Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänster:
Tjock, för mkt tatueringar/piercingar, för mkt muskler, duckface, snapfilter, rökning och barn.

Höger:
Smal, Träning(gärna cardio), fjällbilder, båtbilder, slalom, längd, tv-serier.

De jag kommer på nu...:cautious:

Jag tycker det är trevligt när folk har tagit med hund på första dejten. Det blir lite lättsammare då när man har något annat som händer också. På så sätt kan jag förstå en vän som alltid vill göra någon aktivitet tex bowling.
Men en gång för flera år sen var jag på dejt där hund var med. Mig gillade den och det funkade bra.
Men - hunden hade flera beteenden bla hur hunden gjorde utfall mot alla andra hundar och ibland andra människor och där hade det blivit stora diskussioner då jag inte gillade hur han hanterade det. Han verkade helt oberörd på ett sätt som jag inte skulle kunna vara.
Tex promenerade vi under ett par timmar och hunden morrade och gjorde utfall mot varenda hund vi såg. Ett par gånger reagerade den när andra hundar gick på andra sidan bilvägen dvs rätt långt ifrån. Det var också inte bara lite morrande utan det var i mitt tycke rejäla utfall med att visa tänderna, hugga efter andra hundar och rejält morrande.
Vid ett par tillfällen reagerade hunden också mot människor på liknande sätt och det var ingen av dessa som ens noterade hunden eller var hotfull men hunden gör utfall och hoppar upp och hugger bla efter en kvinnas hand vilket resulterade i märken efter hans tänder. Vid ett tillfälle mötte vi en barnfamilj och hunden rusar över till den och ställer sig och morrar och hugger i luften framför ett litet barn.

Jag blev helt ställd och när jag frågade honom om det så var kommentaren bara att "hunden är sån". För mig var det så förvånande att en till synes normal vettig man inte verkade tycka detta var jobbigt.
För mig var det så jäkla obehagligt och jag hade aldrig kunnat gå som honom med en sån hund i långt koppel inne i centrala sthlm utan att vara livrädd.
Hade jag fått kontakt med någon som har sådan hundhållning, då hade jag verkligen velat att han hade med hunden på första dejten. På så sätt kunde jag snabbt sålla bort honom utan att upptäcka efter ett antal dejtar att personen var dum i huvudet (Yep, jag anser att man är det om man har en hund som beter sig så utan att ens försöka göra något åt det).

Fåsenu.. Höger och vänster på tinder :p
Alltid vänster:
Rökare. De som har barn (oavsett ålder) eller som skriver att de vill ha barn. Folk med vin/fester/gå på restaurang/resa jorden runt som intresse. Folk som framstår som riktiga soffpotatisar. De som verkar ha utseenderelaterade komplex. De som skriver kravlista på hur kvinnan ska vara. De som inte skriver något alls om sig själva (har någon gång gjort ett undantag för extremsnygg man). De som skriver "fråga om du vill veta något". Enbart spännisbilder. De som försöker skryta med snygga bilar (har svept vänster på en som hade bild på min absoluta favoritbil. Det säger en hel del om hur mycket jag avskyr skrytbilder). Pälsdjursallergiker eller sådana som inte tycker om djur. Hundägare/kattägare med överviktigt djur eller djur som ser allmänt osund ut. Män som ska framställa sig som överdrivet stereotypiskt fjantmanliga. Enbart bilder där personen är klädd i kostym, är på solsemster eller dricker alkohol. Skriver fult/slarvigt.

Större chans till högersvep:
Ser glad ut på bild. Person som gillar att träna. Skriver trevlig presentation. Sju miljarder tatueringar. Helt fri från sådant som får mig att svepa vänster.

Jag har svept höger på en tjej med en snygg bil också. Men när ska du avslöja din favoritbil eller är det hemligt ? :)
Lamborghini Aventador :D Finns många bilar jag verkligen gillar. Tyvärr är de män som poserar med dyra sportbilar och liknande sällan bilintresserade utan mer skryt-intresserade.

Tillägger att ganska många poserar med någon lite bättre Audi eller BMW, eller Ferrari eller Lamborghini Gallardo. Den sistnämnda är ju billig med lambo-mått mätt och jag gissar att flera av de med bilder på Ferrari eller Lambo i själva verket fotat sig själv på någon sådan där "upplevelsegrej" där man kan prova att köra sportbil, men de försöker gärna få det att framstå som om bilarna är deras.

Lamborghini Aventador :D Finns många bilar jag verkligen gillar. Tyvärr är de män som poserar med dyra sportbilar och liknande sällan bilintresserade utan mer skryt-intresserade.

Tillägger att ganska många poserar med någon lite bättre Audi eller BMW, eller Ferrari eller Lamborghini Gallardo. Den sistnämnda är ju billig med lambo-mått mätt och jag gissar att flera av de med bilder på Ferrari eller Lambo i själva verket fotat sig själv på någon sådan där "upplevelsegrej" där man kan prova att köra sportbil, men de försöker gärna få det att framstå som om bilarna är deras.

Haha, okej. Trodde du skulle säga nån Audi eller BMW :D. Hon jag swipade på hade en finare BMW.
Aventador är ruskigt snygg särskilt i matt svart.
matte-black-lamborghini-aventador.jpg

Vänster:
Livets hårda skola
Ingen text alls
Rökare
Har barn
Schtekiga killar med bilder på bara schtekiga saker som skumpa, ostron, backslick osv.
Ovårdat yttre (som att man inte klipper eller borstar håret/duschar/sköter sitt skägg)
"Fånga mig"
"Fråga"
Ingenting om sig själva men lista på saker som tjejen ska vara/göra/gilla/se ut
Lista på hur tjejen ska vara/se ut oavsett info om sig själv förresten..
Sjukt avtändande när de "talar om" vad jag ska göra: "Om du är si eller så, om du gör A eller B, svep vänster. Om du har det här eller det här svep höger." Jag väljer själv höger eller vänster!!
Halskedjor... jag vet inte varför men jag klarar inte av det.
Beskrivningar om sig själv som mysigt, busigt, tokigt eller män som beskriver sig själva som snälla, bra, sympatiska, generösa, genuina. Om du måste påtala det så stämmer det förmodligen inte!

Höger:
Kul annorlunda bilder gärna från aktiviteter och resmål
Män som verkar glada och positiva, påhittiga och äventyrliga
Djur (förutsatt att resten är någorlunda intressant
Man-buns och skägg!
Referenser till serier eller böcker jag gillar
Män som indikerar att de läser öht!
Män som visar prov på humor, helst torr, ironisk, sarkastisk humor.
Roliga, genomtänkta beskrivningar om sig själva

Haha, okej. Trodde du skulle säga nån Audi eller BMW :D. Hon jag swipade på hade en finare BMW.
Aventador är ruskigt snygg särskilt i matt svart.
matte-black-lamborghini-aventador.jpg
Min "realistiska drömbil" är någon BMW, kombi då så att hundarna får plats. Känns som lättaste sättet att få tag på något bakhjulsdrivet som fortfarande är praktiskt :p Men tja, jag har en tendens att falla för opraktiska bilar (Aventador, Lotus Elise och lite vad som helst som ser extremt ut på något vis). När det gäller Aventador så vill jag se dem i orange, men jag vill ha alla bilar i knäppa färger, alltid. Min första bil var knallgul och det var roligt. Köpte sedan en Subaru Impreza i typisk Impreza-blå. Det var lite tråkigt :p

Min "realistiska drömbil" är någon BMW, kombi då så att hundarna får plats. Känns som lättaste sättet att få tag på något bakhjulsdrivet som fortfarande är praktiskt :p Men tja, jag har en tendens att falla för opraktiska bilar (Aventador, Lotus Elise och lite vad som helst som ser extremt ut på något vis). När det gäller Aventador så vill jag se dem i orange, men jag vill ha alla bilar i knäppa färger, alltid. Min första bil var knallgul och det var roligt. Köpte sedan en Subaru Impreza i typisk Impreza-blå. Det var lite tråkigt :p

Lotus Elise :love::love::love:
Ska köpa en sån om jag slutar med hästar :laugh:

Om jag någon gång börjar ha småhundar istället för saluki så... :p Det finns en här i närheten som jag brukar se på somrarna. Någon gång när den stått parkerad så har jag funderat på att vänta på ägaren för att fråga om jag får åka med en sväng :angel:

Do it!
Stod en parkerad utanför jobbet för några år sedan. Gick förbi den varje dag på vägen till och från tågen. Så sjukt häftigt bil :d:love:

Vänster
En bild där killen ser sur ur
Flera bilder där killen ser lika sur ut
Bara bilder med solglasögon
Omotiverad bar överkropp
Bara bilder från skidbackar (hej livet i Jämtland)
Livets hårda skola
Presentation bestående av enbart emojis
Folk som verkar vara för lika mig genom - presentation eller gemensamma intressen (då tänker jag genast ”din pretentiösa, dryga jävel”)

Höger
Någon som ser full i fan ut!
Tänkande och välformulerad presentation
Inte för upptagen av sig själv
Inte för upptagen av hur jag ska vara
Förakt för väggord

(Alltså, seriöst - folk säger att tjejer har det lätt när det enda som krävs som man är att kunna le och använda skiljetecken..)

Vis av erfarenhet, fast han har ju inte bitit dig
Än :sneaky::rofl:

Precis. Än :rofl: Jag är ju också sämst på att fjäska. Håller på att trampa på honom vid kylen varje gång, sparkar in honom i hästhagar o köper inget godis. Förstår inte varför han vill gosa med mig i sängen egentligen men det är så mysigt :love::love::love: Tills hans kommer på att hans matte tydligen låg i andra sängen o han kvickt byter :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3