I min umgängeskrets som jag har i staden jag bor i är det rätt främmande att man skulle äta kött. Visst, några gör det någon gång ibland, men sällan. Jag blir förvånad varje gång jag ser någon vän eller bekant äta kött. Jag är själv vegetarian/tidvis vegan sedan över 15 år tillbaka.
Vi är alla medvetna personer som tänker mycket på klimatet och våran påverkan på det, vi äter alltså inte kött av miljöhänsyn. Vi har helt enkelt ett etiskt förhållningssätt till vår kost och hur vi lever.
Men musikern jag dejtar äter kött.. Och ser inga problem med att äta kött. Och det är det sistnämnda jag ser ett problem med, hen och jag delar inte samma synsätt på världen. Hen köper heller inte ekologiska grönsaker..
Haha, det låter sjukt fånigt att bry sig om detta, men det är som att vi inte har samma synsätt på världen.
Är detta en dealbreaker? Kan jag fortsätta dejta någon som inte delar samma etiska värderingar som mig?
Skulle ni se det som en dealbreaker?
(Observera att hen är hästallergiker, men jag kom över det och inser att det inte behöver vara en dealbreaker. Jag är alltså rätt så accepterande..
)