Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är intressant vad det är man har för kriterier för att svepa höger resp. vänster. Jag blir t.ex. alltid vänster på män med bilder där de dansar pardans. Det är rätt skumt då jag själv tycker om att dansa och har en bild när jag dansar salsa :D. Jag måste ha omedvetna fördomar mot salsamän eller nåt :cautious:.

Har ni andra också lite skumma kriterier när sveper?

Tja... profiler med enbart badrums-selfies samt ingen beskrivning går bort. Har svårt för de som har ett flertal bilder som är i princip identiska också (känns som jag gjort en film genom att bläddra en postit-lapp då). Beskrivningen "få mig att skratta" går närapå alltid bort också. Profiler där alla bilder är såna där kanin-snapchatfilter.. För att nämna några :)

Visst var det du Hero som hade en relation för massa år sedan där ni bland annat diskuterade en katt som var jobbig?
Sen var det väl som innan dess hade en relation med en annan tjej här? Bara undrar.

Jag har aldrig haft en relation med en katt tjej faktiskt. Bara varit hundar.

Abropå vad ni sveper vänster på, finns det nått som mer eller mindre gör att ni direkt sveper höger? Eller väger tungt på plus-sidan? Lite för lätt att säga bara "skitsnygg" eller nått.. och måste ju inte alltid räcka. Kan tänka mig att oftast,för de flesta, så är ett av kriterierna att personen är tillräckligt attraktiv vid första anblick (för de flesta av oss). Men sen då?

För mig:
Längdskid-bilder räcker långt.
Tjejer som ser genuint glada ut!
Bilder från fjället :D (Vandringskläder är sexiga :angel:)
Om nån har i beskrivningen att de kan baka bullar!
Och annat..

Vad gäller djur plus partner... hade särbon inte accepterat katterna (numera katt i singular :cry:) hade det aldrig fungerat. Han påstår att han inte är kattmänniska men hade katt när vi blev ihop (salig Pelle). Han kommer förr eller senare att skaffa hund vilket jag inte är så pigg på men jag kommer inte att säga ett knyst om det. Min nuvarande katt lär vara borta då och då får vi helt enkelt se till att hunden lär sig hänsyn mot katten (för katt blir det igen för min del).

Han hade inte sagt något om jag hade haft häst heller och har sagt att om jag skaffar häst får jag sköta den på egen hand... jag misstänker att han i sådana fall inte kunnat låta bli hästen och att hästrackan hade tyckt mer om honom än mig (precis som kisse gör... jag är i hans hus just nu och kisse går och letar efter honom... han är borta på jobb).

Dvs oförståelse för mina djur är en total dealbreaker, jag älskar djur och kan inte vara utan dem.

Jag sveper vänster vid:
- ingen text (har han varit extremt snygg har det hänt vid något enstaka tillfälle)
- bild där personen röker
- bara festar-bilder eller bara spännis-bilder eller en kombo av dem
- någon som skriver att den har svart humor eller verkar ha väldigt "kvick" humor, det får mig bara att känna mig korkad och trög

Jag sveper höger vid:
Någon liten kul detalj i profilen att han t ex gillar något jag gillar eller så eller något som visar att de har barnasinnet kvar. T ex pulkakillen som skrev (förstås) att pulkabacken fortfarande funkar och badkillen hade en bild där han badar i en sån där plastbarnpool :P
Bilder då personen är ute i naturen går hem!

Hmm nu när jag skriver det här kommer jag på att jag borde ha nåt sånt med i min egen presentation.... :P

//r

Alltså det är intressant vad det är man har för kriterier för att svepa höger resp. vänster. Jag blir t.ex. alltid vänster på män med bilder där de dansar pardans. Det är rätt skumt då jag själv tycker om att dansa och har en bild när jag dansar salsa :D. Jag måste ha omedvetna fördomar mot salsamän eller nåt :cautious:.

Har ni andra också lite skumma kriterier när sveper?

Haha, det här blir en lång lista!

• Beskriver sig som "busig"
• Dansar pardans (jag håller med dig där!)
• Spännisbilder/Bilder från valfri nattklubb med polarna runt sig
• Är skallig/tunnhårig
• Har barn
• Skriver på dålig svenska
• Har ingen presentation alls
• Har en presentation bestående av en mening: "Fråga om ni undrar något"
• Intressen som bara består av olika träningsformer
• Beskriver sig som "ungdomlig"
• Finurlig presentation, typ: "Om du skulle vara ett djur, vilket skulle du vara då?"
• Har långt hår
• Har tatueringar som syns trots långärmat
• Har helskägg
• Utövar cykling som motionsform
• Beskriver sig som "tokig"
• Är djupt troende

Svepte vänster på:
- Gått "livets hårda skola"
- Har bilder där han visar fingret
- Har bilder där alla bilder är exakt samma bild, eller extremt suddiga/gryniga
- Han har bara en bild
- Folk som bor 100 mil bort (Tinder laggade med avstånden..)

Vet inte riktigt vad jag brukade svepa höger på, jag läser inte presentationerna ordentligt förrän efter svep.
Eller ja, beroende på utseende:
- Skägg :love:
- Snygga tatueringar/piercingar

Var så längesen jag svepte nu, börjar nästan sakna det :D

Svepte vänster på:
- Gått "livets hårda skola"
- Har bilder där han visar fingret
- Har bilder där alla bilder är exakt samma bild, eller extremt suddiga/gryniga
- Han har bara en bild
- Folk som bor 100 mil bort (Tinder laggade med avstånden..)

Vet inte riktigt vad jag brukade svepa höger på, jag läser inte presentationerna ordentligt förrän efter svep.
Eller ja, beroende på utseende:
- Skägg :love:
- Snygga tatueringar/piercingar

Var så längesen jag svepte nu, börjar nästan sakna det :D

Livets hårda skola alltså...

Börja svep då, svepen är bara några knapptryck bort ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar