Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nähä, män är konstigare :D

Jag kan ju tycka att oavsett kön, så om man inte är intresserad så är det väl bara att säga det istället för att komma med ursäkter och sen bara försvinna. Dagisnivå sånt och sånt kan jag inte med, surtant som jag är.

Nä duu:p

Ja, jag håller helt med. Men är du säker på att de är ointresserade? Jag tror en hel del på dejtingappar liksom kör det hela lite på halvfart. Snackar lite då o då, kanske träffas nångång om det känns passande i tid och känsla.. lite comme ci, comme ca.. Ofta måste nån sätta ner foten och typ "nu träffas vi på fredag tycker jag" om nått ska hända känns det som, folk blir lätt bekväma med mobilen i soffan:S

För att fortsätta på dejtingspåret så var jag ute dejt med en italienare förra veckan. Han var lika trevlig som när jag träffade honom ute på krogen första gången. Men han är väldigt... Italiensk :D. Allt är så himla intensivt men tänker att det kanske kan vara trevligt som omväxling. Vi ska gå ut igen men jag tror inte att jag kommer vara intresserad av nåt fortsatt.

Nä duu:p

Ja, jag håller helt med. Men är du säker på att de är ointresserade? Jag tror en hel del på dejtingappar liksom kör det hela lite på halvfart. Snackar lite då o då, kanske träffas nångång om det känns passande i tid och känsla.. lite comme ci, comme ca.. Ofta måste nån sätta ner foten och typ "nu träffas vi på fredag tycker jag" om nått ska hända känns det som, folk blir lätt bekväma med mobilen i soffan:S

Arbetsmyran har jag träffat, han har varit här, han har mitt tfnnr, men tid finns aldrig för att träffas för han jobbar eller har annat för sig = Tolkar jag som inte seriöst intresserad, även om han säger motsatsen.

Avbokaren vet jag inte. Vi har ju inte hunnit träffats, men har chattat en del via tfn, bestämt träff som han avbokat och sen knäpptyst, noll respons = Tolkar jag som inte så intresserad, helt oavsett vad han skrev innan han droppade från jordens yta.

Övriga blir ju per automatik bortsorterade iom att de hör av sig/svarar extremt sporadiskt med lång tid emellan, men de är trevliga. Fast borträknade.

Hur tänker du att man skulle mötas? Du får inte ut något av att prata om din passion med någon som inte är på samma nivå som du... om partnern har en annan passion, tänker du då att ni kan mötas omkring den passionen... trots att du inte är på hans nivå? Eller mötas i att vara passionerade helt enkelt, även om själva passionerna är distanserade från varandra? Jag är kanske för trött för att förstå bara. ;)

Det senare. Man kan vara på min nivå rent mentalt utan att vara så insatt i hästlivet, men jag är kräsen där också.

Som jag nog också skrev så hänger detta säkert till viss del ihop med att jag i dagsläget inte är så intresserad alls att dela (hela) mitt med någon. Har prioriterat bort en för stort del av mig själv och mitt hästliv i många år så nu är det mer heligt än ever.

Vänster-swipe:
- "Svep åt det håll du röstar" :angel:
- Bilder som är på endast typ spänd mage/arm eller gym pose-bilder (tolkar jag mer som uppvisande av kropp snarare än intresse)
- Ingen presentation
- Brat-looken
- För många bilder tagna i situationer där jag känner att jag aldrig kommer passa in i personens livsstil (svårdefinierad, mest en känsla)

Höger-swipe:
- Skägg (har tydligen en grej för killar med rakat huvud och skägg)
- Hantverksmässigt kunnig, antingen på grund av intresse eller yrke så som snickare eller målare
- Aktiv inom studentlivet
- Finurlig presentation, gärna med skämt eller där även något negativt lyfts fram på ett skämtsamt sätt (jag har tillexempel skrivit att jag är en utmärkt baksäteschaufför men att jag tyvärr inte kan steka pannkakor)
- Kroppsmässigt så gillar jag nog fler med mer hull än en cross fit-person, gärna "bonnstark"
- Någon som drömmer om ett liv på landet
- Det händer sällan att jag swipar ja på någon med barn, men jag uppskattar verkligen när de lyfter fram att deras barn alltid kommer vara prio ett.

Det är vad jag kommer på just nu, men sen håller jag även med om ovan nämnda när det exempelvis gäller "livets hårda skola" och så..

Alltså det här med livets hårda skola, det verkar jättevanligt?! Jag har hittills aldrig sett det faktiskt och skönt är väl det^^.

På måndag em har vi planerat att simma och laga/äta middag hos mig jag och badkillen :). Och på tisdag eller onsdag ska jag hem till skoterkillen och fika :). Vegokillen skriver bara andra saker i sina sms nu och inget om att han skulle kolla upp om han kunde någon dag i början av nästa vecka...?!? Störigt. Vad gör jag?
Pulkakillen skulle nog inte hit i jobbet på onsdag. Jag har skrivit jag gärna velat ses igen och föreslog någon dag som han dribblade bort och han skriver också bara andra saker nu. Återigen, vad gör jag?

Jag menar det verkar ju som de vill ses för de fortsätter ju skriva? Men de kanske bara vill ha pratkompisar? "Hej. Hur mår du? Jag mår bra." Suck alltså. Det ger mig inte särskilt mycket i längden.
Har sett detta i många presentationer på sistone också både på Tinder och HP faktiskt och nu förstår jag det "träffas gärna ganska omgående, inte intresserad av att bli din chatkompis."

Gnäll gnäll.

//r

Hade lagt ner både vego och pulkakillen. Du har skrivit att du vill ses igen? De har inte svarat på det?

Skrev för övrigt till messengerkillen och frågade varför han slutat skriva.. igen.
Han svarade typ; livet som är lika med jobb, jobb, jobb... sen frågade han hur jag hade det.

Jag svarade bara kort. Fattar inte hur han har tänkt att vi ska hinna ses om han inte ens har tid att svara?

Vänster-swipe:
- "Svep åt det håll du röstar" :angel:
- Bilder som är på endast typ spänd mage/arm eller gym pose-bilder (tolkar jag mer som uppvisande av kropp snarare än intresse)
- Ingen presentation
- Brat-looken
- För många bilder tagna i situationer där jag känner att jag aldrig kommer passa in i personens livsstil (svårdefinierad, mest en känsla)

Höger-swipe:
- Skägg (har tydligen en grej för killar med rakat huvud och skägg)
- Hantverksmässigt kunnig, antingen på grund av intresse eller yrke så som snickare eller målare
- Aktiv inom studentlivet
- Finurlig presentation, gärna med skämt eller där även något negativt lyfts fram på ett skämtsamt sätt (jag har tillexempel skrivit att jag är en utmärkt baksäteschaufför men att jag tyvärr inte kan steka pannkakor)
- Kroppsmässigt så gillar jag nog fler med mer hull än en cross fit-person, gärna "bonnstark"
- Någon som drömmer om ett liv på landet
- Det händer sällan att jag swipar ja på någon med barn, men jag uppskattar verkligen när de lyfter fram att deras barn alltid kommer vara prio ett.

Det är vad jag kommer på just nu, men sen håller jag även med om ovan nämnda när det exempelvis gäller "livets hårda skola" och så..
Hm, jag känner en grabb som stämmer in rätt väl på din specifikation där... :D

@pepp Det där har jag också funderat över när man läser vissa presentationer på Tinder. "Jag jobbar x timmar i veckan sen gör jag det och det och det" jaha och när har du tänkt hinna träffa någon har du tänkt? Visst, som jag skrivit innan vill jag ha någon med intressen, men man ska väl hinna ses lite också iallafall?

Jo, jag tänker jag frågar igen en gång och dribblar de bort det då så får det va. Pulkakillen får helgen på sig, han har besök av vänner hela helgen nu :)

//r

Vänster:
-skor (ryskor, polskor, thailändskor, afrikanskor, osv)
LHS
Enbart snapchatfilter
40+ som vill ha barn, helst igår
Vego

Höger:
Hästbilder eller häst i texten.
Personlig utveckling och liknande
Roliga presentationer
En del som skriver något riktigt dirty

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar