Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är naturligtvis obehagligt och inte okej någonstans.
Just den ilska som jag upplever att vissa män visar när de får ett nej av en kvinna är riktigt otäck.

Det gäller att hålla det till sig själv anser jag. Att vara förbannad och besviken för sig själv när man kommit hem tex är en sak, att låta det hela spilla ut mot den andra personen är det man bara måste stoppa sig från att göra.

En helt annan sak i detta är frustrationen när någn tjej man pratar med får syn på nån grabb och pyser dit och slänger sig mer eller mindre om halsen på karln - och man vet att det där är en rövhatt som gång på gång charmar nya tjejer. Deras val, visst är det så, men så tråkigt att se fina tjejer bli ledsna och besvikna och inte förstå varför de återigen faller för sådan karl.

Det gäller att hålla det till sig själv anser jag. Att vara förbannad och besviken för sig själv när man kommit hem tex är en sak, att låta det hela spilla ut mot den andra personen är det man bara måste stoppa sig från att göra.
jag undrar hur man kan vara förbannad för att någon inte är intresserad av en?
Leden och besviken förstår jag.
Men jag har flera gånger sett män som reagerar med ilska när de fått nej och även när jag inte velat fortsätta dejta killar har de ibland blivit arga. Jag tycker det är så märkligt.

Men jag har flera gånger sett män som reagerar med ilska när de fått nej och även när jag inte velat fortsätta dejta killar har de ibland blivit arga. Jag tycker det är så märkligt.
Men hur många män kan visa sig ledsna?

Är det så konstigt? Ledsamhet och besvikelse är ofta kombinerat med eller leder till ilska. Arg för att man inte räcker till, arg på livet i allmänhet, förbannad på sig själv för nån av tusen faktorer man anser sätter stopp för det man vill. Ilska för att du har antagit något om en person som inte stämmer med verkligheten. Tycker inte det direkt är ovanligt hos människor, vare sig det är man eller kvinna.

Men att den ilskan tar sig uttryck MOT personen i fråga (eller närmaste person bredvid) är förstås helt fel. Jag bara säger att jag vet att folk fungerar så. Har märkt detta hos många kvinnor såväl som män, men skillnaden är ju förstås att kvinnor har helt andra risker i såna situationer. Så det är värre när män beter sig så än när kvinnor gör det.

Men hur många män kan visa sig ledsna?

Ligger nått i detta också.

om det är så då är det ju otroligt sorgligt.
Och väldigt obehagligt för de kvinnor som måste ta den ilskan.

Ja, det är väldigt obehagligt, och fel. Vi pratade ju tidigare här om detta med hur säkra/osäkra kvinnor känner sig och vad man som ansvarig man bör göra för att inte spä på/orsaka sån oro. Detta är ju en av dessa saker.

Och det är inte "om det är så", tyvärr. Det är så, alldeles för mycket kan man tycka.

Alltså, jag har en grej.. testat och dejtat nån gång nu, typ fikadejt. Ett par gånger nu har det varit som så att.. det är trevligt, jag tycker det är lätt att prata med personen, vi kan skratta, prata om allt möjligt och det känns jäkligt ledigt - men det är liksom det, jag har svårt att känna att det ens är en dejt och inte typ att jag träffar en kompis för fika som jag redan känner. Blir lite irriterad på detta nästan. Är jag för liksom, avslappnad och o-nervöst inställd till det hela, eller vad sjutton är problemet? Jag börjar tänka att detta även påverkar mitt beteende och att en ev. tjej jag träffar då inte riktigt förstår att jag vore intresserad för mer så att säga, eftersom jag kanske beter mig FÖR mycket som jag redan känner henne - i princip?

Förstår att detta låter som svammel kanske men .. nån åsikt? Jag vill inte fortsätta dejta om och om igen som om det vore en fikastund med min gamla polare varje gång :/ Är det mer att jag inte träffat rätt person där vi liksom känner nått extra ändå, eller bör jag fundera några gånger till om min inställning till det hela?

Förstår att det inte finns ett rakt svar på det men ville väl ändå skriva av mig.
För nån månad sedan var en dejtingcoach med som gäst i Morgonpasset i P3 och hon tog upp det som ett vanligt problem att man hamnar i kompisrollen, särskilt på fikadejter. Att man hamnar i en liksom hurtig och trevlig stämning. Hon menade att en lösning kan vara att sänka röstläget,och tempot samt söka ögonkontakt. Öht hade hon många bra funderingar kring dejting så lyssna gärna på programmet!

För nån månad sedan var en dejtingcoach med som gäst i Morgonpasset i P3 och hon tog upp det som ett vanligt problem att man hamnar i kompisrollen, särskilt på fikadejter. Att man hamnar i en liksom hurtig och trevlig stämning. Hon menade att en lösning kan vara att sänka röstläget,och tempot samt söka ögonkontakt. Öht hade hon många bra funderingar kring dejting så lyssna gärna på programmet!

Hmm..ja. Alltså nog ligger det nått i det, men även får det ju inte bli konstlat som att man spelar en roll liksom. Värt att fundera på. Till en viss del handlar det ju om att den andra personen faktiskt förstår vad man tycker om dem.

Hmm..ja. Alltså nog ligger det nått i det, men även får det ju inte bli konstlat som att man spelar en roll liksom. Värt att fundera på. Till en viss del handlar det ju om att den andra personen faktiskt förstår vad man tycker om dem.

Fikadejt suger. Middagsdejt, alkohol och provligga är bättre - efter första orgasmerna är det inte lika obekvämt längre... ;)

Nu har jag i en vecka provat att nätdejta. :) 90% av de som skriver är sluskar eller ute efter kk, men det finns två killar jag bara WOW. Den ena skrev jag först till. Han svarade inte på fem dagar fast han hade läst mitt brev (går att se) så tappade intresset. Sedan svarade han idag men bara en gång.

Den andra killen skrev till mig först. Och han skrev så fint och snällt att jag nästan blev kär. Men han ursäktade om jag fick sena svar och att han skulle återkomma efter sin systers fest i torsdags tror jag det var. Nu väntar jag bara på svar från honom men börjar undra om jag får något mer svar. :( Jag har sett att han läst mitt svar (där jag skrev att jag hoppades festen blev rolig och att vi snart skulle höras). Det läste han i torsdags natt... Tror ni han kommer svara eller att det var ett sett att slippa säga att han inte vill fortsätta skriva? Brukar det kunna vara så? :)

Jag blir irriterad på de som innan de hinner säga hej begär fler bilder, mobilnummer och kik eller vad det nu heter. Eller ännu värre. Frågar vad de får göra med en eller om intima foton får ingå i förhållandet :S Det känns inte lika seriöst som de som läser ens presentation och skriver fint. :)

Jävlar, ett stycke värsting!

Nej, absolut inte! Men det har blivit några dejter och det har sträckt sig över hela spektrat.

Fikadejt upplever jag som lite dött.
Middagsdejt på vardag, båda stressade och trött som ska upp tidigt dan därpå har inte heller varit nån hit.

Middag på helgen, lite alkohol och ingen stress har fallit bättre ut.
Å andra sidan, rekordet är nog när jag blev lurad till att köpa fikabröd och åka hem till en tjej. När jag kom in i köket så låg kondompaketet på köksbordet och det blev inget fikat den gången kan jag säga...

Nej, absolut inte! Men det har blivit några dejter och det har sträckt sig över hela spektrat.

Fikadejt upplever jag som lite dött.
Middagsdejt på vardag, båda stressade och trött som ska upp tidigt dan därpå har inte heller varit nån hit.

Middag på helgen, lite alkohol och ingen stress har fallit bättre ut.
Å andra sidan, rekordet är nog när jag blev lurad till att köpa fikabröd och åka hem till en tjej. När jag kom in i köket så låg kondompaketet på köksbordet och det blev inget fikat den gången kan jag säga...

Fast, nog var du rätt tuff som rekommenderade att provligga ändå? Och som på helt egen hand tolkade in "obekvämlighet" ?;)

Jäklar, kondomer på köksbordet säger du?? Fan vad du lär få ligga hela tiden! Shit.

Fast, nog var du rätt tuff som rekommenderade att provligga ändå? Och som på helt egen hand tolkade in "obekvämlighet" ?;)

Jäklar, kondomer på köksbordet säger du?? Fan vad du lär få ligga hela tiden! Shit.
Vadå på egen hand? Vad @JGD sa var väl att fikadejt suger FÖR HONOM. HAN tycker att det är obekvämt.

Nej, nu tror jag nästan du missförstår mig med flit? Det handlar varken om att vara tuff eller nån form av skryt. Men dejter kan se ut på olika sätt och från t.ex en fikadejt, hur går man vidare? Fikar igen? Och igen? Sen då?

Nej, nu tror jag nästan du missförstår mig med flit? Det handlar varken om att vara tuff eller nån form av skryt. Men dejter kan se ut på olika sätt och från t.ex en fikadejt, hur går man vidare? Fikar igen? Och igen? Sen då?
Varför skulle man fortsätta fika på de efterföljande dejterna? Köpte du fikabröd varje gång efter bara för att hitta kondomer på köksbordet varje gång? Låter skittråkigt faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar