Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad frustrerande det är att försöka hålla igång en konversation där motparten inte frågar något tillbaka. Jag har skrivit litegrann med en kille på en dejtingsida och så fort jag frågar honom om något får jag ett långt, utförligt svar tillbaka men han frågar ingenting i gengäld. Eller jo, de enda frågor han ställer är frågor som rör honom själv, typ: "-Vad var det som gjorde att du svarade på just mitt PM?". Haha, jag ger upp.
Låter som att han är mest intresserad av att få en spegel "snälla låt oss prata mer om MIG".

Jaha nu blev det kaos igen :( kompisen som mota ihop mig och biljardkillen har nu gjort världens onödigaste grej. Håll i er - hon fick veta att han har kontakt med ett ex sen långt tillbaka och det sa hon till ett annat av hans ex som sa det till exet sen långt tillbaka (dom har varit väldigt bra vänner). Exet sen långt tillbaka sa sedan till honom att min kompis tagit upp det. Han blev såklart upprörd och kände sig sviken av kompisen som lagt sig i helt utan anledning.

Jag misstänker detsutom att kompisen egentligen har känslor kvar för honom och det sved rätt rejält när vi började ses.. Kompisen härjar runt med att han är världens douchebag och att jag ska låta bli honom.
Jag pratade med honom och vi kom fram till att vi inte ska ses förrän allt lugnat ner sig. Han har inte varit annat än försiktig, respektful och ärlig så jag känner att jag har inte nån anlending att bryta med honom, det är inte mitt krig liksom.

Herregud vilken smörja, jag var så glad att jag träffat honom för att han var verkligen supergo men sen blev det såhär.:(

Jaha nu blev det kaos igen :( kompisen som mota ihop mig och biljardkillen har nu gjort världens onödigaste grej. Håll i er - hon fick veta att han har kontakt med ett ex sen långt tillbaka och det sa hon till ett annat av hans ex som sa det till exet sen långt tillbaka (dom har varit väldigt bra vänner). Exet sen långt tillbaka sa sedan till honom att min kompis tagit upp det. Han blev såklart upprörd och kände sig sviken av kompisen som lagt sig i helt utan anledning.

Jag misstänker detsutom att kompisen egentligen har känslor kvar för honom och det sved rätt rejält när vi började ses.. Kompisen härjar runt med att han är världens douchebag och att jag ska låta bli honom.
Jag pratade med honom och vi kom fram till att vi inte ska ses förrän allt lugnat ner sig. Han har inte varit annat än försiktig, respektful och ärlig så jag känner att jag har inte nån anlending att bryta med honom, det är inte mitt krig liksom.

Herregud vilken smörja, jag var så glad att jag träffat honom för att han var verkligen supergo men sen blev det såhär.:(
Varför är det ett problem att han har kontakt med vem han nu har kontakt med?

Jag förstår inte problemet?

@Bison @durachiny jag ser inte problemet heller, han får ha kontakt med vem han vill. Onödigt av kompisen att lägga sig i nått hon inte har och göra med..

Tillägg: iom att hon är min vän och verkar ha ouppklarat med honom så vill jag inte vara där och peta i något. Även om det är deras relation och dom för lösa det själva.. Nä jag vet inte riktigt hur jag ska tänka egentligen, det är så barnslig nivå på det så jag blir alldeles matt.

Jo det var det och jag undrar hur hon tänkte där. Men jag tänker att hon kanske "insåg sina känslor" när han och jag började ses rätt mycket eller nått sånt. :cautious:

Mycket möjligt, har själv varit i den sitsen då mitt ex blev ihop med en av mina bästa kompisar... det var rätt svårt att behålla vänskapet kan jag säga. Gissar att vi var kring samma ålder som dig eller lite äldre.

@prallan Ifall mitt ex hade blivit tsm med en av mina kompisar nu hade det inte gjort mig något alls, jag hade varit glad för deras skull. Men, det är ju för att jag inte har några känslor alls kvar för mitt ex. Hade jag haft det hade det nog känts skitjobbigt!

//r

@prallan Ifall mitt ex hade blivit tsm med en av mina kompisar nu hade det inte gjort mig något alls, jag hade varit glad för deras skull. Men, det är ju för att jag inte har några känslor alls kvar för mitt ex. Hade jag haft det hade det nog känts skitjobbigt!

//r
Ah, jo, har man känslor kvar så. Nu blev det klarare :)

Därför att jag hade känslor kvar för mitt ex (det blev slut pga flytt), så som @Gotthard misstänkte var fallet med hennes kompis.

Det finns väl i princip alltid känslor kvar för ett ex, tänker jag. Oavsett hur känslorna ser ut, de behöver ju inte vara så att man är kär eller vill ha exet tillbaka. Men känslor, kanske lite svåra och lite komplexa, för ett person man delat livet med känns helt rimligt i min värld. Jag hade varit ytterst kluven till att se en nära vän gå in i en relation med mitt ex.

Svarar alla i ett inlägg:
Tack för input! Jag hoppas att min kompis inser att det var onödigt gjort. Dom har inte varit ihop utan bara dejtat för ett par år sedan och sen träffas som kk, så om hon känner något för honom så verkar det vara läge att reda ut det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 892
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 199
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat