Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju några som direkt uttryckt att de "hatar män" eller att de är "manshatare" :D Tydligare än så kan det nog inte bli tror jag. Orkar dock inte leta igenom denna eller andra trådar för att hitta vart det uttryckts så.

Jag ska dock tillägga att trots att jag inte tror att hat är rätt väg att gå så ser jag stor skillnad på kvinnohat och manshat. Kvinnohat har hittills lett till förtryck och en destruktiv könsmaktsordning. Manshat har i mångt och mycket eldat igång viktiga debatter och samhällsutveckling, om man nu ska prata om saker på ett generellt plan. Så jag ser stor skillnad där. Med det sagt så ser jag gärna att vägen framåt är fri från just hat.

Fast det är ju några som direkt uttryckt att de "hatar män" eller att de är "manshatare" :D Tydligare än så kan det nog inte bli tror jag. Orkar dock inte leta igenom denna eller andra trådar för att hitta vart det uttryckts så.

Precis! Tycker man ser det rätt ofta, och dessutom skiner det igenom på sättet vissa skriver...

Well, ni gillar inte allt jag skriver och jag gillar inte allt ni skriver. Antar det jämnar ut sig då.

Sen förstår jag att det blir mkt gnäll på män när det är så många kvinnor på forumet och varför jag får så mkt hothugg när jag inte sjunger med i kören att gnälla på män.

Men jag får väl dra mitt strå till stacken i att gnälla på män.

Pratade för inte så längesen med en mkt söt, ung och trevlig tjej på tinder. Hon berättade något av det värsta jag hört. Blev så förbannad bara av att höra hon berätta. Hon hade en dotter på 3 år, som det naturligtvis kom fram om senare. Men iaf frågade jag om hennes relation till barnets pappa. Då kom det fram att han hade tjatat till sig att dom skulle skaffa barnet fast hon var så ung och osäker på om hon ville ha barn, hon ville göra abort. Sen inte nog med det var han otrogen med en annan under hela graviditeten. Nu är han tillsammans med en annan tjej som också väntar barn. Tro på fan att han försökte få henne i säng igen medan den nya tjejen är fullt gravid?

Nyfiken som jag är så kollade jag upp vem denne man var. Bara som en liten notis var han sjukt snygg. Verkligen modell snygg , tall dark and handsome. Så jag förstår vad dessa kvinnor såg hos honom. Men det verkar inte vara någon man som det går att lita på för fem öre, en riktig casanova.

Sådär, nu har jag gnällt lite på män också :D.

Jaså? Jag vet EN person på buke som jag sett uttrycka sig så, den personen har jag inte sett i dejtingtråden och den personen får konstant "mothugg" från kvinnor i sådana diskussioner, så det räknar jag inte direkt hit. Dyker det upp något mer exempel får du gärna peka ut det för mig, om det nu är så att jag är blind för det :)

Jaså? Jag vet EN person på buke som jag sett uttrycka sig så, den personen har jag inte sett i dejtingtråden och den personen får konstant "mothugg" från kvinnor i sådana diskussioner, så det räknar jag inte direkt hit. Dyker det upp något mer exempel får du gärna peka ut det för mig, om det nu är så att jag är blind för det :)

Jo då, jag har sett mer av det. Men som @sorbifolia skriver så lyser det även igenom lite i vissa inlägg ibland. Jag förstår såklart att många menar patriarkatet och den stereotypa manliga könsrollen när de säger att de hatar män, men det går snabbare att bara säga att man hatar män helt enkelt. Den frasen viskar tyst i mitt öra ganska ofta också. "Fan vad jag hatar män". Men jag säger det aldrig högt för det jag egentligen menar är "Fan vad jag hatar fulla män som raggar på krogen", "Fan vad jag hatar den manliga könsrollen" eller allra oftast bara "Fan vad less jag är på den här specifika mannen som nu får ta all min frustration från alla män som någonsin gjort mig less". Så jag försöker bita mig i tungan och uttrycka vad jag faktiskt menar, och inget annat.

Well, ni gillar inte allt jag skriver och jag gillar inte allt ni skriver. Antar det jämnar ut sig då.

Sen förstår jag att det blir mkt gnäll på män när det är så många kvinnor på forumet och varför jag får så mkt hothugg när jag inte sjunger med i kören att gnälla på män.

Men jag får väl dra mitt strå till stacken i att gnälla på män.

Pratade för inte så längesen med en mkt söt, ung och trevlig tjej på tinder. Hon berättade något av det värsta jag hört. Blev så förbannad bara av att höra hon berätta. Hon hade en dotter på 3 år, som det naturligtvis kom fram om senare. Men iaf frågade jag om hennes relation till barnets pappa. Då kom det fram att han hade tjatat till sig att dom skulle skaffa barnet fast hon var så ung och osäker på om hon ville ha barn, hon ville göra abort. Sen inte nog med det var han otrogen med en annan under hela graviditeten. Nu är han tillsammans med en annan tjej som också väntar barn. Tro på fan att han försökte få henne i säng igen medan den nya tjejen är fullt gravid?

Nyfiken som jag är så kollade jag upp vem denne man var. Bara som en liten notis var han sjukt snygg. Verkligen modell snygg , tall dark and handsome. Så jag förstår vad dessa kvinnor såg hos honom. Men det verkar inte vara någon man som det går att lita på för fem öre, en riktig casanova.

Sådär, nu har jag gnällt lite på män också :D.

Det blir inte mycket gnäll på män för att det är mkt kvinnor. Det blir gnäll för att många män gör så mkt skit att gnälla på.

Det har du fortf inte fattat.

Vi gillar de bra männen och lyfter det bra de gör. Vi tycker inte illa om några människor som uppför sig, kvinnor som män.
Tyvärr är det så många män som gör saker som vi fått nog av.

Det blir inte mycket gnäll på män för att det är mkt kvinnor. Det blir gnäll för att många män gör så mkt skit att gnälla på.

Vi gillar de bra männen och lyfter det bra de gör. Vi tycker inte illa om några människor som uppför sig, kvinnor som män.

Till och med min bästa killkompis gnäller på män åt mig :D "Varför kan du inte bara träffa en normal jävla snubbe!?!" Mitt svar är att det verkar finnas så få av dom.

Fast om du kollar på exempelvis Flashback där en majoritet är män så skrivs det väldigt mkt skit om kvinnor istället. Såklart det påverkar att det är en stor andel kvinnor på forumet.

Fast om du kollar på exempelvis Flashback där en majoritet är män så skrivs det väldigt mkt skit om kvinnor istället. Såklart det påverkar att det är en stor andel kvinnor på forumet.

Hade männen inte gjort en så enorm massa skit hade vi inte haft något att gnälla på.

Du ser väl den typ av exempel du får.
Du ser ju själv hur vidriga herrtoaletter är tex.
Du ser brottsstatistik.
Du ser statistik över dubbeljobb.
Du ser statistik över hur många män/kvinnor på dejtingsidor.

Men ändå tror du det är kvinnor som bara gnäller.

Och jämför med Flashback liksom.. Vissa män i grupp blir ju lätt en sån där hjärndöd, höhö-ande, kvinnohatande grupp som där.

Du har kanske märkt att det är viss skillnad i kritiken som levereras på de här två forumen?
Vad tror du den skillnaden beror på?
Att de tex pratar om sliddjur etc?

De som dejtar och har förhållanden med män kommer se problem med män och de som dejtar och har förhållanden med kvinnor kommer se problem med kvinnor. Det är nog inte konstigare än så.

Det finns många grisiga män och kvinnor och för mig blir det bara konstigt och rätt destruktivt att tävla i vilket kön som är värst.

Hade männen inte gjort en så enorm massa skit hade vi inte haft något att gnälla på.

Du ser väl den typ av exempel du får.
Du ser ju själv hur vidriga herrtoaletter är tex.
Du ser brottsstatistik.
Du ser statistik över dubbeljobb.
Du ser statistik över hur många män/kvinnor på dejtingsidor.

Men ändå tror du det är kvinnor som bara gnäller.

Och jämför med Flashback liksom.. Vissa män i grupp blir ju lätt en sån där hjärndöd, höhö-ande, kvinnohatande grupp som där.

Du har kanske märkt att det är viss skillnad i kritiken som levereras på de här två forumen?
Vad tror du den skillnaden beror på?
Att de tex pratar om sliddjur etc?

