Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaså? Jag vet EN person på buke som jag sett uttrycka sig så, den personen har jag inte sett i dejtingtråden och den personen får konstant "mothugg" från kvinnor i sådana diskussioner, så det räknar jag inte direkt hit. Dyker det upp något mer exempel får du gärna peka ut det för mig, om det nu är så att jag är blind för det :)
Jag har talat om att jag har fått epiteten manshatande nazistkommunistjihadist feminazi påklistrade på mig räknas det?

Mvh läser ikapp.

Det vore ju såklart himla bra om jag kunde göra så. Jag får jobba på det!
Det är kanske mer påtagligt såhär i början när man inte riktigt vet vart man har varandra. Jag har tex sagt till honom att jag är kär, att jag inte är intresserad av att dejta andra osv, men sånt säger inte han.
Eller igår när vi pratade sa att han vissa saker är uppenbara, så det tycker han inte man behöver säga. Medan jag tycker att man inte kan förutsätta något.

Jag har full förståelse hur du upplever det och där har ni ju helt klart en olikhet i hur ni fungerar. Du behöver få säga och han tycker det är självkart. Då blir det svårt för dig att veta när saker är självklara för honom.

Har ni lite mer "praktiska" minnen (tänker typ platser, situationer, dofter, ljud osv) från tidigare förhållanden som fortfarande är jobbiga? Hur tänker ni om det? Är det något som bleknar med tiden eller något ni tar tag i att komma över?
Där får man skärpa till sig, tänker jag. En kompis sa en gång "När man passerar ett visst ställe tänker man antingen HIT BRUKADE VI GÅ :arghh::arghh::arghh: eller HIT HANN VI ALDRIG GÅ :arghh::arghh::arghh:"

M a o, det är mer hjärnans än platsens fel. Är man i sorgstadiet så vinklar man lätt allting åt sorghållet.

Du måste tänka positivt här, tar du en bild på ett landskap så kommer inte din bitterhet att synas på bilden.. ja om du inte tar en bild på nåt riktigt bittert bergsparti eller sura blomsterängar. Det är bitterheten som gör att du inte får matches sägs det.
Ricktigt surmarksäng med vissna blommor som sticker upp ur snö och frost en grådaskig blötvädersdag - kan vara en riktig naturmupp som går igång på det. Men då ska du kunna svara mot den bilden med så det inte uppfattas som falsk marknadsföring!

Jag tycker ni underskattar min bitterhet å det grövsta. Ni är alldeles för snälla :). Min tanke var att ha en havsbild? Vad kan vara bättre än att ha en bild på havet :confused: Havet är färgat svart av ett oljeutsläpp, lite döda fiskar, fåglar som flyter på ytan och en sälunge som flytit upp på den svarta stranden. Himlen är grå av tunga moln med åska och blixtar som skjuter ner i det svarta havet där en blixt precis tänt eld på oljan.

Angående platser, låtar och annat som påminner om någon från förr. Jag har nog lyckats "återerövra" många sådana saker, speciellt plaster, genom att besöka dom själv eller med kompis. För jag tänker helt enkelt inte låta nåt korkat ex bestämma över var jag är bekväm med att befinna mig. Visst finns alltid en liten oro att träffa exet på visa platser, men mitt eget intresse att vara på platsen är är större.
Sen är det såklart inte helt enkelt från början men träning ger färdighet!

Ja jag tänker så med, men samtidigt vill jag inte göra min kompis ledsen eller sur eller vad som. Vill inte vara oschysst mot henne och sätta vår vänskap på spel.
Kanske lite sent (?), har läst ikapp allt drama i tråden i vad som känns som timmar nu :p

MEN, du ska inte ta ansvar över din kompis känslor. Det är hennes känslor och hennes ansvar. Inte ditt, inte snubben, utan hennes egna känslor som hon själv får ta hand om.
Viktigt att komma ihåg :) Alltså, var och en ansvarar över hur man reagerar på olika situationer. Ni har tagit hänsyn till att hon är där men ni kan inte ändra situationen, eller hennes känslor. Det är upp till henne.

Igår hade vi lite snack och jag förklarade lite hur jag känner och hur jag funkar. Känner mig inte direkt tryggare, antingen är han i princip oförmögen att beskriva vad han känner eller så känner han helt enkelt inte som jag gör för honom. Han pratar ofta om att det är handlingar och inte ord som betyder något, och visst kan jag hålla med men jag är nog ändå en person som behöver bekräftelse i ord också. Hur funkar ni?

Jag behöver både och, ord som backas upp av handling.

Kanske lite sent (?), har läst ikapp allt drama i tråden i vad som känns som timmar nu :p

MEN, du ska inte ta ansvar över din kompis känslor. Det är hennes känslor och hennes ansvar. Inte ditt, inte snubben, utan hennes egna känslor som hon själv får ta hand om.
Viktigt att komma ihåg :) Alltså, var och en ansvarar över hur man reagerar på olika situationer. Ni har tagit hänsyn till att hon är där men ni kan inte ändra situationen, eller hennes känslor. Det är upp till henne.

Tack för kloka ord! :)

Nu verkar han däremot ha dragit åt sig öronen, men jag får hoppas på att det blir bättre snart och att han inte tror att jag är likadan som henne.

Jag tänker att det tvärtom ÄR normalt. Att bli kunna bli väldigt osäker och känna sig sårbar och utsatt när man träffat någon man börjar tycka om alltså. Förälskelse gör konstiga saker med ens psyke.

Jag undrar föressten hur det går för @pontiacfarmer det var länge sedan han syntes till!
Jovars- det knallar på tackar som frågar . 3 dejter blev det förra året ;) .... 2 blev KK o inget mer
/s

Har ni lite mer "praktiska" minnen (tänker typ platser, situationer, dofter, ljud osv) från tidigare förhållanden som fortfarande är jobbiga? Hur tänker ni om det? Är det något som bleknar med tiden eller något ni tar tag i att komma över?

Min dejt berättade om en del saker som jag inte alls kände igen mig i. Tills jag en gång satte på radion i Spotify och en låt kom upp och jag blev helt knäckt. Min första riktiga pojkvän som var en tvättäkta psykopat spelade den för mig som någon sorts hyllning och den är så förknippad skam, skuld och jobbiga känslor att jag stängde av den direkt och inte vill höra den mer. Jag har lyssnat på artisen utan problem genom åren men den låten har aldrig kommit upp. Samtidigt som jag stängde av den direkt så känner jag ändå att den ska fan avdramatiseras och helst förknippas med goda minnen istället. Men jag får ont i magen bara av att tänka på att ta tag i det.

Jag har massor med sånt. Har i allmänhet lite för lätt för att fästa mig vid allt möjligt och para ihop med olika situationer eller personer. För bra saker är det ju trevligt, desto tråkigare när det gäller annat. Jag försöker göra som @Alexandra_W och byta ut minnena mot nya, funkar ibland men ibland inte.

Förlåt för OT, men jag ville bara säga att jag älskar allt OT i den här tråden. :D Framförallt jämställdhetsdiskussionerna på slutet! Har svårt att förstå hur någon som dejtar (hetero-aktigt) kan tycka att de diskussionerna inte är intressanta (eller relevanta)? :confused: Så egentligen ville jag väl säga att jag inte förstår hur OT inte är OnT (eller vad blir förkortningen?) i den här tråden. :laugh:

Tjejkompis till mig ställer in dejt med min killkompis. Mobilen plingar.

Han: "Tjejer asså..."

Annan killkompis till samma tjejkompis ställer in förfest. Mobilen plingar.

Hon: "Killar asså.."

Själv äter jag chips och tänker vad lika vi är ändå, oavsett kön. Får dagligen skärmavbilder på messenger-konversationer av både killkompisar och tjejkompisar som bara "Asså?! Vad ska jag svara?!?"

Själv äter jag chips och tänker vad lika vi är ändå, oavsett kön. Får dagligen skärmavbilder på messenger-konversationer av både killkompisar och tjejkompisar som bara "Asså?! Vad ska jag svara?!?"
Vad kan man säga, de kan vara glada över att de har någon.

Min dejt berättade om en del saker som jag inte alls kände igen mig i. Tills jag en gång satte på radion i Spotify och en låt kom upp och jag blev helt knäckt. Min första riktiga pojkvän som var en tvättäkta psykopat spelade den för mig som någon sorts hyllning och den är så förknippad skam, skuld och jobbiga känslor att jag stängde av den direkt och inte vill höra den mer. Jag har lyssnat på artisen utan problem genom åren men den låten har aldrig kommit upp. Samtidigt som jag stängde av den direkt så känner jag ändå att den ska fan avdramatiseras och helst förknippas med goda minnen istället. Men jag får ont i magen bara av att tänka på att ta tag i det.
Jag har inget sådant som är kopplat till gamla ex. Och har nog aldrig haft. Om jag har (haft) det, så är det mer sådant som att "nu när jag är av med hen kan jag äta det där som hen inte tyckte om hela tiden" och liknande. Slippa de delar av exets musiksmak jag inte delade, och sådant.

Däremot har jag en del sådana saker kopplade till jobbiga saker i livet, fast som inte rör mina gamla ex. När jag upptäcker en sådan grej, försöker jag jobba bort den genom att neutralisera den. Häromåret upptäckte jag tex att jag nästan började gråta vid åsynen av Madeleinekakor. Jag visste exakt hur associationen såg ut. Det tog jag tag i, och åt ett par varje dag under några dagar. Sedan var det avklarat.

Känner igen det där så mycket :D

Känner igen det där så mycket :D

Bästa var ju en killkompis här om dagen. Han sa att jag inte skulle oroa mig så mycket och jag sa att det inte är så enkelt. Han svarade: "Man kan ju försöka i alla fall. Mitt jobb är att se till att du inte oroar dig så mycket. Ditt jobb är att se till att jag inte träffar ett psyco igen. Vi verkar ju inte lyssna så speciellt mycket på varandra men det innebär ju inte att man inte ska försöka!" :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 894
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 235
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka