Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen aning om vad hon serverar, och jag bryr mig inte ett dugg om det heller. Det det handlar om är att @Petruska otaliga gånger har framhållit att man ska göra vad man vill och man ska inte "ge och ta" eller anpassa sig - ändå har hon här nyligen skrivit, i det närmaste, svart på vitt att hon har anpassat sig...
Eller om det är nåt skruvat med hur du tolkar vad jag skriver.

Jag fattar inte hur rigid man måste vara för att uppleva det att dela måltider med andra som anpassning. Inte heller fattar jag skillnaden mellan att äta med sin partner och att äta med andra, i sammanhanget. Att alla berörda ska kunna äta av maten är väl rätt självklart.

Jag fattar inte hur rigid man måste vara för att uppleva det att dela måltider med andra som anpassning. Inte heller fattar jag skillnaden mellan att äta med sin partner och att äta med andra, i sammanhanget. Att alla berörda ska kunna äta av maten är väl rätt självklart.
Jag tror du missuppfattar @tott Antar att hen menar på att i tidigare diskussion, avsade du dig allt som hade med anpassning och kompromisser att göra. Att du vare sig anpassade eller kompromissade med något i en relation, vilket tott ansåg att man gör, på någon nivå. Sen skulle jag ju kunna minnas fel, men det är iaf vad jag har för mig.

Jag har ingen aning om vad hon serverar, och jag bryr mig inte ett dugg om det heller. Det det handlar om är att @Petruska otaliga gånger har framhållit att man ska göra vad man vill och man ska inte "ge och ta" eller anpassa sig - ändå har hon här nyligen skrivit, i det närmaste, svart på vitt att hon har anpassat sig...
Det spelar nog ingen roll vad hon skriver, du kommer att ta det som "svart på vitt att hon har anpassat sig" ändå. Att du högg på det där med maten visar ju att du verkligen letar efter det.

Jag har inte läst inlägget men det låter som något jag hade kunnat skriva. Men jag åt inte alltid min favoritmat i mitt senaste förhållande. Han var så allergisk att jag inte kunde äta nötter hur som helst hemma. Så då blev det helt enkelt mindre nötter under de åren. Jag ser det inte som att jag varit tvungen att ändra på mig, utan att jag har visat hänsyn.
Visa hänsyn är något annat. Såklart att man inte äter nötter då man är i sällskap med någon jätteallergisk.

Jag tror du missuppfattar @tott Antar att hen menar på att i tidigare diskussion, avsade du dig allt som hade med anpassning och kompromisser att göra. Att du vare sig anpassade eller kompromissade med något i en relation, vilket tott ansåg att man gör, på någon nivå. Sen skulle jag ju kunna minnas fel, men det är iaf vad jag har för mig.
Må så vara. Jag minns resonemanget som att det skulle vara en kompromiss när jag undviker att krocka med folk när jag går på trottoaren.

Grundläggande socialt samspel ser jag inte som anpassning eller kompromisser. De senare kräver någon medveten ansträngning, vilket det förra väsentligen inte gör.

Nu verkar du inte vilja förstå vad jag menar igen... ...och skyller på mig och skruvade tolkningar :p
Enligt mig har du iaf kastat sten i glashus. Ganska ordentligt också.

Exakt så kommer jag också ihåg. ...och inte bara i diskussioner med mig, utan i princip alltid då någon nämner "anpassa", "kompromissa" och "ge och ta" gällande relationer.

Må så vara. Jag minns resonemanget som att det skulle vara en kompromiss när jag undviker att krocka med folk när jag går på trottoaren.

Grundläggande socialt samspel ser jag inte som anpassning eller kompromisser. De senare kräver någon medveten ansträngning, vilket det förra väsentligen inte gör.
Ursäkta igen, men jag kan inte låta bli att fnissa lite åt det här, men jag ger mig inte in i nån vidare diskussion.

Är i ett utforskar-mode just nu och buke känns som rätt ställe att vända sig till i sånna stunder.

Hur funkar det att ha båda kön på tinder? Eller finns det någon bättre app om man vill börja prata med tjejer?:p

Är i ett utforskar-mode just nu och buke känns som rätt ställe att vända sig till i sånna stunder.

Hur funkar det att ha båda kön på tinder? Eller finns det någon bättre app om man vill börja prata med tjejer?:p
Det funkar på Tinder men jag brukar variera och ha enbart tjejer ibland, annars försvinner dom nästan i mängden killar.
Her är en helt okej app för tjejer som vill träffa tjejer.

Jag träffar tjejer via tinder, aldrig använt någon annan app. Men jag bor i en stor stad, vet inte om det är lika bra i en mindre stad dock. Känns som att alla har tinder..

Ett tips är att vara öppen med att du är i ett utforskar-mode, är sällan speciellt kul när man inser att man bara är ett objekt för utforskning. Varit med om det ett par gånger, relativt straighta tjejer som vill träffas och ligga lite. När de vill ha något mer seriöst blir det att de går tillbaka till män.
Kanske låter bitter. ;)

Ett tips är att vara öppen med att du är i ett utforskar-mode, är sällan speciellt kul när man inser att man bara är ett objekt för utforskning. Varit med om det ett par gånger, relativt straighta tjejer som vill träffas och ligga lite. När de vill ha något mer seriöst blir det att de går tillbaka till män.
Kanske låter bitter. ;)
Där vill jag varmt instämma. Inte i bitterheten - givetvis!!! - men i tipset. Man kan givetvis säga att alla dejter är en sorts utforskande, men om det samtidigt handlar om att utforska någon sorts lesbisk eller bisexuell sida hos sig själv, så gör det inget om man är lite tydlig med det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 905
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
199
· Visningar
12 310
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka