Sånt där är så svårt. Jag har många gånger varit med om att folk tar för givet att jag bara vill prata om hundarna, och hur mycket jag än försökt styra in samtalet på annat så går de tillbaka till hundprat.. (Det har alltså verkat som att de envist tänker att det är vad jag vill prata om, för de har själva inte verkat speciellt intresserade av hundar)
Jag håller med dig där.. Alltså, jag tror att när man träffas första gången eller gångerna så blir hunden/hundarna en sån lätt typ, isbrytare.. De är roliga och lätta att prata om. Och de är liksom DÄR (iaf min är inte direkt osynlig, och jag vet att dina är väldigt vackra och speciella!).
Jag kan ju inte hindra nån annan från att prata lite hund tänker jag..men som du försöker jag iaf visa att jag kan och vill prata om annat också. Ibland kunde jag tom säga nått sånt, ungefär "han får alltid vara med, men du måste verkligen inte tro att vi behöver fokusera på honom hela tiden, jag pratar gärna om annat=D" typ. Kanske eftersom jag varit med om att vara på andra sidan så att säga..