Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår dina känslor men undrar om du har provat att söka dig mer till ickehetero-kretsar? Du verkar hänga mycket med straighta typer? Det stärker inte ens bi-identitet direkt... Prova att välja bort heterosnubbarna istället! Börja häng med den där L utan några snubbar närvarande!

Jag tycker att för mycket straighthet (med vidhängande homofobi) är direkt nedbrytande. Man måste kunna andas!

Jag har tänkt på det, men å andra sidan så har jag precis allt annat gemensamt med mina umgängeskretsar. Intressen, ställen vi vill hänga på, saker vi vill hitta på, framtidsvisioner, stil och smak, humor osv. Ja, utöver det faktumet att det är mina vänner som jag värnar om högt. Trots deras "straighthet". Homofobin och dregglet kommer inte från de närmsta givetvis, utan folket som följer med och finns runt omkring.

Nu har jag begränsad kunskap om hur ickehetero-kretsar brukar se ut, men det finns sammanhang där jag upplever att jag blir precis lika ifrågasatt. Men då handlar det snarare om mitt val att se ut och klä mig enligt norm, och mina liberala politiska åsikter. Jag har blivit ifrågasatt som feminist av flera som inte anser att jag lever som jag lär eftersom jag ser ut som jag gör. Det är också nedbrytande.

Så visst, min krets i dagsläget stärker inte min bi-identitet. Men å andra sidan är jag ju inte bara bi, utan tusen andra saker också som inte heller får kvävas. Eftersom jag upplever att jag inte passar som handen i handsken i någon krets så tror jag helt enkelt att jag får räkna lite med att det kan stöta sig lite varstans. Jag har också gjort det lite till en mission i livet att spränga väggarna i den lilla box som folk gärna placerar mig i, och visa att de fack vi placerar oss människor i inte stämmer. Vi är betydligt mer komplexa än så, och med det kommer det alltid komma reaktioner.

Senast ändrad:
Angående dejting så händer det exakt ingenting på Tinder för mig nu, tydligen swipat klart på alla inom närmsta området (känner mig...effektiv?). Tror det får bli en liten paus. Tack för att ni lyssnade, förstår att detta var värdefull information.
Wow, redan?
Själv swipade jag slut i mitt område på 5-10 min. Dyker upp några nya om dagen dock.
Men endast matchat med folk som passerat min lilla by :p.

Angående dejting så händer det exakt ingenting på Tinder för mig nu, tydligen swipat klart på alla inom närmsta området (känner mig...effektiv?). Tror det får bli en liten paus. Tack för att ni lyssnade, förstår att detta var värdefull information.
Hur stort område har du inställt på? Jag har insett att de intressanta jag hittar alltid är de som är "så långt bort som möjligt" :p

@Singoalla det behöver inte vara så svart-vitt. Jag menar att du kan göra små val och se till att omge dig med i alla fall några som stärker dig. Eftersom du ju faktiskt upplever det som jobbigt och hämmande.

Jo men det har jag, några utav mina närmsta vänner pratar jag mycket om detta med och de får mig alltid att må bra. Det stärker mig definitivt. Men absolut, det skadar aldrig att lära känna fler. Hämmad kommer jag nog dock alltid att känna mig tyvärr mer eller mindre, så länge samhället ser ut som det gör i stort.

Jag har tänkt på det, men å andra sidan så har jag precis allt annat gemensamt med mina umgängeskretsar. Intressen, ställen vi vill hänga på, saker vi vill hitta på, framtidsvisioner, stil och smak, humor osv. Ja, utöver det faktumet att det är mina vänner som jag värnar om högt. Trots deras "straighthet". Homofobin och dregglet kommer inte från de närmsta givetvis, utan folket som följer med och finns runt omkring.

Nu har jag begränsad kunskap om hur ickehetero-kretsar brukar se ut, men det finns sammanhang där jag upplever att jag blir precis lika ifrågasatt. Men då handlar det snarare om mitt val att se ut och klä mig enligt norm, och mina liberala politiska åsikter. Jag har blivit ifrågasatt som feminist av flera som inte anser att jag lever som jag lär eftersom jag ser ut som jag gör. Det är också nedbrytande.

Så visst, min krets i dagsläget stärker inte min bi-identitet. Men å andra sidan är jag ju inte bara bi, utan tusen andra saker också som inte heller får kvävas. Eftersom jag upplever att jag inte passar som handen i handsken i någon krets så tror jag helt enkelt att jag får räkna lite med att det kan stöta sig lite varstans. Jag har också gjort det lite till en mission i livet att spränga väggarna i den lilla box som folk gärna placerar mig i, och visa att de fack vi placerar oss människor i inte stämmer. Vi är betydligt mer komplexa än så, och med det kommer det alltid komma reaktioner.
Jag fattar känslan men tycker också att du har lite förutfattade meningar....... Du har begränsad erfarenhet om hur ickehetero-kretsar ser ut men gissar att du kommer bli ifrågasatt och kvävd i nån av dina identiteter och inte passa in?? Och därför behöver du inte gå utanför din nuvarande umgängeskrets för du kommer inte passa in hundra procent i dom andra kretsarna heller?

Men det kanske finns en ickehetero-krets som passar dig precis lika bra som din nuvarande och som skulle vara fin att ha också!! Jag är inte heller nån "ickehetero-krets-expert" men det finns ju ALLA politiska åsikter och klädstilar i ickehetero-kretsar också så jag tror inte yttre och liberalism är ett hinder för att känna gemenskap och jag tror det finns kretsar där du lätt skulle passa in..... du är liksom inte en extremist

Alltså vad jag försöker säga är spå inte i kristallkulan att du kommer känna dig kvävd och inte passa in utan prova och var öppen!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 657
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte