Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
I det här fallet är jag glad att jag inte är tjej. Jag är ju vig som ett kassaskåp och vad jag förstår är det inte så många ställningar där killen behöver vara vig. Men jag kanske har missat någon :confused::p

@Milosari Jag känner så igen mig, har jättesvårt att prata om sex... jag anmäler mig också till @Singoalla s kurs :P

Gud så ni skriver i tråden, har skummat den lite, men tänkte uppdatera lite iaf. Vegokillen har svarat och jag har svarat tillbaka och avslutade mitt svar med att fråga om han haft lust att ses någon dag. Det diskuterades här i tråden lite om när man vill ses o så har jag för mig och jag känner att jag ses också gärna rätt tidigt som nån/nåra skrev, så man märker om det finns någonting att bygga på eller inte =). Och blir han ivägskrämd så är det ju så, man måste ju satsa lite va? :P Svarade även pulkakillen som redan svarat tillbaka så ska väl svara honom igen nu då.. på tal om det där spelet @Hero så vet jag inte.. rädd att verka efterhängsen? som nån som inte har nåt liv? ^^ haha, jag vet inte... barnslig grej jag försöker komma ifrån =P men ibland tycker jag som sagt det blir mer spännande så också.. lite kluven...
Nu skickade just en kille till en förälskad smiley... men han får allt skriva nåt också tror jag...

//r

Jag behöver nog inte "oroa" mig för kk speciellt länge till. Tror han har nån annan på gång för han är extremt tyst och fåordig:meh:

Är det okej enligt er att fråga om det eller inte?:p

Jag behöver nog inte "oroa" mig för kk speciellt länge till. Tror han har nån annan på gång för han är extremt tyst och fåordig:meh:

Var i relationen är ni? Generellt så en KK är ju på premisserna när båda vill och har lust. Och inga krav på konversationer och chit chat emellan man ses. Men beror ju på vad man har för deal.

Är det sas en KK in the making kan det ju vara annorlunda.

Men att börja ifrågasätta om hen träffar annan, varför hen är på dejtingsidor och påpeka att hen är tyst och fåordig etc - det ger lätt signaler om att du vill mer/nåt helt annat än "bara" KK? Så var står du egentligen?

Var i relationen är ni? Generellt så en KK är ju på premisserna när båda vill och har lust. Och inga krav på konversationer och chit chat emellan man ses. Men beror ju på vad man har för deal.

Men att börja ifrågasätta om hen träffar annan, varför hen är på dejtingsidor och påpeka att hen är tyst och fåordig etc - det ger lätt signaler om att du vill mer/nåt helt annat än "bara" KK? Så var står du egentligen?

Tänker ungefär så också :) @detordnarsig självklart är det alltid okej att fråga precis vad du vill, men det kan ju vara bra att veta att han kan tycka att det är ett övertramp och drar sig undan eftersom det inte är den typen av relation han vill ha.

Vi har träffats i ungefär 9 mån. Jag betraktar även honom som en kompis, har oftast daglig kontakt.
Det är inga krav på nån konversation, men när någon plötsligt blir väldigt tyst så brukar det enligt mig vara ett tecken på tappat intresse. Och med tanke på att vi har dealen att inte ligga med nån annan så får man ju meddela om man ändrar sig tycker jag. Han kan också behöva lite hjälp på traven så att säga när han undrar något, alltså jag märker att det är något men han tar lång tid på sig att säga det om jag inte frågar rakt ut eller pressar på lite. Svårt att förklara exakt hur jag menar men hoppas det går att förstå ;)
Så alltså är min fråga om jag kan fråga om nåt hänt eller nåt liknande eftersom han ändrat sitt sätt mot mig. Inte fråga om han träffat nån.

Eftersom det är han som velat att ni enbart ska ligga med varandra så hade jag nog frågat om det var nåt, så jag vetat om det vart fritt fram för mig också liksom?

Fast jag har bara haft en kk, och vi var vänner innan plus att vi pluggade ihop, så jag kanske är helt fel person att ge råd :p

Tänker ungefär så också :) @detordnarsig självklart är det alltid okej att fråga precis vad du vill, men det kan ju vara bra att veta att han kan tycka att det är ett övertramp och drar sig undan eftersom det inte är den typen av relation han vill ha.

Fast fråga om det är nåt speciellt som hänt är väl ändå svårt för någon att tycka är ett övertramp? Eller? :)

Eftersom det är han som velat att ni enbart ska ligga med varandra så hade jag nog frågat om det var nåt, så jag vetat om det vart fritt fram för mig också liksom?

Fast jag har bara haft en kk, och vi var vänner innan plus att vi pluggade ihop, så jag kanske är helt fel person att ge råd :p

Precis, det jag vill veta ju. Han har när jag frågat innan inte velat men nu kanske han har ändrat sig om han träffat nån ju ;) För fritt fram på bara ena hållet är inget alternativ för mig.

Jag utgår från att personen i ett läge som beskrivet skulle tala om för mig den dag han ändrade sig.

Däremot så att fråga om det är något, om personen ändrar sitt sätt, det är helt okej. Men då för att veta om personen mår bra etc. Inte med undertonen "har du ändrat dig och vill ligga med andra". Tillit är lika viktigt om man har en kk som i en kärleksrelation.

Mina 5 cent.

Jag har bott med en vän som hade speciella preferenser. Hon blev kär i en man som var så snäll och rar och matchade henne perfekt utanför sovrummet sas. Men där gick det liksom bara inte. Han försökte någon gång vara det hon eg gillade. Men det var ju inte genuint och funkade ju då så klart inte.
Det blev en jävligt destruktiv relation för båda. De älskade varann och försökte och det blev bara skit av det till slut.

Så jag förstår att man i såna lägen vill checka av tidigt. För alla inblandades skull.

Men jag förstår också om man reagerar som jag förmodligen skulle göra på en tidig check och tycka att ”nä, det har du inte med att göra än.. tack och hej”

Så jag kan ju förstå att man väljer tex bc eller likn då. Har själv aldrig testat. Men kan det inte vara lättare att ta såna checkar tidigare där?

Hade missat det här.

Jo det är generellt inga problem dels mer än hinta i presentation, och ta checkar tidigt om det är på sexuellt inriktade sidor. Därför jag oftast gått den omvägen även när jag letat seriöst. Så mkt enklare ta upp det tidigt utan konstigheter än på tex pannkakan :)

Och har varit i sitsen du beskriver dun vän var i. Och det är heartbreaking oavsett. Därför jag verkligen vill undvika hamna där igen och just kolla av tiiiidigt att det finns matchningspotential i teorin iaf.

Då har du gjort en felaktig tolkning, ja. Jag är väl medveten om att många inte har någon större åsikt om asexualitet annat än "jaha, det finns", men det ändrar inte att det också finns en stor del som (när de väl påminns att vi existerar) tycker att det är mycket avvikande och att det är något fel på oss asexuella. Du har nog undgått att märka dem eftersom du inte är måltavlan för de fördomarna.

Om icke-asexuella användare här tar illa vid sig av det jag säger är det faktiskt inte mitt problem, de bör nog se över sina egna tankegångar om de känner sig träffade. Det enda jag gör är att dela med mig av mina egna erfarenheter.

Nja jag tror att jag inte märkt de fördomarna för att jag generellt, av självklara anledningar, inte umgås med personer som är fördomsfulla sexuellt. Har ett par vänner som betecknar sig själva som asexuella med.

Jag ser det inte konstigare än något annat som avviker från mainstreamnormen. Tyvärr får man ju som avvikande från den ibland höra att man är si och så och ditt och datt. Men det finns också människor som inte menar si och så med att t ex råka glömma nämna. Även om det när man blir allmänt trött och "men vafan" är en klen tröst.

Jag tar inte varken illa upp eller åt mig av varken hur du formulerar eller tolkar - och tycker det alltid är bra att delge erfarenheter och säga till om någon/något exkluderas.

Fast fråga om det är nåt speciellt som hänt är väl ändå svårt för någon att tycka är ett övertramp? Eller? :)

Det är ju svårt för mig att veta exakt vilken relation ni har och hur du hade tänkt att fråga, så det bedömer du nog bäst själv. Men många som har en KK relation vill inte prata om vilka andra man ligger med, och om han upplever att ni har en sådan casual relation och upplever att du börjar nysta i vilka andra relationer han har så finns det ju ingen garanti på att han inte kommer tycka att det är ett övertramp. Men alla är ju olika där!

Det är ju svårt för mig att veta exakt vilken relation ni har och hur du hade tänkt att fråga, så det bedömer du nog bäst själv. Men många som har en KK relation vill inte prata om vilka andra man ligger med, och om han upplever att ni har en sådan casual relation och upplever att du börjar nysta i vilka andra relationer han har så finns det ju ingen garanti på att han inte kommer tycka att det är ett övertramp. Men alla är ju olika där!

Mitt vanliga sätt är helt rakt på; ligger du med nån eller några andra? Men att fråga vem är såklart inget ens jag skulle fråga ;)
Jag kanske också ska påpeka att han flera gånger har frågat mig om det är en kille tex när jag sagt jag ska hem till nån och andra antydningar om att jag skulle träffa andra så ni förstår att fråga liksom inte är helt otänkbart i vår relation. Och jag har sagt flera gånger att jag mycket hellre vill höra sanningen än att nån ljuger för mig. Så jag tycker att jag gjort det rätt lätt för honom att bara säga som det är. Även om jag förstår att det kan finnas en massa faktorer som ändå gör det svårt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 471
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka