Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då fattar jag!

Tre av mina närmsta vänner är män. En har jag legat med och en har jag hånglat med. En framtida partner får helt enkelt leva med det. Om det blir en kvinna blir det ännu svårare om hon skulle få för sig att jag inte får ha tjejkompisar :D
Ähum.
I min ungdom hade jag legat med alla mina manilga vänner. Var liksom ingen big deal. Gjorde oss bara närmare som vänner.

Om ett ligg diskvalificerar en person så verkar det vara bäst att hålla ihop benen om man ska ha vänner.......:o

Träffade musikern igår, mycket trevligt!
Vi har ett väldigt ironiskt och humoristiskt sätt att prata med varandra, vi närmar oss de lite mer personliga grejerna, men håller dom ännu på avstånd. Jag skulle nog kunna bli frustrerad på det, för det tar energi att försöka vara rolig hela tiden, men jag blir inte det för jag anar att under ytan finns seriositeten och allvaret. Jag anar det ibland, men likväl som hen undviker det så undviker jag det.
Jag mår bra när jag umgås med musikern, jag trivs i sällskapet. Dessutom blir jag sjukt imponerad av hur duktig hen är på att spela och gillar att höra pratet om musik, trots att jag inte kan så mycket om det.

Det är på en lagom nivå, en nivå jag kan hantera utan att fly. Det är bra!

Det var fint att träffa kollegan igen.
Sa det till min bästis efteråt att jag hade kunnat bli kär i honom om jag varit en vanlig tjej.
Jag känner mig väldigt avslappnad och bekväm i hans sällskap, vi kan prata om allting, han får mig att skratta och må bra.

Men jag saknar min skåning, även om han mest skapar oreda i mitt liv :p

Det var fint att träffa kollegan igen.
Sa det till min bästis efteråt att jag hade kunnat bli kär i honom om jag varit en vanlig tjej.
Jag känner mig väldigt avslappnad och bekväm i hans sällskap, vi kan prata om allting, han får mig att skratta och må bra.

Men jag saknar min skåning, även om han mest skapar oreda i mitt liv :p

Eh, gillar inte du oreda? :angel: :D

Åh, jag har ångrat mig lite angående det där med att gå och vänta på svar^^ haha. Inget svar från vegokillen på ett dygn och nu känns det som ointresse...? Jag säger emot mig själv haha.
Dessutom ska jag iväg i fyra dagar nu och hade ju tänkt skriva det då jag svarade honom nu, men aja...
Däremot svar från pulkakillen, vi har skrivit fram o tbx ett par ggr nu ikväll =) Han är dessutom hit till min håla rätt ofta i jobbet... (:
Till hjärtsmileykillen skrev jag "Hej!?:P" ändå får se nu då...

En fråga, har ni en "typ"? Och i så fall vilken? =) Jag har kommit på att jag vill nog gärna ha nån som är större än mig (vilket väl inte är så svårt; 162 cm/52 kg ^^ men ändå), han får gärna va lite mjuk i kroppen (inte tjock, men mjuk), jag vill känna mig liten haha. Vill inte ha nån (eller ja, letar inte aktivt efter nån iaf, sen kan ju vad som helst hända förstås) som är som mig eller mindre i kroppen... och som ser snäll och stabil ut. Det här med att se lite "farlig" ut vill jag ha hos en kk eller ons, men inte hos en partner, tror jag...

//r

Åh, jag har ångrat mig lite angående det där med att gå och vänta på svar^^ haha. Inget svar från vegokillen på ett dygn och nu känns det som ointresse...? Jag säger emot mig själv haha.
Dessutom ska jag iväg i fyra dagar nu och hade ju tänkt skriva det då jag svarade honom nu, men aja...
Däremot svar från pulkakillen, vi har skrivit fram o tbx ett par ggr nu ikväll =) Han är dessutom hit till min håla rätt ofta i jobbet... (:

En fråga, har ni en "typ"? Och i så fall vilken? =) Jag har kommit på att jag vill nog gärna ha nån som är större än mig (vilket väl inte är så svårt; 162 cm/52 kg ^^ men ändå), han får gärna va lite mjuk i kroppen (inte tjock, men mjuk), jag vill känna mig liten haha. Vill inte ha nån (eller ja, letar inte aktivt efter nån iaf, sen kan ju vad som helst hända förstås) som är som mig eller mindre i kroppen... och som ser snäll och stabil ut. Det här med att se lite "farlig" ut vill jag ha hos en kk eller ons, men inte hos en partner, tror jag...

//r
Jag har en typ som jag tror att jag är attraherad av (långa, mycket skägg, tänk statist i Vikings), men senast idag blev jag ”slagen i bakhuvudet” av en som är SÅ tvärt emot så utseendemässigt. Där var det dock personligheten som fick mig att tänka ”jag behöver en sådan” ^^

//r

Jag har en idealtyp.
Lång, blond, blåögd, stor och stark. Kollegan är den perfekta mannen på pappret.
Sen räcker ju uppenbarligen inte det ändå :p

• Gilla
Reactions: ptr
Ni talar särbo och sambo osv. Och som sagt om ett år hade det inte varit minsta issue för mig. Utan just så tidigt. Men det är antagligen jag som är kinkig/konstig då ändå ;)

• Gilla
Reactions: ptr

//r
Japp. Sedan flera år tillbaka attraheras jag enbart av vältränade personer, ofta sådana där tokaktiva som aldrig verkar sitta still utan ägnar nästan hela sin fritid åt träningen. Förut hade jag noll intresse av sådana, tyckte det verkade trist. Men efter att ha upptäckt att de personerna oftast är de mest trevliga att umgås med och att de i princip alltid har full förståelse för att mina intressen tar tid osv, då har jag vänt om helt.

Nu blir det att min hjärna därför kopplar "Vältränad = trevlig" och "ser ut som soffpotatis = grinig och respektlös" (kan tillägga att jag haft rejält otrevliga ex, som varit just typiska soffpotatisar). Jag vet såklart mycket väl att det inte alltid är så, och i min bekantskapskrets finns alla kroppstyper representerade, men just när det gäller attraktion så blir det tydligt att det finns någon slags gräns för mig i nuläget. Däremot när det gäller längd, hårfärg, klädstil osv så verkar det vara mer öppet. Den senaste jag insåg att var attraktiv, han är ungefär lika lång som mig (runt 170cm), har ett "vanligt" utseende och är väldigt liten i kroppen. Har någon snälla ögon med vaken och intelligent blick, och trevlig personlighet, då verkar jag kunna fastna för lite vad som helst.

//r
Du gör som du känner för! Och det där att det ska vara någon viss turordning eller att någon ska förväntas skriva först eller så - glöm det.
Är du sådan som vil rita ihop en rad för att du får för dig så gör det. Tas det inte emot väl i andra änden är det väl gott nog. Fast ge utrymme för lite ojämnt i andra änden så du inte hänger upp dig på det. Mer eller mindre kräver omedelbar och regelbunden respons i andra änden för att sedan rätt vad det är tycka att det blir för mycket. Blir så hopplöst om man med tankeöverföring ska försöka rätta sig efter sådan dans!

Japp. Sedan flera år tillbaka attraheras jag enbart av vältränade personer, ofta sådana där tokaktiva som aldrig verkar sitta still utan ägnar nästan hela sin fritid åt träningen.
<...>
Nu blir det att min hjärna därför kopplar "Vältränad = trevlig" och "ser ut som soffpotatis = grinig och respektlös" (kan tillägga att jag haft rejält otrevliga ex, som varit just typiska soffpotatisar).
Det där tyckte jag var intressant. Jag förstår att du gör den kopplingen mot bakgrund av dina erfarenheter, men mitt intryck är det rakt motsatta. :) De personer jag känner och har träffat som är såpass - närmast patologiskt - träningsfixerade har haft ett snävt perspektiv på det mesta, och varit ganska uppenbart narcissistiska. Jag har kanske bara haft otur... eller du, med soffpotatisarna. :D

(Sen finns det ju lyckligtvis ett brett och innehållsrikt spann mellan träningsnarkoman och soffpotatis... :grin: )

Bokat in film och godis med 24 åringen på fredag.
Har känt mig så himla less, fick veta att en till kompis är gravid nu och här sitter jag och kan inte ens hitta en karl som bryr sig om mig.

Kommer nog inte träffa fotografen igen, han lovar så himla mycket som inte blir av. Känner mig mest som ett objekt när jag är med honom :(

24 åringens pappa har för övrigt blivit så snäll med mig på jobbet :o igår erbjöd han mig sin biljett till Levi med jobbet. Idag hade han med sig en fin 50 tals jacka :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
150
· Visningar
9 622
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka