Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Dejten hade en flört för typ 5 år sen, under några månader, då vi i princip bara låg (mest på fyllan).
När vi nu började dejta i somras hade vi inte sex direkt (nåja, det tog väl iaf tre dejter..) men jag visste ju sen innan att vi funkade hyfsat sexuellt. Sen blir det ju såklart ännu bättre när man lär känna och blir tryggare med varandra.
Jag har iofs aldrig dejtat så mycket tror jag. Det har ofta börjat med ligg, och för min del är det viktigt att känna av att sexet funkar.
Min första tjej var det iofs annorlunda med, då hade jag en sån jävla mental barriär så vi dejtade/hängde en del innan vi låg, och det funkade ju också.

Jag tänker nog att är man asexuell checkar man av att det är något som funkar i relationen, likväl som att den som vill ha en sexuell relation kollar av att man är sexuellt kompatibla. Vill man ha sex iförd en elefantkostym kan det vara bra att veta att partnern gillar elefanter, vill man ha sex en gång om året max kan det ju vara bra att partnern inte tycker sex skall idkas tre gånger dagligen. En sexuell kompabilitet oavsett om det innebär att ha sex eller inte.

Ja precis, det håller jag med om. Det lät mer som att har man inte haft sex så kan man inte ha en parrelation.

"Jag ska göra X med dig. Eller alltså.. om du gillar det liksom?"
" Näe, men du kan få göra Y med mig"
"Okej, inte min grej. Men O då?"
"Ja, men bara om du är skitförsiktig för jag har en trasig höft"
"Alright! Raaawwwrrr"
"Grrrrrrr"

:D

Hahaha :rofl:
Dom fick ju till det på slutet iaf ;)

Kan det inte vara så att du sätter käppar i hjulet för dig själv då? Att en person som faktiskt skulle leva upp mycket väl till dina preferenser, backar p.g.a din direkta approach?

Jag backar alltid från folk med checklistor (inte för att du har det alltså, men som exempel) över Tinder. Även om jag stämmer in på varenda punkt. Jag tänker ofta att de inte vet att de missar mig nu, eftersom de skrämde iväg mig.

Nä. Jag har genom åren provat lite olika approacher. Och det som ställer till mest är att INTE ta upp det tidigt. Just för att det handlar om saker som så att säga man är eller inte. Inte detaljgrejer.

Bah svårt att prata om utan exempel... Men för att ta ett förenklat harmlöst sådant. Det finns betydligt knepigare dimensioner i det. Men jag är sexuellt undergiven. Kan inte ens om jag får betalt vara dominant. Jag uppskattar även ett inslag av smärta (av rätt sort och på rätt vis). Det behöver absolut inte vara 100% av gångerna men det måste finnas där. Och det fungerar inte alls om någon gör det för att vara snäll eller ställa upp. Utan man är det eller ej, har det i sig eller ej. Däremot kan det vara så att personen aldrig plockat fram eller levt ut den sidan av sig själv, eller inte utvecklat den.

Men om jag då stöter på en jätterar, mjuk man som inte alls kan tänka sig att utsätta den han tycker om för något som innebär minsta smärta, eller en jättefin man som är som jag och själv behöver bli dominerad etc mellan varven. Då blir det en hjälplös mismatch. Vi kan inte ge varandra det den andra behöver ens med all vilja i världen. Och DET upptäcker jag gärna så tidigt som möjligt, innan känslor, innan det blir för intressant osv. Och om man är på ungefärligen samma nivå.

Däremot detaljsaker - de finns ingen anledning ta upp. Dels är de inte lika avgörande utan är så beroende av personen och "vi" osv. Dels börjar det då verkligen handla om köttmarknad. Med en KK tar jag upp detaljer tidigt, men inte i dejting.

Nä. Jag har genom åren provat lite olika approacher. Och det som ställer till mest är att INTE ta upp det tidigt. Just för att det handlar om saker som så att säga man är eller inte. Inte detaljgrejer.

Bah svårt att prata om utan exempel... Men för att ta ett förenklat harmlöst sådant. Det finns betydligt knepigare dimensioner i det. Men jag är sexuellt undergiven. Kan inte ens om jag får betalt vara dominant. Jag uppskattar även ett inslag av smärta (av rätt sort och på rätt vis). Det behöver absolut inte vara 100% av gångerna men det måste finnas där. Och det fungerar inte alls om någon gör det för att vara snäll eller ställa upp. Utan man är det eller ej, har det i sig eller ej. Däremot kan det vara så att personen aldrig plockat fram eller levt ut den sidan av sig själv, eller inte levt ut den.

Men om jag då stöter på en jätterar, mjuk man som inte alls kan tänka sig att utsätta den han tycker om för något som innebär minsta smärta, eller en jättefin man som är som jag och själv behöver bli dominerad etc mellan varven. Då blir det en hjälplös mismatch. Vi kan inte ge varandra det den andra behöver ens med all vilja i världen. Och DET upptäcker jag gärna så tidigt som möjligt, innan känslor, innan det blir för intressant osv. Och om man är på ungefärligen samma nivå.

Däremot detaljsaker - de finns ingen anledning ta upp. Dels är de inte lika avgörande utan är så beroende av personen och "vi" osv.

Förstår helt vad du menar, och förstår dig. Nu ska jag inte heller gå in på för mycket detaljer här :o Men jag har vart med en man som gick från just mjukis första året vi hängde, till väldigt dominant. Han hade det i sig, minst sagt. Han hade bara inte fått utforska det ännu.

På tal om sexuella läggningar/preferenser/whatever - hintar ni nånting i era profiler? Hur?
Jag vet att det finns folk i bdsm-svängen som droppar hintar, och skulle glatt slänga in en hint själv som diverse vaniljfolk inte fattar för att locka rätt folk men ändå undvika de värsta creepsen - men jag vet fan inte hur man gör?! :p

Förstår helt vad du menar, och förstår dig. Nu ska jag inte heller gå in på för mycket detaljer här :o Men jag har vart med en man som gick från just mjukis första året vi hängde, till väldigt dominant. Han hade det i sig, minst sagt. Han hade bara inte fått utforska det ännu.

De är jätteroliga. De brukar hävda att man fördärvat deras sexualitet ;) (Det är svårt att backa tillbaka till vanilj). Men man brukar märka tendensen ganska tidigt. Apropå provligga för att se potential.

Så man kan - apropå diskussionen med @Hero - sortera ut de som vet att "nej jag har provat/försökt/tycker personer som dig är defekta". Men inte så mycket mer. Resten måste upptäckas och utvecklas.

Jag var rar och oskyldig en gång i tiden jag med :angel:

På tal om sexuella läggningar/preferenser/whatever - hintar ni nånting i era profiler? Hur?
Jag vet att det finns folk i bdsm-svängen som droppar hintar, och skulle glatt slänga in en hint själv som diverse vaniljfolk inte fattar för att locka rätt folk men ändå undvika de värsta creepsen - men jag vet fan inte hur man gör?! :p

På rent sexuella sidor - mer än hintar. På traditionella dejtingsidor - gjort lite olika. Oftast drar hintar till sin creepsen och de duminanta. Så jag har oftast nada i profilen och hintar i kontakten när den är etablerad. Du vill ju locka rätt icke vaniljare. Och det är inte lätt.

Jag personligen skulle nog använda vanliga men generella termer. ”Elefantkostymintresse” eller ”vaniljglass är hott men ibland vill ha ett körsbär på toppen”.

Ish:D

Bah svårt att prata om utan exempel... Men för att ta ett förenklat harmlöst sådant. Det finns betydligt knepigare dimensioner i det. Men jag är sexuellt undergiven. Kan inte ens om jag får betalt vara dominant. Jag uppskattar även ett inslag av smärta (av rätt sort och på rätt vis). Det behöver absolut inte vara 100% av gångerna men det måste finnas där. Och det fungerar inte alls om någon gör det för att vara snäll eller ställa upp. Utan man är det eller ej, har det i sig eller ej. Däremot kan det vara så att personen aldrig plockat fram eller levt ut den sidan av sig själv, eller inte utvecklat den.

Däremot detaljsaker - de finns ingen anledning ta upp. Dels är de inte lika avgörande utan är så beroende av personen och "vi" osv. Dels börjar det då verkligen handla om köttmarknad. Med en KK tar jag upp detaljer tidigt, men inte i dejting.

Jag har bott med en vän som hade speciella preferenser. Hon blev kär i en man som var så snäll och rar och matchade henne perfekt utanför sovrummet sas. Men där gick det liksom bara inte. Han försökte någon gång vara det hon eg gillade. Men det var ju inte genuint och funkade ju då så klart inte.
Det blev en jävligt destruktiv relation för båda. De älskade varann och försökte och det blev bara skit av det till slut.

Så jag förstår att man i såna lägen vill checka av tidigt. För alla inblandades skull.

Men jag förstår också om man reagerar som jag förmodligen skulle göra på en tidig check och tycka att ”nä, det har du inte med att göra än.. tack och hej”

Så jag kan ju förstå att man väljer tex bc eller likn då. Har själv aldrig testat. Men kan det inte vara lättare att ta såna checkar tidigare där?

Så man kan - apropå diskussionen med @Hero - sortera ut de som vet att "nej jag har provat/försökt/tycker personer som dig är defekta". Men inte så mycket mer. Resten måste upptäckas och utvecklas.

Mjo, precis. Det kan ju vara svårt efter en gång kanske? Men som du säger att finns det potensial går det att utforska.
Tolkar jag rätt nu ?

Jag var rar och oskyldig en gång i tiden jag med :angel:
Eller "jag fattar inte hur man kan göra så mot nån man tycker om men jag har köpt bojor och piskor att använda på kvinnor jag hatar". True story :wtf::turd:

På rent sexuella sidor - mer än hintar. På traditionella dejtingsidor - gjort lite olika. Oftast drar hintar till sin creepsen och de duminanta. Så jag har oftast nada i profilen och hintar i kontakten när den är etablerad. Du vill ju locka rätt icke vaniljare. Och det är inte lätt.
Inte lätt indeed! Vet att en del nämner att deras favoritfilm är Secretary men för egen del känns det för uppenbart :laugh:

Jag personligen skulle nog använda vanliga men generella termer. ”Elefantkostymintresse” eller ”vaniljglass är hott men ibland vill ha ett körsbär på toppen”.

Ish:D
Sengångarkostym hade nog passat bra! :D

Jag tänker nog att är man asexuell checkar man av att det är något som funkar i relationen, likväl som att den som vill ha en sexuell relation kollar av att man är sexuellt kompatibla.

Tänk om det vore så enkelt, istället är det så att man som asexuell knappt törs yttra sig om det pga den allmänna föreställningen att sex ska ingå i en relation. Tyvärr är det inte så lätt som att sätta sig med vem man än dejtar och bara "btw så vill jag inte ha sex alls", då lär man få höra både det ena och det andra. Men visst, i en utopi så...

Tänk om det vore så enkelt, istället är det så att man som asexuell knappt törs yttra sig om det pga den allmänna föreställningen att sex ska ingå i en relation. Tyvärr är det inte så lätt som att sätta sig med vem man än dejtar och bara "btw så vill jag inte ha sex alls", då lär man få höra både det ena och det andra. Men visst, i en utopi så...

Svårt. Men jag tror ju på att man måste prata om allt så folk vet att det finns. Men det är ju inte kul för det.

Bortglömd kan jag absolut förstå känslan av. Men det kändes - kanske felaktigt tolkat? - som att det sattes likhetstecken mellan att det glöms bort som att folk tycker det är konstigt eller mer än så?

Då har du gjort en felaktig tolkning, ja. Jag är väl medveten om att många inte har någon större åsikt om asexualitet annat än "jaha, det finns", men det ändrar inte att det också finns en stor del som (när de väl påminns att vi existerar) tycker att det är mycket avvikande och att det är något fel på oss asexuella. Du har nog undgått att märka dem eftersom du inte är måltavlan för de fördomarna.

Om icke-asexuella användare här tar illa vid sig av det jag säger är det faktiskt inte mitt problem, de bör nog se över sina egna tankegångar om de känner sig träffade. Det enda jag gör är att dela med mig av mina egna erfarenheter.

Svårt. Men jag tror ju på att man måste prata om allt så folk vet att det finns. Men det är ju inte kul för det.

Ja, det är väldigt svårt, och verkligen inget att se fram emot. En stor del i att jag själv inte dejtar är för att jag är mycket osäker på hur min asexualitet skulle mottagas. Det finns några dejtingsidor för asexuella, och jag har provat där, men inte haft någon framgång. Så jag läser trådarna här på Buke och gläds åt att andra lyckas istället. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 311
Senast: Migo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka