Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det med mig och förvandlas till en mitten av förra seklet-hemmafru när jag dejtar. Plötsligt ska det bakas bröd, finnas öl i kylen och masseras idrottsskador. Från att "Det finns en halväten kebab över i kylen" till Martha Stewart.
Gäller det oavsett om du dejtar män eller kvinnor? Undrar jag nyfiket.Vad är det med mig och förvandlas till en mitten av förra seklet-hemmafru när jag dejtar. Plötsligt ska det bakas bröd, finnas öl i kylen och masseras idrottsskador. Från att "Det finns en halväten kebab över i kylen" till Martha Stewart.
Gäller det oavsett om du dejtar män eller kvinnor? Undrar jag nyfiket.
Tror (är inte helt säker!) att en blockning på HP innebär att du och personen inte kan se varandra alls längre. Då borde hen ju inte se att du varit inne heller vill jag tänkaOm jag blockerar någon på hp så behöver man väl gå in på personens sida? Ser personen då att jag varit inne på hans sida?
Tror (är inte helt säker!) att en blockning på HP innebär att du och personen inte kan se varandra alls längre. Då borde hen ju inte se att du varit inne heller vill jag tänka![]()
Jag tror att man kan blockera genom att skriva in namnet på den man vill blocka också. Då går man (väl) in på sidan med blockeringar. Förr var det iaf så.Vet inte om jag vågar chansaVill verkligen inte att denna person tror att jag vill ha med honom att göra så vet inte om jag vågar chansa. Vill minnas att jag har tryckt på nån som varit på min sida men sedan har jag fått någon sorts besked att jag inte kan se personens sida när jag försökt.
Japp, fast det har väl tagit sig olika uttryck beroende på vem jag träffat. Ibland har det blivit mindre inköp av öl och massera idrottsskador och mer inköp av bubbel pyssel med snittblommor. Ett manligt ex till mig älskade att få blommor, så då köpte jag ofta hem det. Medan en tjej jag träffade hade en speciell maträtt som hon älskade så då brukade jag överraska med att bjuda på den. Jag är ganska pysslig av mig när jag tycker om någon, så det är väl mitt sätt att visa omsorg tror jag.
Jag är likadan!Jag tycker det är mysigt att pyssla och ha mig när jag träffar någon jag fattat tycke för.
Även jag blir pyssligare när jag träffar någon. Och köper hem helt andra grejer än normalt
Ang presenter förresten. Jag har jättesvårt för dyra presenter tidigt. Även om det finns naturlig anledning (födelsedag etc). Av en slump fick jag reda på vad det var tänkt jag skulle fått i födelsedagspresent. Endast tack vare att jag glatt berättade att min moster gett mig det. Grejen är att det är en sak jag önskat mig men som är dyr. Rejält dyr i min värld. Och han och jag har känt varandra kort tid och varit tillsammans ännu kortare. Så jag kände bara "nej nej nej för dyrt". Är jag larvig eller hur känner ni andra?
Har han råd hade jag varit ok med det, det är ju hans val. Särbon har mycket mer pengar än vad jag har så presenterna jag får är betydligt dyrare än de han får av mig. Ingen av oss har problem med det.
Sedan är jag totalt ointresserad egentligen av vad en present kostar, det som gör mig glad är när han tänkt efter så att det är något som passar mig/som jag behöver![]()
Jag förstår att du reagerar över priset, jag har gjort likadant... Men nu har jag börjat tänka att tja, den som har pengarna får bestämma hur den vill spendera demJodå råd har han utan problem. Jag hade antagligen inte reagerat lika mycket om jag fått en sak och inte haft en aning om vad den kostade. Men här visste jag exakt hur mycket och det kändes spontant som "nej hjälp alldeles för mycket". Skulle inte haft problem med det om säg ett år (nästa födelsedag) utan kombinerat med så himla kort tid.
Tanken mm är jättefin. Han har snappat upp en sak jag ville ha, involverat min kompis för att få hjälp med hur man skaffar den och det ska bli rätt variant osv. Så inte så kul när min moster dagen innan omedvetet snor hela idén...
Men det är "bara" priset jag hoppade högt över.
Japp, fast det har väl tagit sig olika uttryck beroende på vem jag träffat. Ibland har det blivit mindre inköp av öl och massera idrottsskador och mer inköp av bubbel pyssel med snittblommor. Ett manligt ex till mig älskade att få blommor, så då köpte jag ofta hem det. Medan en tjej jag träffade hade en speciell maträtt som hon älskade så då brukade jag överraska med att bjuda på den. Jag är ganska pysslig av mig när jag tycker om någon, så det är väl mitt sätt att visa omsorg tror jag.
Även jag blir pyssligare när jag träffar någon. Och köper hem helt andra grejer än normalt
Ang presenter förresten. Jag har jättesvårt för dyra presenter tidigt. Även om det finns naturlig anledning (födelsedag etc). Av en slump fick jag reda på vad det var tänkt jag skulle fått i födelsedagspresent. Endast tack vare att jag glatt berättade att min moster gett mig det. Grejen är att det är en sak jag önskat mig men som är dyr. Rejält dyr i min värld. Och han och jag har känt varandra kort tid och varit tillsammans ännu kortare. Så jag kände bara "nej nej nej för dyrt". Är jag larvig eller hur känner ni andra?
Jag förstår att du reagerar över priset, jag har gjort likadant... Men nu har jag börjat tänka att tja, den som har pengarna får bestämma hur den vill spendera demMannen jag träffar ibland har köpt lite allt möjligt åt mig, bjudit mig på allt möjligt när vi varit ute osv. I början var det jobbigt, just för att det som för mig är på tok för dyrt knappt är värt att reagera på för honom. Men ja... det har gått att vänja sig hyfsat (helt bekväm med det är jag fortfarande inte). Han är också fullt medveten om de stora skillnaderna för oss ekonomiskt, så det finns ingen som helst förväntan från honom att jag ska bjuda tillbaka på något lika dyrt. Hade han inte tänkt "rätt" där, då hade det aldrig fungerat.