som i princip såg exakt likadana ut.

Alltså. Jag har fortfarande inte slutat skratta! Han kan nog inte räkna med svar på sitt mail i alla fall. :D

Funderar ibland på att öppna tinder, men dels bor jag i fel land för det och dels blir jag alldeles matt av att läsa denna tråd. Att ni orkar dejta? :crazy::laugh:

Äh, det är skitkul att dejta! För egen del tycker jag att det är skoj oavsett hur kvällen slutar. Antingen träffar jag en kul person som jag har en minnesvärd kväll/natt med eller så träffar jag ett jävla miffo och då kan jag istället berätta dråpliga historier om det här. :D win-win!

Äh, det är skitkul att dejta! För egen del tycker jag att det är skoj oavsett hur kvällen slutar. Antingen träffar jag en kul person som jag har en minnesvärd kväll/natt med eller så träffar jag ett jävla miffo och då kan jag istället berätta dråpliga historier om det här. :D win-win!

Jag blir lite fascinerad av folk som tycker det är kul.
Antagligen för att jag tycker det är pest och pina :rofl:
Lite motsägelsefullt med tanke på hur mycket jag ansträngde mig för att få en dejt med föraren tex. Jag kommer hetsa som en galning timmen innan, ha panik på vägen dit och ångra mig 300 gånger :arghh::nailbiting::laugh:

Jag blir lite fascinerad av folk som tycker det är kul.
Antagligen för att jag tycker det är pest och pina :rofl:
Lite motsägelsefullt med tanke på hur mycket jag ansträngde mig för att få en dejt med föraren tex. Jag kommer hetsa som en galning timmen innan, ha panik på vägen dit och ångra mig 300 gånger :arghh::nailbiting::laugh:

Åh jag älskar det! Det är jättekul att träffa en massa nya människor och jag tycker att jag för varje möte växer själv som person. Och blir allt bättre på att nobba dem jag inte är intresserad av också för den delen. :angel:
Ta det lugnt med dejten, det kommer att gå kanon! Du verkar ju vara superhärlig! Och snygg som in i helvete är du också :up:

Nu har jag ändrat min text på tinder helt och hållet. Den blev en miljard gånger bättre.

Förövrigt känns det som att Sean Banan dyker upp på tinder extremt ofta... :cautious:

Men ta chansen och swipa höger!!!! :D

Alltså, det finns ju två jättespännande scenarion där.
1. Det ÄR den riktiga Sean Banan och du får träffa honom och se om han är lika vrickad i verkligheten.
2. Det är någon som utger sig för att vara honom. Det känns ju nästan mer spännande att träffa någon som av alla miljontals snygga, sexiga kändisar väljer att utge sig för Sean Banan. Hur tänkte personen där liksom? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 020
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar