Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, nu tror jag nästan du missförstår mig med flit? Det handlar varken om att vara tuff eller nån form av skryt. Men dejter kan se ut på olika sätt och från t.ex en fikadejt, hur går man vidare? Fikar igen? Och igen? Sen då?

Nja, jag förstod exakt vad du skrev. Förstår vad du gör nu också.

Har skrivit hästtjej i min presentation. Matchar med snubbe som säger sig läsa innan han swipar. Vi börjar skriva. Inte så värst många meddelanden in när jag svarat på vad jag jobbar med (etologi och djurvälfärd) frågar han vad jag tycker om att äta hästkött. Med tillägget att han förstått att det kan vara känsligt. Wink wink smileyface.

1. Tror han att jag ska bli provocerad?
1b. Om han tror det varför frågar han?
2. Tror han att jag aldrig fått frågan förut från sk roliga snubbar?
2b. Tror han att frågan ställts av någon över typ 15?

3. Eller vad har jag missat?

Har skrivit hästtjej i min presentation. Matchar med snubbe som säger sig läsa innan han swipar. Vi börjar skriva. Inte så värst många meddelanden in när jag svarat på vad jag jobbar med (etologi och djurvälfärd) frågar han vad jag tycker om att äta hästkött. Med tillägget att han förstått att det kan vara känsligt. Wink wink smileyface.

Så originellt :grin:

Jag tror det har varit "Fräcka fredag" eller "Kåta Lördag" eller nåt de senaste dagarna på Tinder. Är lite trött på män som ska vräka ur sin kåthet utan att man bett om det dvs folk som har en normal presentation och bild men sen kryper det fram efter att man matchat och börjat skriva.
I helgen har jag träffat på flera snubbar som är gifta och är sugna på "lite bus och äventyr"
Men frun får inte veta för hon tror de är monogama. Men han vil hitta någon att leka lekar med förnedring som han inte kan be henne om..
Eller "det sägs att feta kvinnor är bättre och roligare i sängen. Stämmer Det?"
:meh: :arghh:
Note to myself;
Inte tindra lördagskvällar.
För mkt kåta män. :meh: :arghh:

"Men det är ju bara ett skämt höhö"
"Har du ingen humor, höhö"
"Jag bara retas med dig ju, höhö"
"Var inte så känslig, höhö"

Jag fick den frågan på dejt. Men då var det helt befogat ändå eftersom hans familj sysslade med korvtillverkning av bla häst och han tänkte att det kunde bli en dealbreaker om jag tyckte det var jobbigt.

Suck. själv är jag rätt less på dejting.. har en dipp idag efter att ha börjat skriva med en man som först verkade normal. Men sen kom det ...
"jag gillar stora kvinnor"
"jag är dominant och gillar att förnedra tjocka tjejer"
"Jag gillar att tala om för dem att de är äckliga, fula och att ingen vill ha dem
etc etc
Idag är jag less på att så många män har så mkt mindre respekt för tjocka kvinnor.

Ush vilken vidrig en! Får ont i magen.

Har fått upp många män som jobbar på Försvarsmakten.
Antingen är en hög andel av de anställda där singlar eller så tycker tinder att det är lämpligt för mig...?
Många brandmän har jag förresten fått upp också ..

Jag får också massa militärer och ibland brandmän. Jag funderar på varför. Kanske finns det många militärsinglar då de är borta under långa perioder och att det därför är svårt att få till relationer. Brandmännen vet jag inte.

Suck. själv är jag rätt less på dejting.. har en dipp idag efter att ha börjat skriva med en man som först verkade normal. Men sen kom det ...
"jag gillar stora kvinnor"
"jag är dominant och gillar att förnedra tjocka tjejer"
"Jag gillar att tala om för dem att de är äckliga, fula och att ingen vill ha dem
etc etc
Idag är jag less på att så många män har så mkt mindre respekt för tjocka kvinnor.

Jag är less på dejting idag också och jag får inte ens sånna meddelanden. Fy fan vad ledsen jag blir av att höra om de meddelanden du får. Jag har några (få) män i min bekantskap som jag upplever värderar kvinnor mycket efter utseende. Jag skulle tro att deras respekt för kvinnor sjunker i takt med vad de själva tycker om deras snygghetsgrad. Det gör mig kräkfärdig.

"Men det är ju bara ett skämt höhö"
"Har du ingen humor, höhö"
"Jag bara retas med dig ju, höhö"
"Var inte så känslig, höhö"

Svarade sakligt men också att skulle behöva försöka lite hårdare om han var ute efter att provocera. Men det var han ju absoluuuuut inte utan tyckte mitt svar var självklart och han tycker likadant. Så då frågade jag varför han frågade och varför han frågade på det sättet. Då kom den ”det var med glimten i ögat”. :yuck:

Eftersom mitt svar var så självklart och han tyckte likadant så frågade jag honom vad han vet om djurhållning och slakt. Jag misstänker att han inte vet så mycket.

Jag fick den frågan på dejt. Men då var det helt befogat ändå eftersom hans familj sysslade med korvtillverkning av bla häst och han tänkte att det kunde bli en dealbreaker om jag tyckte det var jobbigt.

Då är det ju en annan sak och bra att han lyfte det. Jag tycker det är jätteintressant att diskutera kring och djurhållning, slakt mm och hur det påverkar djuren är sånt som ingår i det jag undervisar i. Vi diskuterar det hör hela tiden och driver på studenterna att tänka fler/nya steg och lyfter ofta att samhället gör skillnad på djur o djur. Så ämnet i sig är bara intressant!

Jag tror det har varit "Fräcka fredag" eller "Kåta Lördag" eller nåt de senaste dagarna på Tinder. Är lite trött på män som ska vräka ur sin kåthet utan att man bett om det dvs folk som har en normal presentation och bild men sen kryper det fram efter att man matchat och börjat skriva.
I helgen har jag träffat på flera snubbar som är gifta och är sugna på "lite bus och äventyr"
Men frun får inte veta för hon tror de är monogama. Men han vil hitta någon att leka lekar med förnedring som han inte kan be henne om..
Eller "det sägs att feta kvinnor är bättre och roligare i sängen. Stämmer Det?"
:meh: :arghh:
Note to myself;
Inte tindra lördagskvällar.
För mkt kåta män. :meh: :arghh:

:yuck::yuck::yuck:

Betydligt mer sällan:

"Vad kul att höra, jag gillar människor med brinnande intressen. Berätta mer!"

Mitt ex som jag träffade på ett diskussionsforum:

"Men gud, har du HÄST? Jag kan inget om hästar men älskar djur och har haft hund. Vad KUL!"

Alla rätt där :D

(Han lärde sig en del häst, var med och byggde stall och gick ut och gick med min häst i grimma när jag låg hemma med migrän)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2