Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag älskar det! Det är jättekul att träffa en massa nya människor och jag tycker att jag för varje möte växer själv som person. Och blir allt bättre på att nobba dem jag inte är intresserad av också för den delen. :angel:
Ta det lugnt med dejten, det kommer att gå kanon! Du verkar ju vara superhärlig! Och snygg som in i helvete är du också :up:

Jag är ändå lite avundsjuk på den känslan :cautious:
Jag känner mig mest som en halvalkis som på bakfyllan säger att den aldrig mer ska dricka men lika förbannat är ute helgen efter igen :rofl:

Tack du :love:
Du verkar najs att hänga med du också :D

Måste bara reagera på detta..

Jag tror att mycket handlar om att en till synes oskyldig komplimang kan vara en pusselbit i ett stort pussel som den som ger komplimangen inte är medveten om. Jag tänkte på det efter middagen i fredags när jag tog så himla illa upp när min manliga vän kommenterade att jag och min kvinnliga fling var "så himla sexiga ihop". Jag har fått mitt sexliv med andra kvinnor kommenterat och dregglat över i så många år nu, till den grad att jag sällan är öppen med min sexualitet längre och nästan slutat träffa kvinnor helt. Jag orkar helt enkelt inte. Den där blicken som många män ger mig när de får veta att jag är bisexuell får mig att vilja duscha och skrubba hela kroppen. Men det vet ju inte han. För honom var det säkert bara en komplimang, men jag blev ledsen och kände mig äcklad. Så är det nog ofta med att kommentera kvinnors utseenden också. Vissa uppskattar det säkert, medan andra är så trötta på att få sitt utseende kommenterat och diskuterat att bägaren redan är full redan innan den välmenande kommentaren kommer.

Men ja, just den där kommentaren var ju lite trist. Kan jag också tycka. Utan tolka den vidare.

Fy fan vad vidrigt att du ska behöva stå ut med sådant!
Just bisexualitet är svårt, ena stunden får det en att känna sig fri, andra stunden känner man sig översexuell och äcklig. Oftast känner man sig vanlig dock. Jag tänker ofta att det vore lättare att vara gay, då är det nog lättare att acceptera sin sexualitet och inte gömma undan den.
Jag som är queer får ofta kommentaren när jag träffar någon "Vilket kön har personen?" som om det skulle spela någon roll.. Jag dejtar iofs sällan män, men ibland händer det och då har det ingen betydelse för mig. Även om jag av många skäl undviker män, så har könet egentligen ingen betydelse för mig. Jag kan ha svårt att definiera mitt eget kön liksom.. Så varför ska det ha så stor betydelse för andra?

Jag umgås inte med den typen av personer som skulle kommentera på liknande sätt som du fått höra. Men fått höra liknande på uteställen när jag hånglat med någon tjej. Väldigt sällan, men har hänt. Har dock även hänt tvärtom "Men usch, vad äckligt!". Och detta är alltså i Göteborg där var och varannan människa är HBTQ-person känns det som..

Vad trist att du upplever det så, men c'est la vie antar jag. Jag tycker det är ganska uppenbart om man kollar på alla inlägg jag skrivit här att jag inte "är här bara för att vara snubben mot strömmen", men det är ju min åsikt förstås.

Jag skulle gärna ha schyssta diskussioner/samtal med dig precis som jag vill ha med alla andra, men du har ju ditt fria val att ignorera mig eller helt enkelt inte prata med mig.

Jag bad dig, på ett mycket enkelt vis, att inte dra igång ett sidospår som avhandlats i flertalet dejtingtrådar redan och tagit upp många fler sidor än nödvändigt. Du svarade med inlägg drypande av både gaslighting och mansplaining. I och med det så har du visat klart och tydligt att du inte är särskilt bra på att ha schyssta diskussioner. Så grattis, du slipper svar från mig i fortsättningen, för jag orkar fan inte med ännu en dryg snubbe som är som att prata med en betongvägg.

Men tack för din fauxpology, den värmer verkligen. :up:

Vet du vad, @Sezziyanen, det är så uppenbart att du bara är här för att vara snubben emot strömmen (så jävla originellt och edgy alltså :up:) så jag tänker inte bemöda mig med att skriva något mer till dig. Du vill ju ändå bara tjura och missförstå, plus herrklara så du nästan spricker, så det är slöseri med energi. Du och en viss annan man som brukar figurera i dejtingtrådarna borde gifta er, ni har mycket gemensamt.

Fast det där var väl lite onödigt? Man kan ju välja att inte diskutera med en användare om man inte vill. Jag kan dock inte se det som du ser i @Sezziyanen inlägg och ser ingen anledning till att be honom gå och gifta sig med någon.

Men ta chansen och swipa höger!!!! :D

Alltså, det finns ju två jättespännande scenarion där.
1. Det ÄR den riktiga Sean Banan och du får träffa honom och se om han är lika vrickad i verkligheten.
2. Det är någon som utger sig för att vara honom. Det känns ju nästan mer spännande att träffa någon som av alla miljontals snygga, sexiga kändisar väljer att utge sig för Sean Banan. Hur tänkte personen där liksom? :D

Hahaha! Du kanske har rätt :rofl:

Måste bara reagera på detta..
Fy fan vad vidrigt att du ska behöva stå ut med sådant!
Just bisexualitet är svårt, ena stunden får det en att känna sig fri, andra stunden känner man sig översexuell och äcklig. Oftast känner man sig vanlig dock. Jag tänker ofta att det vore lättare att vara gay, då är det nog lättare att acceptera sin sexualitet och inte gömma undan den.
Jag som är queer får ofta kommentaren när jag träffar någon "Vilket kön har personen?" som om det skulle spela någon roll.. Jag dejtar iofs sällan män, men ibland händer det och då har det ingen betydelse för mig. Även om jag av många skäl undviker män, så har könet egentligen ingen betydelse för mig. Jag kan ha svårt att definiera mitt eget kön liksom.. Så varför ska det ha så stor betydelse för andra?

Jag umgås inte med den typen av personer som skulle kommentera på liknande sätt som du fått höra. Men fått höra liknande på uteställen när jag hånglat med någon tjej. Väldigt sällan, men har hänt. Har dock även hänt tvärtom "Men usch, vad äckligt!". Och detta är alltså i Göteborg där var och varannan människa är HBTQ-person känns det som..

Ja, det är verkligen vidrigt. Sedan finns det ju nyanser i kommentarerna. En del grundar sig i ren och skär sexism och männens tankesätt "Två kvinnor, vad jag kan få ut av det här?" Sedan finns det många kommentarer om grundar sig i okunskap kring hur det är att vara kvinna och bli objektifierad, och HBTQ diskussioner. Många män har blivit matade hela livet med att det ska vara sexigt med två kvinnor, genom porr mm, trots att jag upplever att i vuxen ålder är det många män jag träffat som inte alls är intresserade av att ha en trekant med två kvinnor. Jag tror att reaktionen "sexigt" därför ibland kommer lite för snabbt, innan de ens hunnit tänka tanken att man kanske inte vill bli objektifierad hela tiden, och innan de ens hunnit tänka om de verkligen ens tycker det.

Saken blir ju inte enklare heller utav att det finns en hel del kvinnor som faktiskt uppskattar den uppmärksamheten. Jag har ibland stött på kvinnor som jag trott varit intresserade av mig, men efter en stund har jag märkt att de åmar sig med blicken på någon annan snubbe. Det slår ofta rätt hårt då jag känner mig objektifierad av både kvinnan och mannen, och dessutom utnyttjad. Men mannen blir uppmuntrad till att detta är sexigt, så då blir det väl extra svårt att veta att en sådan kommentar kommer att falla helt fel i ett annat sammanhang.

Ja, jag skulle kunna skriva en uppsats om det här men ska inte kapa tråden. Det är skit, i alla fall, och jag känner att jag blir drabbad av både kvinnor och män. Och i kombination med homo/bifobi i samhället har det lett till att jag helt enkelt inte orkar längre. Och jag skäms för att jag inte orkar stå på barrikaderna med mina HBTQ-medmänniskor.

Ja, det är verkligen vidrigt. Sedan finns det ju nyanser i kommentarerna. En del grundar sig i ren och skär sexism och männens tankesätt "Två kvinnor, vad jag kan få ut av det här?" Sedan finns det många kommentarer om grundar sig i okunskap kring hur det är att vara kvinna och bli objektifierad, och HBTQ diskussioner. Många män har blivit matade hela livet med att det ska vara sexigt med två kvinnor, genom porr mm, trots att jag upplever att i vuxen ålder är det många män jag träffat som inte alls är intresserade av att ha en trekant med två kvinnor. Jag tror att reaktionen "sexigt" därför ibland kommer lite för snabbt, innan de ens hunnit tänka tanken att man kanske inte vill bli objektifierad hela tiden, och innan de ens hunnit tänka om de verkligen ens tycker det.

Saken blir ju inte enklare heller utav att det finns en hel del kvinnor som faktiskt uppskattar den uppmärksamheten. Jag har ibland stött på kvinnor som jag trott varit intresserade av mig, men efter en stund har jag märkt att de åmar sig med blicken på någon annan snubbe. Det slår ofta rätt hårt då jag känner mig objektifierad av både kvinnan och mannen, och dessutom utnyttjad. Men mannen blir uppmuntrad till att detta är sexigt, så då blir det väl extra svårt att veta att en sådan kommentar kommer att falla helt fel i ett annat sammanhang.

Ja, jag skulle kunna skriva en uppsats om det här men ska inte kapa tråden. Det är skit, i alla fall, och jag känner att jag blir drabbad av både kvinnor och män. Och i kombination med homo/bifobi i samhället har det lett till att jag helt enkelt inte orkar längre. Och jag skäms för att jag inte orkar stå på barrikaderna med mina HBTQ-medmänniskor.
Kan du välja bort din sexualitet? Kan du förtränga den pga. männens syn på den?
Om du blir förälskad i en kvinna, kan du ignorera det pga. att du inte orkar stå på barrikaderna?

Jag försöker välja bort män av olika anledningar, men ibland går det inte. Har en man i min närhet jag varit kär i under flera år, förtränger det oftast, men jag vet att det inte går att förtränga mina känslor helt. De blossar upp emellanåt ändå.

Känner du inte att du förtränger delar av dig själv?

Kan du välja bort din sexualitet? Kan du förtränga den pga. männens syn på den?
Om du blir förälskad i en kvinna, kan du ignorera det pga. att du inte orkar stå på barrikaderna?

Jag försöker välja bort män av olika anledningar, men ibland går det inte. Har en man i min närhet jag varit kär i under flera år, förtränger det oftast, men jag vet att det inte går att förtränga mina känslor helt. De blossar upp emellanåt ändå.

Känner du inte att du förtränger delar av dig själv?

Ibland känns det så, ibland inte. Jag har ju sex och närhet i mitt liv och då spelar det ingen roll om det kommer från en kvinna eller en man. Jag blir kär i och attraheras av individer. Så jag känner inte att jag förtränger något som jag måste få utlopp för. Däremot gör det mig såklart ledsen när jag tänker på varför jag gärna håller mig undan att träffa just kvinnor.

Sen kan jag förtydliga att det i lika stor grad är kvinnor som gjort skada, som män. Framför allt när det kommer till att ha stött på homo - och bifobi. En del har blivit obekväma i mitt sällskap. Samt stött på, faktiskt förvånansvärt många, kvinnor som velat använda mig som en pusselbit i deras sexlek med män. Det sistnämnda dock, ska väl också förtydligas, har i allra högsta grad med männens syn och denna ruttna objektifiering att göra. Men jag gissar att dessa kvinnor vill få bekräftelsen.

Hur kommer det sig att du inte agerar på din kärlek för denna man, om det inte är en för privat fråga?

Ibland känns det så, ibland inte. Jag har ju sex och närhet i mitt liv och då spelar det ingen roll om det kommer från en kvinna eller en man. Jag blir kär i och attraheras av individer. Så jag känner inte att jag förtränger något som jag måste få utlopp för. Däremot gör det mig såklart ledsen när jag tänker på varför jag gärna håller mig undan att träffa just kvinnor.

Sen kan jag förtydliga att det i lika stor grad är kvinnor som gjort skada, som män. Framför allt när det kommer till att ha stött på homo - och bifobi. En del har blivit obekväma i mitt sällskap. Samt stött på, faktiskt förvånansvärt många, kvinnor som velat använda mig som en pusselbit i deras sexlek med män. Det sistnämnda dock, ska väl också förtydligas, har i allra högsta grad med männens syn och denna ruttna objektifiering att göra. Men jag gissar att dessa kvinnor vill få bekräftelsen.

Hur kommer det sig att du inte agerar på din kärlek för denna man, om det inte är en för privat fråga?
Så trist, jag har bara några gånger råkat ut för det av kvinnor. Tror jag haft tur till viss del. Men då förstår jag mer hur du tänker.

Det är inget jag vill skriva om, känsligt. Men kort sagt så finns det för mycket som kan gå sönder för att det ska vara värt det.

Så trist, jag har bara några gånger råkat ut för det av kvinnor. Tror jag haft tur till viss del. Men då förstår jag mer hur du tänker.

Positivt är i alla fall att helgens händelser har fått mig att vilja diskutera det här mer med mina vänner. Pratade med både frukostkillen och en killkompis i helgen och det kändes skönt att få sätta ord på hur jag känner kring allt, och förhoppningsvis kan jag börja sprida medvetenhet om det här i mitt umgänge.

Det är inget jag vill skriva om, känsligt. Men kort sagt så finns det för mycket som kan gå sönder för att det ska vara värt det.

Okej, jag förstår! Hoppas du kommer få möjligheten att träffa någon annan som får känslorna för honom att blekna med tiden.

Jag bad dig, på ett mycket enkelt vis, att inte dra igång ett sidospår som avhandlats i flertalet dejtingtrådar redan och tagit upp många fler sidor än nödvändigt. Du svarade med inlägg drypande av både gaslighting och mansplaining. I och med det så har du visat klart och tydligt att du inte är särskilt bra på att ha schyssta diskussioner. Så grattis, du slipper svar från mig i fortsättningen, för jag orkar fan inte med ännu en dryg snubbe som är som att prata med en betongvägg.

Men tack för din fauxpology, den värmer verkligen. :up:

Jag var ärlig med att jag gärna hade pratat med dig precis som alla andra, det var ingen fauxpology (vilket ord!) eller en apology heller för den delen.

Positivt är i alla fall att helgens händelser har fått mig att vilja diskutera det här mer med mina vänner. Pratade med både frukostkillen och en killkompis i helgen och det kändes skönt att få sätta ord på hur jag känner kring allt, och förhoppningsvis kan jag börja sprida medvetenhet om det här i mitt umgänge.

Okej, jag förstår! Hoppas du kommer få möjligheten att träffa någon annan som får känslorna för honom att blekna med tiden.

Är bra att du pratar om det, känns viktigt att göra det. Risken är ju att det i ditt umgänge inte bara är du som befinner dig i din sits, kan finnas andra som är bi men tränger bort det ännu mer än dig.

Tack för de orden, var väldigt fina ord och precis de orden jag har behövt höra om situationen. Tack. :heart

Fast det där var väl lite onödigt? Man kan ju välja att inte diskutera med en användare om man inte vill. Jag kan dock inte se det som du ser i @Sezziyanen inlägg och ser ingen anledning till att be honom gå och gifta sig med någon.

Det står dig fritt att tycka det. Jag tyckte att hans ton till mig i sina svar var väldigt nedlåtande, och jag är inte så mild och tolerant att jag tar det med en klackspark. Särskilt inte när tidigare trådar har körts av rälsen så många gånger pga män som vill leka djävulens advokat. Till slut ser man varningstecknen och vill säga stopp innan det barkar käpprätt åt helvete igen, och det var det jag försökte göra, sedan gick allt överstyr.

Förresten spelar det ingen roll nu, diskussionen med honom är som sagt över. Du behöver inte säga åt mig att jag är för vass i tonen, det vet jag redan om.

Det står dig fritt att tycka det. Jag tyckte att hans ton till mig i sina svar var väldigt nedlåtande, och jag är inte så mild och tolerant att jag tar det med en klackspark. Särskilt inte när tidigare trådar har körts av rälsen så många gånger pga män som vill leka djävulens advokat. Till slut ser man varningstecknen och vill säga stopp innan det barkar käpprätt åt helvete igen, och det var det jag försökte göra, sedan gick allt överstyr.

Förresten spelar det ingen roll nu, diskussionen med honom är som sagt över. Du behöver inte säga åt mig att jag är för vass i tonen, det vet jag redan om.

Jag förstår dig. Det blir ju dock lite hypokritiskt när du tar på dig att säga åt @Sezziyanen att hans ton är nedlåtande, men jag behöver minsann inte kommentera att du är för vass i tonen? Antingen är det väl okej för samtliga i forumet att påpeka när man tycker att tonläget går över gränsen, eller inte för någon.

Nåväl, ämnet är ju släppt så jag ska inte dra det vidare heller. Jag ville bara flika in när jag själv tyckte att något var trist, precis som du.

Jag kan tyvärr inte säga så mycket om att du tycker jag är "väldigt" nedlåtande mot dig, eftersom du inte använder några exempel. Detta är citat från dig (ett axplock från sista sidorna):

"Du svarade med inlägg drypande av både gaslighting och mansplaining. I och med det så har du visat klart och tydligt att du inte är särskilt bra på att ha schyssta diskussioner."

" det är så uppenbart att du bara är här för att vara snubben emot strömmen (så jävla originellt och edgy alltså :up:)"

"Du och en viss annan man som brukar figurera i dejtingtrådarna borde gifta er, ni har mycket gemensamt."

"(Jag med, men skulle jag sagt det så skulle han väl antyda att jag bara är ett känslosamt fruntimmer som behöver lugna mig, så jag försökte ta det på hans Fisförnäma Nivå. :angel:)"

Men jag är väldigt nedlåtande?

Dina kommentarer om vad andra män må ha gjort är inte mycket att kommentera på. Verkar trist, men det har ingenting att göra med mig.

Släpp det, @Sezziyanen. Jag tänker inte skriva ett långt inlägg med citat och visa med pekpinne var exakt du gav ett dåligt intryck, diskussionen är som sagt över och jag har bättre saker att spendera min tid och energi på.

Vill du verkligen få ett hum om vad i dina inlägg kan tolkas som dryghet så är det fritt fram att googla på både gaslighting och mansplaining (och fauxpology med för den delen, eftersom du tydligen tyckte det var ett så lattjo ord). Det finns garanterat någon som skrivit en bättre förklaring än jag kan åstadkomma, särskilt med tanke på hur jag känner inför att alls skriva i den här tråden nu.

Det är rätt verkningslöst att skriva att diskussionen är över om man envisas med att vilja ha sista ordet.

/mod

Det är svårt att låta diskussionen dö när användare forsätter att citera och svara på inläggen. Men jag fattar vinken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023