Ja, det är verkligen vidrigt. Sedan finns det ju nyanser i kommentarerna. En del grundar sig i ren och skär sexism och männens tankesätt "Två kvinnor, vad jag kan få ut av det här?" Sedan finns det många kommentarer om grundar sig i okunskap kring hur det är att vara kvinna och bli objektifierad, och HBTQ diskussioner. Många män har blivit matade hela livet med att det ska vara sexigt med två kvinnor, genom porr mm, trots att jag upplever att i vuxen ålder är det många män jag träffat som inte alls är intresserade av att ha en trekant med två kvinnor. Jag tror att reaktionen "sexigt" därför ibland kommer lite för snabbt, innan de ens hunnit tänka tanken att man kanske inte vill bli objektifierad hela tiden, och innan de ens hunnit tänka om de verkligen ens tycker det.
Saken blir ju inte enklare heller utav att det finns en hel del kvinnor som faktiskt uppskattar den uppmärksamheten. Jag har ibland stött på kvinnor som jag trott varit intresserade av mig, men efter en stund har jag märkt att de åmar sig med blicken på någon annan snubbe. Det slår ofta rätt hårt då jag känner mig objektifierad av både kvinnan och mannen, och dessutom utnyttjad. Men mannen blir uppmuntrad till att detta är sexigt, så då blir det väl extra svårt att veta att en sådan kommentar kommer att falla helt fel i ett annat sammanhang.
Ja, jag skulle kunna skriva en uppsats om det här men ska inte kapa tråden. Det är skit, i alla fall, och jag känner att jag blir drabbad av både kvinnor och män. Och i kombination med homo/bifobi i samhället har det lett till att jag helt enkelt inte orkar längre. Och jag skäms för att jag inte orkar stå på barrikaderna med mina HBTQ-medmänniskor.