Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, precis så tänker jag också. Att man tittar på personen, eller på andra saker i livet, på ett helt nytt sätt helt plötsligt och då dyker nya saker upp. Det jag menar med att styra är såklart inte att man styr vad man känner, men genom att ändra inställning till en sak så kan det skapa helt nya glasögon.
Ja. Det hade ju inte blivit så med den där personen om vi inte hade haft - spontant, så att säga - gott öga till varandra på förhand. Jag gillar tanken, bland annat för att den gör att det där med Den Endaste Enda blir ännu mer uppenbart felaktigt.

Jag slutade var chill med skåningen och återgick till mitt kaos.
Det här med känslor är verkligen inte något jag är bra på :meh:

Men min snygga kollega och vän så till mig igår att han älskar mig. Det var så himla fint, vi hade en väldigt kort natt på bortastation men ändå satt han en timme vid min säng och strök mig över håret och ryggen.

Dejten med konstnärskillen började ruskigt stelt! Men sen var det nån installation där man skulle ligga och titta på en filmloop i taket och där blev vi liggande och pratade i stället för att se resten av den ganska märkliga konstutställningen som ingen av oss var så förtjust i. Snacket släppte då när vi låg där bredvid varann och det kändes ganska mysigt. Sen gick vi och fikade, och följdes åt till våra bussar. Och han pussade mig på munnen när vi sa hejdå. Vad betyder det? Är det nåt man gör som artighet efter vilken nätdejt som helst, eller är han intresserad? Jag har så dålig koll!

Men precis så här vill jag känna det som jag gör nu, ingen som slog undan fötterna på mig som L, det hade jag aldrig pallat nu. Bara lite trevande tankar om att kanske finns det nåt där, eller inte? Vill jag träffa honom igen på ett kompisplan? Vill jag hångla? Är lite osäker på både vad jag och han vill och det känns skönt! Vill ha spänningen. Vi kommer nog att ses igen i alla fall.

Vad gäller längdsnacket så hör jag till dom som inte bryr mig, är själv något över medellängd och brukar inte ens tänka på om personen är längre eller kortare än mig om det inte är extrema skillnader så att det t.ex. blir krångligt att pussas. Stör mig på att alla ska skriva ut sin längd men förstår att många gör det just för att det efterfrågas.

Är jag fortsatt intresserad av nån så får dom en puss/hångel. Annars bara en kram.

Dock varit med killar som pussat mig när dom gått, och sen aldrig hört av dom mer :D

Jag har aldrig fått en puss eller pussat någon efter en första dejt. Aldrig velat det heller :p Vissa har jag dock träffat igen och sedan blivit mer action ;) På de förstadejter jag har haft hade jag nog tyckt det varit märkligt med en puss, för stämningen har inte alls varit sådan, men känner båda för det så varför inte :up:

En avskedspuss tror jag aldrig jag varken fått eller gett på en förstadejt. Däremot så har det förekommit både hångel och sex. Beror ganska mycket på situation. Ses man "ute" (middag, fika, aktivitet etc) så blir det inte för mig särskilt naturligt med fysisk kontakt. Även om jag är intresserad.

Om man därmot ses "hemma hos" så kan det - men behöver inte - bli mer naturligt med både hångel och mer. Helt beroende på person.

Och ibland är tanken att det inte ska bli något, bara sova, och sen tja blev det annorlunda.

Jag tar det som det kommer. Har varken bråttom eller några moraliska tvångstankar om sex på första dejten.

Jag slutade var chill med skåningen och återgick till mitt kaos.
Det här med känslor är verkligen inte något jag är bra på :meh:
.

Jag är ungefär på samma plats. Det suger.

Och @Hero, jag vet inte om du läser mina inlägg, du besvarar dom inte och det är kanske skit samma, men jag tycker du gått långt över gränsen. Respektlös, arrogant och misogyn. Tycker dessutom att de flesta besvarat dig på ett bra sätt utan att vara respektlösa mot dig som person.

Jag är ungefär på samma plats. Det suger.

Och @Hero, jag vet inte om du läser mina inlägg, du besvarar dom inte och det är kanske skit samma, men jag tycker du gått långt över gränsen. Respektlös, arrogant och misogyn. Tycker dessutom att de flesta besvarat dig på ett bra sätt utan att vara respektlösa mot dig som person.

Det är sämst.
Jag är så himla okomplicerad i mina abdra relationer men med honom så låser det sig fullständigt och jag uppför mig så konstigt.
Blir galen på mig själv, hur svårt ska det vara?

Hur går det för er?
Har inte sett honom på jobbet på rätt länge.

Jag skulle ju börja aktivera mig på dejtsiter men hittills bara väldigt halvhjärtat på hp:meh:
Skickade några meddelande med en snubbe men det har nog redan runnit it i sanden. Och känner att jag vill ha lite aktuella och vettiga bilder för att starta Tinder, men har inte en enda användbar bild.

Jag sitter och funderar på att höra av mig till mannen som för länge sedan gav mig sitt nummer... Men just nu känns det som att det är som vanligt med mig, jag gillar tanken på det mer än vad jag skulle gilla att faktiskt göra det. Det finns så mycket som jag gillar tanken på att gilla, men som egentligen inte är något för mig. Det här är nog en sådan sak, tror jag. Och nä, det låter inte vettigt någonstans alls. Fullt medveten om det.

Det är sämst.
Jag är så himla okomplicerad i mina abdra relationer men med honom så låser det sig fullständigt och jag uppför mig så konstigt.

Hur går det för er?

Jag blir superkonstig när jag gillar någon. Pratar dubbelt så mycket om hälften så sammanhängande saker.

:D :banghead:

Det är sämst.

Hur går det för er?
Det har egentligen gått jättebra. Han är bra. Men jag blir konstig ibland, tror att jag blir osäker och rädd. Jag tycker om honom så mycket men är nog inte tillräckligt trygg i mig själv i (nära kärleks-) relationer, tror att saker ska skita sig på olika sätt, dessutom lite halvtaskigt anknytningsmönster. Så ibland tar jag avstånd, känner mig sämst och blir ännu mer ledsen för att jag vet att sånt här kan förstöra. Han säger att jag inte sabbat något men det här är verkligen inte en sida av mig själv som jag är stolt över, så jag skäms nog lite (och kastas då mellan att vilja ta ännu mera avstånd och komma ännu närmre). När det var mindre känslor inblandat kunde jag vara mer chill och ta allt som det kom, men det är svårare nu. Jag behöver verkligen jobba på det, och hoppas att jag inte förstör den här relationen på vägen.

Hur funkar du?

Det har egentligen gått jättebra. Han är bra. Men jag blir konstig ibland, tror att jag blir osäker och rädd. Jag tycker om honom så mycket men är nog inte tillräckligt trygg i mig själv i (nära kärleks-) relationer, tror att saker ska skita sig på olika sätt, dessutom lite halvtaskigt anknytningsmönster. Så ibland tar jag avstånd, känner mig sämst och blir ännu mer ledsen för att jag vet att sånt här kan förstöra. Han säger att jag inte sabbat något men det här är verkligen inte en sida av mig själv som jag är stolt över, så jag skäms nog lite (och kastas då mellan att vilja ta ännu mera avstånd och komma ännu närmre). När det var mindre känslor inblandat kunde jag vara mer chill och ta allt som det kom, men det är svårare nu. Jag behöver verkligen jobba på det, och hoppas att jag inte förstör den här relationen på vägen.

Hur funkar du?
Jag är nog rätt lik dig i detta. När jag känner att jag kommit någon nära tar jag avstånd och flyr. Det som hänt nu med mitt ex som jag började träffa igen.
Vet inte vad det är som händer med mig, men är något stresspåslag som slås på och jag behöver då ta avstånd för att lugna ned mig. Känner mig trängd av mina egna känslor. Ironiskt nog verkar närhet ha en tendens att trigga min flyktinstinkt.
Vet inte om det beror på rädsla för att bli sårad senare eller om det beror på något annat. Jag försöker i alla fall jobba med mig själv, men det känns svårt.

Har dock hopp om att det ska ändra sig när jag träffat rätt person.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
180
· Visningar
11 282
Senast: Nepenthe
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka