Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Singoalla preferenser utvecklas förhoppningsvis hela livet. Men av ren nyfikenhet. Skulle du känna lika som i din punkt två om det handlade om övergripande saker som var essentiella för personen? Jmf då med detaljfrågor om huruvida du gillar att göra just precis ditt och datt?

Jag blir av förståeliga skäl inte alls sur över övergripande frågor som syftar till att avgöra om man är på samma spelplan. Men avpolleterar folk som sen direkt börjar detaljfråga och typ pricka av "checklistan" innan man ens setts.

Ja, då kommer man tillbaka till den där diskussionen om att känna sig som en köttbit. Personer jag ligger med tycker om mig som person i första hand. Att ligga är bara ett plus på det.

Jag förstår vad ni menar. Men samtidigt om ni "provkör" och sen dumpar pga att era prefrenser inte vart uppfyllda. Blir inte personen en köttbit då med ?

Ursäkta alla mina frågor:o
Hade ni då pratat om det eller ni båda utgick ifrån det?
Jag tänkte fråga honom än en gång om varför han är aktiv på flera dejtsiter när han ändå säger att han inte dejtar, men det kanske är bättre att helt plötsligt bara dyka upp i hans flöde? Eftersom jag känner mig lite tjatig som frågat innan. Vi får ju ha samma förutsättningar tänker jag:angel:
Fast, med risk för att ha missat nånting nu - om du vill ligga med fler så lär du ju få göra det, om han bara vill ligga med dig ändå är ju hans val tänker jag?
Har kört exklusivt med en kk själv och herregud, aldrig igen, blev bara pannkaka av alltihop. Brukar numera konstatera att vill en snubbe köra exklusivt så får han leta vidare - hur han själv gör skiter jag i men jag är öppen med att jag ligger med de jag vill ligga med oavsett hur han gör.

Inte för att ifrågasätta ditt sätt att dejta. Men jag bara funderar på om det går att bedömma om sexet funkar efter ett ligg ?
Om inte annat är det ofta fullt tillräckligt med en gång för att upptäcka att en snubbe är en egoistisk rövhatt :cool:

Jag förstår vad ni menar. Men samtidigt om ni "provkör" och sen dumpar pga att era prefrenser inte vart uppfyllda. Blir inte personen en köttbit då med ?

Troligen så känner väl även den andra personen av om kemin haltar eller potential saknas. Men ffa får man nog försöka att generellt inte dra jättestora växlar tidigt i dejtande, alltså att man på något vis är en sämre person eller inte duger om den andra inte kände tillräckligt. Det är ju massor som ska stämma.

Det är du som kallar det att provköra och sedan dumpa p.g.a ouppfyllda preferenser. Jag kallar det dejta och se om man fungerar ihop, ömsesidigt. På flera plan.
Jo, jag snappade upp det ordet i tråden :D.
Jag förstår det. Men om man letar förhållande så handlar det ofta om kompromisser . Kan man inte kompromissa om en viss sak borde det ju vara fördel att kolla upp det så tidigt som möjligt :).

@Singoalla preferenser utvecklas förhoppningsvis hela livet. Men av ren nyfikenhet. Skulle du känna lika som i din punkt två om det handlade om övergripande saker som var essentiella för personen? Jmf då med detaljfrågor om huruvida du gillar att göra just precis ditt och datt?

Jag blir av förståeliga skäl inte alls sur över övergripande frågor som syftar till att avgöra om man är på samma spelplan. Men avpolleterar folk som sen direkt börjar detaljfråga och typ pricka av "checklistan" innan man ens setts.

Det beror väl på vad det gäller, vissa saker är mer känsliga än andra. Just sex är väl en sådan sak. Men överlag tycker jag att "checklistan" är förbaskat ocharmig, jag ses hellre tidigt och känner av samt lär känna en person. Jag tycker att man kan prata om sådana saker när man dejtar, det är väl lite det dejtande är till för? Att lära känna varandra se om man är på samma spelplan?

Jag fattar att många vill undvika att slösa tid och checkar därför av vissa saker tidigt. Men jag själv är nog mer old school på så sätt att jag tycker att sånt får visa sig. Det är lite charmen med dejting, tycker jag.

Jo, jag snappade upp det ordet i tråden :D.
Jag förstår det. Men om man letar förhållande så handlar det ofta om kompromisser . Kan man inte kompromissa om en viss sak känns det ju som bra att kolla upp så tidigt som möjligt :).

Jo, men då blir ju dejtingen lite ett förhör enligt mig. Jag har en del saker jag behöver och kräver även i en casual sexuell relation. Men jag låter sådant visa sig. Varför så bråttom? :)

Jo, men då blir ju dejtingen lite ett förhör enligt mig. Jag har en del saker jag behöver och kräver även i en casual sexuell relation. Men jag låter sådant visa sig.

Ok, så du har aldrig pratat sex med dina dejter innan ni har legat ? Behöver det vara ett förhör ? Kan det inte vara eggande också ? ;)

Det beror väl på vad det gäller, vissa saker är mer känsliga än andra. Just sex är väl en sådan sak. Men överlag tycker jag att "checklistan" är förbaskat ocharmig, jag ses hellre tidigt och känner av samt lär känna en person. Jag tycker att man kan prata om sådana saker när man dejtar, det är väl lite det dejtande är till för? Att lära känna varandra se om man är på samma spelplan?

Jag fattar att många vill undvika att slösa tid och checkar därför av vissa saker tidigt. Men jag själv är nog mer old school på så sätt att jag tycker att sånt får visa sig. Det är lite charmen med dejting, tycker jag.

Jag tycker ju både och. Att dra igenom en checklista från A till Ö innan man ens sett eller på första dejten känns enormt trist. Och meningslöst - för det mesta handlar om värdeord med individuell innebörd. Dvs det är inget man korrekt kan fråga/svara sig till ändå. Utan måste upptäckas och utvecklas tillsammans.

Samtidigt så att dejta någon och allt känns bra osv, vissa känslor börjar smyga sig på - och sen inse att man aldrig kommer bli riktigt kompatibla sexuellt/ aldrig kunna ge varandra vad den andra behöver. Det suger på en riktigt vidrig nivå. Helt kan man ju aldrig gardera sig mot det. Men efter ett par sådana har jag försökt checka av övergripande väldigt tidigt. För att bespara alla inblandade den största delen av risken. Det handlar då om saker jag vet att jag inte kan leva utan/välja bort/inte kan leverera. Inte på detaljnivå.

Ok, så du har aldrig pratat sex med dina dejter innan ni har legat ? Behöver det vara ett förhör ? Kan det inte vara eggande också ? ;)

Det beror ju på syftet, nu pratade vi ju om att ta reda på om man har samma preferenser eller inte. Jag undrar hur det dirty talket hade låtit :D "Jag ska gör X med dig. Eller alltså.. om du gillar det liksom?"

Nej, jag har faktiskt aldrig pratat sex innan jag legat. Någon hint här och var kanske, men inte pratat om vad man gillar och inte.

Det beror ju på syftet, nu pratade vi ju om att ta reda på om man har samma preferenser eller inte. Jag undrar hur det dirty talket hade låtit :D "Jag ska gör X med dig. Eller alltså.. om du gillar det liksom?"

Nej, jag har faktiskt aldrig pratat sex innan jag legat. Någon hint här och var kanske, men inte pratat om vad man gillar och inte.

Haha, okej. Men fast så behöver man ju inte skriva. Räcker väl med "jag ska göra X med dig" , så kan ju han svara. "Näe, men du för gärna göra Y med mig" Eller nåt :p. Fast kanske enklast att prova på ändå. Första gången med en ny kan ju vara spännade, men jag tycker det ligger väldigt mkt press i första gången. När man läser inläggen här :).

Jag tycker ju både och. Att dra igenom en checklista från A till Ö innan man ens sett eller på första dejten känns enormt trist. Och meningslöst - för det mesta handlar om värdeord med individuell innebörd. Dvs det är inget man korrekt kan fråga/svara sig till ändå. Utan måste upptäckas och utvecklas tillsammans.

Samtidigt så att dejta någon och allt känns bra osv, vissa känslor börjar smyga sig på - och sen inse att man aldrig kommer bli riktigt kompatibla sexuellt/ aldrig kunna ge varandra vad den andra behöver. Det suger på en riktigt vidrig nivå. Helt kan man ju aldrig gardera sig mot det. Men efter ett par sådana har jag försökt checka av övergripande väldigt tidigt. För att bespara alla inblandade den största delen av risken. Det handlar då om saker jag vet att jag inte kan leva utan/välja bort/inte kan leverera. Inte på detaljnivå.

Ja, det förstår jag. Rimligt då, i mina helt egna ögon, är väl att checka av efter att man setts några gånger. För mig är det fortfarande i ett väldigt tidigt skede, utan att det är liksom redan i Tinder-konversationen. Har någon extremt viktiga sexuella preferenser så är det såklart helt okej att checka av det med mig. Men då är det ju bra om jag fått lära känna hen lite innan så att jag kanske redan vet att hen är en schysst, trevlig och härlig individ. Med viktiga preferenser. Kommer det över Tinder så tänker jag bara "creep".

Ja, det förstår jag. Rimligt då, i mina helt egna ögon, är väl att checka av efter att man setts några gånger. För mig är det fortfarande i ett väldigt tidigt skede, utan att det är liksom redan i Tinder-konversationen. Har någon extremt viktiga sexuella preferenser så är det såklart helt okej att checka av det med mig. Men då är det ju bra om jag fått lära känna hen lite innan så att jag kanske redan vet att hen är en schysst, trevlig och härlig individ. Med viktiga preferenser. Kommer det över Tinder så tänker jag bara "creep".

Jag träffar ju helst inte folk utan att checkat av (även om det hänt). Beror dock lite på hur det faller sig. Men jag ser mer om man pratar en del innan första dejten. På medd/mail/tfn. Inte korta tindermess. Då tar jag upp. Om man matchar på Tinder och "öl/middag/fika ikväll/imorgon/nu?" så låter jag det bero till efter ;P

Så när man pratar lite mer än korta snabbmeddelanden. Då. Och för mig sker det oftast innan jag ses. Huvudsaken är dock att det sker relativt snart, innan det börjar bli för intressant. Just för jag vet att vissa saker behöver jag sexuellt, annars funkar det inte i längden hur bra allt annat än stämmer. och - viktigt - jag vet också att det inte är något man kan räkna med att genomsnittspersonen kan leverera.

Haha, okej. Men fast så behöver man ju inte skriva. Räcker väl med "jag ska göra X med dig" , så kan ju han svara. "Näe, men du för gärna göra Y med mig" Eller nåt :p. Fast kanske enklast att prova på ändå. Första gången med en ny kan ju vara spännade, men jag tycker det ligger väldigt mkt press i första gången. När man läser inläggen här :).

Haha, världens osexigaste sexting :laugh: Kan inte låta bli att fnissa här på kontoret.

Äh, jag tycker det är enklast att bara testa. Känn ingen press. Av alla jag legat med senaste åren så har jag faktiskt aldrig blivit det minsta besviken. Vissa har varit "Härligt, nice!" och andra har varit "Har jag dött och kommit till himlen?", och allt där emellan.

Jag träffar ju helst inte folk utan att checkat av (även om det hänt). Beror dock lite på hur det faller sig. Men jag ser mer om man pratar en del innan första dejten. På medd/mail/tfn. Inte korta tindermess. Då tar jag upp. Om man matchar på Tinder och "öl/middag/fika ikväll/imorgon/nu?" så låter jag det bero till efter ;P

Så när man pratar lite mer än korta snabbmeddelanden. Då. Och för mig sker det oftast innan jag ses. Huvudsaken är dock att det sker relativt snart, innan det börjar bli för intressant. Just för jag vet att vissa saker behöver jag sexuellt, annars funkar det inte i längden hur bra allt annat än stämmer.

Kan det inte vara så att du sätter käppar i hjulet för dig själv då? Att en person som faktiskt skulle leva upp mycket väl till dina preferenser, backar p.g.a din direkta approach?

Jag backar alltid från folk med checklistor (inte för att du har det alltså, men som exempel) över Tinder. Även om jag stämmer in på varenda punkt. Jag tänker ofta att de inte vet att de missar mig nu, eftersom de skrämde iväg mig.

Jag undrar för att du skrev något om att sex är det som gör skillnaden mellan ett vänskapsförhållande och en relation.

Jag tänker nog att är man asexuell checkar man av att det är något som funkar i relationen, likväl som att den som vill ha en sexuell relation kollar av att man är sexuellt kompatibla. Vill man ha sex iförd en elefantkostym kan det vara bra att veta att partnern gillar elefanter, vill man ha sex en gång om året max kan det ju vara bra att partnern inte tycker sex skall idkas tre gånger dagligen. En sexuell kompabilitet oavsett om det innebär att ha sex eller inte.

Fortsätttning/tillägg. Däremot har jag en "no go"-grej som nog är förvånande och oväntad. Skulle någon börja dra igenom checklistan, komma till den, få nej och bara "nä då skiter vi i det" då skulle jag också tycka rätt negativa saker om personen. För då är man på nivå där personlighet och allt annat borde spela större roll och dess ev betydelse borde avgöras av allt annat. Samtidigt skulle någon se det som helt livsnödvändigt med någon som uppskattade just det är det bättre hen väljer bort mig direkt. Men jag skulle oavsett anse personen som någon jag var glad jag slapp ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
143
· Visningar
9 357
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka