Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa var ju en killkompis här om dagen. Han sa att jag inte skulle oroa mig så mycket och jag sa att det inte är så enkelt. Han svarade: "Man kan ju försöka i alla fall. Mitt jobb är att se till att du inte oroar dig så mycket. Ditt jobb är att se till att jag inte träffar ett psyco igen. Vi verkar ju inte lyssna så speciellt mycket på varandra men det innebär ju inte att man inte ska försöka!" :D
Att du ens vågar vara mellanpart till två kompisar sådär, du kommer få gråa hår om inte allt går perfekt vilket det uppenbarligen inte gör :D

Att du ens vågar vara mellanpart till två kompisar sådär, du kommer få gråa hår om inte allt går perfekt vilket det uppenbarligen inte gör :D

Den tjejen känner jag inte :D Som tur är. Dom andra två som jag skrev om tog kontakt på eget initiativ på en fest och jag har hållit mig långt ifrån att vara mellanpart där. Men visst får dom gnälla av sig på mig om dom vill :p

Bästa var ju en killkompis här om dagen. Han sa att jag inte skulle oroa mig så mycket och jag sa att det inte är så enkelt. Han svarade: "Man kan ju försöka i alla fall. Mitt jobb är att se till att du inte oroar dig så mycket. Ditt jobb är att se till att jag inte träffar ett psyco igen. Vi verkar ju inte lyssna så speciellt mycket på varandra men det innebär ju inte att man inte ska försöka!" :D

Lite mer optimistiskt än jag och @Bison s bästis som bara "jaja, nu hetsar du. Igen." och sedan bara låtsas som ingenting tills @Bison lugnat ner sig igen :rofl: Men vad skulle man göra utan sina vänner alltså :love:

Får dagligen skärmavbilder på messenger-konversationer av både killkompisar och tjejkompisar som bara "Asså?! Vad ska jag svara?!?"

Så genomtänkt att fråga mig dessutom.

IMG_7824_zpscrm2gz2u.jpeg

En tjejkompis skrev precis "Men vi kommer ju alltid att ha varandra i alla fall" i en gruppchatt och alla började böla lite :heart

Bästa :love: Iom det som hände innan jul så förlorade jag en vän jag trodde stod mig nära men i gengäld så blev mina andra två vänner desto närmre. Jag har insett att jag inte haft några nära vänskapsrelationer i vuxen ålder (min partner har alltid varit mig närmst och det har ju gått åt skogen i mina destruktiva relationer) och det är en sådan ENORM trygghet att känna att man kan prata om precis vad som helst med dem. Behöver aldrig vara rädd att mötas av oförstånd, irritation eller någon allmänt trist attityd. Det hade gett mig så himla mycket trygghet i mina andra relationer, jag som egentligen tycker det är lite jobbigt med människor överlag även om det verkar som att folk har lätt att tycka om mig.

Förlåt för OT, men jag ville bara säga att jag älskar allt OT i den här tråden. :D Framförallt jämställdhetsdiskussionerna på slutet! Har svårt att förstå hur någon som dejtar (hetero-aktigt) kan tycka att de diskussionerna inte är intressanta (eller relevanta)? :confused: Så egentligen ville jag väl säga att jag inte förstår hur OT inte är OnT (eller vad blir förkortningen?) i den här tråden. :laugh:

Instämmer egentligen. Personligen har jag dock fått nog av dessa åratal av feministdiskussioner/jämställdhetsdiskussioner där motparten är så helt omedveten om det ens mest basala. Har ett helt gäng på ignore av den anledningen men det är så tråkigt för man fattar direkt när de korkade uttalandena kommer igen och så vet man att det kommer gå typ 20 sidor åt bara tjafs minst :(

Träffade min dejt idag, hela 45 min innan jobbet :love: Inte setts på en vecka. Dvs som mellan de typ två första gångerna vi sågs i oktober :rofl: Älskar verkligen hur han kan vara så himla närvarande och intensiv i sitt engagemang samtidigt som han är är så lugn och trygg. Riktigt bra kombo till mig som mest bara stressar rundor någon helt annanstans i huvudet :o Han har dessutom verkligen förmågan att förmedla hur gärna han vill ses utan att det skapar stress hos mig. Jag har liksom inte så många timmar över per dygn efter jobb o häst om jag ska sköta mat o sömn så att jag mår bra. Men det är inga problem. Jobbar min sista natt nu och ser verkligen framemot att spendera tid med honom i morgon och på fredag innan min mamma kommer ner för Klimkeclinic!

Träffade min dejt idag, hela 45 min innan jobbet :love: Inte setts på en vecka. Dvs som mellan de typ två första gångerna vi sågs i oktober :rofl: Älskar verkligen hur han kan vara så himla närvarande och intensiv i sitt engagemang samtidigt som han är är så lugn och trygg. Riktigt bra kombo till mig som mest bara stressar rundor någon helt annanstans i huvudet :o Han har dessutom verkligen förmågan att förmedla hur gärna han vill ses utan att det skapar stress hos mig. Jag har liksom inte så många timmar över per dygn efter jobb o häst om jag ska sköta mat o sömn så att jag mår bra. Men det är inga problem. Jobbar min sista natt nu och ser verkligen framemot att spendera tid med honom i morgon och på fredag innan min mamma kommer ner för Klimkeclinic!

OT men ser du mig på clinicen så kom gärna fram och hälsa :D

OT men ser du mig på clinicen så kom gärna fram och hälsa :D

Jag har tänkt på att vi borde försöka ses! Ingen arrangerad buketräff? Vi har alltid med lunch o sitter kvar så jag har inte orkat dra i något :o Inte jag som har biljetterna heller men vi sitter typ längst fram mitt på ena långsidan iaf. Brukar vara den sidan med cafeterian.

Någon mer i tråden som ska dit? Trots ingen hästtråd :D

Himla intressanta och olika svar på min fråga om associationer! Tack hörrni! Väldigt bra för mig att läsa :)

Jag har några låtar som påminner mig så starkt om mitt ex. En utav dem spelades här om dagen och jag bröt ihop helt. Vårt förhållande var så sorgligt. Han var en så svårt sjuk människa som kämpade så väldigt hårt för att inte vara en belastning för någon. Jag kämpade för att orka, men det gjorde jag inte. Men som vi älskade varandra. Frasen gick "I did all my best to smile" och det kommer jag alltid att bära med mig med värme.

Jag har tänkt på att vi borde försöka ses! Ingen arrangerad buketräff? Vi har alltid med lunch o sitter kvar så jag har inte orkat dra i något :o Inte jag som har biljetterna heller men vi sitter typ längst fram mitt på ena långsidan iaf. Brukar vara den sidan med cafeterian.

Någon mer i tråden som ska dit? Trots ingen hästtråd :D

Jag avgudar ju typ Ingrid och kände mig rik i höstas så vi klämde till med VIP-biljetter :D Antar att det är på kortsidan? :o Det såg viktigt ut på Kyra-clinicen i alla fall :rofl:

Varför är man så dum i huvet? Borde plockat bort L från min matchlista såklart, i stället ska jag klicka på honom och upptäcka att han lagt in nya bilder på sin profil, alltså igång och tindrar precis som jag såklart, och fan vad jobbigt det känns att tänka på! Hade jag velat fortsätta försöka intala mig att han gått och grävt ner sig i nån källare så hade jag väl kunnat låta bli att gå in där och pilla. Blir så tydligt att jag inte är över honom. Och känns naivt och barnsligt att jag lyckades falla så hårt för nån jag bara dejtade i 1,5 månad. Men samtidigt kan jag känna att det är ett privilegium att kunna få ha såna känslor. Har apropå musikminnen lyssnat en del nu på en playlist som består av gamla låtar jag lyssnade på under gymnasieåren, en tid fylld av olycklig avståndsförälskelse. Att lyssna på den musiken i nuvarande känslotillstånd blev en känslosam repeat så här nästan 20 år senare, som jag faktiskt njöt av!

Hörs lite dagligen med konstnärskillen. Inget sägs rakt ut, men tror det finns en del laddning och förväntan under ytan inför nästa dejt. Har själv mycket fantasier... Men jag är lite skraj också för att det inte alls ska kännas så när vi väl ses. Och om vi nu skulle gå så långt som till att ligga så vet jag ju också att det är skitläskigt och jobbigt med en ny person även om tanken på det är väldigt spännande.

Jag har några låtar som påminner mig så starkt om mitt ex. En utav dem spelades här om dagen och jag bröt ihop helt. Vårt förhållande var så sorgligt. Han var en så svårt sjuk människa som kämpade så väldigt hårt för att inte vara en belastning för någon. Jag kämpade för att orka, men det gjorde jag inte. Men som vi älskade varandra. Frasen gick "I did all my best to smile" och det kommer jag alltid att bära med mig med värme.

Åh :heart Jag tror jag började följa dig mer här under det förhållandet för du resonerade så klokt och personligt hela tiden, höll tummarna så hårt att det skulle gå vägen :cry:

Åh :heart Jag tror jag började följa dig mer här under det förhållandet för du resonerade så klokt och personligt hela tiden, höll tummarna så hårt att det skulle gå vägen :cry:

Det höll jag också tummarna för :heart Men kärleken segrar inte alltid tyvärr. Jag minns den dagen vi gjorde slut och ställde oss frågan: "Så det räcker alltså inte att vi älskar varandra?"

Positivt är att vi har en mycket god och välfungerande relation idag, och hunden vi köpte tillsammans kommer och gör livet lite mer uthärdligt för honom flera dagar i veckan. Det gör mig lycklig att se. Jag har fått uppleva ovillkorlig kärlek i mitt liv, och en person som plockade ihop bitarna av sig själv varje morgon och drog på ett svagt leende för att göra mig glad. Jag är otroligt tacksam, för allt.

Det höll jag också tummarna för :heart Men kärleken segrar inte alltid tyvärr. Jag minns den dagen vi gjorde slut och ställde oss frågan: "Så det räcker alltså inte att vi älskar varandra?"

Positivt är att vi har en mycket god och välfungerande relation idag, och hunden vi köpte tillsammans kommer och gör livet lite mer uthärdligt för honom flera dagar i veckan. Det gör mig lycklig att se. Jag har fått uppleva ovillkorlig kärlek i mitt liv, och en person som plockade ihop bitarna av sig själv varje morgon och drog på ett svagt leende för att göra mig glad. Jag är otroligt tacksam, för allt.

Så fint :heart

Dagens dejt va bra, riktigt bra.
Valde en snygg kille med trevlig press som verkade vettig och seriös.

Han var precis lika trevlig och vettig irl och snygg, riktigt jävla toksnygg!
Åt middag på en pub och drack lite vin. Han var väldigt enkel att prata med, samtalet flöt på bra hela tiden och vi klickade bra, trots att jag började med att säga åh nej när han berättade att han jobbar som polis :p
Han frågade om jag själ bilar på min fritid :rofl:

Kommer nog träffa honom igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 895
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 241
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka