Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är också en ganska vanlig fördom att vi som tränar mycket är fåfänga och smått elitistiska, har jag märkt. Jag kan inte säga hur väl det stämmer eller inte, det är ju relativt också vad man anser är fåfängt. Men för många verkar det oförståeligt att man faktiskt tränar av andra eller fler anledningar än att bli snygg :D Att man sporras av att bli starkare, snabbare, eller uthålligare osv. När jag tränar mycket känner jag mig som värsta super woman. Jag kan springa ifrån vem som helst, klå ner vilken tafsande snubbe jag vill, simma i land om jag hamnar i vattnet från en båt, springa med tre ungar i famnen ur ett brinnande hus om det skulle behövas osv. Jag har mitt eget GI Joe soundtrack i huvudet. Att jeansen sitter som en smäck är ju däremot inte en otrevlig konsekvens av det, men det är synd att så många kopplar ihop träning med utseende.

Fixerade människor är jag nog inte intresserade av att dejta överlag, oavsett om det är modelltåg eller fitness.
Visst är det så! När jag tränade som mest fick jag massor av negativa kommentarer om mitt utseende, och flera försökte förklara för mig att jag "inte behövde hålla på sådär för att vara snygg". Ungefär. Att jag kände mig GLAD och mådde jäkligt bra av träningspassen, slapp ha ont i kroppen osv noterade väldigt få. Om jag någon dag mår uselt och det inte är pga sömnbrist, då hjälper det alltid(!) att träna på något vis. Det är också därför jag blivit beroende av att röra på mig, men de enda som haft full förståelse för det har varit andra som fungerat som mig.

Visst är det så! När jag tränade som mest fick jag massor av negativa kommentarer om mitt utseende, och flera försökte förklara för mig att jag "inte behövde hålla på sådär för att vara snygg". Ungefär. Att jag kände mig GLAD och mådde jäkligt bra av träningspassen, slapp ha ont i kroppen osv noterade väldigt få. Om jag någon dag mår uselt och det inte är pga sömnbrist, då hjälper det alltid(!) att träna på något vis. Det är också därför jag blivit beroende av att röra på mig, men de enda som haft full förståelse för det har varit andra som fungerat som mig.

Känner igen mig. I slutfasen av min depression lydde talesättet "One workout a day keeps the doctor away" :p

En fråga, har ni en "typ"? Och i så fall vilken? =) Jag har kommit på att jag vill nog gärna ha nån som är större än mig (vilket väl inte är så svårt; 162 cm/52 kg ^^ men ändå), han får gärna va lite mjuk i kroppen (inte tjock, men mjuk), jag vill känna mig liten haha. Vill inte ha nån (eller ja, letar inte aktivt efter nån iaf, sen kan ju vad som helst hända förstås) som är som mig eller mindre i kroppen... och som ser snäll och stabil ut. Det här med att se lite "farlig" ut vill jag ha hos en kk eller ons, men inte hos en partner, tror jag...

//r

Nästan alla jag har dejtat har varit mörkhåriga och brunögda. Men jag attraheras mycket mer av personlighet än av utseende. Malmödejten är t ex ljus, blåögd och otränad, men jagblirskakisibenen-attraktiv. Hjärnan är hästlängder viktigare. Få saker är så attraktiva som kombon intelligens, ödmjukhet och självförtroende. Men om jag måste välja så väljer jag bort skägg och stor mage. Ja kroppsbyggartypen är inte heller min typ.

Det är också en ganska vanlig fördom att vi som tränar mycket är fåfänga och smått elitistiska, har jag märkt. Jag kan inte säga hur väl det stämmer eller inte, det är ju relativt också vad man anser är fåfängt. Men för många verkar det oförståeligt att man faktiskt tränar av andra eller fler anledningar än att bli snygg :D Att man sporras av att bli starkare, snabbare, eller uthålligare osv. När jag tränar mycket känner jag mig som värsta super woman. Jag kan springa ifrån vem som helst, klå ner vilken tafsande snubbe jag vill, simma i land om jag hamnar i vattnet från en båt, springa med tre ungar i famnen ur ett brinnande hus om det skulle behövas osv. Jag har mitt eget GI Joe soundtrack i huvudet. Att jeansen sitter som en smäck är ju däremot inte en otrevlig konsekvens av det, men det är synd att så många kopplar ihop träning med utseende.

Fixerade människor är jag nog inte intresserade av att dejta överlag, oavsett om det är modelltåg eller fitness.

Jag håller med dig på alla punkter. Det finns ju alltid dom som är extrema. Personligen tränar jag främst för att jag mår bra och tycker det är roligt.
Sen tycker jag inte att jag tränar såvärst mycket fast många höjer på ögonbrynet när jag säger att jag tränar varje dag. Men jag jämför med folk som är med i min klubb och min bror som tränar nästan dubbelt så mkt, ändå anser jag inte dom vara extrema på någotvis eftersom det är deras största intresse.

Sen har jag tränat mindre när jag varit tillsammans med någon. Just för att jag vill spendera tid med henne. Men 3-4 dagar i veckan är minimum jag vill träna för att må bra och det kommer jag aldrig rucka på ... vägrar bli en soffpotatis :p.

Sen precis som du säger så känner man sig som Superman när man är i bra form. Tittar jag på mitt jobb så skulle jag kunna springa ifrån dom flesta , göra fler armhävningar m.m. Det känns allmänt bra att man är fysiskt stark :cool:.

Jag swipar höger trots längd inte är utskrivet. Skulle aldrig få för mig att fråga om längden innan heller.
(Gillar långa killar :) )
Ok, ingen tjej har frågat mig om längden heller. Jag tycker det är lite konstigt när så många verkar föredra långa killar. Men jag får hoppas det inte är en dealbreaker när vi träffs eftersom man inte frågar :).

Ok, ingen tjej har frågat mig om längden heller. Jag tycker det är lite konstigt när så många verkar föredra långa killar. Men jag får hoppas det inte är en dealbreaker när vi träffs eftersom man inte frågar :).
Sluta hänga upp dig på längden. Klart man kan ha preferenser men det är sällan som utseendedetaljer är krav. Jag har t ex bara träffat en enda man som säger att han gillar riktigt små bröst. Resten föredrar åt det större hållet. Men som tur är för oss plankor så verkar de flesta inte bry sig så mycket i slutändan.

Sluta hänga upp dig på längden. Klart man kan ha preferenser men det är sällan som utseendedetaljer är krav. Jag har t ex bara träffat en enda man som säger att han gillar riktigt små bröst. Resten föredrar åt det större hållet. Men som tur är för oss plankor så verkar de flesta inte bry sig så mycket i slutändan.

Näe, eftersom ingen frågar så gör jag inte det heller.
Oj, är det sant !? Jag har bara hört en killkompis som snackat om stora bröst. Jag tror inte det är så viktigt. Personligen föredrar jag små bröst men inget krav. Antar att det hänger ihop med att jag gillar smala tjejer :p.

Nästan alla jag har dejtat har varit mörkhåriga och brunögda. Men jag attraheras mycket mer av personlighet än av utseende. Malmödejten är t ex ljus, blåögd och otränad, men jagblirskakisibenen-attraktiv. Hjärnan är hästlängder viktigare. Få saker är så attraktiva som kombon intelligens, ödmjukhet och självförtroende. Men om jag måste välja så väljer jag bort skägg och stor mage. Ja kroppsbyggartypen är inte heller min typ.

Håller med om det fetade! De sakerna var de största anledningarna till att jag föll för min man.

Näe, eftersom ingen frågar så gör jag inte det heller.
Oj, är det sant !? Jag har bara hört en killkompis som snackat om stora bröst. Jag tror inte det är så viktigt. Personligen föredrar jag små bröst men inget krav. Antar att det hänger ihop med att jag gillar smala tjejer :p.
Inte stora. Åt det större hållet. Dvs större än B-C. Och ja det är sant, bara en har uttryckt att ”ju mindre desto bättre”.

En sak som dock är oattraktivt är komplex. Här tror jag inte att det skiljer sig alls mellan kvinnor och män (eller ålder eller läggning etc). Det är alltid lättare att tycka om människor som tycker om sig själva.

En sak som dock är oattraktivt är komplex. Här tror jag inte att det skiljer sig alls mellan kvinnor och män (eller ålder eller läggning etc). Det är alltid lättare att tycka om människor som tycker bättre om sig själva.

Trodde jag med, tills jag träffade en med BDD och blev kär som aldrig förr :D Men, på ett generellt plan så stämmer det nog när det kommer till ett tidigt attraktionsstadium.

Klart man kan ha preferenser men det är sällan som utseendedetaljer är krav.
Då och då ser jag en kvinnlig profil där minimilängd på mannen framställs som tydligt skallkrav, men det är ganska sällan - oftare är det mer av ett börkrav.
För egen del... visst kan jag ha preferenser kring exempelvis bröst eller andra fysiska företräden men det skall allt till förbaskat stora avvikelser för att det skall bli en dealbreaker. Historiskt har personligheten varit ensamt avgörande, och de kroppsliga attributen har blivit vad de har blivit liksom. Och jag har varit precis lika lycklig (eller inte) oavsett.

Inte stora. Åt det större hållet. Dvs större än B-C. Och ja det är sant, bara en har uttryckt att ”ju mindre desto bättre”.

En sak som dock är oattraktivt är komplex. Här tror jag inte att det skiljer sig alls mellan kvinnor och män (eller ålder eller läggning etc). Det är alltid lättare att tycka om människor som tycker om sig själva.

Okej, men alla attraheras ju av olika saker. Jag tittar mer på annat än brösten så allt mellan A-C tycker ja låter bra, då jag tycker små är finare.
Näe, det där med komplex håller jag med dig om.

Min typ är vältränade killar. Av utseendeskäl men också framförallt av livsstil- och intresseskäl. Jag är intresserad av träning och kost och det blir ju en ganska stor del av livet. Men skulle nog ha problem om killen är helt slavisk och besatt, räknar på allt han äter och aldrig äter nåt onyttigt. Lite choklad ingår i meningen med livet ;)

Min träningsnivå skiljer sig inte om jag har en partner eller ej.

Sedan måste han vara snäll, bry sig om mig och behandla mig och omgivningen väl. En gång dejtade jag en kille som kläckte ur sig en märklig kommentar till en servitris, min uppfattning om honom fick sig en rejäl törn då och sen gick det snabbt utför. Inget utseende eller längd i världen kan rädda en dålig personlighet ;)

Bad guys har aldrig varit av intresse för mig, jag vill ha en snäll, ärlig och omtänksam kille.
Tyvärr när det gäller min "träningstyp" så har jag upplevt att vissa är lite väl bekräftelsesökande. En del verkar vara alldeles för intresserade av utseenderesultatet och inte alls vilka andra effekter träningen har. Oavsett hur perfekt någon ser ut så spelar det ingen roll om personen inte har en fin insida.

Okej, men alla attraheras ju av olika saker. Jag tittar mer på annat än brösten så allt mellan A-C tycker ja låter bra, då jag tycker små är finare.
Näe, det där med komplex håller jag med dig om.
Du verkar väldigt upptagen av funderingar på utseende, inte minst längd.

Jag tror helt ärligt att det är ett försvinnande fåtal personer som är ensamstående därför att deras längd eller byststorlek omöjliggör ett förhållande.

Om personer som tror att sådana faktorer omöjliggör förhållanden är ensamstående, så förvånar det mig mindre.

Min typ är sportiga (inte hysteriskt vältränade) glada män, omtänksamma och gärna pratglada. De får gärna vara lagom intresserade av samhällsdebatten men inte vilja debattera med mig. Det gör inget om de gillar kläder och design, och är någorlunda bra på att städa hemma/och tvätta sig. :) Har svårt att se mig vara tillsammans med någon som röker på heltid, även om min bästa kompis gör det.

Och jag Tindrar vidare, pratade med en kille som var helt besatt av skilsmässor. Fast jag försökte byta samtalsämne tog han upp flera gånger att han inte trodde på äktenskap för att statistiken sa att de ofta slutar i skilsmässa. Jag: av de som är lyckliga ihop vet jag ingen som skilt sig, och det är väl bättre att skilja sig om man inte är lyckliga tillsammans? Men han fortsatte tjata att det var dumt och dömt att misslyckas. Jag frågade då varför han var så intresserad av den statistiken. Hans svar var att det bra, för risken att han skulle dejta någon frånskild var ganska stor.. SUCK. Det var bara att ta bort, och swipea vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 713
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ägare av hund offentligt?
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat