Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag har ångrat mig lite angående det där med att gå och vänta på svar^^ haha. Inget svar från vegokillen på ett dygn och nu känns det som ointresse...? Jag säger emot mig själv haha.
Dessutom ska jag iväg i fyra dagar nu och hade ju tänkt skriva det då jag svarade honom nu, men aja...
Däremot svar från pulkakillen, vi har skrivit fram o tbx ett par ggr nu ikväll =) Han är dessutom hit till min håla rätt ofta i jobbet... (:
Till hjärtsmileykillen skrev jag "Hej!?:P" ändå får se nu då...

En fråga, har ni en "typ"? Och i så fall vilken? =) Jag har kommit på att jag vill nog gärna ha nån som är större än mig (vilket väl inte är så svårt; 162 cm/52 kg ^^ men ändå), han får gärna va lite mjuk i kroppen (inte tjock, men mjuk), jag vill känna mig liten haha. Vill inte ha nån (eller ja, letar inte aktivt efter nån iaf, sen kan ju vad som helst hända förstås) som är som mig eller mindre i kroppen... och som ser snäll och stabil ut. Det här med att se lite "farlig" ut vill jag ha hos en kk eller ons, men inte hos en partner, tror jag...

//r
Jag kan inte komma på ett enda förhållande mellan någon tjej/kvinna som jag känner eller har känt, och en man som ser "farlig" ut, som har varit bra för kvinnan. Den där farliga looken verkar inte vara bara en look. De männen verkar kosta på att vara ihop med.

Jag kan inte komma på ett enda förhållande mellan någon tjej/kvinna som jag känner eller har känt, och en man som ser "farlig" ut, som har varit bra för kvinnan. Den där farliga looken verkar inte vara bara en look. De männen verkar kosta på att vara ihop med.

Gudars ja. Förutom att jag attraheras av en viss kroppstyp har jag tidigare haft en dragning till män som haft något av en "farlig" framtoning. Ren idioti och jo, det går helt klart att programmera om sig från det.

Nu har jag aldrig råkat riktigt illa ut men inte f-n har det varit bra.

Jag har en idealtyp.
Lång, blond, blåögd, stor och stark. Kollegan är den perfekta mannen på pappret.
Sen räcker ju uppenbarligen inte det ändå :p

Låter som att du borde träffa min dejt :angel: :p

Jag träffade honom igår och vi fick äntligen chans att prata om.. ja, allt som jag har tänkt att han borde veta. Det började med att skydd vid sex kom på tal så jag tog chansen (inte en sekund för sent) att berätta om mina planer att skaffa barn, och att han bör veta vart jag står eftersom ja.. det är vi som ligger. Så det blev en lång diskussion om det. Sedan frågade han om det här hade med att göra att jag bröt ihop utanför sjukhuset på nyår, och jag sa typ "Eh.. nä" sen blev det världens längsta tystnad. Så det blev också en diskussion om mina trauman och eventuella svårigheter med relationer sedan dess. Jag sa att det är bra att han vet vad jag bär med mig. Vi var uppe till kl. 2. Det känns skönt! Nu vet han allt som han kanske bör veta om mig, och självklart var han lika fin och förstående som vanligt.

Gudars ja. Förutom att jag attraheras av en viss kroppstyp har jag tidigare haft en dragning till män som haft något av en "farlig" framtoning. Ren idioti och jo, det går helt klart att programmera om sig från det.

Nu har jag aldrig råkat riktigt illa ut men inte f-n har det varit bra.
Jag har aldrig gillat de farliga, lyckligtvis. Jag tror att min mamma lyckades prägla mig på något sätt, som räddade mig från de farliga. Jag kan inte riktigt förklara det, men det känns så.

En fråga, har ni en "typ"? Och i så fall vilken? =) Jag har kommit på att jag vill nog gärna ha nån som är större än mig (vilket väl inte är så svårt; 162 cm/52 kg ^^ men ändå), han får gärna va lite mjuk i kroppen (inte tjock, men mjuk), jag vill känna mig liten haha. Vill inte ha nån (eller ja, letar inte aktivt efter nån iaf, sen kan ju vad som helst hända förstås) som är som mig eller mindre i kroppen... och som ser snäll och stabil ut. Det här med att se lite "farlig" ut vill jag ha hos en kk eller ons, men inte hos en partner, tror jag...

Ja, långa och vältränade brukar dom vara. I skjorta och med bra hår.

Farliga killar har aldrig lockat mig. Alltså, på riktigt farliga i form av våldsamma eller kriminella. Däremot har jag en dragning till lagom douchiga "jag gör vad jag vill" killar med lite glöd i blicken.

Låter som att du borde träffa min dejt :angel: :p

Jag träffade honom igår och vi fick äntligen chans att prata om.. ja, allt som jag har tänkt att han borde veta. Det började med att skydd vid sex kom på tal så jag tog chansen (inte en sekund för sent) att berätta om mina planer att skaffa barn, och att han bör veta vart jag står eftersom ja.. det är vi som ligger. Så det blev en lång diskussion om det. Sedan frågade han om det här hade med att göra att jag bröt ihop utanför sjukhuset på nyår, och jag sa typ "Eh.. nä" sen blev det världens längsta tystnad. Så det blev också en diskussion om mina trauman och eventuella svårigheter med relationer sedan dess. Jag sa att det är bra att han vet vad jag bär med mig. Vi var uppe till kl. 2. Det känns skönt! Nu vet han allt som han kanske bör veta om mig, och självklart var han lika fin och förstående som vanligt.

Haha :D
Skåningen är dock en bit ifrån idealet, bara det att han inte är lokis är ju rätt ovanligt för att vara mig :p

Måste kännas jätteskönt att ni pratat igenom allting och att han är så fin och förstående :heart

Kollegan passade på att gnälla av sig lite igår.
Senaste tiden har han blivit kallad bitter, kaxig, dryg, självgod, dömande, alkoholist och att han har dålig kvinnosyn.
Stackarn :p Vet inte om han blev gladare av att jag skrattade åt honom, tyckte han kunde skriva det där i sin profil på Tinder och sa åt honom att sluta pipa så mycket.

Jag dras till de struliga killarna som håller på med droger O_o eller har alkoholproblem..
24 åringen är väl det stabilaste just nu iallafall..

//r

Jo, det har jag. Men jag är inte så specifik med längden, hon kan vara i min längd eller kortare. Däremot föredrar jag nog precis som dig. Fast tvärtom någon tjej som är mindre i kroppen. Jag är inte superstor (175 cm / 67 kg). Men jag vill gärna ha någon som är smal/slank och sen har jag en viss benstruktur som jag attraheras av. Mer specifikt än så går jag inte in på :p . Men jag gillar tjejer med snälla ögon som ser omtänksamma ut.

Nyfiken. Ni som skriver att ni gillar långa killar.
Brukar ni swipa höger på killar som inte skrivit ut sin längd på Tinder ?

Det där tyckte jag var intressant. Jag förstår att du gör den kopplingen mot bakgrund av dina erfarenheter, men mitt intryck är det rakt motsatta. :) De personer jag känner och har träffat som är såpass - närmast patologiskt - träningsfixerade har haft ett snävt perspektiv på det mesta, och varit ganska uppenbart narcissistiska. Jag har kanske bara haft otur... eller du, med soffpotatisarna. :D

(Sen finns det ju lyckligtvis ett brett och innehållsrikt spann mellan träningsnarkoman och soffpotatis... :grin: )
Jag har såklart också träffat sådana, personer som varit helt omöjliga att umgås med pga sin träningsfixering (och ofta utseendefixering), men de lägger jag ingen energi på. De jag träffat och trivts med har jag ofta träffat genom gemensamma intressen, på träningar eller liknande och jag gissar att de där "jobbiga träningstokarna" inte riktigt har tid för att träffa folk på sådant sätt.

Och vi kan nog båda ha haft otur med vilka vi träffat :p Kanske är det även någon slags åldersrelaterad grej eller att det skiljer sig lite beroende på var man bor? (Om vi är lika gamla och bor på ungefär samma ställe så ryker den teorin... :angel: ) Det viktigaste för mig är i alla fall att jag vet till stor del varför jag gör de kopplingar jag gör, så att jag inte lägger över något på andra eller får dumma fördomar. Vad jag attraheras av för typ av personer har ju helt med mig att göra, inte alltid med hur de faktiskt är.

Jag har såklart också träffat sådana, personer som varit helt omöjliga att umgås med pga sin träningsfixering (och ofta utseendefixering), men de lägger jag ingen energi på. De jag träffat och trivts med har jag ofta träffat genom gemensamma intressen, på träningar eller liknande och jag gissar att de där "jobbiga träningstokarna" inte riktigt har tid för att träffa folk på sådant sätt.

Och vi kan nog båda ha haft otur med vilka vi träffat :p Kanske är det även någon slags åldersrelaterad grej eller att det skiljer sig lite beroende på var man bor? (Om vi är lika gamla och bor på ungefär samma ställe så ryker den teorin... :angel: ) Det viktigaste för mig är i alla fall att jag vet till stor del varför jag gör de kopplingar jag gör, så att jag inte lägger över något på andra eller får dumma fördomar. Vad jag attraheras av för typ av personer har ju helt med mig att göra, inte alltid med hur de faktiskt är.

Det är också en ganska vanlig fördom att vi som tränar mycket är fåfänga och smått elitistiska, har jag märkt. Jag kan inte säga hur väl det stämmer eller inte, det är ju relativt också vad man anser är fåfängt. Men för många verkar det oförståeligt att man faktiskt tränar av andra eller fler anledningar än att bli snygg :D Att man sporras av att bli starkare, snabbare, eller uthålligare osv. När jag tränar mycket känner jag mig som värsta super woman. Jag kan springa ifrån vem som helst, klå ner vilken tafsande snubbe jag vill, simma i land om jag hamnar i vattnet från en båt, springa med tre ungar i famnen ur ett brinnande hus om det skulle behövas osv. Jag har mitt eget GI Joe soundtrack i huvudet. Att jeansen sitter som en smäck är ju däremot inte en otrevlig konsekvens av det, men det är synd att så många kopplar ihop träning med utseende.

Fixerade människor är jag nog inte intresserade av att dejta överlag, oavsett om det är modelltåg eller fitness.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 722
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat