Nu finns det grader i helvetet.Nåja - du är inte ensam i det. Samtidigt som man inte vill vara den som bär sig åt liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu finns det grader i helvetet.Nåja - du är inte ensam i det. Samtidigt som man inte vill vara den som bär sig åt liksom.
Vad bra - med andra ord, det kunde ha varit mycket värre!Nu finns det grader i helvetet.
Ja det kunde det vara.Vad bra - med andra ord, det kunde ha varit mycket värre!
Många gånger är det en vidrig inställning, både när karln bär sig åt, när han raljerar på det viset och i de fall det är så med "regeringen". Känns inte sunt på något plan.Jag tror det är lika mkt åt båda håll.
Jag är bara spytrött på män som ska raljera över gnälliga kvinnor och "man har ju regeringen hemma höhö" när de själva har samma beteende. En ytlig bekant till mig undrade varför "hon blev så sur när han smutsade ner, drällde runt utan att ta upp det i huset". Jag frågade då om han hade accepterat att någon gjort lika i garaget, verkstaden, husbilen etc. Svaret var "självklart inte" och en förvånad min.
Hm.....![]()
Hashtag könsroller.Tack! Det som är svårt är att han sällan säger hur han känner.
Är det för sent nu då?Jag är en mespropp som inte tar initiativet eller tar för mig.
Om jag bara kunde ha lite framfusighet, ett gram bara.
Det verkar som jag ska vara i torrdocka ett tag till.
Bär sig åt? Hur menar du?Nåja - du är inte ensam i det. Samtidigt som man inte vill vara den som bär sig åt liksom.
Om jag äns kunde koma fram till ett nejÄr det för sent nu då?
Jag tror man kan träna fram lite initiativtagande. Är det svårt face to face så varför inte skriva i början? Friskt vågat, hälften vunnet! Ett nej är verkligen inte hela världen.
Trams, jag har hittills aldrig varit i en relation där jag klagat på om en man självmant tvättat, diskat, dammsugit eller torkat golven och jag kommer hellre aldrig att göra det. Jag har däremot ett antal gånger hamnat i gräl då han blivit förbannad för att jag sagt att det är hans tur att diska eller dammsuga.Inte bara att - även hur saker görs. Inte nog med att man som man ska tex dammsuga och dammtorka. Det ska göras exakt på det vis och i den ordning med rätt färg på trasan och i rätt riktning osv. bland miljoner prydnadsföremål. Disken hanteras på rätt sätt och arbetsytor får bara användas till vissa saker mm. På det viset ger man upp, duger det inte så får hen göra det själv, då detta inte dög skulle man gått därifrån långt tidigare istället för att man knöt knut på sig och försökte. Sen fick an höra att man inte hade "fått vettig uppfostran" hemma och annat, mitt fel att jag försökt vara kvar i sådana förhållanden och ska göra vad jag kan för att inte hamna där igen.
Äsch bara skriv det du vill skriva. Och gör det fort så du inte ångrar dig. Se det som lite träning att bara göra det, strunta i resultatet nu.Om jag äns kunde koma fram till ett nej![]()
Det är inte när jag skriver. det är när jag är i baren t.ex. eller liknade platser.Äsch bara skriv det du vill skriva. Och gör det fort så du inte ångrar dig. Se det som lite träning att bara göra det, strunta i resultatet nu.
Var en som tyckte vi skulle ses om det skulle ara någon mening med det. Det var en bit att åka men man kan ju göra sig nåt ärende erbjöd jag. Vadå för ärende kom då givetvis frågan varpå jag svarade att där var en betongblandare till salu i närheten av hon bodde så det kunde ju passa att ringa på den. Blev bortplockad omedelbart! Och jag som tyckte jag vara smart, Betongblandare, dejt och sen besöka klasskamrat på vägen hem! Så hade det rentav blivit av att skaffa egen blandare med. Så kan det bli när haspen inte är på - det blev liksom ingen blandare den här gången.Äsch bara skriv det du vill skriva. Och gör det fort så du inte ångrar dig. Se det som lite träning att bara göra det, strunta i resultatet nu.
Många gånger är det en vidrig inställning, både när karln bär sig åt, när han raljerar på det viset och i de fall det är så med "regeringen". Känns inte sunt på något plan.
Som föreningsfjant så händer det då att jag säger något med att han lär väl vara invald i den regeringen då de borde ha demokrati hemma. Sådant begriper sådana karlar inte det roliga i så det kan bli tyst en stund iallafall.
Okej, åter till dejtande.
Jag ska till dejten ikväll och vet inte om jag ska prata om hur jag känner eller om det bara är dumt. Alltså, ska jag deala med saker ensam, det är ju ändå mina issues, eller ska jag lyfta det för att jag tror det finns saker han kan göra för att underlätta för mig?
Å Gud, nu blev jag påmind om exet som la tuggummi i min bokhylla och på min byrå där jag har kläder! Jag blev vansinnig. Fan, soppåsen i köket var max 5 meter bort!Jag har varit den som det gnölats om att ”han aldrig kunde göra rätt i mina ögon/jag var så elak” etc.
Jag ägde lägenheten och möblerna som han spillde ner utan att torka upp.
Han lade tuggummi på mina möbler tex.
Men jag är rätt säker på att jag utmålats som en sån hemsk kvinna.
Problemet där låg i curling sen liten.
Han åkte ut när jag var sur över sabbade möbler och han sa ”du är inte min mamma”.
Mina "orimliga krav" har varit: torka upp piss från golvet om du inte kan pricka toastolen när du pissar. Borsta tänderna någon gång ibland. Lägg inte tuggummin, godispapper och annat tydligt skräp precis överallt där du råkar stå/sitta. Ställ skorna lite åt sidan i hallen så att det är möjligt att ta sig genom ytterdörren utan att ramla över dem. Ställ smutsigt glas och porslin på diskbänken eller i diskmaskinen. Rör inte min kamera, min mobil eller min dator.
Jag tycker att det är ganska låga krav, men nej, jag är hemsk tydligen.
Och ändå kan jag utan problem räkna upp en hel bunt män som inte lever upp till de kraven. Detsamma kan även vänner och bekanta till mig. Och ja, vi säger ifrån, och nej, vi accepterar det inte utan dumpar, försöker hitta någon bättre, hittar någon som visserligen är annorlunda men ändå hopplös, dumpar, letar efter någon bättre osv.Oj, du hade inte höga krav. Uppfyller man inte dom är det illa.
Sen när ska män lära sig att sitta och pissa ?? Stör mig på att herrtoaletterna ser så hemska ut och man ska behöva hoppa mellan pisspölarna. Men det är en annan historia...
Och ändå kan jag utan problem räkna upp en hel bunt män som inte lever upp till de kraven. Detsamma kan även vänner och bekanta till mig. Och ja, vi säger ifrån, och nej, vi accepterar det inte utan dumpar, försöker hitta någon bättre, hittar någon som visserligen är annorlunda men ändå hopplös, dumpar, letar efter någon bättre osv.
Sedan, efter att ha gjort så ett tag, då får vi höra av männen att vi är för kräsna eller att det är så lätt för oss tjejer som kan "välja och vraka" bland männen. Visst kan vi det ibland, men det är knappast lätt ändå när det vi har att välja mellan allihop är personer som knappt klarar av att sköta sin hygien, sitt hem och visa lite respekt mot medmänniskor![]()
Det är inte så att du har en tendens att falla för fel killar då? Eftersom du säger allihop ? Det finns ju faktiskt män som tycker allt du nämner är en självklarhet ? Jag känner då flera som inte har sånt beteende.
Det är inte så att du har en tendens att falla för fel killar då? Eftersom du säger allihop ? Det finns ju faktiskt män som tycker allt du nämner är en självklarhet ? Jag känner då flera som inte har sånt beteende.