Det är nog extremt ovanligt.Använder man sig verkligen av Freud och den typen av psykoanalys inom psykiatrin numera? Även om det är en privatpraktiserande låter det märkligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog extremt ovanligt.Använder man sig verkligen av Freud och den typen av psykoanalys inom psykiatrin numera? Även om det är en privatpraktiserande låter det märkligt.
För att jag haft relationer med män, kvinnor och ickebinära personer. För att jag inte riktigt vill definiera mig helt som kvinna, eller snarare att jag är en kvinna "i det utvidgade fältet". Jag befinner mig på många sätt i ett mellanrum, jag är varken det ena eller det andra på något sätt. Jag själv vill inte riktigt definiera mig, men queer passar bra.Vad är det som gör att du misstänker att du är förvirrad? Tror du psykiatrikern har samma teori för personer som är hetero som söker hjälp av samma skäl som du?
Jag ifrågasätter inte dig och din känsla nu alltså, vill bara problematisera!
En del privatpraktiserande gör det och denna gubbe gör det. Jag känner att jag provat den vanliga psykiatrin i många år utan att det har lyckats hjälpa mig så mycket, och är nu i ett läge där jag är villig att prova allt för att reda ut mina problem. Till och med Freud.
Jag är nog mer storsint för att jag befinner mig i en utsatt situation. För att jag verkligen är i behov av hjälp och kanske är beredd att till och med ifrågasätta min queerhet för att kunna få hjälpen.
Inser att det verkar redigt dumt och riskabelt dock, är rädd för att må sämre av det. Men samtidigt så kanske han kan hjälpa mig med annat.
Han skulle nog förresten inte säga att jag var förvirrad om jag var lesbisk. Hade varit enklare då. Nu kan jag inte ens förklara hur jag känner.
Okej. Det är ju jättebra att man funderar över sig själv men jag är allergisk mot den attityden psykiatrikern uppvisade, respektlöst tycker jag. Jag träffar dagligen queera ungdomar som mår jäkligt mycket bättre ”bara” av att bli bekräftade i sin identitet och ett sånt uttalande skulle kunna vara skillnaden mellan liv och död. På riktigt. Det är därför jag blir upprörd.För att jag haft relationer med män, kvinnor och ickebinära personer. För att jag inte riktigt vill definiera mig helt som kvinna, eller snarare att jag är en kvinna "i det utvidgade fältet". Jag befinner mig på många sätt i ett mellanrum, jag är varken det ena eller det andra på något sätt. Jag själv vill inte riktigt definiera mig, men queer passar bra.
Han skulle nog inte ha samma teori om jag passade in i heteronormen, nej.
Jag menar, jag använder mig en hel del av Freud och Lacan i mina studier - men jag studerar litteraturvetenskap, det säger liksom en del. Hade jag varit psykiatriker så hade jag förhoppningsvis inte alls läst lika mycket av deras texter i min utbildning eller haft användning för dem. Och jag förstår att du känner för att testa något annat, men hoppas att det inte stjälper mer än hjälper.
Ja, om man ser det som att "förvirrad" inte med nödvändighet måste vara negativt laddat så är det kanske enklare att förstå. Du kan ju alltid ge det några gånger för att känna honom på pulsen. Och jag skulle nog vara noga med att försöka få sätta agendan själv, så att inte proportionerna sexualiteten får styrs av honom istället för av mig.
Jag hoppas att han kan hjälpa mig i alla fall. Men jag får nog verkligen känna efter så att det inte går över gränsen.Okej. Det är ju jättebra att man funderar över sig själv men jag är allergisk mot den attityden psykiatrikern uppvisade, respektlöst tycker jag. Jag träffar dagligen queera ungdomar som mår jäkligt mycket bättre ”bara” av att bli bekräftade i sin identitet och ett sånt uttalande skulle kunna vara skillnaden mellan liv och död. På riktigt. Det är därför jag blir upprörd.
Tror du att psykiatrikern kan hjälpa dig är det givetvis värt ett försök. Bor du i närheten av Stockholm? Finns en grym psykoterapeut där som har lång erfarenhet och skrev sin master om hbtq och suicid.
Vad sorgsen jag blir av att han ifrågasätter dig. Jag tänker att när det gäller sexualitet, könsidentitet så borde man ju inte behöva sätta en etikett på sig för att passa in eller för att någon annan ska kunna placera en i ett fack. Man borde väl bara få vara och vara nöjd med det.För att jag haft relationer med män, kvinnor och ickebinära personer. För att jag inte riktigt vill definiera mig helt som kvinna, eller snarare att jag är en kvinna "i det utvidgade fältet". Jag befinner mig på många sätt i ett mellanrum, jag är varken det ena eller det andra på något sätt. Jag själv vill inte riktigt definiera mig, men queer passar bra.
Han skulle nog inte ha samma teori om jag passade in i heteronormen, nej.
Näe, det är ofta ett krav om det framställs i profilen. Fick nyss upp följande: "Eftersom jag själv är 172.. Så bör du vara minst 180! " . Visst det står "bör" i profilen. Men jag tolkar det mer som ett krav om man framställer det direkt i profilen. Enkelt att stortera bort dessa med vänster swipe .Då och då ser jag en kvinnlig profil där minimilängd på mannen framställs som tydligt skallkrav, men det är ganska sällan - oftare är det mer av ett börkrav.
Jag har sett många kvinnor som vill att mannen ska vara längre för att de är rädda för att känna och se tjocka och stora ut. På samma sätt som jag antar att du tänker om kvinnor, att du ser större ut om kvinnan är samma storlek eller mindre än dig?Näe, det är ofta ett krav om det framställs i profilen. Fick nyss upp följande: "Eftersom jag själv är 172.. Så bör du vara minst 180! " . Visst det står "bör" i profilen. Men jag tolkar det mer som ett krav om man framställer det direkt i profilen. Enkelt att stortera bort dessa med vänster swipe .
Var till en ny psykiatriker igår, en privatpraktiserande, som ifrågasatte min sexualitet. Att jag var förvirrad. Ska antagligen gå till honom i någon slags psykoanalys, så är väl Freud som talar genom honom. Att vara queer verkar inte vara ett begrepp som han använde, utan han trodde inte på mig när jag sa att jag inte känner mig förvirrad utan nöjd i min situation. Jag blev rätt provocerad.
Efter detta samtal är jag dock förvirrad. Det kanske är det som är svaret på varför jag alltid trasslar till relationer, för att jag är förvirrad i min sexualitet. Det kanske är därför jag aldrig blir tillräckligt kär.
Inser att denna terapi kommer bli läskig.
Meetup grupper är toppen för att träffa nya människor som man, beroende på grupp, vet att man iaf har någonting gemensamt medLämnar ett litet tassavtryck här mitt i tråden och vill bara säga att jag skrev om mina osäkra känslor för killen som jag dejtat 3 gånger och han svarade då med något kort svar som jag uppfattade som drygt. Trist men låter det vara.
Har även tagit bort tinder. Tror jag saknar energin för det just nu. Hade mycket mer gärna träffat någon direkt IRL istället för att bläddra bland massa bilder. (men det kanske alla hade)
Vad mer finns det för möjligheter att ev. hitta en partner? Någon upplyst kring detta? Jag är så trångsynt att jag bara tänker på nattklubb, men är inte så taggad på alkohol + gillar inte när främmande killar går för nära inpå min comfort-zone. Och mitt senaste klubb-besök var inte en så trevlig upplevelse. (En främling kom och ställde sig emellan mig och mina vänner och sa till mig "Du är med oss nu." precis innan klubben stängde, riktigt obehagligt men lyckligtvis kom min ena polare och på något magiskt sätt drog mig därifrån?) Så vet inte om det är något för mig.
Tänker att jag provar tinder igen sen när jag känner för det.
Tack för dina ord!Hej! Hoppas att jag inte lägger mig i för mycket nu, ber om ursäkt i så fall. Jag vet ju inte alls vem du är, hur du mår eller vad du har för erfarenhet av psykiatrin sen innan. Men jag blir lite orolig av den inställningen psykiatrikern verkar ha. Jag jobbar själv som psykolog (mer kbt-inriktad ska tilläggas, för att vara ärlig med min utgångspunkt). Det finns tyvärr mycket dålig historia kring psykologin och hbtq-fältet som du säkert redan vet. Det har tagit stora steg framåt, men just hos vissa individer bland gamm-psykoanalytikerna säger mina erfarenheter/fördomar är den där inställningen fortfarande bitit sig kvar. Han kan säkert vara duktig på sitt, men det lät som en jävligt respektlös ingång gentemot dig. Inte så bra utgångsläge för något slags öppensinnad utforskande tillsammans... Jag vet inte riktigt vad jag vill säga mer än att det finns psykologer/terapeuter/psykiatriker med hbtq-kompetens. Var rädd om dig, och byt om det inte känns bra/respektfullt!
Tack!Meetup grupper är toppen för att träffa nya människor som man, beroende på grupp, vet att man iaf har någonting gemensamt med
Just den formuleringen tycker jag känns rätt tråkig iofs, jag har också sett den eller närliggande varianter mer än en gång. "Eftersom... så..." antyder att man borde fatta att längdvillkoret är en ren självklarhet.Fick nyss upp följande: "Eftersom jag själv är 172.. Så bör du vara minst 180! " .