Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det är lika mkt åt båda håll.
Jag är bara spytrött på män som ska raljera över gnälliga kvinnor och "man har ju regeringen hemma höhö" när de själva har samma beteende. En ytlig bekant till mig undrade varför "hon blev så sur när han smutsade ner, drällde runt utan att ta upp det i huset". Jag frågade då om han hade accepterat att någon gjort lika i garaget, verkstaden, husbilen etc. Svaret var "självklart inte" och en förvånad min.

Hm.....:meh::meh::meh::meh:
Många gånger är det en vidrig inställning, både när karln bär sig åt, när han raljerar på det viset och i de fall det är så med "regeringen". Känns inte sunt på något plan.
Som föreningsfjant så händer det då att jag säger något med att han lär väl vara invald i den regeringen då de borde ha demokrati hemma. Sådant begriper sådana karlar inte det roliga i så det kan bli tyst en stund iallafall.

Jag är en mespropp som inte tar initiativet eller tar för mig.
Om jag bara kunde ha lite framfusighet, ett gram bara.
Det verkar som jag ska vara i torrdocka ett tag till.
Är det för sent nu då?

Jag tror man kan träna fram lite initiativtagande. Är det svårt face to face så varför inte skriva i början? Friskt vågat, hälften vunnet! Ett nej är verkligen inte hela världen.

Inte bara att - även hur saker görs. Inte nog med att man som man ska tex dammsuga och dammtorka. Det ska göras exakt på det vis och i den ordning med rätt färg på trasan och i rätt riktning osv. bland miljoner prydnadsföremål. Disken hanteras på rätt sätt och arbetsytor får bara användas till vissa saker mm. På det viset ger man upp, duger det inte så får hen göra det själv, då detta inte dög skulle man gått därifrån långt tidigare istället för att man knöt knut på sig och försökte. Sen fick an höra att man inte hade "fått vettig uppfostran" hemma och annat, mitt fel att jag försökt vara kvar i sådana förhållanden och ska göra vad jag kan för att inte hamna där igen.
Trams, jag har hittills aldrig varit i en relation där jag klagat på om en man självmant tvättat, diskat, dammsugit eller torkat golven och jag kommer hellre aldrig att göra det. Jag har däremot ett antal gånger hamnat i gräl då han blivit förbannad för att jag sagt att det är hans tur att diska eller dammsuga.

Vid ett tillfälle rann det med råge över för mig när vi till slut hade slut på tallrikar och bestick då han aldrig diskade och jag vägrade göra det åt honom, så jag slog helt enkelt sönder några tallrikar så det blev mindre disk åt honom. :devil: Så snabbt har han aldrig diskat varken förr eller senare och eftersom det var mina tallrikar tyckte jag att då kan vi ju lika gärna slå sönder dem och äta på papptallrikar i fortsättningen men det ville han inte!

Enda han hade pissat in hemma som "sitt" var gräsklippningen, inte ens det skötte han utan att det skulle tjafsas så jag tröttnade och hittade annat boende efter några månader. Vem stog vid grinden och grät när jag satte mig i bilen och åkte? Jo, samma en som inte trodde på mig när jag sa att jag fått nog och att det var slut.

Äsch bara skriv det du vill skriva. Och gör det fort så du inte ångrar dig. Se det som lite träning att bara göra det, strunta i resultatet nu.
Var en som tyckte vi skulle ses om det skulle ara någon mening med det. Det var en bit att åka men man kan ju göra sig nåt ärende erbjöd jag. Vadå för ärende kom då givetvis frågan varpå jag svarade att där var en betongblandare till salu i närheten av hon bodde så det kunde ju passa att ringa på den. Blev bortplockad omedelbart! Och jag som tyckte jag vara smart, Betongblandare, dejt och sen besöka klasskamrat på vägen hem! Så hade det rentav blivit av att skaffa egen blandare med. Så kan det bli när haspen inte är på - det blev liksom ingen blandare den här gången.

Många gånger är det en vidrig inställning, både när karln bär sig åt, när han raljerar på det viset och i de fall det är så med "regeringen". Känns inte sunt på något plan.
Som föreningsfjant så händer det då att jag säger något med att han lär väl vara invald i den regeringen då de borde ha demokrati hemma. Sådant begriper sådana karlar inte det roliga i så det kan bli tyst en stund iallafall.

Jag har varit den som det gnölats om att ”han aldrig kunde göra rätt i mina ögon/jag var så elak” etc.
Jag ägde lägenheten och möblerna som han spillde ner utan att torka upp.
Han lade tuggummi på mina möbler tex.
Men jag är rätt säker på att jag utmålats som en sån hemsk kvinna.
Problemet där låg i curling sen liten.
Han åkte ut när jag var sur över sabbade möbler och han sa ”du är inte min mamma”.

Har flera bekanta och vänner som haft störtlöjligt låga krav i form av tex töm badkaret efter dig, torka upp om du spiller etc, ber pappa ”passa barnet någon h i v”. Sen kallas de för klimakteriekossor, regeringen etc och det lyfts fram hur synd det är om karln.

Man kan fundera på om man faktiskt kanske inte kan städa när frun måste säga till att man ska göra det noggrannare och till slut ge en direktiv i exakt hur det ska göras.
Har varit med om folk som bara stökar ner än värre om de tex ska moppa.
Och då är jag långt från pedant.

Okej, åter till dejtande.
Jag ska till dejten ikväll och vet inte om jag ska prata om hur jag känner eller om det bara är dumt. Alltså, ska jag deala med saker ensam, det är ju ändå mina issues, eller ska jag lyfta det för att jag tror det finns saker han kan göra för att underlätta för mig?

Jag har verkligen blivit/insett att jag är en pratare! Jag har nog alltid varit ganska spontan, aldrig den som spelat spel eller varit direkt rädd för att skriva/säga vad jag tycker. Men genom åren har den sidan effektivt skuffats bort när jag känt att det bara gjort mig illa, att jag inte blivit förstådd eller lyssnad på. Till slut pratade jag knappt alls så fort något blev obekvämt och till slut var nästan alla ämnen obekväma.

Började nästan i samma spår när jag skaffade Tinder men hejdade mig kvickt och tänkte att nu jävlar är det slut på att jag är ensam med en klump i magen pga någon annan. Medvetet eller omedvetet så ska den som trots allt för mig obekväm få veta det och veta precis allt. Jag tänker inte ta på mig det mer. Så nu berättar jag allt. Jag har fortfarande rätt svårt att veta vad i många lägen eftersom jag inte reflekterat över det tidigare men när jag vet så berättar jag. Skiter det sig så är det inte en person jag orkar med i längden ändå. Mina relationer ska inte belasta mig mer.

Jag har varit den som det gnölats om att ”han aldrig kunde göra rätt i mina ögon/jag var så elak” etc.
Jag ägde lägenheten och möblerna som han spillde ner utan att torka upp.
Han lade tuggummi på mina möbler tex.
Men jag är rätt säker på att jag utmålats som en sån hemsk kvinna.
Problemet där låg i curling sen liten.
Han åkte ut när jag var sur över sabbade möbler och han sa ”du är inte min mamma”.
Å Gud, nu blev jag påmind om exet som la tuggummi i min bokhylla och på min byrå där jag har kläder! Jag blev vansinnig. Fan, soppåsen i köket var max 5 meter bort!

Om jag blev kallad för "pedant" och fick höra att han inte vågade röra sig hemma hos mig eftersom jag tyckte att han gjorde allt fel? Oh yes. Allt jag försökte få till var att inte behöva städa undan hans skräp och mina prylar (som han dragit fram) efter att han varit på besök.

Det är inte enda gången jag fått höra sådant heller. Faktum är att det hänt med de flesta män jag träffat. Mina "orimliga krav" har varit: torka upp piss från golvet om du inte kan pricka toastolen när du pissar. Borsta tänderna någon gång ibland. Lägg inte tuggummin, godispapper och annat tydligt skräp precis överallt där du råkar stå/sitta. Ställ skorna lite åt sidan i hallen så att det är möjligt att ta sig genom ytterdörren utan att ramla över dem. Ställ smutsigt glas och porslin på diskbänken eller i diskmaskinen. Rör inte min kamera, min mobil eller min dator.
Jag tycker att det är ganska låga krav, men nej, jag är hemsk tydligen.

Jag gillar att vara singel ändå...
(Och inser att med de två senaste männen jag träffat, då har jag inte blivit kallad för pedant en enda gång... tvärt om med den ena)

Mina "orimliga krav" har varit: torka upp piss från golvet om du inte kan pricka toastolen när du pissar. Borsta tänderna någon gång ibland. Lägg inte tuggummin, godispapper och annat tydligt skräp precis överallt där du råkar stå/sitta. Ställ skorna lite åt sidan i hallen så att det är möjligt att ta sig genom ytterdörren utan att ramla över dem. Ställ smutsigt glas och porslin på diskbänken eller i diskmaskinen. Rör inte min kamera, min mobil eller min dator.
Jag tycker att det är ganska låga krav, men nej, jag är hemsk tydligen.

Oj, du hade inte höga krav. Uppfyller man inte dom är det illa :eek:.
Sen när ska män lära sig att sitta och pissa ?? Stör mig på att herrtoaletterna ser så hemska ut och man ska behöva hoppa mellan pisspölarna :wtf:. Men det är en annan historia...

Oj, du hade inte höga krav. Uppfyller man inte dom är det illa :eek:.
Sen när ska män lära sig att sitta och pissa ?? Stör mig på att herrtoaletterna ser så hemska ut och man ska behöva hoppa mellan pisspölarna :wtf:. Men det är en annan historia...
Och ändå kan jag utan problem räkna upp en hel bunt män som inte lever upp till de kraven. Detsamma kan även vänner och bekanta till mig. Och ja, vi säger ifrån, och nej, vi accepterar det inte utan dumpar, försöker hitta någon bättre, hittar någon som visserligen är annorlunda men ändå hopplös, dumpar, letar efter någon bättre osv.

Sedan, efter att ha gjort så ett tag, då får vi höra av männen att vi är för kräsna eller att det är så lätt för oss tjejer som kan "välja och vraka" bland männen. Visst kan vi det ibland, men det är knappast lätt ändå när det vi har att välja mellan allihop är personer som knappt klarar av att sköta sin hygien, sitt hem och visa lite respekt mot medmänniskor :grin:

Och ändå kan jag utan problem räkna upp en hel bunt män som inte lever upp till de kraven. Detsamma kan även vänner och bekanta till mig. Och ja, vi säger ifrån, och nej, vi accepterar det inte utan dumpar, försöker hitta någon bättre, hittar någon som visserligen är annorlunda men ändå hopplös, dumpar, letar efter någon bättre osv.

Sedan, efter att ha gjort så ett tag, då får vi höra av männen att vi är för kräsna eller att det är så lätt för oss tjejer som kan "välja och vraka" bland männen. Visst kan vi det ibland, men det är knappast lätt ändå när det vi har att välja mellan allihop är personer som knappt klarar av att sköta sin hygien, sitt hem och visa lite respekt mot medmänniskor :grin:

Det är inte så att du har en tendens att falla för fel killar då? Eftersom du säger allihop ? Det finns ju faktiskt män som tycker allt du nämner är en självklarhet ? Jag känner då flera som inte har sånt beteende.

Det är inte så att du har en tendens att falla för fel killar då? Eftersom du säger allihop ? Det finns ju faktiskt män som tycker allt du nämner är en självklarhet ? Jag känner då flera som inte har sånt beteende.

Det är inte så att du är så fast i ditt "inte alla män"-tänk att du alltid måste skylla på kvinnorna när deras relationer inte går bra? Eller måste du tjata sönder alla trådar med dina tråkiga teorier?

Det är ju inte sällan såna snubbar visar upp ngt helt annat tills de tycker det är stabilt, kvinnan är kär och deras sas. Då kommer jättebebisen fram.

Är ju också betydligt oftare man hört kvinnor säga åt sin karl att dricka mindre etc. Snubbarna är dyngraka och de har gäster och barn. Kvinnan ska då både laga mat, städa, underhålla gäster, servera, passa barn och plocka undan. Medans männen är ute och grillar/super/kollar bilar och andra fordon/tekniska prylar.

Och nej vi vet att alla inte är såna.
Jag är tex ihop med en pedant som städar för att koppla av. Och älskar att laga mat. Han är gärna värd med allt vad det innebär.
Och älskar att klippa gräsmattan, meka bil, ploga snö, bygga etc.

Så visst finns det såna.
Men det är än idag skrämmande många kvinnor som lever med jättebebisar.
Och det är inte så lätt att lämna alltid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 887
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
196
· Visningar
12 156
Senast: geting
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka