Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dyra sportbilar för posering - vänsterswipe.
Dyra sportbilar för racing - högerswipe.
Och om jag någon gång skulle se bild på någon som poserar med en elak rejsbyggd SuperSeven-klon med slicks, som kostat en femtedel av de där italienska fullbloden men varvar dem på banan, så bleve det superlike direkt. :D
(That'll be the day... :angel: )

Ang djurintresse så har jag nog helst intresset för mig själv. Jag är väldigt kräsen med både den fysiska och mentala biten kring mitt hästintresse och min häst och tänker inte kompromissa en sekund mer i mitt liv med det. Vill jag diskutera med mina hästkompisar en hel kväll på messenger så låt mig eller lämna mitt liv typ. Jag orkar INTE med folk som inte inser att det är min passion, mitt liv och en del av mig. Det är gulligt med visat intresse men jag får inte ut något av att sitta o prata häst med någon som inte är på samma nivå som mig (vilket man visst kan vara utan att kunna häst) utan det viktiga är förståelsen för mitt engagemang (på annat håll).

Jag skulle däremot älska att den andra har en liknande passion för något och att vi i det kunde mötas. Det hade varit fint! Men inget måste. Kanske tänkt annorlunda (mer att detta skulle vara mer viktigt) om jag letade mer varaktig partner/sambo.

Oooo ja! Min grej är att jag är en väldigt harig skidåkare och tänker att jag varken vill eller kan hänga med på den där toppturen. Jakt och fiske har jag lättare att relatera till.
Jag håller mig i pisten och kan bli lite trött på att det ska vara så häftigt och wow hela tiden. Jag är inte så förtjust i jakt och fiske och brukar sortera bort alla som poserar med döda djur. Men sen har det blivit så att jag hittat en snubbe som är rolig, trevlig, gullig och som råkar både jaga och delvis jobba inom djurindustri. Det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig :D.

Precis. Än :rofl: Jag är ju också sämst på att fjäska. Håller på att trampa på honom vid kylen varje gång, sparkar in honom i hästhagar o köper inget godis. Förstår inte varför han vill gosa med mig i sängen egentligen men det är så mysigt :love::love::love: Tills hans kommer på att hans matte tydligen låg i andra sängen o han kvickt byter :rofl:

Du matar ju med ost, alltid något :laugh:

• Gilla
Reactions: ptr
Jag blev kontaktad på HP av en typ som var troféjägare. :wtf: :yuck::down::rage::nailbiting::arghh::cautious::turd:
Det finns inte emojies nog här i världen för att ens komma i närheten av vad jag anser om sånna :devil::devil::devil:! Fy :devil:, hur kan man ens tro att någon vettig människa gillar att se slaktade antiloper, bufflar och andra djur på en dejtingsite? :banghead:

Jag får spykänslor av de som har horn på väggarna, att då få bildbevis på att personen är lustmördare och betalar för att flyga jorden runt och döda djur av rent nöje och blodtörst gör att jag inte ens skulle kunna vistas i samma rum utan att explodera. :crazy:

Jag är inte jaktmotståndare, men troféjägare är avskrap under mina skor efter jag klivit i en hundskit!:mad:

jag får inte ut något av att sitta o prata häst med någon som inte är på samma nivå som mig (vilket man visst kan vara utan att kunna häst) utan det viktiga är förståelsen för mitt engagemang (på annat håll).

Jag skulle däremot älska att den andra har en liknande passion för något och att vi i det kunde mötas. Det hade varit fint!
Hur tänker du att man skulle mötas? Du får inte ut något av att prata om din passion med någon som inte är på samma nivå som du... om partnern har en annan passion, tänker du då att ni kan mötas omkring den passionen... trots att du inte är på hans nivå? Eller mötas i att vara passionerade helt enkelt, även om själva passionerna är distanserade från varandra? Jag är kanske för trött för att förstå bara. ;)

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare