Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det med mig och förvandlas till en mitten av förra seklet-hemmafru när jag dejtar. Plötsligt ska det bakas bröd, finnas öl i kylen och masseras idrottsskador. Från att "Det finns en halväten kebab över i kylen" till Martha Stewart.

Gäller det oavsett om du dejtar män eller kvinnor? Undrar jag nyfiket.

Japp, fast det har väl tagit sig olika uttryck beroende på vem jag träffat. Ibland har det blivit mindre inköp av öl och massera idrottsskador och mer inköp av bubbel pyssel med snittblommor. Ett manligt ex till mig älskade att få blommor, så då köpte jag ofta hem det. Medan en tjej jag träffade hade en speciell maträtt som hon älskade så då brukade jag överraska med att bjuda på den. Jag är ganska pysslig av mig när jag tycker om någon, så det är väl mitt sätt att visa omsorg tror jag.

Tror (är inte helt säker!) att en blockning på HP innebär att du och personen inte kan se varandra alls längre. Då borde hen ju inte se att du varit inne heller vill jag tänka :)

Vet inte om jag vågar chansa:p Vill verkligen inte att denna person tror att jag vill ha med honom att göra så vet inte om jag vågar chansa. Vill minnas att jag har tryckt på nån som varit på min sida men sedan har jag fått någon sorts besked att jag inte kan se personens sida när jag försökt.

Vet inte om jag vågar chansa:p Vill verkligen inte att denna person tror att jag vill ha med honom att göra så vet inte om jag vågar chansa. Vill minnas att jag har tryckt på nån som varit på min sida men sedan har jag fått någon sorts besked att jag inte kan se personens sida när jag försökt.
Jag tror att man kan blockera genom att skriva in namnet på den man vill blocka också. Då går man (väl) in på sidan med blockeringar. Förr var det iaf så.

Japp, fast det har väl tagit sig olika uttryck beroende på vem jag träffat. Ibland har det blivit mindre inköp av öl och massera idrottsskador och mer inköp av bubbel pyssel med snittblommor. Ett manligt ex till mig älskade att få blommor, så då köpte jag ofta hem det. Medan en tjej jag träffade hade en speciell maträtt som hon älskade så då brukade jag överraska med att bjuda på den. Jag är ganska pysslig av mig när jag tycker om någon, så det är väl mitt sätt att visa omsorg tror jag.

Jag är likadan! :) Jag tycker det är mysigt att pyssla och ha mig när jag träffar någon jag fattat tycke för.

Jag är likadan! :) Jag tycker det är mysigt att pyssla och ha mig när jag träffar någon jag fattat tycke för.

Visst är det? :love: Sedan är det faktiskt mycket för min egen skull också. Jag älskar att hemmet är en trevlig miljö att vara i, och att njuta av en vällagad middag och en gott glas vin med bra sällskap i den miljön är bland det bästa jag vet. Så det är ju inte enbart för den andre personen. Att äta nybakat bröd i sängen en söndag är liksom lika trevligt för båda. Sen gillar jag att överraska också, oavsett om det är stort eller litet. Ibland köper jag en liten present spontant, och ibland blir visst den presenten en lyxweekend på hotell. Det är såååå roligt att få se ansiktet lysa upp på personer man gillar.

Även jag blir pyssligare när jag träffar någon. Och köper hem helt andra grejer än normalt ;)

Ang presenter förresten. Jag har jättesvårt för dyra presenter tidigt. Även om det finns naturlig anledning (födelsedag etc). Av en slump fick jag reda på vad det var tänkt jag skulle fått i födelsedagspresent. Endast tack vare att jag glatt berättade att min moster gett mig det. Grejen är att det är en sak jag önskat mig men som är dyr. Rejält dyr i min värld. Och han och jag har känt varandra kort tid och varit tillsammans ännu kortare. Så jag kände bara "nej nej nej för dyrt". Är jag larvig eller hur känner ni andra?

Även jag blir pyssligare när jag träffar någon. Och köper hem helt andra grejer än normalt ;)

Ang presenter förresten. Jag har jättesvårt för dyra presenter tidigt. Även om det finns naturlig anledning (födelsedag etc). Av en slump fick jag reda på vad det var tänkt jag skulle fått i födelsedagspresent. Endast tack vare att jag glatt berättade att min moster gett mig det. Grejen är att det är en sak jag önskat mig men som är dyr. Rejält dyr i min värld. Och han och jag har känt varandra kort tid och varit tillsammans ännu kortare. Så jag kände bara "nej nej nej för dyrt". Är jag larvig eller hur känner ni andra?

Har han råd hade jag varit ok med det, det är ju hans val. Särbon har mycket mer pengar än vad jag har så presenterna jag får är betydligt dyrare än de han får av mig. Ingen av oss har problem med det.

Sedan är jag totalt ointresserad egentligen av vad en present kostar, det som gör mig glad är när han tänkt efter så att det är något som passar mig/som jag behöver :)

Har han råd hade jag varit ok med det, det är ju hans val. Särbon har mycket mer pengar än vad jag har så presenterna jag får är betydligt dyrare än de han får av mig. Ingen av oss har problem med det.

Sedan är jag totalt ointresserad egentligen av vad en present kostar, det som gör mig glad är när han tänkt efter så att det är något som passar mig/som jag behöver :)

Jodå råd har han utan problem. Jag hade antagligen inte reagerat lika mycket om jag fått en sak och inte haft en aning om vad den kostade. Men här visste jag exakt hur mycket och det kändes spontant som "nej hjälp alldeles för mycket". Skulle inte haft problem med det om säg ett år (nästa födelsedag) utan kombinerat med så himla kort tid.

Tanken mm är jättefin. Han har snappat upp en sak jag ville ha, involverat min kompis för att få hjälp med hur man skaffar den och det ska bli rätt variant osv. Så inte så kul när min moster dagen innan omedvetet snor hela idén...

Men det är "bara" priset jag hoppade högt över.

Jodå råd har han utan problem. Jag hade antagligen inte reagerat lika mycket om jag fått en sak och inte haft en aning om vad den kostade. Men här visste jag exakt hur mycket och det kändes spontant som "nej hjälp alldeles för mycket". Skulle inte haft problem med det om säg ett år (nästa födelsedag) utan kombinerat med så himla kort tid.

Tanken mm är jättefin. Han har snappat upp en sak jag ville ha, involverat min kompis för att få hjälp med hur man skaffar den och det ska bli rätt variant osv. Så inte så kul när min moster dagen innan omedvetet snor hela idén...

Men det är "bara" priset jag hoppade högt över.
Jag förstår att du reagerar över priset, jag har gjort likadant... Men nu har jag börjat tänka att tja, den som har pengarna får bestämma hur den vill spendera dem :p Mannen jag träffar ibland har köpt lite allt möjligt åt mig, bjudit mig på allt möjligt när vi varit ute osv. I början var det jobbigt, just för att det som för mig är på tok för dyrt knappt är värt att reagera på för honom. Men ja... det har gått att vänja sig hyfsat (helt bekväm med det är jag fortfarande inte). Han är också fullt medveten om de stora skillnaderna för oss ekonomiskt, så det finns ingen som helst förväntan från honom att jag ska bjuda tillbaka på något lika dyrt. Hade han inte tänkt "rätt" där, då hade det aldrig fungerat.

Jag lyssnar på en bok nu där någon utbrast:
”Har hen bakat?!”
Och svaret var:
”Hen är käääär”

Jag är också sån, min kille med. Tycker ju om att göra de jag tycker om glada.
Kostar så lite och ger så mkt liksom..

Jag har inget problem med det längre, har personen råd så har den. Jag har t.ex. fått en dator av min man för att han tyckte att min var för uråldrig och inte fungerade, men han hade ju pengar till det och blir lycklig av att ge mig saker, så jag orkar inte tänka på det längre.

Förr Var jag mer: ”Jag klarar mig själv/mig kan man inte köpa/kommer denne ha råd/måste jag ge tillbaks ngt?”-paranoid.
Nu känner jag mer att en vuxen människa får väl själv välja hur den vill spendera sina pengar. Och jag umgås ju med folk som fattar att jag inte kan köpas etc.

Så vill någon ge en dyr present är det upp till denne.
Jag är själv rätt förtjust i att ge presenter etc och ibland blir det dyra saker.

Jag förstår att du reagerar över priset, jag har gjort likadant... Men nu har jag börjat tänka att tja, den som har pengarna får bestämma hur den vill spendera dem :p Mannen jag träffar ibland har köpt lite allt möjligt åt mig, bjudit mig på allt möjligt när vi varit ute osv. I början var det jobbigt, just för att det som för mig är på tok för dyrt knappt är värt att reagera på för honom. Men ja... det har gått att vänja sig hyfsat (helt bekväm med det är jag fortfarande inte). Han är också fullt medveten om de stora skillnaderna för oss ekonomiskt, så det finns ingen som helst förväntan från honom att jag ska bjuda tillbaka på något lika dyrt. Hade han inte tänkt "rätt" där, då hade det aldrig fungerat.

Jag har alltid tjänat mindre än särbon och har gräsliga lån jämfört med honom (han har inga...). Vi är båda medvetna om det och jag lär aldrig tjäna de summor han gör så när vi tex går ut och äter tillsammans på något dyrare ställe betalar han. ALDRIG har han trott att han kan köpa mig eller använt det som en maktgrej.

Sedan är jag givetvis inte någon gold digger som förväntar mig att han ska stå med öppen plånbok jämt, jag har "klarar mig själv" väldigt starkt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
150
· Visningar
9 583
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka