Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är svårt att låta diskussionen dö när användare forsätter att citera och svara på inläggen. Men jag fattar vinken.

Självklart citerar jag dina nedlåtande inlägg när du anklagar mig för att vara dryg och nedlåtande utan någon basis. Ursäkta men vad sjutton väntar du dig?

Ja, det är ett av mina personlighetsfel att inte kunna ignorera såna saker, det är jag medveten om. Förlåt för det mod.

Det är rätt verkningslöst att skriva att diskussionen är över om man envisas med att vilja ha sista ordet.

/mod
En del på buke sätter det i system och gör det varenda gång. Det är skitirriterande. Och @Invicta behöver definitivt inte ta på sig hela ansvaret här, tycker jag. ;)

Edit: förresten, jag tar det som en störning i stället, det kanske besparar dig ett trasigt blodkärl. :o

Senast ändrad:
Alltså jag börjar fundera på hur mycket @Bison smittat mig eg :cautious: Inte bara sjukdomen utan nu när säsongen börjar närma sig känner jag verkligen 0 behov av att göra annat än att träna med min häst, vara i stallet hur många timmar som helst, laga vettig mat så att jag orkar ovanstående och läsa om hästar hemma :laugh:

Sov hos min dejt igår o kunde inte sova. Igen. Utan minsta stress. Det gick ju bra sist :arghh:

Jag är hopplös! När det känts dåligt med dejten har jag varit lite mer aktiv med nätdejtingen och chattat lite. Men så fort det vänder med dejten blir jag totalt ointresserad. Det är kanske inte min bästa sida att agera såhär :banghead:

Dejten och jag har det supermysigt just nu iaf, egentligen efter det allvarliga snacket, men särskilt i helgen. Han tar initiativ och visar uppskattning, precis dom sakerna jag tog upp med honom. Han engagerar sig i min skadade häst, frågar om rehabupplägg och igår när han kom hem till mig gick han direkt till hagen för att prata och gosa med henne :love:
Vi lagade mat ihop, han fixade marockansk russinsås och det var så jävla parigt och mysigt så jag smälter.

Men det här med djuren, min ena katt sover alltid med mig förutom när dejten är här, då kommer hon inte ens in i sovrummet :confused:

Jag är hopplös! När det känts dåligt med dejten har jag varit lite mer aktiv med nätdejtingen och chattat lite. Men så fort det vänder med dejten blir jag totalt ointresserad. Det är kanske inte min bästa sida att agera såhär :banghead:

Dejten och jag har det supermysigt just nu iaf, egentligen efter det allvarliga snacket, men särskilt i helgen. Han tar initiativ och visar uppskattning, precis dom sakerna jag tog upp med honom. Han engagerar sig i min skadade häst, frågar om rehabupplägg och igår när han kom hem till mig gick han direkt till hagen för att prata och gosa med henne :love:
Vi lagade mat ihop, han fixade marockansk russinsås och det var så jävla parigt och mysigt så jag smälter.

Men det här med djuren, min ena katt sover alltid med mig förutom när dejten är här, då kommer hon inte ens in i sovrummet :confused:

Hur stor säng har du? Missia vill inte ha för trångt, hon vill kunna sova på sin kant om hon vill det. Plus att blir det livligare aktiviteter blir hon irriterad och går och lägger sig någon annanstans :angel:

Särbons tidigare katt var envis, vi fick guppa rejält innan han gav upp och hoppade ner från sängen :rofl:

Hur stor säng har du? Missia vill inte ha för trångt, hon vill kunna sova på sin kant om hon vill det. Plus att blir det livligare aktiviteter blir hon irriterad och går och lägger sig någon annanstans :angel:

Särbons tidigare katt var envis, vi fick guppa rejält innan han gav upp och hoppade ner från sängen :rofl:
Nu har jag 140, när exet bodde här hade vi 180, och då sov hon alltid hos mig även när vi var två människor i sängen. Kanske beror på storleken? Hon vill förvisso ligga på mig eller så nära som möjligt.
Min andra katt sover inte med mig i sängen så ofta men är väldigt oblyg när det kommer till övriga aktiviteter i sängen, då tar det ett bra tag innan hon lämnar rummet. Det är aningens obekvämt tycker jag :rofl:

Min salig kisse gjorde tvärtom, sov nästans aldrig i sängen utom när jag hade den allergiska dejten över. Då skulle han minsann ligga ovanpå oss två och balansera...

Min salig kisse gjorde tvärtom, sov nästans aldrig i sängen utom när jag hade den allergiska dejten över. Då skulle han minsann ligga ovanpå oss två och balansera...

14242863819_5bf1fa27e5.jpg

Dagens: :confused:

Emellanåt får jag mail från män i stil med:
"Hej, jag såg på din presentation att du söker någon som är mellan 25-35 år, barnlös och bor i närheten. Jag är 47 men känner mig väldigt ungdomlig, har barn på deltid och jag bor förvisso på andra sidan landet men jag tänkte ändå skriva..."

Jag förstår inte. De tar sig tid att läsa presentationen, verkar själva inse att de är helt fel för mig men skriver ändå?! Tror de verkligen att de är så charmiga & oemotståndliga att jag skulle skippa mina principer? Tack men nej tack. :cautious:

Ja, jag skulle kunna skriva en uppsats om det här men ska inte kapa tråden. Det är skit, i alla fall, och jag känner att jag blir drabbad av både kvinnor och män. Och i kombination med homo/bifobi i samhället har det lett till att jag helt enkelt inte orkar längre. Och jag skäms för att jag inte orkar stå på barrikaderna med mina HBTQ-medmänniskor.
Förstår dina känslor men undrar om du har provat att söka dig mer till ickehetero-kretsar? Du verkar hänga mycket med straighta typer? Det stärker inte ens bi-identitet direkt... Prova att välja bort heterosnubbarna istället! Börja häng med den där L utan några snubbar närvarande!

Jag tycker att för mycket straighthet (med vidhängande homofobi) är direkt nedbrytande. Man måste kunna andas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.