Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, en hel del. Men långt ifrån alla! Många gör bostadskarriär genom att köpa en liten etta utanför stan i tidig 20-års ålder och sedan sälja och köpa sig in mot stan.
Men varför vill man bo i innerstan om det nu inte är så att man får närmare till jobbet ? Jag som inte är Stockholmare lär väl aldrig förstå det där. Men närhet till jobbet känns som prio ett med ett boende. Jag skulle bli knäpp av att pendla mer än 30 min till jobb :p.

Men varför vill man bo i innerstan om det nu inte är så att man får närmare till jobbet ? Jag som inte är Stockholmare lär väl aldrig förstå det där. Men närhet till jobbet känns som prio ett med ett boende. Jag skulle bli knäpp av att pendla mer än 30 min till jobb :p.

Närmare till allt. Jobb, vänner, gym, barer, restauranger. Allt finns runt knuten. Men för egen del är det också att det är en betydligt mer inspirerande miljö att vara i än utanför stan.

Sen är det ju långt ifrån alla i Stockholm som vill bo centralt. Jag kommenterade bara din länk om att bo just i innerstan, och hur folk gör för att ta sig dit :)

Appar och sajter. Nätdejting.
Jag tycker det verkar vara väldigt få som uttryckligen är ute efter tillfälligt sex på nätdejtingsidor/tinder.
Frågar man vad dom letar efter på tinder får man ofta som svar "Vet inte riktigt vad jag söker, mest en kul grej" eller "skaffade för att kompisen tjata att det var så bra" .
Så jag är lite förundrat över alla som hittar KK´s och sexförbindelser över nätdejting. Om det inte är BC eller nån sån sida.

Jag tycker det verkar vara väldigt få som uttryckligen är ute efter tillfälligt sex på nätdejtingsidor/tinder.
Frågar man vad dom letar efter på tinder får man ofta som svar "Vet inte riktigt vad jag söker, mest en kul grej" eller "skaffade för att kompisen tjata att det var så bra" .
Så jag är lite förundrat över alla som hittar KK´s och sexförbindelser över nätdejting. Om det inte är BC eller nån sån sida.

Ett bra sätt är att inte fråga direkt. Folk säkerhetssvarar för att helgardera. Prova säga att du bara söker sex och fråga vad de söker får du mer ärliga svar t ex.

Ett bra sätt är att inte fråga direkt. Folk säkerhetssvarar för att helgardera. Prova säga att du bara söker sex och fråga vad de söker får du mer ärliga svar t ex.
Nu söker jag ju inte sex. Däremot skulle man finna någon som man attraheras av men som det förmodligen inte skulle fungera att ha förhållande med skulle kanske KK vara ett alternativ. Men i vilket skede checkar man av sånt ?

Angående sthlm och singlar... Jag säger bara suck... Jag tycker Mårten Anderssons krönika var fånig.. Han utgår från att alla egentligen vill ha relationer och att det är målet för alla.
Det kanske också är så att folk är singlar i högre utsträckning för att det också är mer accepterat. Min uppfattning är när jag pratar med mer avlägsna bekanta och släktingar så är det självklart i vissa området att man ska ha en relation och ha barn på väg när man är 25-30. Samma sak med skilsmässa och separationer- där får jag också bilden av att det också är olika inställning.
Jag träffar gärna någon idag men är ändå så himla tacksam över

Jag vet inte hur kvinnor gör men när jag var på match, mötesplatsen så fick jag mail om sex. En fråga om man skulle ses för sex. eller en bild. Eller en runkfilm eller förslag om att ses på Skype så han fick runka inför en...:crazy::yuck::down:O_o

Jag vet inte hur kvinnor gör men när jag var på match, mötesplatsen så fick jag mail om sex. En fråga om man skulle ses för sex. eller en bild. Eller en runkfilm eller förslag om att ses på Skype så han fick runka inför en...:crazy::yuck::down:O_o
Ett fåtal antyder i sin profil att man är ute efter en tillfällig förbindelse. Men det är väldigt väldigt få... kanske stort mörkertal ?
Så kvinnor är inte lika tydliga tror jag :p

Tror man måste skilja på singlar och singelhushåll. Folk som bor ensamma (alternativt inte alls bor ensamma men är den enda som är skriven på den adressen) kan ju ha relationer av olika slag som inte är att vara sambo.
Precis...
Och att det är fler ensamhushåll har väl att göra med att i Sverige har många råd att bo själva? Mina vänner i tex London skulle aldrig ha råd att ha en lägenhet själv. Då delar man lägenhet med andra. Även mina vänner som är gifta och har ett barn hyr ut ett rum i sin lägenhet. De bor i London och har båda rätt bra löner men tycker pga kostnaden att det är värt det.

För länge sedan (typ 10 år sedan) så läste jag någon tidning där det stod om en undersökning som pekade på just det. Nu minns jag inga detaljer kring det hela, och inte hur seriös undersökningen var (det var dock ingen skvallertidning som skrev om det, utan någon mer ordentlig tidning).

Det jag minns är att det enligt undersökningen verkade som att Stockholm var den singeltätaste staden i Sverige just för att det fanns för mycket att välja på och folk lurades att tro att något bättre alltid fanns någon annanstans. Samtidigt skulle då personer som bodde ute på landsbygden, på mindre orter uppe i norr osv ha lättare att hitta partners, för de lärde sig att ingen är perfekt och att man får ta andra människor med de fel och brister som de har.

Jag har själv bott på flera olika ställen i landet och tycker att det verkar ligga något i det. Kanske något mellanting vore bra? Jag tror det är sunt att vara lite kräsen, men just det där att någon ska vara på millimetern perfekt passande i en färdig mall, det tror jag inte kommer hända.
(med andra ord? Kanske det bästa är att bo i någon halvstor stad? :p )
Det kan ligga något i det.
Samtidigt tycker jag det är utvecklande att också fundera över vad man attraheras av och möta en hel del olika människor på dejtingsidor och dejter och andra sammanhang.. För mig låter det trist om det bara skulle finnas ett fåtal människor i ungefärlig ålder som bor i samma område och att om jag vill ha en partner är det dom jag kan välja mellan. Sen ska den också välja mig tillbaka för att jag typ är det minst dåliga alternativet...:crazy:

Ett fåtal antyder i sin profil att man är ute efter en tillfällig förbindelse. Men det är väldigt väldigt få... kanske stort mörkertal ?
Så kvinnor är inte lika tydliga tror jag :p
Männen som har skickat sexmail till mig har inte antytt det i sin profil.
En person var väldigt trevlig och vi chattade om hans sommarstuga och hans son. Sen bestämde vi att vi skulle ses och ta en promenad. Dagen innan det skickar han ett meddelande då han frågar om han får runka inför mig på Skype... Vi hade inte pratat sex alls och finns inget i hans profil om det.

Precis...
Och att det är fler ensamhushåll har väl att göra med att i Sverige har många råd att bo själva? Mina vänner i tex London skulle aldrig ha råd att ha en lägenhet själv. Då delar man lägenhet med andra. Även mina vänner som är gifta och har ett barn hyr ut ett rum i sin lägenhet. De bor i London och har båda rätt bra löner men tycker pga kostnaden att det är värt det.

Jo precis, Sverige är ju unikt med att folk bor ensamma överlag. Det vanligaste i världen är väl att gå från familjehem till gift, eller att gå från familjehem till att bo med vänner till gift. Även äldre änkor eller änklingar flyttar väl tillbaka in med familj och är inte ensamboende heller.

Männen som har skickat sexmail till mig har inte antytt det i sin profil.
En person var väldigt trevlig och vi chattade om hans sommarstuga och hans son. Sen bestämde vi att vi skulle ses och ta en promenad. Dagen innan det skickar han ett meddelande då han frågar om han får runka inför mig på Skype... Vi hade inte pratat sex alls och finns inget i hans profil om det.
Ja, det är då nåt jag aldrig råkat ut för som kille som söker tjej :D.
Men han kanske trodde att chansen att få "camrunka" var större om ni chattade lite innan ;) :D?

Jag kanske också kan anses kräsen... Men ändå inte...
Ja jag vill ha en relation / dejtande som tillför något i mitt liv. Jag tycker vissa på dejtingsidorna bara verkade vilja ha en relation...vilken som... Då kan jag hellre vara utan.
Samma sak gäller för mig med vänner.. Jag vill ha vänskapsrelationer som tillför något.
Det jag letar efter på dejter är ju när energin känner, och man bara får rätt känsla.
Sen vet jag att det generellt sätt är vissa personer jag lättare får denna känslan med- och det är de jag letar efter på dejtingsidorna. Jag vet tex också att en människa som bara sitter och pratar om hur svårt och jobbigt det är för honom, eller som är negativ mot invandring- en sådan person brukar jag inte få den känslan med.
Sen har jag också vissa saker som jag kan tycka är snyggt om jag ser de på stan och ett flyktigt möte. Men - om jag får den rätta känslan skulle jag inte alls bry mig om utseendet för jag vet att jag då blir attraherad av alla möjliga utseenden...

Hehe.. lite flummigt skrivet..

Ja, det är då nåt jag aldrig råkat ut för som kille som söker tjej :D.
Men han kanske trodde att chansen att få "camrunka" var större om ni chattade lite innan ;) :D?
Jag blev bara riktigt besviken. Han verkade trevlig och jag hade inte förväntat mig det.
Sen säger jag inte att det är fel att göra det. Men jag tycker att man kan känna av läget och inte bara vara så rakt på om personen inte har antytt det själv.

Jag blev bara riktigt besviken. Han verkade trevlig och jag hade inte förväntat mig det.
Sen säger jag inte att det är fel att göra det. Men jag tycker att man kan känna av läget och inte bara vara så rakt på om personen inte har antytt det själv.

Alltså ja, verkligen. Som vi pratat om tidigare i tråden så är sex någonting man kanske bör närmar sig stegvis med små steg. Såvida det inte är typ BC där utgångspunkten redan är sex.

Inte fel? Det är socialt inkompetent och helt jävla stört. Och definitivt inte värt en mängd skojiga smileys.

Fy fan vilka nitar du har gått på i dejtingdjungeln, jag brukar undra hur du orkar fortsätta.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 734
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat