Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ger mig mat, uppfyller han de tre sakerna är vi typ i mål :laugh:

Haha! Bästis har också en sån lista som han påminner mig om lite då och då :meh::D

Snygga kollegan ägnade en eftermiddag åt att bygga en tron åt Ruben så han kan sitta och spana på grannarna och annat löst folk som är ute och går
Visa bifogad fil 11332
OT:
Jag brukar vakta de här ibland, och ja de har trappa upp till sängen också :D
28109297_10210763265261129_228322133_n.webp

När jag träffade ex hade han hund och jag katter och häst. Han hade haft katt tidigare i ett förhållande och även om han inte var någon kattmänniska så föll han handlöst för den katten som vi senare skaffade tillsammans när en av mina dog.

Hunden, typ stor svart schäferliknande blandning tog saken i egna tassar för att försäkra sig om resultatet och la sig helt sonika tvärs över mig där jag halvlåg i min soffa efter en trafikolycka. Jag blev förvånad men husse var ännu mer förvånad, hon hade aldrig gjort så tidigare mot någon, inte med honom heller. :love:

Nu var jag hundvan sedan tidigare och hundar har alltid brukat gilla mig men jag blev väldigt, väldigt glad att hon så tydligt visade att hon tyckte om mig där jag låg och hade ont. Det var ingen sak att vänja katterna och hunden med varandra, hon var ändå mest intresserad av deras mat. :d

Ex hängde med till stallet för att hjälpa mig, jag gjorde inte många knop och att bara klara av att mocka boxen till min häst tog över 30 min. Han brukade stå och prata med älsklingen i gången, bjuda på lite morötter och borsta lite på henne medan jag fixade. Hjälpte mig packa höpåsar, fixa kraftfodret och styra skottkärran medan jag stapplade omkring och hade ont. Han blev riktigt duktig i stallet och frågade ett år senare om han kunde få rida lite och blev riktigt duktig.

Vi hade väldigt trevliga vi-stunder med alla djuren, vi åkte till SBK och utställningar tillsammans, kattgos i soffan och han följde nästan alltid med om jag skulle iväg med hästen på jakter, träningar eller betäckningar. Jag har absolut inga problem med att en man intresserar sig för mina intressen, vi var aldrig konkurrenter eller hade en syn på djuren som skar sig. :heart

Jag skulle aldrig göra mig av med något djur för en mans skull, han skulle åka ut fortare än kvickt! :banghead: :rage: Jag kräver inte att alla ska älska dem, de frestar emellanåt på mitt eget tålamod, men om någon vill dela sitt liv med mig ska mina djur behandlas väl och vara omtyckta. :up:

Jag och Partner delar spelintresset. Är så underbart att dwt finns förståelse för det. (Så många killar tycker tydligen att det är ett hot?) Visst vi är aldrig så nära ett uppbrott som när vi spelar mot varandra men det i är sällan närmare än när vi gör det heller. För att inte tala om när vi spelar med varandra :love: och det är nått speciellt att vråla 'men sluta dö då ditt klappträ'. Kärleken flödar mellan oss då. :angel:

Jag och Partner delar spelintresset. Är så underbart att dwt finns förståelse för det. (Så många killar tycker tydligen att det är ett hot?) Visst vi är aldrig så nära ett uppbrott som när vi spelar mot varandra men det i är sällan närmare än när vi gör det heller. För att inte tala om när vi spelar med varandra :love: och det är nått speciellt att vråla 'men sluta dö då ditt klappträ'. Kärleken flödar mellan oss då. :angel:
Vad spelar du/ni?

Just därför tycker jag det finns en fördel med gemensamma intressen dvs det blir inte så uppstyrt. Tex när vi båda spelade musik blev det naturligt att vi gjorde det ihop. En satt och skrev en låt och då blev det naturligt att man började prata om vilken gitarr som passar till den låten etc.
Så vill jag inte ha det, jag behöver eget space kan inte koncentrera mig annars. I stallet är jag gärna själv eller med folk som inte pratar så mycket. Rider helst själv med, annars tar den andra parten och dennes häst så mycket uppmärksamhet som jag istället vill lägga på min häst och mig själv. Hästen är nog med sällskap, jag vill koncentrera mig på henne när jag är där. Men visst de dagar jag inte har någon lust att åka dit alls så brukar jag be sambon hänga med för att jag ska få lite mer motivation att åka iväg :P.

Skulle vara nice att träffa en tjej där man kan återuppväcka spelintresset lite. Jag hade gärna spelat heroes of might and magic 3 eller civilization 5 med henne :love:.

Spelintresset är nog det enda intresset jag och min man delar. Dock gillar vi såklart olika spel. :cautious:

Så vill jag inte ha det, jag behöver eget space kan inte koncentrera mig annars. I stallet är jag gärna själv eller med folk som inte pratar så mycket. Rider helst själv med, annars tar den andra parten och dennes häst så mycket uppmärksamhet som jag istället vill lägga på min häst och mig själv. Hästen är nog med sällskap, jag vill koncentrera mig på henne när jag är där. Men visst de dagar jag inte har någon lust att åka dit alls så brukar jag be sambon hänga med för att jag ska få lite mer motivation att åka iväg :P.
men det innebär ju inte att vi inte fick egentid också.
Jag har också stort behov att vara själv. Men när vi umgicks så gjorde vi det kring våra intressen. Andra gör väl annat ihop med sin partner? När du träffar partnern vid kaffemaskinen så spelade vi istället spontant ihop eller pratade musik.

Har inte hunnit eller orkat gå på någon dejt ännu, saknar det lite grann. Har blivit medbjuden på en gasque som jag funderar på att hänga med på, men jag ska på bal dagen innan så jag får se vad det blir med det ^^
Önskar verkligen att mitt jobb inte tagit för mycket tid så att det gått över mitt sociala liv :(

Jag har en partner som BRINNER för sitt jobb/hobby. Jag skaffar hundar men de är en gemensam grej, jag brinner dock inte för det på samma sätt, de är mer familjemedlemmar och kompisar och hänger med på det mesta. Jag gillar att ha en partner med BRINNANDE intresse, men ska vi umgås mer än sporadiskt så blir det så att jag får anamma intresset delvis. Vi kör på att alla ska vara nöjda, vill partner till tjottahejti är det helt ok, men vill hen ha sällskap så måste det kombineras med Hyacith/BARN/hundvänliga aktiviteter också.

Alltså det är intressant vad det är man har för kriterier för att svepa höger resp. vänster. Jag blir t.ex. alltid vänster på män med bilder där de dansar pardans. Det är rätt skumt då jag själv tycker om att dansa och har en bild när jag dansar salsa :D. Jag måste ha omedvetna fördomar mot salsamän eller nåt :cautious:.

Har ni andra också lite skumma kriterier när sveper?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben