Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte så förtjust i små hundar egemtligen. Tycker hundar ska vara stora.
Men Ruben är cool.
Han kanske är en stor hund i liten kropp.

Personligen tycker jag det är en fördel om hunden är liten. Då kan dom inte hoppa upp och slicka på en och tar mindre plats om dom absolut ska sova i sängen.

Sen vill jag inte att det ska förväntas av mig att jag ska prata bebisspråk och kela med hennes hundar hela tiden. Är inte så mkt för sånt.
Hon måste acceptera att jag inte är så intresserad av hundar helt enkelt.

Personligen tycker jag det är en fördel om hunden är liten. Då kan dom inte hoppa upp och slicka på en och tar mindre plats om dom absolut ska sova i sängen.

Sen vill jag inte att det ska förväntas av mig att jag ska prata bebisspråk och kela med hennes hundar hela tiden. Är inte så mkt för sånt.
Hon måste acceptera att jag inte är så intresserad av hundar helt enkelt.

Man kan bli förvånad ibland över hur högt relativt små hundar kan hoppa... :) Du står ju inte upp hela tiden liksom.. I min erfarenhet har det varit små hundar som jag fått värja bort från ansiktet mer i soffan än stora :rofl:

Man kan bli förvånad ibland över hur högt relativt små hundar kan hoppa... :) Du står ju inte upp hela tiden liksom.. I min erfarenhet har det varit små hundar som jag fått värja bort från ansiktet mer i soffan än stora :rofl:

Jag har bara erfarenhet av en Cocker spaniel och chiuaua. Där var det inte problem med sånt vad jag minns och lätt att avvärja slickattacker när dom är så små :p

• Gilla
Reactions: ptr
Det där är en så stor dealbreaker för mig!
De killar som ignorerar herr pudel när han kommer och är överlycklig går bort!

Amen sistah!
Skåningen är så himla bra, han köper godis och skämmer bort Ruben jättemycket. Går ut och går med honom när vi är där och anstränger sig verkligen för att bonda med honom. Det är så fint och betyder massor för mig.
Jag respekterar att alla inte gillar hundar, men då kommer det inte fungera. Ruben är så himla viktig för mig.
Snygga kollegan är ju allergisk men ändå lägger han tid på att Ruben ska ha det bra, kommer och går ut med honom när jag är sjuk osv. Det är kärlek :love:

Amen sistah!
Skåningen är så himla bra, han köper godis och skämmer bort Ruben jättemycket. Går ut och går med honom när vi är där och anstränger sig verkligen för att bonda med honom. Det är så fint och betyder massor för mig.
Jag respekterar att alla inte gillar hundar, men då kommer det inte fungera. Ruben är så himla viktig för mig.
Snygga kollegan är ju allergisk men ändå lägger han tid på att Ruben ska ha det bra, kommer och går ut med honom när jag är sjuk osv. Det är kärlek :love:

Exakt så! Totte älskar män och skedar helst med dom istället för mig :D
Djuren går alltid först :heart

Exakt så! Totte älskar män och skedar helst med dom istället för mig :D
Djuren går alltid först :heart

Aaw :love:
Jag har ju haft Ruben i nio år, det funkar liksom inte att det kommer någon snubbe som tror han blir mer viktigt efter att vi har setts några gånger :meh:

Det är ett stort plus med föraren. Han frågade vad jag hade för hund. Jag berättade lite om Ruben.
Han kan inget om hundar men tycker väldigt mycket om djur och sa att det märktes på det sättet jag pratade att min hund betyder väldigt mycket för mig. Det tyckte jag var väldigt fint och sympatiskt :heart

Hur kan man vara rädd för en katt?

Det är ett krav för mig, han måste älska Ruben, fjäska för honom, inte gnälla om att han sover i sängen, inte flytta på honom om han ligger i soffan, killen får sitta på golvet och inte ett jävla ord om att han sitter på bordet.

Jag vet inte, men de flesta män jag dejtat säger att de föredrar hund framför katt. De lyckas också nästan alltid bli bitna/rivna av mina katter. Det känns som de har noll koll på hur man hanterar dem. De tror att en katt är en liten hund och att man kan klappa på magen, hålla som en bäbis osv.
Jag tror de föredrar hund för att de är mer förutsägbara än katter.

Den kille som kommer hem till mig och verkligen tycker om mina katter har jag tyvärr inte träffat ännu. Det skulle vara så attraktivt :love:!

Aaw :love:
Jag har ju haft Ruben i nio år, det funkar liksom inte att det kommer någon snubbe som tror han blir mer viktigt efter att vi har setts några gånger :meh:

Det är ett stort plus med föraren. Han frågade vad jag hade för hund. Jag berättade lite om Ruben.
Han kan inget om hundar men tycker väldigt mycket om djur och sa att det märktes på det sättet jag pratade att min hund betyder väldigt mycket för mig. Det tyckte jag var väldigt fint och sympatiskt :heart

Jättefint! Visar ju att han faktiskt bryr sig :)

Totte har funnits hos mig i 10, killar kommer, killar går.. men han kan man alltid lita på :heart

Jag vet inte, men de flesta män jag dejtat säger att de föredrar hund framför katt. De lyckas också nästan alltid bli bitna/rivna av mina katter. Det känns som de har noll koll på hur man hanterar dem. De tror att en katt är en liten hund och att man kan klappa på magen, hålla som en bäbis osv.
Jag tror de föredrar hund för att de är mer förutsägbara än katter.

Den kille som kommer hem till mig och verkligen tycker om mina katter har jag tyvärr inte träffat ännu. Det skulle vara så attraktivt :love:!

Hur många är katterna?

Gällande temat ang hur ev partner är med ens djur, så är det även för mig den största dealbreakern av alla.

När min make började uppvakta mig 2009 så fick han direkt VÄLDIGT tydligt veta att mina hundar alltid kommer att gå först, och var han inte villig att vara med om det så var det ingen idé att vi sågs alls.

Som tur var så var fattade han det och visade sig nästan genast vara en optimal husse, så det blev att vi fortsatte hänga ihop och gör så fortfarande :D.

Jag hade nästan tyckt det var ännu värre om han hojtat "kolla här nu hur jag alfarullar honom" och sen lagt ner hunden med våld på marken. Klart bortsorterare.
Ja det är förstås inte heller okej. När hunden springer fram till ett litet barn och gör utfall, visar tänder, morrar rejält och barnet inte varit hotfull mot hunden.... nä det var inte kul när han ryckte på axlarna åt det.

Ja, män som inte gillar djur går fetbort som partners. Om man inte gillar djur alls kommer man nog ha väldigt lite förståelse för de anpassningar som jag som djurägare måste och vill göra för att mitt djur ska få en bra tillvaro.

Det där är en så stor dealbreaker för mig!
De killar som ignorerar herr pudel när han kommer och är överlycklig går bort!

Gillar är ju en sak. Såklart man hejar på hunden precis som vilken annan människa. Jag har inte ogillat hundarna jag har bara inte samma intresse för hundar.

Nä, det förstår jag såklart!
Jag tänker att det nog hade blivit mkt diskussioner oss emellan. För jag hade inte kännt mig trygg att ha hunden tex med min familj där det finns flera små barn om han inte ser problemet.
Sen kan jag ju fundera på att det måste vara något som inte stämmer dvs hur mår hunden som betet sig så. För jag har inte varit med om harmoniska hundar som beter sig så. Så ja.. Det hade nog blivit en del diskussioner då vi inte var på samma bana där...:D

Intressant nu när djurdiskussionen kommit upp med hundar och katter.

Hur ser ni på hästintresse? Jag tycker mig ha läst, både på Buke och FB, att tjejerna vill ha hästintresset ifred. Vill vara själva i stallet, osv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 562
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025