Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där har du @Hero, inga problem med utseende eller längd för att få matches med en landskapsbild!

Du jag har sett allt möjligt på Tinder ! Golvmattor, helsvart bild, landskapsbilder m.m Ingen profiltext eller nåt. Jag slår vad om att dom får fullt av matches iaf :D.

Hade varit intressant att se hur många matches en kille skulle få av en landskapsbild :rofl:.

• Gilla
Reactions: ptr
Du jag har sett allt möjligt på Tinder ! Golvmattor, helsvart bild, landskapsbilder m.m Ingen profiltext eller nåt. Jag slår vad om att dom får fullt av matches iaf :D.

Hade varit intressant att se hur många matches en kille skulle få av en landskapsbild :rofl:.
Prova! Kan vara tricket att ha ny landskapsbild ofta med. Men det ska vara bild som berör och speglar dig och ditt intresse. Så ut med kameran och fota!

Du måste tänka positivt här, tar du en bild på ett landskap så kommer inte din bitterhet att synas på bilden.. ja om du inte tar en bild på nåt riktigt bittert bergsparti eller sura blomsterängar. Det är bitterheten som gör att du inte får matches sägs det.
Ricktigt surmarksäng med vissna blommor som sticker upp ur snö och frost en grådaskig blötvädersdag - kan vara en riktig naturmupp som går igång på det. Men då ska du kunna svara mot den bilden med så det inte uppfattas som falsk marknadsföring!

Har ni lite mer "praktiska" minnen (tänker typ platser, situationer, dofter, ljud osv) från tidigare förhållanden som fortfarande är jobbiga? Hur tänker ni om det? Är det något som bleknar med tiden eller något ni tar tag i att komma över?

Min dejt berättade om en del saker som jag inte alls kände igen mig i. Tills jag en gång satte på radion i Spotify och en låt kom upp och jag blev helt knäckt. Min första riktiga pojkvän som var en tvättäkta psykopat spelade den för mig som någon sorts hyllning och den är så förknippad skam, skuld och jobbiga känslor att jag stängde av den direkt och inte vill höra den mer. Jag har lyssnat på artisen utan problem genom åren men den låten har aldrig kommit upp. Samtidigt som jag stängde av den direkt så känner jag ändå att den ska fan avdramatiseras och helst förknippas med goda minnen istället. Men jag får ont i magen bara av att tänka på att ta tag i det.

Har ni lite mer "praktiska" minnen (tänker typ platser, situationer, dofter, ljud osv) från tidigare förhållanden som fortfarande är jobbiga? Hur tänker ni om det? Är det något som bleknar med tiden eller något ni tar tag i att komma över?

Min dejt berättade om en del saker som jag inte alls kände igen mig i. Tills jag en gång satte på radion i Spotify och en låt kom upp och jag blev helt knäckt. Min första riktiga pojkvän som var en tvättäkta psykopat spelade den för mig som någon sorts hyllning och den är så förknippad skam, skuld och jobbiga känslor att jag stängde av den direkt och inte vill höra den mer. Jag har lyssnat på artisen utan problem genom åren men den låten har aldrig kommit upp. Samtidigt som jag stängde av den direkt så känner jag ändå att den ska fan avdramatiseras och helst förknippas med goda minnen istället. Men jag får ont i magen bara av att tänka på att ta tag i det.

Jag "förstör" medvetet sådana minnen genom att ersätta dem. Tex om jag har minnen från en plats så ser jag när relationen tagit slut till att besöka platsen med andra personen för att skapa andra/nya/fler associationer och minnen till den.

Låtar är knepigare men att "spela sönder" dem kan funka. Eller aldrig spela dem/lyssna på dem.

OBS detta gäller då minnen och associationer som är jobbiga.

Du måste tänka positivt här, tar du en bild på ett landskap så kommer inte din bitterhet att synas på bilden.. ja om du inte tar en bild på nåt riktigt bittert bergsparti eller sura blomsterängar. Det är bitterheten som gör att du inte får matches sägs det.
Jag har en soluppgång. Hoppfullt och bra.

Jag har ju en text. Ska fråga varför jag har fått högerswipe nästa gång. Är särskilt nyfiken på varför Islänningen har gjort det. Han låter framgångsrik och ser bra ut. Och verkar som sagt hyfsat seriös.

Jag "förstör" medvetet sådana minnen genom att ersätta dem. Tex om jag har minnen från en plats så ser jag när relationen tagit slut till att besöka platsen med andra personen för att skapa andra/nya/fler associationer och minnen till den.

Låtar är knepigare men att "spela sönder" dem kan funka. Eller aldrig spela dem/lyssna på dem.

OBS detta gäller då minnen och associationer som är jobbiga.
Jag kan numera oftast höra låtarna från vårt bröllop utan att stortjuta. Stand by me har varit särskilt jobbig av förklarliga skäl.

Nej, allt sånt har bleknat och försvunnit för mig. Har inte behövt ta tag i nåt för att komma över. Men har väl inte nåt direkt extra jobbigt som hänt heller så.

Haha eller, det närmsta är väl Lars Winnerbäck. Min första pojkvän älskade honom, jag tyckte och tycker han är kass. Fast jag ogillar nog hans musik extra mycket just för att jag associerar honom med mitt ex :p

Igår hade vi lite snack och jag förklarade lite hur jag känner och hur jag funkar. Känner mig inte direkt tryggare, antingen är han i princip oförmögen att beskriva vad han känner eller så känner han helt enkelt inte som jag gör för honom. Han pratar ofta om att det är handlingar och inte ord som betyder något, och visst kan jag hålla med men jag är nog ändå en person som behöver bekräftelse i ord också. Hur funkar ni?

Jag har massor..

Hela området där jag bor (vi bor ca 200 m från varandra, x antal låtar, när det blåser tänker jag på honom (han kitesurfar), ser jag en gammal mörk Volvo 740 så tänker jag på honom.

Herregud vad störd jag låter. Är ju som sagt inte över honom ännu :(

Japp. Eller, hade är nog mer rätt ord.
Mycket verkar ha kopplats bort av att jag nu trivs bättre med mig och framförallt för att jag fått träffa trevliga män som fått mig att fungera helt annorlunda (bättre) i allt "relationsliknande".

Men, just musik.. det finns ett band jag fortfarande inte klarar av eftersom ett ex älskade dem. Musiken får mig att må illa, men varför utsätta sig för just den musiken? Jag undviker den istället, spelar den aldrig själv, byter kanal om den kommer på radio och förklarar vid behov för vänner att jag inte tål det bandets musik. Få personer gillar ju all musik och det kan ju få vara så tycker jag.

Igår hade vi lite snack och jag förklarade lite hur jag känner och hur jag funkar. Känner mig inte direkt tryggare, antingen är han i princip oförmögen att beskriva vad han känner eller så känner han helt enkelt inte som jag gör för honom. Han pratar ofta om att det är handlingar och inte ord som betyder något, och visst kan jag hålla med men jag är nog ändå en person som behöver bekräftelse i ord också. Hur funkar ni?

Jag och min sambo är inte ord-typen. Vi matchar båda med att vara handlingstypen, det är ofta väldigt banala saker. Tricket är nog att låta var och en vara som den är så formas relationen utefter det och inte efter hur den ena eller den andra vill att partnern ska vara.

Jag och min sambo är inte ord-typen. Vi matchar båda med att vara handlingstypen, det är ofta väldigt banala saker. Tricket är nog att låta var och en vara som den är så formas relationen utefter det och inte efter hur den ena eller den andra vill att partnern ska vara.
Det vore ju såklart himla bra om jag kunde göra så. Jag får jobba på det!
Det är kanske mer påtagligt såhär i början när man inte riktigt vet vart man har varandra. Jag har tex sagt till honom att jag är kär, att jag inte är intresserad av att dejta andra osv, men sånt säger inte han.
Eller igår när vi pratade sa att han vissa saker är uppenbara, så det tycker han inte man behöver säga. Medan jag tycker att man inte kan förutsätta något.

Jadå. En hel del.
En viss låt som är väldigt förknippad med en speciell period i mitt unga vuxenliv och min dåvarande partner. Den låten öppnar dörrar i mig som känns jobbiga, inte ångestfyllt utan mer... nostalgiskt.
Sedan finns det platser, och kanske framför allt evenemang, som är starkt förknippade med mitt ex eftersom vi har väldigt många gemensamma upplevelser kring dem. Somliga försöker jag om-associera och koppla isär ifrån just det sällskapet genom att uppleva tillsammans med andra. Inte på egen hand, det funkar inte så bra. :( Andra platser eller sammanhang har jag helt enkelt valt att undvika. Somliga för att inte öppna dörrar till väldigt jobbiga rum i mig, andra för att jag vill behålla positiva minnen och associationer oförstörda som minnen av just den samhörighet som fanns då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 653
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 894
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 228
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat