Singoalla
Trådstartare
Det är nog för att vad man tänker att man själv gör och vad man faktiskt gör skiljer sig ganska mycket åt. Man kan ju tänka jämställt och sedan ändå falla in i ett ojämställt mönster. Det vanligast är ju att även om man delat upp alla sysslor 50/50 så är det ändå kvinnan som håller igång det gemensamma sociala livet, ser till att födelsedagar koms ihåg och firas, samordnar semestrar och resor mm. Eller så är ditt umgänge helt unikt.
Helt unikt är det nog inte, och jag har inte heller haft en samborelation med någon av dem så det går inte att veta hur det skulle se ut i det långa loppet. Det är dock synd när män faktiskt är jämställda i hög grad, att ständigt höra att dom inte alls är det. Jag säger inte att jag varken hör eller ser allt i mitt umgänge, eller vet allt om männen jag träffat. Men det jag ser är män som tar en aktiv roll i att ta hand om både hem, semestrar och sociala aktiviteter. Jag har också växt upp med en pedant far som dragit lasset hemma stor del av min uppväxt. Så även om jag absolut förstår vad du menar och håller med dig, så känns det också tråkigt att få höra att jag bara inte ser det (ofta här på Buke).