Yes. Du ser väl den typ av exempel du får.
Yes- Du ser ju själv hur vidriga herrtoaletter är tex.
Yes. Du ser brottsstatistik.
Nej, men antar att den finns ? Du ser statistik över dubbeljobb.

Yes Du ser statistik över hur många män/kvinnor på dejtingsidor.

Vad menas med detta ? Har inte det mkt med normer att göra? Mannen är den som ska jaga kvinnor och inte tvärtom ? Därför känns det förmodligen fel för många kvinnor att gå med i en dejtingsida.

Hur ställer ni er till barn?
Omständigheter har spelat in på olika sätt under mitt liv, idag är jag inställd på att använda den möjlighet jag har att skaffa egna barn - inom några år, inte längre bort. Jag har inte uppfattningen att det nödvändigtvis är meningen med livet, men det vore onekligen en bonus.

Amen! :bow:

Det är så jäkla KONSTIGT. Lika länge som dejtingtrådarna funnits, lika länge har det funnits en-två män, vilka de är har varierat, som vevar samma låt hela tiden:

Sådär gör kvinnor också! (Vi är på ett kvinno-, heterodominerat forum. Deal with att det oftast är kvinnors erfarenhet av män som diskuteras. Och på vilket sätt blir det bättre för tjejen som träffat på en rövhatt om det finns kvinnliga rövhattar också?)

Nämen, usch vilken dum kille du råkat på. Men det finns SÅ MÅNGA killar som aldrig skulle göra så. (Dvs, #inteallamän. Dessutom: VI VET. Men nu råkar inte syftet med tråden vara en hyllning till alla gulliga killar.)

Nämen, usch vilken dum kille du råkat på.*hurtig ton* Skaka det av dig och gå vidare! (Betyder: "det är skitjobbigt för mig att läsa om dumma killar, snälla släpp det".)

Nämen, usch vilken dum kille du råkat på. Så skulle jag aldrig göra! (Betyder: "du kan PM:a mig när du vill!" Att fiska efter cred för att man INTE t ex skickar kukbilder är dessutom mer eller mindre ofattbart)

Han ville säkert bara xxx (Nej, du behöver inte försvara en random knäppskalle på en dejtingsajt bara för att du också råkar vara kille.)

Jag ville bara nyansera debatten! (Varför då? Buke är inte ingen utsändning från svt, vi riskerar inte hamna i granskningsnämnden om vi inte är opartiska)

Det är helt otroligt förutsägbart!

Nu kan jag dö lycklig:bow:

Herregud vad frustrerande det är att försöka hålla igång en konversation där motparten inte frågar något tillbaka. Jag har skrivit litegrann med en kille på en dejtingsida och så fort jag frågar honom om något får jag ett långt, utförligt svar tillbaka men han frågar ingenting i gengäld. Eller jo, de enda frågor han ställer är frågor som rör honom själv, typ: "-Vad var det som gjorde att du svarade på just mitt PM?". Haha, jag ger upp.

Herregud vad frustrerande det är att försöka hålla igång en konversation där motparten inte frågar något tillbaka. Jag har skrivit litegrann med en kille på en dejtingsida och så fort jag frågar honom om något får jag ett långt, utförligt svar tillbaka men han frågar ingenting i gengäld. Eller jo, de enda frågor han ställer är frågor som rör honom själv, typ: "-Vad var det som gjorde att du svarade på just mitt PM?". Haha, jag ger upp.
Välkommen till vardagen som kille :).
Jag blir förvånad om jag får en fråga tillbaka, i bästa fall får jag samma fråga tillbaka. Men oftast ingen fråga alls. Och skriver hon ett svar utan en fråga och jag gör detsamma då slutar hon att svara.

• Gilla
Reactions: ptr
@Zinfernia Jag hade också gett upp då. Uppenbarligen är han ju inte intresserad. Jag ger upp hjärtsmileykillen nu också, han verkar inte intresserad så jag slutar svara. Skriver han tillbaka utan att jag gjort det får jag väl se.

Jag o pulkakillen har bytt telnr =). Ska väl se om vi får till att ses snart. Vegokillen föreslog att ses nästa vecka ev, men där har ingen av oss vägarna förbi, men får väl satsa lite o ses ändå då.

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 892
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 199
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat