Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev bara riktigt besviken. Han verkade trevlig och jag hade inte förväntat mig det.
Sen säger jag inte att det är fel att göra det. Men jag tycker att man kan känna av läget och inte bara vara så rakt på om personen inte har antytt det själv.

Ja, men så är det med nätdejting. Jag har många gånger blivit besviken. Det vanligaste är att man skriver en massa till varann under en period sen helt abrupt slutar man att svara utan nån förklaring. Även om det inte är samma sak som det du råka ut för så blir man besviken.

Inte fel? Det är socialt inkompetent och helt jävla stört. Och definitivt inte värt en mängd skojiga smileys.

Fy fan vilka nitar du har gått på i dejtingdjungeln, jag brukar undrar hur du orkar fortsätta.
Jag menar att jag inte tycker det är fel att när båda vill söka sex på dejtingsidor dvs när det görs med respekt från båda håll. Inte när en bara out of the blue börjar prata om det utan när man känner av och har respekt.
Hehe.. har faktiskt paus nu...Är inte med på några dejtingsidor.
Är med i några singelgrupper på Facebook men inte jätteaktiv som jag var förut.
Någon gång ibland får jag något mail och jag har någon gång ibland skickat något mail men var länge sen jag var på dejt.
Men ja.. jag tycker jag har gått på en del nitar både i dejtingen och med relationer. Ibland har jag haft otur, ibland har männen varit gränslösa och respektlösa och ibland har jag varit för naiv. Det har varit riktigt jobbigt ibland, men också gjort att jag har fått reflektera väldigt mkt och nog fått ifrågasätta och fundera mkt kring mig själv och vad jag söker etc.

@stjarnhimmel jamen det är det jag menar. Hade du fått en kontakt på en sexsida som frågade om han fick runka på skype så hade jag visserligen tyckt att det lät torftigt som satan, men inte lika illa som det du beskrev - out of the blue.

Jag tror att när du väl träffar någon, så blir det inte på nätet.

@stjarnhimmel jamen det är det jag menar. Hade du fått en kontakt på en sexsida som frågade om han fick runka på skype så hade jag visserligen tyckt att det lät torftigt som satan, men inte lika illa som det du beskrev - out of the blue.

Efter ett tag lärde jag mig att de utan bild och utan profiltext skulle man akta sig för. Där kom ofta någon sådan fråga.
Men denna personen hade bild och vi mailade rätt länge... så där blev det oväntat och därför kändes det extra respektlöst.

Efter ett tag lärde jag mig att de utan bild och utan profiltext skulle man akta sig för. Där kom ofta någon sådan fråga.
Men denna personen hade bild och vi mailade rätt länge... så där blev det oväntat och därför kändes det extra respektlöst.
Ja, det är respektlöst. Det finns ju ingen ömsesidighet i det, han ville bara ha en enkvinnaspublik till sin runk. Jag förstår att du kände dig lurad.

Var till en ny psykiatriker igår, en privatpraktiserande, som ifrågasatte min sexualitet. Att jag var förvirrad. Ska antagligen gå till honom i någon slags psykoanalys, så är väl Freud som talar genom honom. Att vara queer verkar inte vara ett begrepp som han använde, utan han trodde inte på mig när jag sa att jag inte känner mig förvirrad utan nöjd i min situation. Jag blev rätt provocerad.

Efter detta samtal är jag dock förvirrad. Det kanske är det som är svaret på varför jag alltid trasslar till relationer, för att jag är förvirrad i min sexualitet. Det kanske är därför jag aldrig blir tillräckligt kär.

Inser att denna terapi kommer bli läskig.

På tal om obehagliga saker så fick en vän på en dejtingsida en fråga om de kunde ses över Skype. De hade mailat några gånger så hon tänkte att det kanske är trevligt. Ingen antydan om sex och det var en vanlig dejtingsida.
När hon kommit in på Skype så ser hon mannen... och ja... ni kan ju själva gissa vilken klädsel han hade....

På tal om obehagliga saker så fick en vän på en dejtingsida en fråga om de kunde ses över Skype. De hade mailat några gånger så hon tänkte att det kanske är trevligt. Ingen antydan om sex och det var en vanlig dejtingsida.
När hon kommit in på Skype så ser hon mannen... och ja... ni kan ju själva gissa vilken klädsel han hade....
Det är så torftigt att man spyr. Och sexuellt ofredande, dvs blottning.

Var till en ny psykiatriker igår, en privatpraktiserande, som ifrågasatte min sexualitet. Att jag var förvirrad. Ska antagligen gå till honom i någon slags psykoanalys, så är väl Freud som talar genom honom. Att vara queer verkar inte vara ett begrepp som han använde, utan han trodde inte på mig när jag sa att jag inte känner mig förvirrad utan nöjd i min situation. Jag blev rätt provocerad.

Efter detta samtal är jag dock förvirrad. Det kanske är det som är svaret på varför jag alltid trasslar till relationer, för att jag är förvirrad i min sexualitet. Det kanske är därför jag aldrig blir tillräckligt kär.

Hm... Han låter lite läskig? Och respektlös även han...Eller vad var syftet om du var nöjd?

Men du ... det lät inget vidare? Om han har något syfte med att provocera dig så kanske det kan passera. Men om han anser att queer är könsförvirring, har du så mycket att hämta där då?

Jag förstår inte riktigt hur psykiatrikern resonerar? Jag är ju inte psykiatriker på något sätt men trassliga relationer kopplar jag mer till anknytning än till om man är queer eller inte.

VA?!! Snubben är homofob!! :rage: Och Freud var komplett bortdribblad han med så den där psykoanalysen kan han ju köra upp nånstans

Men du ... det lät inget vidare? Om han har något syfte med att provocera dig så kanske det kan passera. Men om han anser att queer är könsförvirring, har du så mycket att hämta där då?
Jag tror han är bra på andra sätt, men känns lite jobbigt att veta att han ifrågasätter just min sexualitet. Vet ju att det var en big deal för Freud med just sexualitet, så inser att det kommer vara ett ämne psykiatrikern vill ta upp igen.
På något sätt är jag också öppen för att han kan ha rätt, att jag kanske är förvirrad. Jag är lite nyfiken på vad som skulle kunna hända om vi antar att jag är det och försöker reda ut det.

Använder man sig verkligen av Freud och den typen av psykoanalys inom psykiatrin numera? Även om det är en privatpraktiserande låter det märkligt.

VA?!! Snubben är homofob!! :rage: Och Freud var komplett bortdribblad han med så den där psykoanalysen kan han ju köra upp nånstans
Jag håller med om att det verkar så. Jag har aldrig varit med om att bli ifrågasatt på det sättet innan, ingen har sagt att jag skulle vara förvirrad. Stött på homofober som tyckt att jag varit syndig och sånt, men inte detta.

Använder man sig verkligen av Freud och den typen av psykoanalys inom psykiatrin numera? Även om det är en privatpraktiserande låter det märkligt.
En del privatpraktiserande gör det och denna gubbe gör det. Jag känner att jag provat den vanliga psykiatrin i många år utan att det har lyckats hjälpa mig så mycket, och är nu i ett läge där jag är villig att prova allt för att reda ut mina problem. Till och med Freud.

Jag tror han är bra på andra sätt, men känns lite jobbigt att veta att han ifrågasätter just min sexualitet. Vet ju att det var en big deal för Freud med just sexualitet, så inser att det kommer vara ett ämne psykiatrikern vill ta upp igen.
På något sätt är jag också öppen för att han kan ha rätt, att jag kanske är förvirrad. Jag är lite nyfiken på vad som skulle kunna hända om vi antar att jag är det och försöker reda ut det.
Jag skulle nog ha sökt mig till någon med större utbildning inom HBTQ+-området!

När en av mina lesbiska vänner skulle gå i terapi var hon noga med att leta upp en terapeut med den inriktningen. Hon befarade att hennes sexualitet annars skulle ta ett oproportionerligt stort utrymme.

Jag tror nog att ens sexualitet kan leda till saker att bita i i terapin, oavsett vilken sexualitet det är. Men en freudian som går ut på det viset första gången du träffar honom ... Han känner dig ju inte alls än, det låter alltså som att han förutsätter att queer = könsförvirring. Jag skulle bli vansinnig - men jag ser att du är mer storsint ;)

Vad är det som gör att du misstänker att du är förvirrad? Tror du psykiatrikern har samma teori för personer som är hetero som söker hjälp av samma skäl som du?
Jag ifrågasätter inte dig och din känsla nu alltså, vill bara problematisera!

Jag skulle nog ha sökt mig till någon med större utbildning inom HBTQ+-området!

Fast hur hittar jag en sådan?
Jag skulle gärna haft en sådan, definitivt. Men har under alla mina år inom psykiatrin inte träffat på någon.

När en av mina lesbiska vänner skulle gå i terapi var hon noga med att leta upp en terapeut med den inriktningen. Hon befarade att hennes sexualitet annars skulle ta ett oproportionerligt stort utrymme.

Jag tror nog att ens sexualitet kan leda till saker att bita i i terapin, oavsett vilken sexualitet det är. Men en freudian som går ut på det viset första gången du träffar honom ... Han känner dig ju inte alls än, det låter alltså som att han förutsätter att queer = könsförvirring. Jag skulle bli vansinnig - men jag ser att du är mer storsint ;)

Jag är nog mer storsint för att jag befinner mig i en utsatt situation. För att jag verkligen är i behov av hjälp och kanske är beredd att till och med ifrågasätta min queerhet för att kunna få hjälpen.
Inser att det verkar redigt dumt och riskabelt dock, är rädd för att må sämre av det. Men samtidigt så kanske han kan hjälpa mig med annat.

Han skulle nog förresten inte säga att jag var förvirrad om jag var lesbisk. Hade varit enklare då. Nu kan jag inte ens förklara hur jag känner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 752
Senast: Ceta
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka