Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk reser? Och det spelar ingen roll varför de dyker upp, det handlar om din unkna syn på vissa människor som kommer från vissa ställen.

Människosynen har du ingen aning om.

Och problemet är just att dessa ständigt dyker upp trots att jag har en inställning att jag bara vill hitta folk i min närhet.

Lika irriterande är alla bikiniprofiler som ber en googla nåt som slutar på "sexx", men det är ju uppenbart spam så det går att anmäla.

Människosynen har du ingen aning om.

Och problemet är just att dessa ständigt dyker upp trots att jag har en inställning att jag bara vill hitta folk i min närhet.

Lika irriterande är alla bikiniprofiler som ber en googla nåt som slutar på "sexx", men det är ju uppenbart spam så det går att anmäla.
Du tycker inte det är nåt problematiskt med din människosyn när du kategoriskt och aktivt väljer bort (en väldigt stor andel) kvinnor som (du antar) kommer från ett visst land baserat på fördomsfulla åsikter om deras personlighet och syfte med att dejta?
Och att de dyker upp i ditt flöde, folk reser, flyttar, Tinder följer inte stenhårt de parametrar man själv satt, jag får upp folk utanför min radie ibland men jag antar inte att de har alternativa motiv bara för det.

Du tycker inte det är nåt problematiskt med din människosyn när du kategoriskt och aktivt väljer bort (en väldigt stor andel) kvinnor som (du antar) kommer från ett visst land baserat på fördomsfulla åsikter om deras personlighet och syfte med att dejta?
Och att de dyker upp i ditt flöde, folk reser, flyttar, Tinder följer inte stenhårt de parametrar man själv satt, jag får upp folk utanför min radie ibland men jag antar inte att de har alternativa motiv bara för det.

Intressant att just dessa reser så mycket! För dansskor, fransyskor, italienskor och amerikanskor förekommer högst sällan i flödet.

Nej, det har att göra med ojämställda relationer där det finns en ekonomisk drivkraft för det ena parten att gå in i relationen, oftast kvinnan fast det det omvända förekommer t.ex. med äldre svenskor som åker till Gambia.
Nu hör det inte till tråden men det är ju de facto män som åker utomlands och tar med sig de här kvinnorna hem, så det är inte kvinnorna utan de förhållandevis ekonomiskt starka männen du ska klanka ner på isf. :wtf:

I morgon kör jag till skåne och hämtar min häst :love:
Med honom tvärdog tydligen mitt intresse för killar :rofl:
Vill inte swipa eller skriva med någon på Tinder, bad SJ dra åt helvete, skrev ett tjurigt svar till kollegan och är allmänt anti.
Vill hellre köpa pannband, välja träns och planera träningsupplägg :D

Men ser fram emot att träffa föraren.

Vänster:
-skor (ryskor, polskor, thailändskor, afrikanskor, osv)
LHS
Enbart snapchatfilter
40+ som vill ha barn, helst igår
Vego

Höger:
Hästbilder eller häst i texten.
Personlig utveckling och liknande
Roliga presentationer
En del som skriver något riktigt dirty
Jag uppfattar det inte som rasistiskt. Det är väl tillräckligt välkänt att de nationaliteter du räknar upp ofta söker ett bättre liv och en försörjning via nätet så jag tycker inte att det är konstigt om du väljer bort pga risken för ojämlikhet, för skevt maktförhållande.

Alltså, kaos.. :nailbiting: Det blev bara singelgrabbar och så jag och L. Hon var flirtig, jag var obekväm. Inte på grund av L men på grund av att ha en fling med en tjej i ett sällskap med bara grabbar annars. I takt med vinet börjar hennes och min historia sippra fram och en av killarna tyckte (såklart, tröttsamt) att det var supersexigt. Jag blev ännu mer obekväm då jag inte vill att min sexualitet ska bli någon cirkus eller någon annans porrblaska. Så någonstans här gick det snabbt utför med väldigt starka drinkar. Frukostkillen var på ett jobbevent och skrev vid tvåtiden och undrade om jag ville komma över och sova hos honom. Jag bad honom komma till festen i stället och ja, det blev rörigt. L och jag kysstes, det blev fyllegråt, hon ville sova kvar hos han vi var hos, en annan av grabbarna betedde sig rätt illa över en helt annan sak. Vid 6 åkte jag och frukostkillen hem och hade ett långt samtal om min sexualitet och hur allt hade känts under kvällen, för både honom och mig. Så snurrigt i huvudet idag. Börjar dock omvärdera mitt umgänge med vissa i det där gänget..

Det går inte att på något sätt jämföra ryska kvinnor som söker partner i Sverige med hur det går till med asiatiska kvinnor. Visst att man söker ett bättre liv och ett bättre förhållande men vem skulle inte göra det om man har möjligheten och varför är det fel? En rysk kvinna kommer inte komma till Sverige för att vara sex och städslav för att överleva eller betala för familjen hemma utan man söker en bättre partner och liv än vad man kan hitta i ryssland. Många av dessa kommer själva vara högutbildade och väldigt starka kvinnor som helt enkelt vill ha något bättre. Man bör även komma ihåg att det i Ryssland råder underskott på män vilket ytterligare förklarar fenomenet.

Om man tror att det görs bara för ekonomi och för att bli försörjd så visar man mer sina egna värderingar i frågan än vad man faktist vet om ämnet.

Alltså, kaos.. :nailbiting: Det blev bara singelgrabbar och så jag och L. Hon var flirtig, jag var obekväm. Inte på grund av L men på grund av att ha en fling med en tjej i ett sällskap med bara grabbar annars. I takt med vinet börjar hennes och min historia sippra fram och en av killarna tyckte (såklart, tröttsamt) att det var supersexigt. Jag blev ännu mer obekväm då jag inte vill att min sexualitet ska bli någon cirkus eller någon annans porrblaska. Så någonstans här gick det snabbt utför med väldigt starka drinkar. Frukostkillen var på ett jobbevent och skrev vid tvåtiden och undrade om jag ville komma över och sova hos honom. Jag bad honom komma till festen i stället och ja, det blev rörigt. L och jag kysstes, det blev fyllegråt, hon ville sova kvar hos han vi var hos, en annan av grabbarna betedde sig rätt illa över en helt annan sak. Vid 6 åkte jag och frukostkillen hem och hade ett långt samtal om min sexualitet och hur allt hade känts under kvällen, för både honom och mig. Så snurrigt i huvudet idag. Börjar dock omvärdera mitt umgänge med vissa i det där gänget..

Men herrejesus vilket drama!

Jag uppfattar det inte som rasistiskt. Det är väl tillräckligt välkänt att de nationaliteter du räknar upp ofta söker ett bättre liv och en försörjning via nätet så jag tycker inte att det är konstigt om du väljer bort pga risken för ojämlikhet, för skevt maktförhållande.

Håller med. Men vilket ju dock inte har med själva nationaliteten och "-skor" att göra utan kanske bäst beskrivs på ett annat sätt för att inte missuppfattas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?